تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۷
کد مطلب : ۲۳۷۸۵۳

فقر و گرانی همچنان می‌تازد/حقوق مدیران به اولویت اول کشور تبدیل شده است / عده‌ای از مدیران بهانه بنی‌اسرائیلی می‌گیرند/ باتجربه‌ها جای خود را در شورای اسلامی قلعه‌رئیسی به جوان‌ترها بدهند

۰
کبنا ؛خبرهای نماز کهگیلویه و بویراحمد /
اجرای اقتصاد مقاومتی در عمل ضعیف بود/فقر و گرانی همچنان می‌تازد/حقوق مدیران به اولویت اول کشور تبدیل شده است

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در نماز عبادی-سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تنها راه رسیدن به خدای متعال و رستگاری و تنها راهی که آرامش دنیوی و اخروی را در پی دارد طی کردن مسیر تقوای الهی است.
امام جمعه موقت باشت ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه(س) بیان داشت: آن موقعی که زن در خانه خود می‌ماند یعنی به امور زندگی و تربیت فرزندان می‌پردازد از هر زمان به خدای متعال نزدیک‌تر است.
بلادی با اشاره به ۲۹ اسفند و روز ملی شدن صنعت نفت افزود: معمار ملی شدن صنعت نفت مرحوم آیت‌الله کاشانی بود که با همکاری ۱۷ نفر از نمایندگان مجلس سنای وقت و در راس آن نمایندگان مرحوم دکتر مصدق بودند.
وی ادامه داد: حدود ۵۰ سال این سرمایه گران قدر در دست اجانب بود که با همکاری روحانیت آگاه و نمایندگان دلسوز یک حرکت انقلابی صورت گرفت و منجر به ملی شدن صنعت نفت ایران شد.
این خطیب جمعه گفت: همیشه تاریخ ایران اسلامی به گونه‌ای بوده که اگر مسؤولان و منتخبان ما به فرمان روحانیت آگاه به مسائل زمان بودند پیشرفت حاصل شده و امروز هم راهی غیر از این نداریم.
بلادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیاز سنجی می‌کند و برای رفع آن نیاز هم راهکار می‌دهند بیان داشت: سال گذشته نوروز ۹۴ و هم امسال نوروز ۹۵ فرمودند تنها راه نجات کشور بحث اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد: نوروز ۹۴ فقط فرمودند اقتصاد مقاومتی که عمل نشد و سال ۹۵ فرمودند اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل که نمی‌گویم عمل نشد اما کافی نبود چرا که مشکلات همچنان پابرجاست و بیکاری جوانان تحصیل کرده و فقر و گرانی بیداد می‌کند.
امام جمعه موقت باشت افزود: امروز مشکل جامعه ما فقط و فقط بحث حقوق مدیران نیست که ۶۰ درصد بیشتر شود یا کمتر بلکه ما باید درد جامعه را ببینیم و درمان کنیم.
بلادی افزود: خدا نکند روزی بیاید که ما حرف علمای زمان و در راس آن‌ها رهبر معظم انقلاب را نشنویم و خلاف آن حرکت کنیم و آن چیزی که به جایی نرسد ندای علمای راستین ما باشد.
وی با تبریک نوروز بیان داشت: نوروز یعنی روزی که متحول می‌شویم، هم تحول جسمانی و هم تحول روحانی باید داشته باشیم در غیر این صورت نوروز تحقق پیدا نمی‌کند.
عده‌ای از مدیران بهانه بنی‌اسرائیلی می‌گیرند/ مدیران گستاخ را باید به مردم معرفی کرد
امام جمعه یاسوج گفت: برخی مدیران عنصر بدی در جامعه هستند و مردم را دلسرد می‌کنند و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی می‌گیرند و مردم را بی‌اعتماد می‌کنند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به آیاتی از سوره شعرا اظهار کرد: در این آیه از این سوره آمده است که مال و فرزند که سرمایه مهمی در این دنیا هستند به درد آخرت نمی‌خورند و نه مال و نه فرزند می‌تواند در آن دنیا سودی به حال انسان داشته باشد.
وی گفت: اما اگر مال خوب به مصرف برسد و اگر فرزندان سالم باشند هم در این دنیا برای صاحبان خود سود دارند و هم در آخرت سود خواهند داشت.
حسینی به قلب سالم اشاره کرد و گفت: قلب سالم سرچشمه اعمال صالح است و انسان را از کج رفتن باز می‌دارد و همان گونه که سلامت قلب در سلامت جسم موثر است اعمال صالح هم موجب خوشبختی انسان می‌شود.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های مختلف اظهار کرد: یکشنبه ۲۹ اسفندماه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) شفیعه روز جزاست و از این جهت که بنده خاص خداست به آن حضرت صدیقه کبری می‌گویند.
حسینی تصریح کرد: آن حضرت افتخار زنان عالمیان و الگو و اسوه امامان است که باید همه عالم و مسلمین از آن بزرگوار سرمشق و الگو بگیرند باید در عمل ثابت کنیم که محب آن حضرت هستیم.
وی گفت: معیار اصلی در محبت اهل بیت عمل کردن به دستورات ائمه و به خصوص حضرت زهرای مرضیه(س) است.
امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه باید ببینیم واقعا پیرو ائمه هستیم خاطرنشان کرد: کسانی که از فاطمه زهرا(س) سخن می‌گویند باید از زندگی سراسر موفقیت آن حضرت درس بگیرند.
حسینی به ولادت با سعادت امام خمینی هم اشاره کرد و با بیان روز ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت گفت: ثروت ملی ما را انگلیس همیشه به غارت می‌برد و ملت ایران بهره کمی از این ثروت داشتند که به رهبری آیت‌الله کاشانی دست آن‌ها را از نفت کشور کوتاه کردند که از آثار استعمارستیزی علمای ماست.
وی افزود: ملت ما تجربه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون دارند که وقتی یکصدا و هماهنگ بوده‌اند در مقابل طاغوت پیروز بوده‌اند که در دفاع مقدس این اتحاد موجب پیروزی شد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه طبیعت تجدید شد افزود: ما هم باید متحول شویم و در رفتار و کردار خود اصلاح به وجود آوریم.
وی با بیان دو نکته مهم گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت ماست و در طول سال برای آسایش و امنیت ما تلاش می‌کنند و در ایام عید مردم باید با همکاری نیروی انتظامی تلاش کنند و عید خود را تبدیل به عزا نکنند.
این خطیب نماز جمعه در ادامه با اشاره به عملکرد مدیران نظام جمهوری اسلامی گفت: این‌ها به واسطه فداکاری این مردم به این جا رسیده‌اند بنابراین باید از این مردم قدردانی کرد.
حسینی گفت: مردم وظیفه خود را خوب انجام داده‌اند و هرگاه لازم بود به صحنه آمدند و به دشمنان نه گفته‌اند بنابراین مسوولان هم باید به این مردم توجه کنند ولی عده‌ای به جای کار کردن چوب لای چرخ کارهای مردم می‌گذارند.
وی گفت: این گونه مدیران عنصر بدی در جامعه هستند و مردم را دلسرد می‌کنند و بهانه‌های بنی‌اسرائیلی می‌گیرند و مردم را بی‌اعتماد می‌کنند.
امام جمعه یاسوج افزود: ضربه زدن و بدرفتاری با مردم جنایت است و باید بعضی مدیران گستاخ و بدعمل را به مردم معرفی کرد تا رسوا شوند.
وی افزود: کسانی که قدر این مردم و این کشور و این استان زیبا را نمی‌دانند و انشاءالله مردم از شر این افراد در مدیریت راحت شوند.
امام جمعه یاسوج تأکید کرد که البته مردم هم باید توقعات خود را در چارچوب واقعیت‌ها و قانون داشته باشند.
باتجربه‌ها جای خود را در شورای اسلامی قلعه‌رئیسی به جوان‌ترها بدهند/جوان‌ها از جنگ ۸ ساله سربلند بیرون آمدند
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: با تجربه‌ها در انتخابات شوراها فرصت را به جوانان دهند.
به گزارش کبنا نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه رئیسی به ادامه بحث اصول و عقاید و اصل امامت اشاره و بیان کرد: اصل امامت به صراحت در قرآن ذکر شده اما جزئیات و مصادیق آن بنا به مصالحی در قرآن نیامده است و قرآن تنها کلیات مسائل را بیان کرد و اوامر و نواهی و بیانات پیامبر تماما از طرف خدا است هر چند وحی قرآنی هم نباشد پس ما در برابر امر و نهی رسول الله تسلیم هستیم و باید هم تسلیم باشیم.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه به بیانات مهم مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان رهبری اشاره و آنها را تبیین کرد.
امام جمعه قلعه‌رئیسی به میلاد با سعادت دردانه عالم خلقت حضرت فاطمه(س) و روز زن اشاره و ادامه داد: فاطمه زهرا(س) صدیقه کبری و در میان صدیقین و صدقیات بزرگترین صدیقه است و ارزش حضرت زهرا(س) به عبودیت و بندگی خدا است و ما باید از حضرت(س) الگو و درس بگیریم.
وی گفت: در این ولایت لازم است ولایت یعنی دنباله روی کردن راه حضرت زهرا(س) را برویم که راه حضرت زهرا(س) اطاعت و بندگی خدا حامی محبت حق تا پای جان است و در خصوص روز زن و مادر باید بگویم که هر هردی زن خود را اذیت کند عبادت هایش قبول نمی شود و زنان و مادران هم باید از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرند.
صلواتی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و تصریح کرد: مردم باید تلاش کنند تا در این انتخابات از افرادی جهت شرکت دعوت کنند که مومن، متعهد، ولایی، کارآمد، متخصص، آگاه و پرتلاش باشند و در شورای اسلامی شهر قلعه رئیسی می‌خواهم که بزرگان و با تجربه‌های شورهای این شهر فرصت را به جوانان دهند و بگذارند جوانان با انرژی و توانایی جدید وارد کار شوند و شوراها را به جوانان بسپارند چرا که هر جا جوانان حضور یافتند در آن امر موفق بودند که مهمترین و اثرگذارترین آن هشت سال دفاع مقدس بود.
وی به حضور گروه‌های جهادی از شهرستان کهگیلویه و استان البرز به منطقه اشاره و اضافه کرد: لازم است از حضور این بزرگواران تشکر و قدردانی کنم ولی هم مردم و مسوولان به این گروه جهادی کمک کنند تا مشکلات مردم را به درستی برطرف کنند و اگر مسئولی در منطقه در همکاری با این گروه جهادی کم کاری انجام دهد بعد از تلاش آنها نام آن ادارات را به مردم خواهم گفت.
امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه دولت با سند آموزش ملی دچار ولنگاری فرهنگی بود خاطرنشان کرد: ۲۰۳۰ که با حضور وزرای آموزش و پرورش علوم رونمایی شد کشور را به سمت انحطاط فرهنگی می‌برد مبنای تفکر یونسکو لیبرال است چرا که یونسکو دستوراتش را از آمریکا می گیرد و مبتکر و مولف این سند کمیسیون علمی، فرهنگی‌ترین سازمان ملل یا همان یونسکو است و سند تحول در آموزش و پرورش که با همفکری متخصصان و مسئولان کشور تدوین شد رها شده است ولی دولت این سند را که زائیده افکار صهیونیستی و انگلیسی است رونمایی کرد و یکی از پروژه های نفوذ است که توسط یونسکو اجرا می‌شود.
صلواتی گفت: این سند در مراحل مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی و اقتصادی گام به گام در حال پیش روی است اصل طرح آمریکا در سه مرحله مهار، تغییر رفتار و تغییر ساختار است و این سند در واقع خواب آمریکا را تکمیل می‌کند.
وی در پایان به آغاز سال ۱۳۹۶ و عید نوروز هم اشاره و تاکید کرد: در این سال جدید ما هم همراه طبیعت و این دگرگونی خودمان را تغییر دهیم و به سمت خوبی‌ها، سیرمان را تنطیم کنیم و به سمت الله و سمت اهل بیت برویم و در این سال جدید تصمیم بگیریم اهل خیر و معروف باشیم و با قرآن، اهل نماز، دعا و توسل مونس شویم.
امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: با فضیلت‌ترین عمل در این ایام صله رحم است و صله رحم راهبرد اخلاقی و حقوقی اسلامی در ایجاد همبستگی و تحکیم پیوند اجتماعی دارد و صله رحم باعث افزایش عمر، تاخیر مرگ، عامل زیاد شدن رزق و روزی و عامل ایجاد محبت می‌شود.
 
احسان به پدر و مادر موجب افزایش طول عمر و روزی
اگر طول عمر و رزق زیاد می‌خواهید به پدر و مادر خود احسان کنید.
امام جمعه موقت دهدشت احسان به پدر و مادر موجب افزایش طول عمر و روزی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دهدشت گفت: انسان تنها از راه تقوا می‌تواند رضای خداوند متعال را کسب و به فلاح و رستگاری برسد.
حجت الاسلام سید عبدالمطلب تقوی با اشاره به اینکه مقاومت تنها راه مقابله با دنیای استکبار و آمریکا است،افزود: مردم ایران در این روز توانستند دست دولت های استعمارگر را از سفره نفت ایران قطع و نشان دهند که با ایستادگی و مقاومت می توان بر ظلم و ستم به پیروزی رسید.
ویبا اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید حضرت فاطمه زهرا(س) خیر کثیر است.
تقوی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) وقتی فرزندانش در دوران کودکی رحلت می‌کردند، دشمنان پیامبر(ص) آنروز فریاد می‌زدند که ابتر است، افزود: در آن زمان این سوره بر پیامبر(ص) نازل شد که ای پیامبر ما به تو خیر کثیر خواهیم داد و ائمه هدا از امام حسین(ع) تا حضرت بقیه الله(عج) فرزندان و ذریه حضرت زهرا(س) هستند.
امام جمعه موقت دهدشت با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) دارای عصمت است، گفت: پیامبر(ص) فرمود خداوند مقام شفاعت را نیز به حضرت زهرا(س) داده است و زمانی که حضرت فاطمه(س) وارد صحرای محشر شود شیعیان را جدا و همه آنها را وارد بهشت می‌کند.
وی در پیش بودن روز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر را یاد آور شد و بیان کرد: خداوند متعال می‌فرماید رشد انسان به واسطه این است که به والدین خود احسان کند.
تقوی افزود: اگر طول عمر و رزق زیاد می‌خواهید به پدر و مادر خود احسان کنید.
خطیب جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه خداوند مدیریت زن را به مرد سپرده است، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود جهاد زن در تبعیت از شوهر است.
حجه الاسلام تقوی با اشاره به در پیش بودن ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت در ایران، گفت: روز ملی شدن صنعت نفت در حقیقت مبارزه با استکبار جهانی و یک جهاد بزرگ بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1