تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۲۳۷۲۴۰

کهگیلویه و بویراحمد در تهمت و افترا رتبه اول را دارد / هشدار دستگاه قضا به مدیران حاشیه‌ساز / رسانه‌ها امین جامعه هستند / از انتشار اخبار تنش‌زا پرهیز شود

۲
۰
کبنا ؛رئیس داددگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر حرکات در فضای مجازی نظارت داریم و اگر اغماض می‌کنیم به این دلیل است که داریم حمایت می‌کنیم اما اگر در فضای مجازی افراد هتک حرمت شوند برخورد می‌کنیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی صبح امروز در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیران ارشد استان برگزار شد، با اشاره به ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران در استان، اظهار کرد: هر کدام از مسافران و گردشگران سفیرانی هست برای معرفی استان، لذا همه باید پای کار باشند که با ارائه خدمات خوب و مناسب فرهنگ اصیل استان را به نماییش بگذاریم.
وی از شهرداری یاسوج، دستگاه قضا و تعزیرات و دستگاه‌های خدمات رسان خواست که برای ارائه خدمات به مسافران پای کار باشند.
این مسئول ارشد دستگاه قضا در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌روی استان، اظهار کرد: شئونات همدیگر را در انتخابات رعایت و همدیگر را متهم نکنید، تهمت و افترا از جرائم رتبه‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد است و این عیب بزرگی است که همه از یک استان و طوایف اما باز در این نوع جرم رتبه داریم.
مزارعی تاکید کرد: یکی از سه جرم اول استان کهگیلویه و بویراحمد تهمت و افترا است.
حجت‌الاسلام مزارعی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها اظهار کرد: ما و سازمان‌های تابع مجموعه قضایی دنبال مچ‌گیری نیستیم و به کرات مشکلاتی در حد جرم را شاهد بودیم اما به دلیل اینکه سوء نیتی نبود اغماض کردیم.
رئیس دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: مسئولان از امکانات بیت‌المال و شخصیت حقوقی خود برای رساندن نفع به دیگری استفاده نکنند و مسئولان نباید شخصیت و بزرگی خودشان را برای نفع دیگران خراب کنند.
رئیس‌کل دادگستری با بیان اینکه اگر مسوول و‌ مدیری در نظم جامعه اخلال کنند و دخالت داشته باشد برخورد می‌کنیم، با اشاره به مدیریت دستگاه قضایی استان بر فضای مجازی گفت: رسانه‌ها چشم و زبان گویای و امین جامعه هستند و از درج اخباری که مورد تشویش و تشتت در جامعه شود خودداری کنند ولو اینکه آن خبر هم صحت داشته باشند.
وی افزود: راه انداختن کاروان‌های انتخاباتی توسط کاندیداهای شوراها ضرورت ندارد.
دادگستری کهگیلویه و بویراحمد سخنان خود را با چندین تذکر ادامه داد و افزود: پرهیز از تبلیغات زودهنگام خط قرمزی است که برخورد خواهیم کرد.
وی بیان کرد: مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا از نگاه قومی و قبیله‌ای خودداری کنند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهند که اگر فرد ناتوانی انتخاب شود و نتواند مدیریت کند چه ارزشی دارد.
مزارعی گفت: نامزدهای احتمالی شوراهای شهر و روستا شئونات همدیگر را رعایت کنند.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تهمت و افترا یکی از جرایم رتبه‌دار در استان است، گفت: با رعایت شئونات همدیگر انتخابات شایسته و درخور شان برگزار کنیم.
مزارعی با بیان اینکه مدیران از شخصیت حقوقی و امکانات دولتی برای انتخابات استفاده نکنند، گفت: اقدام مدیران در حد و‌ چارچوب قانون باشد.

وی با بیان اینکه انتشار اخباری که موجب تشویش اذهان می‌شود معصیت و گناه است، گفت: بر حرکات در فضای مجازی نظارت داریم و اگر اغماض می‌کنیم به این دلیل است که داریم حمایت می‌کنیم اما اگر در فضای مجازی افراد هتک حرمت شوند برخورد می‌کنیم.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سایت‌هایی که تشویش ایجاد می‌کنند و اخبار اشتباه درج کنند به ما معرفی کنند.
مزارعی با بیان اینکه با کسانی که چهره نظام را به هر طریقی تخریب کنند برخورد می‌کنیم، بیان کرد: راه انداختن کارناوال‌های انتخاباتی ضرورتی ندارد و با کسانی که فضا را شلوغ کنند برخورد می‌کنیم.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عملکرد برخی از مدیران حاشیه‌ساز است و اخباری که از مدیران به گوش می رسد می‌توانیم به پرونده تبدیل کنیم اما به دلیل خدمات این مدیران فعلا دست نگه داشتیم.
وی با بیان اینکه مدیران علیه همدیگر جوسازی نکنند گفت: در آستانه سال جدید دستگاه‌ها با ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی فرهنگ غنی مردم استان را به سایر مناطق انتقال دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه یه معظل بزرگی که در استان ما خصوصا مرکز استان وجود داره اینه که کسی طاقت دیدن پیشرفت همکارش رو نداره. و مدام در صدد اینه که به نحوی زیر پای همکارشو خالی کنه. واین در صورتی هست که اگر نصف اون همه تلاش و وقت رو بذاره برای پیشرفت خودش بهتر به نتیجه میرسه.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خوبه لااقل در یک موردی رتبه اول را داشته باشیم تبریک به مسئولان محترم و خدوم استان
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1