تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۲۳۴۴۰۸

اظهارات ائمه جمعه استان در باره «ترامپ»، «برجام سامری»،«رئیس جمهور ایران»، بازنده انتخابات و «احکام دین»

۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
رعایت حقوق بیش از نگاه آمریکا حمایت از تروریسم است/یک دیوانه رئیس جمهور آمریکا شده است
امام جمعه یاسوج گفت: یک دیوانه رئیس جمهور آمریکا شده است.
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه این شهر برگزار شد.
حسینی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد مومن هیچ گاه مغرور نشده و همواره خداترس است و از جایگاه عدل الهی واهمه دارد که در صحنه قیامت نتیجه کارهای خود را خواهد گرفت.
امام جمعه یاسوج به برخی آیات قرآن و دستوراتی که به مومنین داده شده اشاره کرد و افزود: مومنین واقعی کسانی هستند که خداوند را باور داشته و تکیه بر خدا می‌کنند و به همین خاطر به منبع فیض وصل هستند.
وی به دستور دیگر اشاره کرد و گفت تقوا به معنای ترمز کردن است و وقتی که شیطان وسوسه می‌کند به وسیله تقوا ترمز زده می‌شود و انسان در برابر دستورات شیطان ایستادگی می‌کند.
امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به دومین دستور خداوند به مومنین اشاره کرد و گفت: هر کس در این دنیا کار نیک کند پاداش نیک و حسنه بر او می‌بارد.
حسینی به دستور سوم به مومنین اشاره کرد و گفت: مومنین همواره صبر را پیشه خود قرار می‌دهند و سختی‌ها را به جان می‌خرند و خداوند به همین خاطر به آن‌ها پاداش می‌دهد.
امام جمعه یاسوج با اشاره به نزدیکی فصل بهار و نزدیکی به عید نوروز و گذشتن یک سال دیگر از عمر انسان اظهار کرد: سال ۹۵ رو به اتمام است که باید حواس خود را جمع کنیم و از عمر خود خوب استفاده کنیم.
حسینی با بیان اینکه تبعیت از ائمه باعث رهایی از تاریکی است با درود و سلام به محضر حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: برای خوشبختی در این دنیا و آخرت باید دستورات و روش و سیره این معصومین و به خصوص حضرت زهرا را سرلوحه کار قرار دهیم.
وی به تاسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و گفت: کمیته امداد کارهای بزرگی برای محرومین و مستضعفان انجام می‌دهد و این نهادی ارزشمند است که آن مرد الهی با نگاه بزرگ خود دستور تشکیل کمیته امداد را داد.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه کمیته امداد در دوره شکل‌گیری نهضت هم وجود داشت افزود: در آن دوره و از سال ۴۲ و ۴۳ به خانواده مبارزین و شهدا و زندانیان کمک می‌کردند بنابراین کمیته امداد به صورت غیر رسمی در دوره نهضت نیز فعالیت داشت.
وی مدد به محرومان را وظیفه کمیته امداد دانست و گفت: از برنامه‌های کنونی کمیته امداد توانمندسازی و خودکفا کردن مددجویان است که به سرعت این کار در حال انجام است.
حسینی کمک کردن و در راه خدا خرج کردن را هزینه ندانست و گفت: این کار پس‌انداز برای قیامت است و بهترین توشه راه، کمک به ناتوانان است.
امام جمعه یاسوج از مردم ایران به عنوان مردمی نوعدوست یاد کرد و گفت: ما علاوه بر این که برای انسان‌ها حقوق قائل هستیم برای گیاهان و جانوران هم حرمت قایل هستیم.
وی در ادامه با بیان اینکه قهر طبیعت محصول اعمال ماست تصریح کرد: اگر درختی را قطع کنیم و جانوری را بکشیم موجبات قهر طبیعت را فراهم کرده‌ایم، بنابراین باید طبیعت را حفظ کنیم.
حسینی با بیان اینکه مردم با سابقه ایران حقوق بشر را به بهترین وجه رعایت می‌کنند تصریح کرد: امریکای جهان‌خوار حقوق بشر را جور دیگری معنا می‌کند و در آنجا سیاهپوست حقی ندارد و به قول آن‌ها تروریست‌ها در چارچوب حقوق بشر می‌گنجند.
وی با بیان اینکه استکبار و جهانخواران و کشورهای آدم‌کشی مثل سعودی و رژیم صهیونیستی از نظر آن‌ها تروریست نیستند، گفت: در سازمان ملل باید یک شعبه ضد تروریستی ویژه عربستان راه‌اندازی شود.
حسینی این انحراف را موجب منحرف شدن قضیه حقوق بشر دانست و گفت بعضی از افراد حقیر هنوز ندانسته‌اند که حقوق بشر این‌ها حقوق غربی‌هاست که مصیبتی بزرگ است.
وی بیشترین نیاز امروز را وحدت و اتحاد دانست و با بیان این که آدمی بی‌عقل حاکم امریکا شده است افزود: خیلی از مردم کشورهای گوناگون از رهبران خود خواسته‌اند که ترامپ را در کشور خود راه ندهند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه پوزه امریکا را به خاک می‌مالیم و با اشاره به ایاتی از قرآن کریم گفت: اگر اتحاد خود را حفظ کنیم و تکیه‌گاه خود را اتحاد قرار دهیم هیچ قدرتی جرات نگاه چپ به ایران را ندارد.
برجام گوساله سامری است
امام جمعه شهر لیکک گفت: برجام گوساله سامری است.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در آیین عبادی سیاسی برجام گوساله سامری استنماز جمعه این هفته،با تشبیه برجام به گوساله سامری گفت: منتقدان برجام خورنده آب شور نیستند.
امام جمعه شهر لیکک افزود: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، حاکمیت اخلاق بر فضای اجتماعی کشور لازم است.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی ادامه داد: بعضی ها که می دانند در صورت شرکت در انتخابات بازنده هستند، می خواهند کاری کنند که رد صلاحیت شوند تا در آینده به عنوان یک قهرمان در ذهن عده ای از جامعه بمانند.
امام جمعه شهر لیکک گفت: این یک حرکت غلط است و مردم به خوبی این را متوجه می شوند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: اینکه کسی بگوید ریزگردها به خاطر گناهان مردم است، یک حرف اشتباه بوده و از لحاظ شرعی غلط است؛ ما باید به جای این حرف ها مشکلات مردم را حل کنیم.
وی ادامه داد: رئیس جمهور محترم در دیدار مجریان انتخابات کشور گفت:اختلافات باید کنار گذاشته شود و مخالفین حرف خود را می زنند و منتقدین جای خود را دارند.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: اگر نظر شما این است، چرا در شهرستانی که به قول بعضی ها باید با ذره بین آن را دید، وقتی امام جمعه آن حرف حق و نقدی را بیان می کند و طلب مناظره می کند، اینگونه با وی برخورد می شود،باید حرفهایتان در عمل هم همین گونه باشد.
وی با بیان اینکه نباید فضای کشور امنیتی باشد، افزود: ما هم می گوییم مخالفی که تضعیف کننده دولت باشد، نباید حرف بزند اما منتقدی که به دنبال تکامل دولت است فرق دارد.
امام جمعه شهر لیکک گفت: ما باید از امام خمینی(ره) یاد بگیریم که با این همه خدمتی که انجام داد همیشه خود را شرمنده مردم اعلام می کرد.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی از تحقق نیافتن وعده های صد روزه دولت در حل مشکلات اقتصادی و بی توجهی به بحث فیش های نجومی انتقاد کرد و ادامه داد: چرا دارندگان فیش های نجومی را ذخیره نظام می خوانید؟
امام جمعه شهر لیکک گفت:عزت پاسپورت ایرانی برنگشت که هیچ، کویتی که به اندازه یک شهرستان ایران است، عربستان، قطر، امارات و دیگر کشورهایی که اسباب بازی ما هستند به ما توهین می کنند.
وی با انتقاد از تشبیه منتقدان برجام به خورنده آب شور ادامه داد: رئیس جمهور می گوید که منتقدین برجام مانند خورنده آب شورند که هر چه می نوشند باز هم آب می خواهند در صورتی که اینگونه نیست.
امام جمعه شهر لیکک برجام را به گوساله سامری تشبیه کرد و گفت: به تعبیر بنده برجام مانند گوساله سامری است که با سوء استفاده از امید مردم به وجود آمد.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: رهبری بارها فرمودند که در جریان جزئیات برجام نیستند اما همچنان عده ای می گویند که تمام مراحل و جزئیات برجام با نظارت رهبری پیش رفت.
رئیس‌جمهور حرمت خودش را نگه دارد/اخلاق مسؤولان کجا رفته است/مردم جواب محکمی به حرف‌های طنزآلود شما می‌دهند
امام جمعه باشت با بیان این که رئیس‌جمهور حرمت خودش را نگه دارد، گفت: خط قرمز مردم ولایت است.
حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز جمعه باشت به مناسبت تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار داشت: تاسیس کمیته امداد توسط امام خمینی کار بی‌بدیلی بود که با آن روحیه الهی و با تاسی از پیامبر و اهل بیت(ع) نهاد مقدسی مثل کمیته امداد را برای رسیدگی به امور فقرا تاسیس کردند.
امام جمعه باشت با تشکر از همه مسؤولان و نماینده شهرستان در مجلس به جهت کلنگ‌زنی طرح لاستیک‌سازی و آبیاری زمین‌های کشاورزی در روستای خان‌احمد گفت: طبق گزارشی که دادند برای ۸۳۰ نفر شغل مستقیم و برای ۴ هزار نفر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود، اگر این شغل‌ها ایجاد شود جوانان و کسانی که نیاز به کار دارند و زندگی آن‌ها به سختی می‌گذرد مشغول به کار می‌شوند که حقیقتا جای تشکر دارد.
عبودی بیان داشت: تنها توصیه من این است که این طرح‌ها اجرایی شده و نگذارند این طرح‌ها بر زمین بماند و امیدواریم مسؤولان کشوری کمک کنند تا این طرح‌ها به نتیجه برسد.
امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از رئیس‌جمهور و وزرا که مدتی است در سخنرانی‌های خود به منتقدین توهین می‌کنند اظهار داشت: کسی که یک روحانی است توقع از او بیش از این حرفهاست.
وی در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: در هر کشوری منتقدان حق دارند انتقاد کنند کما اینکه خود شما هم از دیگران انتقاد می‌کنید و این هم اشکال ندارد اما الفاظ سخیف و زننده نباید در ادبیات کشور جایگاهی داشته باشد که این‌ها انسان را آزرده می‌کند.
خطیب جمعه باشت با بیان اینکه رئیس جمهور فرمایشات رهبری را با حرف‌های طنز و خنده جواب می‌دهد اظهار داشت: شما رئیس‌جمهور قانونی کشور هستید و ما شما را قبول داریم اما بدان مشروعیت شما به رهبری و ولایت است، از یک طرف در نطق‌هایتان توصیه می‌کنید جامعه دو قطبی نشده و اختلاف ایجاد نشود اما از طرف دیگر رکن رکین انقلاب را مورد خطاب و طنز قرار می‌دهید؟
وی ادامه داد: هر آدم عاقلی متوجه می‌شود که خطاب شما به چه کسی است، حتی جای توجیه هم نگذاشتید.
عبودی افزود: مقام معظم رهبری در پاسخ امریکایی‌ها که گفتند می‌خواهیم برجام را پاره کنیم به حمایت از شما از برجامی که هیچ نتیجه‌ای برای کشور نداشت از شما دفاع می‌کند و می‌گوید اگر امریکا برجام را پاره کرد ما آن را آتش می زنیم، این حمایت از شماست آن وقت شما بیایید بگویید که بعضی انگار منقل کنار دستشان است که برجام را بخواهند آتش بزنند؟
امام جمعه باشت بیان داشت: آقای رئیس‌جمهور این حرف‌ها قابل تحمل نیست و بدان این ملت دلداده رهبر هستند، اگر این گونه بخواهید ادامه دهید کسانی که به تو رای دادند مخالف رهبری نیستند و همین افراد تو را تحمل نخواهند کرد.
وی افزود: آقای رئیس‌جمهور یک حدی بگذار، برای تو حرمت قائلیم اما تحمل این سخنان را دیگر نداریم.
عبودی بیان داشت: آقای رئیس‌جمهور با هر کسی اینگونه حرف زدی با رهبر نمی‌توانی حرف بزنی چرا که گنده‌تر از تو هم حرف زد و ساکت شد.
امام جمعه باشت خطاب به رئیس‌جمهور با بیان اینکه در آستانه انتخابات کشور نیاز به آرامش دارد و نباید از بعضی تصمیمات رهبری سوء استفاده شود اظهار داشت: اگر رهبری صلاح دانستند عده‌ای در انتخابات شرکت نکنند این نباید مایه سوءاستفاده شما قرار گیرد، ایشان صلاح دانستند و آن فرد تبعیت کرد شما هم باید از رهبری تبعیت کنید.
عبودی ادامه داد: در آستانه انتخابات توصیه می کنید که انتخابات با اخلاق باشد پس اخلاق خودتان کجا رفت؟ اخلاق وزیر بهداشت که بارها اعلام کردم دستش را می‌بوسم اما به یکی از فرمانداران ایلام چه حرف‌هایی زده است؟
وی تصریح کرد: شما مسؤولان حق ندارید توهین کنید، این چه ادبیاتی است که شما دارید به کار می‌برید؟ این چه الفاظی است که در جامعه اسلامی به عنوان حاکمان اسلامی به کار می‌برید؟ ما این کارها را تحمل نخواهیم کرد، مردم در فتنه ۸۸ هشت ماه تحمل کردند اما بالاخره ۹ دی را رقم زدند.
عبودی در پایان با کنایه به تصویب قانون حقوق‌های نجومی در مجلس بیان داشت: تا حالا از حقوق‌های نجومی داد می‌زدیم اما مجلس آن را قانونی کرد و دیگر حق حرف زدن هم نداریم.
عبودی گفت: توقعی از نمایندگان میلیادری بیش از این نیست که مدیری ۲۴ میلیون در ماه حقوق بگیرد اما جوانان ما تشنه ۳۰۰ هزار تومان باشند.
این خطیب جمعه بیان داشت: مردم بدانید از این مجلس بیشتر از این توقع نیست.
عده‌ای به احکام دین هم زخم زبان می‌زنند/هتاکان به عاشورا در سال ۸۸ هنوز توبه نکرده‌اند
امام جمعه گچساران گفت: هتاکان به عاشورا در سال ۸۸ هنوز توبه نکرده‌اند.
حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی در جمع نمازگزاران گچساران با تسلیت ایام حزن‌انگیز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: الگو‌برداری از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار برای یک فرد مومن لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: راه نجات و حیات و عزت و آخرت ما راه فاطمه(س) است و اگر وظایف خود را در قبال ائمه ادا نکنیم مانند یک عضو فلج شده در جامعه هستیم.
حجازی تصریح کرد: انسانی که نتواند بفهمد حضرت زهرا(س) کیست و مقام و منزلت ایشان را درک نکند عملا عضو فلج شده جامعه خواهد بود.
وی در ادامه در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه گچساران با اشاره به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ عزت و مملکت ایران اسلامی گفت: باید بدانیم و آگاه باشیم که دشمن قابل اعتماد نیست.
وی تاکید کرد: آن چیزی که به این مملکت عزت داد ایمان و استقلال این مملکت در زیر چتر ولایت فقیه بود.
امام جمعه گچساران اذعان کرد: هر روز که می‌گذرد خیانت‌های دشمنان و بدعهدی‌های آنها بیشتر می‌شود و باید بدانیم آمریکا در راس فتنه است و خیلی از کشورهای دیگر که وابسته به آن هستند قابل اعتماد نیستند.
حجازی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های دشمنان بیان کرد: مشاهده می‌کنیم هنوز به این امر توجه نمی‌شود و امیدواریم دوستانمان بدعهدی دشمنان را ببینند و حیله و مکرهای آنان را بشناسند.
وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات جملاتی از برخی‌ها شنیده می‌شود که خلاف انتظار است، گفت: این عده به صورت حمله لفظی و کلامی به عزاداران زهرای مرضیه(س) زخم زبان می‌زنند و می‌گویند چگونه گریه حرام نیست اما خنده حرام است.
حجازی با بیان اینکه آیا اینها نظم فکریشان به هم خورده است تصریح کرد: چه کسی گفته است خنده حرام است.
امام جمعه گچساران خطاب به این افراد گفت: شما فتوای همین مراجع را که خدمت آنها می‌رسید و دست آنها را می‌بوسید ببینید.
وی افزود: شما می‌روید دست مراجع را می‌بوسید تا شما را حمایت می‌کنند ولی نمی‌بینید همان مراجع با کهولت سن برای عزاداری حضرت فاطمه (س) به میدان می‌آیند.
حجازی تاکید کرد: بله آن خنده‌ای حرام است که جلب نظر شیطان را در پی داشته باشد.
امام جمعه گچساران تبیین کرد: خنده‌ای حرام است که شما می‌روید می‌خندید تا این ملت تحقیر شوند.
وی افزود: خنده‌ای که شما مقدماتی را فراهم می‌کنید تا احکام شرعی و دستورات خدا لگدمال شود چنین خنده‌ای حرام است ولی این گونه که می‌خواهید با فریب‌کاری به جامعه القاء کنید که خنده حرام است این یک تهمت بزرگ است.
امام جمعه گچساران با بیان اینکه در جاهایی نیز گریه حرام است یادآور شد: آن جایی که شما می‌روید در فتنه ۸۸ کشته‌سازی می‌کنید و فاتحه می‌خوانید آن وقت سر از کانادا در می‌آورید بله آن گریه هم حرام است و این به این معنی است که شما می‌خواهید مردم را به ذلت بکشانید.
وی خطاب به این عده گفت: چرا با اسم مردم و گفتمان برای مردم عوام فریبی می‌کنید.
حجازی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام زمان (عج) از این ملت که مردمی با بصیرت هستند حفاظت و پاسداری می‌کند.
امام جمعه گچساران بیان کرد: شما دارید به احکام دین زخم زبان می‌زنید و به نظر می‌آید که باید توبه کنید هر چند شما در عاشورای ۸۸ که پرچم اباعبدالله (ع) را به آتش کشیده‌اید هنوز توبه نکردید.
حجازی ابراز کرد: ملت شما را خوب می‌شناسد و ما امروز آرام آرام وارد فضای انتخاباتی می‌شویم و مردم باید هوشیار باشند.
وی اذعان کرد: آمریکا می‌گوید تلاش کنید در انتخابات آنهایی که عملا حامی مقام معظم رهبری نیستند را حمایت کنید و می‌گویند ثمره برجام اینجا مشخص می‌شود.
حجازی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد آنهایی که خواب هستند از خواب غفلت بیدار شوند و تلاش کنیم دستمان را به دامان اهل بیت برسانیم و این عده نیز باید بدانند مردم همه چیز را خوب می‌دانند.
وی در ادامه به تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ پیروز شد و امام خمینی در اسفند ۵۷ کمیته امداد را تشکیل داد چرا که رسیدگی به فقرا را از اهم واجبات می‌دانست.
امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی اذعان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه ماست و باید تلاش کرد که کسی دستبردی به منابع طبیعی نزند.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: همه ما مسوول هستیم و وظیفه داریم که اگر همت و تلاش شود شاهد بروز ریزگردها نخواهیم بود.
وی در ادامه با تذکر به نیروهای انقلابی و مومن تصریح کرد: هر چه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم دشمن به دنبال فتنه انگیزی است و دشمنان مداوم در حال فتنه‌انگیزی هستند لذا انتظار می‌رود که مراقب باشید که یک مسیر وجود دارد و آن هم مسیر اهل بیت عصمت و طهارت که زیر سایه ولی فقیه است.
تریبون نماز جمعه در اختیار مسؤولان برای بیان عملکردهاست
امام جمعه کبگیان گفت: تریبون نماز جمعه در اختیار مسئولان برای بیان عملکردهاست.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار کرد: نگاه عمیق حضرت زهرا (س) به اطاعت از شوهر آن چنان مهم و مسؤولیت‌پذیر بود که حضرت علی (ع) در پاسخ رسول‌الله(ص) که فرمود یا علی دختر مرا چگونه می‌بینی جواب داد؛ نعم الحول الی طاعت الله بهترین کمک برای عبادت خدا فاطمه است.
امام جمعه کبگیان به بیانات مقام معظم رهبری درباره پایان سال اشاره کرد و گفت: خروجی و پایان کار واژه اقدام و عمل و تلاش و کارکرد در حوزه‌های مدیریتی قبل از پایان سال به مردم ابلاغ شود تا ملت از خدمات دولت مطلع شوند که به چه میزان از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشانده‌اند.
خطیب جمعه کبگیان گفت: ما تریبون نماز جمعه را برای حرف‌های عملی در اختیار مسؤولان قرار می‌دهیم که بیایند و به ملت بگویند در مبارزه با فساد سرانجام حقوق‌های نجومی و قاچاق بی‌رویه کالا، تورم و مبارزه با بیکاری چه اقدامی انجام داده‌اید.
این خطیب جمعه با بیان اینکه تا زمانی که به واردات متکی هستیم اقتصادمان پیشرفت نمی‌کند گفت: آیا بهتر نبود به جای چشم دوختن به واردات محصولات چینی با سرمایه‌گذاری بر تولیدات داخلی به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کردیم.
وی با اشاره به کنایه غرب در فروش هواپیما به کشورمان گفت: ننگ بالاتر از این نیست که بگویند با تشکر از جمهوری اسلامی ایران که بازار ما را با خرید هواپیماها از ورشکستگی نجات داد.
وحدانی‌فر درباره حرف‌های اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بازنگری برجام با اعمال تحریم‌های جدید به خاطر حقوق بشر جدیدترین جک تازه از راه رسیده‌ است.
 
سیره حضرت فاطمه(س) الگوی مناسبی برای تحکیم بنیان خانواده
امام جمعه دهدشت امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی سیره حضرت فاطمه(س) الگوی مناسبی برای تحکیم بنیان خانوا ه جمعه این هفته این شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: هر کس بخواهد هم در دنیا و هم در آخرت رستگار شود باید حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز الگو است.
وی ادامه داد: امروزه نگاه دنیای غرب به زن یک نگاه تحقیرآمیز است.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه امروز در غرب زن را یک کالای مصرفی می‌دانند و برای رونق اجناس زن را به میدان آورده‌اند گفت: در برخی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها زن‌های بزک کرده کار فروش را انجام می‌دهند که این نگاه و حرکت جاهلانه‌ای است.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی افزود: برخی اگر بخواهند کالایی را بفروشند در کنار آن زن زیبایی را نشان می‌دهند که این مخالف با نگاه اسلامی، قرآنی و بی‌احترامی به اصالت زنان است.
وی با بیان اینکه در برخی از مدارس دخترانه چادر را کنار گذاشته‌اند ادامه داد: چرا دختران در مدارس دوره دبیرستان و راهنمایی چادر ندارند و رفتار و پوشش آنها مردانه شده و این دور شدن از فرهنگ فاطمی است.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه آمار طلاق در جامعه اسف بار است گفت: امروزه برای طلاق که عرش خدا را به لرزه در می‌آورد، برخی جشن برگزار می‌کنند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام راحل، افزود: این کار هوشمندانه‌ای بود برای حمایت از فقرا و نیازمندان که برکات فراوانی برای کشور دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه یکشنبه ۱۵ اسفند روز درخت و درختکاری است ادامه داد: باید از منابع طبیعی و درختان حفاظت نماییم و درخت و بوته‌ای را بدون دلیل قطع نکنیم.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‎های فرهنگی و هنری در مساجد است گفت: مساجد باید مدیریت شود و مراسم ترحیمی که در مساجد برگزار می‌شود باید در شأن مسجد باشد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با بیان اینکه در مجالس ترحیم باید سخنرانی، قرائت قرآن، فاتحه و روضه باشد افزود: در برخی مساجد نی می نوازند، شاهنامه می‌خوانند و زن‌ها با صدای بلند شروه می‌گویند که این اهانت به مسجد است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1