تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۳:۱۴
کد مطلب : ۲۳۳۱۳۰

امام جمعه گچساران: کار عمرانی اساسی که مردم راضی باشند نشده/اتاق فکر ندارم/جریانات دانشگاه آزاد را بررسی کردم/کاهش استقبال از نماز جمعه را تکذیب نمیکنم

۲۴
۰
کبنا ؛.
آنچه در ادامه می آید، گفت و گوی خبرنگار هفته نامه توازن با صاحب امتیازی غلامرضا تاجگردون است که با حجه الاسلام حجازی امام جمعه گچساران صورت گرفته است.
گفتگو و ارزیابی چهره‌های مختلف اثرگذار در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و ورزشی از منظر شما مخاطبان گرامی کاری است مهم که بنا داریم آن را انجام دهیم. همانگونه که می دانیم نقش امامان جمعه به عنوان پدران معنوی جامعه در هدایت مردم، تقویت وحدت و برادری و تفاهم و همکاری با مسئولین انکارناپذیر است لذا در این شماره از نشریه به دنبال جواب گلایه‌ای که امام جمعه در یکی از خطبه‌هایشان مبنی بر اینکه گفتند چرا کسی نمی‌پرسد امام جمعه برای چه می‌نالد؟ به سراغ «امام جمعه گچساران» رفتیم. ضمن تقدیر و تشکر از تمامی زحمات و تلاشهای حجت الاسلام والمسلمین سید امین اله حجازی در یک فضای، ساده و شفاف آنچه را که می‌خواستم پرسیده و آنچه پیش روی شما قرار دارد حاصل گفتگوی خبرنگار توازن با امام جمعه محترم گچساران می‌باشد.

توازن: به نظر شما دلایل استقبال کم مردم خصوصاً جوانان از نماز جمعه چیست؟
کاهش استقبال را تأیید یا تکذیب نمی‌کنم؛ شمار نمازگزاران را با قبل مقایسه کنید و مسئولان و کارشناسان مذهبی دنبال علت کم شدن جمعیت باشند. البته برخی از مردم عادت کرده‌اند کمی دیرتر می‌آیند و اما شاید یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش نمازگزاران در نمازجمعه به رغم آماده نبودن مصلا و عدم تجهیزات باشد ولی بحمداله درمناسبت های خاص جمعیت قابل قبولی در مصلا گرد هم می‌آیند.
توازن: پروژه مصلی از چه سالی آغاز و انتقاد شما از روند اجرای پروژه چیست؟
یکی از نگرانی‌هایی که من و همه نمازگزاران شهرستان گچساران داریم بحث مصلی است. پس از چند سال با چالشهایی که وجود داشت و هزینه‌هایی که انجام شد و انتقادهایی که ما کردیم و بعضی‌ها ناراحت شدند و نگرانی‌هایی که به وجود آمد متاسفانه شاید بتوان بزرگترین و مهم‌ترین دغدغه نمازگزاران تکمیل این مکان عبادی سیاسی است. خدا عنایت می‌کند و رحمتش را نازل می‌کند ولی باران به داخل مصلی نفوذ می‌کند و داخل مصلی پر از آب می‌شود. مشکل دیگری که داریم مشکل سیستم صوتی مصلی است و هر چه تلاش می‌کنیم برطرف نمی‌شود.
امام جمعه گچساران ادامه داد: اقای سید محمد لطیف حسینی مسول هیت امنای مسجد صاحب الزمان بودند. ایشان آن زمان مسئول ستاد نماز جمعه بودند و با حاج اقا متقی کاشانی کار می‌کردند. از قول ایشان کلنگ مصلی از سال ۶۴ زده شد و طرح احداث این مصلی در دستور کار قرار گرفت. به نوعی تا کنون ۳۱ سال از تاریخ کلنگ زنی این پروژه می‌گذرد و هم اکنون آجرهای مصلی در حال ریزش است. آیا به نظر شما هر نمازگزار مؤمنی نباید بگوید چرا بیت المال هدر می‌رود؟ ما که عنوان می‌کنیم دوستان نگران می‌شوند بعد هم بارهارو بارها و بارها جلسه گرفته شد ولی هیچ اقدامی نشد. من این مشکلات را به خطبه و خبرگزاری‌ها وخبرنگاران و صدا وسیما و... نکشاندم.
میگویند اقا ۲ ماه دیگه قطعی کار به اتمام می‌رسد ۳ ماه می‌شود ۴ ماه می‌شود ولی کار تمام نمی‌شود. دوباره ۳ ماه ۴ ماه ۵ ماه و هیچ کاری نمی‌شود. نمی‌دانم باید چکار کنیم؟ الان همه کارشناسان میگویند گنبد مصلی مشکل دارد خطرناک است خطر ریزش دارد و باید حتماً باید مقاوم سازی شود و باز خودشان می گویند این کار خیلی منطقی و عاقلانه نیست و به نظر کارشناسان گنبد باید تعویض شود. سقف کاذب مصلی سال گذشته کار شد و قطعاً باید لااقل ۵۰ سال دوام را در نظر گرفته می‌شد ولی الان سقف دارد می‌ریزد درصورتیکه ۱ سال هم نگذشته آن زمان هر چه التماس کردم اقا من یک مقداری تجربه دارم یک مقداری کار کردم این سقف کاذبی که شما دارید کار می‌کنید جواب نمی‌دهد هم برای سیستم صوتی مشکل ایجاد می‌کند و هم دوام ندارد و بارها و بارها هم پیمانکار در جواب من گفت ببخشید من وظیفه ندارم به حرف شما گوش بگیرم من ناظر اداره راه و شهرسازی هستم انها باید به من بگویند که چه کار کنم. الان هم که دارم خواهش می‌کنم اقا مصلی را واگذار کنید به مردم خود مردم عنایت و همت می‌کنند و یک جوری حلش می‌کنند باز هم متاسفانه دارند نامه نگاریها و یک بحث‌هایی می‌کنند که نتیجه‌ای ندارد. اقایان این مشکل بزرگ مردم متدین را حل کنید نه تبلیغ کنید. تبلیغات نتیجه‌ای ندارد نیاز به نامه نگاری و ...ندارد این مصلی حی حاضر بیایید و مشکلات را حل کنید. بعضی از مؤمنین وقتی میان نماز جمعه به من میگویند ما وقتی شما رو می‌بینم خجالت می‌کشیم، ناراحت میشویم از وضعیتی که می‌بینیم مصلی دارد و شما هم نگرانی و بارها شده متدینین میگویند ما دیگر نمی‌خواهیم بیاییم نماز جمعه چون هر وقت میاییم متأسف و نگران می‌شویم از اینکه تا امروز روند احداث این بنا بسیار کند بوده است.
حجه الاسلام حجازی در خصوص مشکلات ادامه می دهد: معمولاً مشکلات مهم هر شهرستانی را در نماز جمعه می گویند تا مسئولین برای برطرف کردن مشکلات دقت، سعی و تلاش کنند تا حل شود ولی وقتی ما موضوعی را بیان می‌کنیم مسئولین می‌رنجند و نگران می‌شوند. هدف و غرض من تحقیر، تضعیف یا بی احترامی به مسولین نیست هدف من حل مشکلات موجود در شهرستان است. یکی از وظایفی که امام جمعه دارد این است که مشکلات شهرستانی را که در آن خدمت می‌کند را به عنوان امام جمعه در خطبه‌ها مطرح کند ولی متاسفانه مسئولین در مواردی دنبال پاسخ می گردند. نیاز نیست پاسخ بدهید باید مشکلات را حل کنید یا گاهی اوقات توجیه می‌کنند یا گاهی اوقات مسائل را تبلیغاتی می‌کنند. مسئولین لطف کنند تلاش کنند مشکلات را حل کنن نه به دنبال پاسخ دادن باشند.
گاهی اوقات امام جمعه انتقادی را می‌کند یا توقعی را از مردم اعلام می‌کند سپس سر این مطلب جو تبلیغاتی را راه اندازی می‌کنند و جنجالی اش می‌کنند که این صلاح و صحیح نیست. ما برای دولت و مسئولین حرمت و احترام قائلیم ولی مسئولین هم اختیارات دارند و هم امکانات در اختیار دارند یعنی قانون این اجازه را به آنها داده علی القاعده باید توجه کنند.

توازن: مردم از سخنان شما در تریبون نماز جمعه استنباط می‌کنند وابسته به جناح خاصی هستید. نظر جنابعالی چیست؟
امام جمعه وقتی در خطبه نماز جمعه موضوعی را مطرح می‌کند تلاش کنند برای حل آن نه اینکه موضوع را سیاسی کنند بعد بگویند امام جمعه سیاسی حرف میزند. مسیر امام جمعه مشخص است و بنده وابسته به هیچ جناح خاصی، باند یا گروه و... نیستم. پیرو اصل دین و تقوا و قران و عترت هستم و در امور سیاسی هم مسیرم مشخص است پیرو خط ولایت هستم.
توازن: در خطبه‌ها و گاها مراسمات مختلف خیلی‌ها معتقدند که شما آقای تاجگردون را خطاب قرار می‌دهید. نظر جنابعالی چیست؟
من خطاب به شخص خاصی صحبت نمی‌کنم. من به مسئولین توصیه می‌کنم که این موارد و حرفها را به خودشان نگیرند.
نگویید منظور اقای حجازی با تاجگردون بود یا مراد حجازی با فرماندار یا استاندار بوده و ... اصلاً منطقی و معقول نیست مهمترین اعتراض و گلایه‌هایی که مسئولین استانی و شهرستانی دارند این است که می گویند شما یه سری مسایلی را مطرح می‌کنید که به مسئولین بر می‌خورد و ناراحت می‌شوند شما ببینید صحت و صغم عباراتی را که حجازی می‌گوید صحیح است یا خیر. اصل حرف را بررسی کنید ببینید ایا این اشکال وجود دارد یا خیر. اگر این اشکال و نقیصه وجود دارد خوب تلاش کنید برای حلش اگر وجود ندارد بیایید بگویید اقای حجازی شما امام جمعه‌اید این مورد را به شما گزارش داده‌اند ولی درست نیست خلاف واقعه است بعد اگر حجازی دلیل آورد آنوقت پاسخگو باشید. اینجور نیست که هر کسی بیاید یک چیزی را به من بگوید و من هم عیناً آن مسله را در خطبه‌ها و پشت تریبون بیان کنم. من تحقیق و بررسی و ...می‌کنم. غربالگربی، مطالعه و دقت می‌کنم. هر مسئولی هم به من بگوید فلان مسئول را محکوم کن بدون غربالگری پشت هیچ تربونی صحبت نمی‌کنم.
یا مثلاً در جریان دانشگاه که پیش آمد من کاملاً بررسی و تحقیق کردم از چندین جایگاه و حوزه و ... بعد رفتم حرف زدم. هر کسی هر حرفی که میزند باید رفتار و گفتارش را بسنجد و آنالیز شده سخن بگوید. من نه اتاق فکر دارم و نه هیچوقت گوشم، اراده، تصمیمم و فکرم را در اختیار دیگران قرار نداده و نمی‌دهم بله مشورت وبررسی و سؤال می‌کنم ولی با کمال دقت سخن می گویم. لذا مسائل مهمی که در تریبون نماز جمعه می‌زنم هیچ کسی نمی‌تواند بیاید و بگوید این موردش دروغ بوده تا یقین حاصل نکنم در خطبه بیانش نمی‌کنم و غرضی ندارم و حمله به شخص یامسئول خاصی نیست، غرض و هدفم حل موضوعات بیان شده است. مثلاً اگر از فتنه حرف زده شود بعضاً برخی نگران می‌شوند! خوب مقام معظم رهبری به کرات راجع به این موضوع سفارش کرده حال چرا اگر از نفاق گفته می‌شود بعضی‌ها ناراحت می‌شوند مگر منظور ما مسئولین است؟ وقتی می گوییم منافق منظورما منافقین کوردل و کفار و انهایی که در بیرون از کشور دشمنی می‌کنند و تعداد اندکی که در درون کشور گاهی به منافقین چراغ سبز نشان می‌دهند، فلذا گفته‌های ما حمله به مسئولین نیست و نباید به خودشان بگیرند.
توازن: حاج آقا، به نظرتان وضعیت مسائل فرهنگی شهر چگونه است؟
مسائل فرهنگی کشور و به دنبال آن استان و شهرستان همانطور که همه میدانیم مطلوب نیست. مقام معظم رهبری بارها از وضعیت فرهنگی گلایه نموده و مطرح کرده‌اند ولی چاره‌ای اندیشیده نشده. راهکارش این است که مسئول فرهنگی باید از خدا بترسد اگر خداترس باشد مسائل و مشکلات را دنبال می‌کند حتی اگر مسایلی را نداند و برایش مغرض نباشد و علمش را نداشته باشد می‌رود از انهایی که علمش را دارند سؤال می‌کند که من باید چکار کنم. برای امور فرهنگی و دینی امکانات نیست. فرهنگ باید معنی شود؛ رهبرمعظم انقلاب چند سال قبل فرمود مراد من از فرهنگ فرهنگ دینی است فرهنگ ایمانی و قرانی است. نیایید ساز و نقاره و تار و تمبک بیارورید و بعد بگویید کار فرهنگی شده نه این کار فرهنگی نیست و من این را به‌عنوان کار فرهنگی قبول ندارم کار فرهنگیان چیزی است که باعث رشد فکری انسان می‌شود رقاصی را می گویند کار فرهنگی رقاصی فرهنگی نیست.
توازن: اگر جایی لازم باشد در معادلات سیاسی ورود پیدا می‌کنید؟
امور سیاسی را باید تبیین کنیم اگر معنای سیاسی جناح بازی و خط و باند بازی و... مراد است خیر ورود نمی‌کنم و صلاح نمی‌دانم. اگر مراد از سیاسی آن بحثی که سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست من شبانه روز باید سیاسی عمل کنم. در هر زمینه و میدان و جلسه‌ای باید سیاسی باشم اما این سیاست که سیاست ما عین دیانت ماست و علی القاعده در این نوع سیاست ورود پیدا می‌کنم.
توازن: در یکی از خطبه ها اظهار داشتید: چرا کسی نمی‌پرسد امام جمعه برای چه می‌نالد؟
جواب ناله من این است: ایا حکومت اسلامی است یا نه؟ اصلاً اساس و مبنای حکومت بر اساس محور اسلام قران عترت بوده یا نبوده؟ باید باشد یا نباشد؟ اگر بوده که بوده اگر باید باشه که باید باشه پس چرا برخی از مسائل را که خلاف شرع و خلاف اهداف نظام و انقلاب است در ادارات ما با پول بیت المال با امضا و حمایت مسولین برخلاف نظام و انقلاب انجام می‌دهند؟
چرا ما نباید تلاش کنیم بیش از حدی که کنسرتهای مضر برگزار می‌کنیم بیش از حدی که جلسات نامناسب برگزار می‌کنیم بیش از ان حدی که وقتمان را صرف کار نامناسب و بیهوده و بی ارزش می‌کنیم چرا نباید صرف تلاش برای جذب نسل جوان به سمت قران و اخلاق و عترت اهل بیت کنیم تا بچه‌های ما بیایند کنار قران و عترت به آن حدی که به بهانه‌ای که اسمش را می‌گذاریم ورزش و کار فرهنگی می دانیم و می‌خواهیم وقت جوانان را پر کنیم اخر به چی پر شود؟ نباید توجه شود که این وقت به چی پر می‌شود من اصرارم این است حتماً ورزش و تفریح لازم است. روایت هم داریم قران هم تاکید کرده تفریح و اردو و سیاحت لازم است اما محتوای اهدافش را باید دقت کنیم. به این می گویند کار فرهنگی بنابر این اگر اعتبار فرهنگی وجود داشته باشد که نمی‌دانم هست یا نیست ولی اگر هست باید درست مصرف بشود ما باید تلاش کنیم نسل جوانمان را از نظر علمی و اخلاقی رشد بدهیم و بیمه‌شان کنیم که در مقابل هر خطر فکری بتوانند خودشان را نگه دارند ولی متاسفانه کمتر این کار را می‌کنیم و دشمن شبانه روز دارد در فضاهای مجازی و غیر مجازی کار و تلاش می‌کند و مسولین ما وقت خود را صرف ارائه گزارش و تبلیغات و گاهی هم برخی مسائل را به گردن تحریم‌ها و ...می‌اندازند. پس چرا امام جمعه می‌نالد؟ برای این می‌نالد که مشکل مصلی حل نمی‌شود، مشکلات امور فرهنگی مذهبی و دینی حل نمی‌شود. چرا توجه به جوانان متدین و دینی نمی‌شود؟
چرا بی عدالتی در جذب کارمندان و نیروهای ادارات می‌شود؟ اگر مسئولی گفت نه، اینگونه نیست جواب دارم برای همه حرفهایی که می‌زنم جواب دارم. اگر اداره و نهادی قرار است کارمند بگیرد چرا طبق قانون اطلاعیه یا فراخوان عمومی زده نمی‌شود؟ چرا مردم میگویند حاج اقا خاطر جمع باش محرمانه اونایی را که می‌خواهند گرفته‌اند. من به هر حرفی که می‌شنوم مهر تأیید نمی‌زنم ولی چرا مردم اینگونه قضاوت می‌کنند؟ اما اگر خدای نکرده همچین چیزی باشد مضراست اگر هم اینگونه که مردم می گویند نیست اعتماد مردم را به دست بیاورید تا اعتماد مردم از نظام و دولت سلب نشوند.
به‌صورت شفاف و روشن مردم را اگاه و روشن و قانع کنید که مردم دولت را متهم نکنند و بی اعتماد نشوند. در یک کلمه چرا می‌نالی چون کمتر به مسائل دینی و مسائل شرعی و اخلاق و معنویت توجه می‌شود و متااسفانه در حوزه تخصصی فقیه بعضی از افراد مداخله می‌کنند فقیه نیستند و به همین دلیل احکام شرعیه تحقیر می‌شود، بی توجهی سستی و وهن به احکام شرعیه می‌شود چرا؟ چون افرادی که متخصص در حوزه فقه نیستند نظر فقهی می‌دهند.
توازن: جنابعالی به‌عنوان رئیس (مسئول) شورای فرهنگ عمومی شهرستان در خصوص تالارهای عروسی و تفکیک سازی تا چه حد موفق بوده‌اید؟
شورای فرهنگ عمومی شهرستان مدت کوتاهی تشکیل شد من هم رییس شورای فرهنگی بودم اما تشکیل نشد و تا وضع و شرایط موجود هست تشکیل نمی‌دهیم. به آنهایی که میتوانند حل کنند اولین روز گفتم نکنید شما باعث می‌شوید که شورای عمومی تعطیل بشود نکنید و در واقع شورای فرهنگی را انها تعطیل کردند البته آن موقعی هم که انجام می‌شد رضایتبخش نبود تصویب می‌شد ولی عمل نمی‌شد، یعنی اتلاف وقت بود پس الان با قبل تفاوتی ندارد. در خصوص تالارها رضایت نداریم جو باید جوی باشد که مدیر تالار بداند وظیفه‌اش چیست. مرتب چندین جلسه گرفته می‌شود ولی عمل نمی‌کنند.
اگر موقعیت را بپذیرند درک کنند و به مردم نشر بدهند که این نکته‌ای را که مرجع تقلید یاولی فقیه حکم دادند جایز نیست و خواهش‌ها را که فلانی پسر عمومی فلانی و پسر خاله فلانیه و از گروه ماست و از گروه شماست و این چیزا نتیجه اش این می‌شود. و بعضی مسئولین هم میگویند مردم را نرنجانید. هر کسی که اینگونه حرف میزند به ضرر مردم کار می‌کند. به‌عنوان مثال بچه‌ای که مریض است و شیرینی برایش مضراست نباید به آن کودک شیرینی خوراند و لذا داروی تلخ به کودک می‌خورانند یا آمپول می‌زنند دردش می‌گیرد انجاست که به نفع کودک گام برمیدارند.
توازن: دیدگاهتان در رابطه با برگزاری موسیقی و کنسرت چیست؟ مردم اسنباط می‌کنند شما مخالف شادی هستید.
به لحاظ شرعی موسیقی موارد متعددی دارد. غنا بخشی از موسیقی است که قطعاً حرام است. موسیقی که در فکر و اراده انسان تغییر ایجاد نکند یعنی انسان را به سمت لهو و لعب نکشاند اشکال ندارد ولی ایا وقتی ارگ، تشمال و ... یا مهتر دارد می‌نوازد و فرد ناخواسته حواسش پزت می‌شود به گونه‌ای که کسی که کنارش نشسته و صداش می‌کند اصلاً حواسش نیست و نمی‌شنود ایا این اشکال ندارد؟ چه کسی می‌تواند بگوید اشکال دارد یا ندارد؟ فقیه می‌تواند بگوید من مقلدم امثال من مقلد هستند ما نمی توانیم بگوییم جایز هست یا نیست ما باید از فقیه تبعیت کنیم. ولی فقیه جانشین امام زمان است مراجع معظم تقلید می توانند حکم و فتوا صادر کنند ولاغیر.
امام جمعه مخالف شادی نیست من و امثال من از همه بیشتر می‌خواهیم و معتقدیم مردم باید شاد باشند اما شادی یعنی چی؟ شادی باید معنا بشود. مردم باید شاد و امیدوار باشند و ما باید تلاش کنیم روحیه نشاط و شادابی مردم را تقویت کنیم ولی معنی شادی باید به درستی تبیین شود. اینکه دختر پسر با هم برقصند این شادی است؟ الات لهو و لعب بکار ببرند شادی است؟ این از مصادیق بارز مردم فریبی است.
توازن: برخی اداب و سنن و رسوم ما رو به فراموشی رفته است آیا این صحیح است؟
قبلاً در استان ما خانمهای لرزبان و ترک زبان لباسهای دیگری با پوشش مناسبتری داشتند ولی الان پوشیدن ان لباسها زحمت دارد ما می‌پذیریم ولی رسم و رسومات را که با احکام و موازین شرعی اشکال و منافاتی ندارد نباید فراموش شود. خوب است سنت قدیمی حفظ شود تا جایی که دست و پا گیر نباشد.
توازن: به نظر شما کار عمرانی مطلوب بوده؟
کار عمرانی در حوزه ما که مصلی باشد نمی‌بینیم. اگر همه کارها مثل مصلی باشد که خیرکار عمرانی نمی‌بینیم. گاهی خیابانها و کوچه‌ها را می‌بینم که کارهایی شده ولی کار عمرانی اساسی که مردم راضی باشند بعید میدانم. اگه بخواهم انصاف به خرج دهم باید بگویم میبنم در کوچه و خیابانها کارهایی شده خلاف انصاف هم هست که بگویم هیچ کاری نشده اما انگونه که تبلیغ می‌شود و انتظار می‌رود و داریم می‌بینیم نه کار نشده است.
توازن: ایا انتخابات شورای شهر در گچساران و باشت سیاسی است؟ بحث‌های قومی و قبیله‌ای در انتخاب اعضای شوراها اثرگذار خواهد بود؟
بحث‌های قومی قبیلهای اثر گذار است. ملاک دینی بودن انقلابی بودن و متدین بودن و دغدغه حل مشکلات و درد مردم را داشتن باید باشد. اینها باید ملاک باشد فرقی نمی‌کند نماینده شهر باشد یا رییس جمهور. به نظرم باندی جناحی قومی بودن در انتخابات منطقی و مطلوب نیست و معمولا اینگونه بوده است.
توازن: مطالبات بیشتر مراجع کنندگان شما چیست؟
بیشتر مراجع کنندگان من اگر اولویت بندی کنم اول بیکاری است. دوم میگویند بی عدالتی و پارتی بازی در ادارات است و سوم فقر و نیاز. و من هیچ کاری از دستم برای انها ساخته نیست، چون مسئولیت و توان اینچنینی ندارم. جایگاه من وعظ و نصیحت است ولی صحبتهایشان را می‌شنوم و تلاشم را می‌کنم اگر لازم به نوشتن نامه به فرمانداری یا استانداری باشد می‌نویسم ببینیم چه می‌شود که ۹۹ درصد نمی‌شود شاید کمتر از ۱ درصد بشود و گاهی اختلافاتی دارند که اینجا با پادرمیانی اختلافاتشان را حل و فصلش می‌کنیم.
توازن: انتقاد هاتون از نماینده چیست؟
انتقادم را باید خصوصی به خودشان بگویم.
توازن: صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید.
همه ما اول از حجازی امام جمعه، بعد بقیه کسانیکه در این نظام به نوعی دارند خدمت می‌کنند حواسشان جمع باشد اینها جزو مسئولین هستند اگر در دنیا قصر در رفتیم ولی باید در آن دنیا به خدا و اهل بیت و... جواب داشته باشیم که بدهیم من هم گاهی خودم را مقصر میدانم چرا چون امکاناتی در اختیار ندارم و نیرویی ندارم و میدانم فایده‌ای ندارد و لذا ناچارا داد می‌زنم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنای سرافراز
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه یه چی رو درست میگه که کوچکترین کارای تاجگردون خیلی تبلیغ میشه و باید گفت که ماشین تبلیغاتی و رسانه ای تاجگردون خیلی قوی هست و از کاه کوه میسازن
Iran, Islamic Republic of
//
// فقط //
مارپل
Iran, Islamic Republic of
بلی کار عمرانی نشده چون مصلی مشکل داره حاح اقا. خوب رابطه ات رو با تاج خوب کن تا مصلی یه ماهه اساسی درست بشه..خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاجناحی عمل میکنی وهمیشه ازطریق تریبون نمازجمعه ازنماینده و۰۰۰۰انتقادمیکنی حال میگه بایدخصوصی بگم
عشقی
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم ساز و دهل چه اشکالی داره؟ په چرا صدا و سیما همیشه نشون میده خوب اگه راست میگی از صدا و سیما انتقاد کن
گچساران
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف از یاس و ناامیدی است. ترابخدا امید بدهید به ملت
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
درودبر امام جمعه محترم.پارتی بازی و استخدام های یواشکی و خاموش که عدالت در جذب رعایت نمیشود را درست فرمودین ولی خدایی کارهای عمرانی و زیربنایی و زیرساختی خوبی انجام گرفته. شاید اینو که میفرمایید توی خیابونا و کوچه ها خوب کار شده، منظورتون اینه که کار شهردار بوده و نماینده هیچکاره بوده و کاری برای شهر دوگنبدان نکرده.
آینه
Iran, Islamic Republic of
سلام
کار عمرانی رو مجموعه دولت، نهادهای حکومتی و قانونگذار مجلس باید انجام بده
هرچند به نظرم از بعد انقلاب تلاشهای زیادی برای کارهای عمرانی در این منطقه شده و مخصوصا طی این ۱۰ سال اخیر...
ولی حاج آقا اگه نظر شما غیر از این هست، خود شکن آینه شکستن خطاست!!!
ب
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج اقا حجازی
ب
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج اقا حجازی
Iran, Islamic Republic of
خدایی اونکسیکه میگه همه اش ناله میکنیدرست گفته من تعجب میکنم که فتنه گران واقعی چه کسانینند
Iran, Islamic Republic of
باباهمه راازنمازفراری دادی بسه دیگه
جانباز
Iran, Islamic Republic of
حاج اقا همه امکانات شما اماده مسئولیت ناری همیشه خدا انتقاد می کنی نتوانسنی یک سالن نمازجمعه سروته بهم بیاوری مرحوم متقی ببین چه خدمات انجام داد بدون سر صدا جناحی بر خورد میکنی مردم ونماز جمعه فراری دادی نه در شهدی مردم ونه در عزای مردم نیستی
ع.م
Iran, Islamic Republic of
مام جمعه محترم چشم بصیرت باز کن که عمران گچساران بینی . ایا راه عمران نیست زیرگذر عمران نیست کارخانه عمران نیست پس چی عمرانه که چسمات نمیبینه
علی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حجازی خدا خوشش نمیاد تاجگردونو با دیگرنمایندگان استان مقایسه کنی واقعا جای نعجب است
علی
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا حجازی خدا خوشش نمیاد تاجگردونو با دیگرنمایندگان استان مقایسه کنی واقعا جای نعجب است
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت وزین کبنا
سلام و خسته نباشید
مدیرکل سابق راه و شهرسازی جناب مهندس فدایی را ازش سوال کنید نصاب سیستم صوتی مصلی را چه کسی معرفی کرد و خود سیستم را آیا کسی غیر از حاج آقا حجازی کسی انتخاب کرد انصاف چیز خوبیه
والله لباس روحانیت حرمت داره چون بزرگانی چون علامه مجلسی ها علامه حلی ها آیت الله بروجردی ها امام خمینی ها و رهبر معظم انقلاب ملبس به این لباس بودند
پیمانکار مصلی با شما قرارداد نداشته که تابع و مطیع شما باشد او طبق قانون طرف قراردادش را فقط به رسمیت میشناسد و زیر بار حرف زور نمی رفت
شما به پیمانکار دستور دادی بادبند زیر تریبون محراب را ببرد و محراب را پایین تر بیاورد ولی اهل فن سازه میدانند بادبند در سازه فلزی قطع شود تخریب سازه حتمی ست
وجدان بیدار
Iran, Islamic Republic of
مدیر محترم سایت وزین کبنا سلام و خسته نباشید
از مدیر کل سابق راه و شهرسازی جناب مهندس فدایی سوال کنیدنصاب سیستم صوتی مصلی را چه کسی معرفی کرد و خود سیستم را غیر ازحاج آقا حجازی کسی انتخاب کرد انصاف چیز خوبیه والله لباس روحانیت حرمت داره چون بزرگانی چون علامه مجلسی ها علامه حلی ها آیت الله بروجردی ها و امام خمینی ها و رهبر معظم انقلاب ملبس به این لباس بودند پیمانکار مصلی چون طرف قرارداد امام جمعه نبود که هر چه ایشان فرمودند انجام دهد
ایشان می گفت بادبند زیر تریبون محراب را ببرید و تریبون پایین تر بیاورد ولی اهل فن سازه میدانند بادبند در سازه فلزی قطع شود تخریب سازه حتمی ست
امام جمعه محترم بفرمایند چرا لوله گاز که برای سرویس بهداشتی مصلی از روی سر درب حیاط ایشان رد میشد را دستور به پیمانکار یا قطعش کن یا خودم قطع می کنم
اگر کسی ساکت ماند و حرف نزد دلیل دارد چون حرمت لباس روحانیت از همه چیز برایش مقدم تر است
Iran, Islamic Republic of
سلام . پیمانکار سیستم صوتی جناب اقای مظاهری بودند که توسط شخص امام جمعه محترم معرفی شدند .
چوپان
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا زمین مصلی غصبی است .
جواد
Iran, Islamic Republic of
... حرفای امام جمعه محترم گچساران
Iran, Islamic Republic of
یه مسئله مهم. . .
این آقایان ناظر و مهندس و کارشناس که به قول شما از نظر فنی بادبند نباید بریده بشه از ساخت این سازه گنبد خبر نداشتن که با فریاد امام جمعه بیدار شدنه و میگن باید تغییر داده بشه؟؟؟؟؟؟؟
چند صد میلیون باید خرج این خواب رفتن ها بشه ؟؟؟؟
رها
Iran, Islamic Republic of
سلام. حاج آقا گیرایی و استقبال از نماز جمعه کار شماست نه مردم چرا استقبال نمی کنن
شهروند گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
یک هفته استراحت مطلق و یکساعت همه ی خدمات را زیر سوال بردن چرا در هشت سال دولت مهرورز اعتراض نمی کردید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1