تاریخ انتشار
جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۳۰۴۱

گزارش کامل از کلنگ‌زنی دو طرح بزرگ اقتصادی در باشت (+تصاویر)

۶
۰
کبنا ؛طرح بزرگ اشتغالزایی کارخانه لاستیک‌سازی و انتقال آب به سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه خان‌احمد در شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان کشوری و استانی کلنگ‌زنی شد.

تاجگردون: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های بزرگ در گچساران و باشت انتخاباتی نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی در دو شهرستان باشت و گچساران ربطی به انتخابات ندارد.


 غلامرضا تاجگردون عصر امروز در آئین کلنگ‌زنی دو پروژه لاستیک‌سازی سبز و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی خان احمد باشت اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه‌ها ایجاد امید در مردم و رفع محرومیت از چهره دو شهرستان گچساران و باشت بوده و ربطی به انتخابات ندارد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هیچ کاری در کشور جز با هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی به سرانجام نمی‌رسد و دلیل متوقف شدن برخی از پروژه‌ها در مناطق مختلف نیز همین عدم هماهنگی‌ها است.
تاجگردون ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مسئولان و متولیاتن امر از جمله نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های عمرانی و طرح‌های بزرگ اقتصادی در مناطق مختلف از جمله گچساران و باشت در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: کلنگ زنی آب رسانی به دشت مور از طریق سد کوثر، برگزاری جشن گازرسانی به روستاهای گچساران، کلنگ زنی بزرگ ترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور در خان احمد و کلنگ زنی آبرسانی به اراضی روستاهای خان احمد در دو روز گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد.
تاجگردون خاطرنشان کرد: بزودی فاز یک آب رسانی به دشت امامزاده جعفر و فاز دوم عملیات اجرایی پروژه فاضلاب شهر دوگنبدان با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 گچساران و باشت پیشتار عبور از محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به برکت انقلاب اسلامی دو شهرستان گچساران و باشت پیشتاز عبور این استان از تامین زیرساخت‌های اولیه و رفتن به سمت توسعه همه جانبه است.


 سید موسی خادمی عصر امروز در آئین کلنگ‌زنی دو پروژه لاستیک‌سازی سبز و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی خان احمد باشت اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب در محرومیت به سر می‌برد و بعد از انقلاب نیز گرفتار تامین زیرساخت‌های اولیه از جمله راه روستایی و برق روستایی بود.
وی با تاکید بر اینکه احداث بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت تحول جدی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌کند عنوان کرد: جنس این پروژه‌ها بیانگر یک تحول بزرگ در استان بوده و با ایجاد این پروژه از مرحله تامین زیرساخت‌ها که دولت متولی آن بوده خلاص می‌شویم.
خادمی ابراز کرد: من تعجب می‌کنم در گذشته سد مارون و کوثر ایجاد شد ولی استان حتی اجازه بهره‌برداری از این سدها را نداشت و البته شاید در آن زمان این مسئله جزو نیازهای اولیه نبود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه هم اکنون استان از مرحله تامین زیرساخت‌ها عبور کرده و پیشتاز این عبور شهرستان‌های گچساران و باشت است ادامه داد: کلنگ‌زنی دو پروژه لاستیک‌سازی سبز و آب‌رسانی به اراضی کشاورزی خان احمد باشت به کاهش بیکاری و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می‌کند.
خادمی تصریح کرد: سال ۹۲ وقتی برای کلنگ زنی پروژه امامزاده جعفر آمدیم مردم هیچ امیدی به بهره‌برداری این پروژه‌ها نداشتند اما به شکلی اجرا شده که در کشور نمونه است.
وی بیان کرد: همیشه با دیدن شهرک‌های صنعتی سقاوه مارگون، خان احمد باشت و دهدشت به دلیل اینکه هیچ کاری در آن‌ها انجام نشده بود حسرت می‌خوردم ولی امروز با حمایت دولت طرح‌های بزرگی در این شهرک‌ها در دست انجام است.
خادمی اظهار داشت: امیدوارم سیر تحول صنعتی و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از زیربنایی به سمت اشتغالزایی و رونق اقتصادی پیش برود و این سیر سرعت بیشتری بگیرد.
همچنین سرمایه‌گذار بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در شهرستان باشت در این آئین گفت: این کارخانه با اعتبار مورد نیاز ۷۵۰ میلیارد تومانی با مشارکت صندوق ذخیره ارزی و بانک تجارت اجرایی می‌شود.
نصرالله خادمی با بیان اینکه این طرح برای ۸۵۰ نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند اظهار داشت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و با پیش بینی مدت زمان ۳ سال اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه از فراد عملیات اجرایی را با شدت تمام ادامه می‌دهیم ادامه داد: ظرفیت تولید سالانه بزرگترین کارخانه لاستیک سازی سبز جنوب کشور در باشت ۵۰ هزار تن سازگار با محیط زیست است.
خادمی ابراز کرد: بخش زیادی از مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه در داخل کشور تامین می‌شود و تنها بخش اندکی باید خارج از کشور وارد شود. تلاش‌های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه برای ایجاد بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور ستودنی است.





عکس: جواد حسنی
نام شما

آدرس ايميل شما

عالیشاه
Iran, Islamic Republic of
خدا روشکر ممنونتییم دکتر جان
شهروند
Iran, Islamic Republic of
خان احمد هم صاحب داره
گرجی پورخان احمد
Iran, Islamic Republic of
ممنون از دکتر تاج گردون بابت ابرسانی به زمین های خان احمد
عزیز
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم عمل کرد منفی ملک زاده د ر دانشگاه ازاد با رفتن ایشان در جلسه دردی دوا نکن
هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
چرا ... در جشن تکمیل گاز رسانی شرکت نکرده بابا در پروزه لاستیک کسی بها بهش نداد دیگه نیومد
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدا کنه این طرح هم سرنوشت بقیه طرحها مثل پتروشیمی و پالایشگاه را پیدا نکنه و وعده سر خرمن نباشه. مردم از شدت بیکاری و صدها بلای خانمانسوز ناشی از آن بسیار در تنگنا و عسر و حرج هستند. و یک نکته دیگه که امیدوارم مسئولین اجازه بدهند عدالت در جذب نیرو باشه و هر کس به فکر گروه و طایفه و خویشان خودش نباشه که اگر این چنین شد تبعات ناامیدی مردم از وجود چنین طرحهایی خیلی بیشتره.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1