تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۲۳۱۷۷۴

برخورد با متجاوزان به حریم جاده‌های یاسوج / کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در پرداخت تسهیلات اشتغال /

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 ساماندهی ورودی‌های شهر یاسوج؛ زیبایی پایتخت طبیعت ایران
نابسامانی و تجاوز به حریم قانونی در مبادی ورودی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سال‌هاست چهره نازیبایی به این شهر داده است.
یاسوج شهری گردشگر پذیر در دامنه‌های دناست که از ۲ سمت جنوب و غرب دارای ۲ مبادی ورودی است که به‌خوبی ساماندهی نشده است.
هرساله هزاران گردشگر از مناطق تفتیده جنوب ایران برای فرار از گرما به یاسوج مسافرت می‌کنند تا چند روزی از نسیم دلنواز آن بهره ببرند.
ازآنجاکه ورودی شهر باید همچون تابلوی زیبایی، مسافران را به درون شهر راهنمایی کند نابسامانی ورودی‌های این شهر توریستی کام گردشگران را تلخ می‌کند.
ده‌ها واحد مصالح‌فروش گردوغبار بر چهره مسافران و ساکنان می‌پراکند و هرگونه تجاوز به حریم‌های قانونی برابر ماده ۱۷ و ۷ قانون حریم راه‌ها و راه‌آهن تخلف محسوب می‌شود.
اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در تلاش است با برنامه‌ریزی و ترسیم افق‌های پیش رو، مبادی ورودی یاسوج را به نحوی ساماندهی کند که زیبنده پایتخت طبیعت ایران باشد.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای قانون در محورهای مواصلاتی استان تأکید کرد.
علی خوان پایه تأکید کرد: تمامی مصالح‌فروشی‌ها و سایر اصناف در حریم بزرگراه مجاور این ورودی با کمک قانون جمع‌آوری می‌شود.
یکی دیگر از مبادی ورودی شهر یاسوج، ورودی از سمت پلیس‌راه شیراز در روستای سراب تاوه است، تجاوز به حریم، ساخت و سازهای بدون مجوز، نصب بنرهای تبلیغاتی توسط اصناف و کسبه در این معبر مهم که از وسط روستا می‌گذرد چهره‌ای نازیبا به این ورودی داده است.
طرح احداث لبه گذاری و رفوژ میانی این نقطه از محور ورودی یاسوج که از ماه‌ها پیش آغاز شده بود تعطیل شد اما چند روزی است که از سر گرفته شده است.
مردم از مسئولان انتظار دارند ساماندهی مبادی ورودی مرکز استان را که روزانه در دید عموم قرار دارد و با زندگی، امنیت و آرامش روانی مردم ارتباط دارد با انتخاب پیمانکاران مجرب و متخصص صورت دهند.
خوان پایه گفت: افزون بر ۶ هزار کیلومتر با اولویت نگهداری ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داردکه نیاز به حفاظت از حریم آن بیشتر احساس می‌شود.
حفاظت از بستر و ارتقا ایمنی از جمله مواظبت از حریم‌های قانونی وتاسیساتی، نگهداری از رویه‌های آسفالتی، ابنیه‌ فنی، روشنایی معابر خصوصاً در ورودی‌ها و گردنه‌های مه گیر و تونل‌های موجود در استان در دستور کار جدی و به‌صورت شبانه‌روزی توسط ۳۵۰ نفر از عوامل راهداری استان قرار دارد.
وی، به توپوگرافی منطقه و گردنه‌های برف‌گیر و بعضاً سخت گذر استان اشاره گرد افزود: با این محیط و این نوع ساختار طبیعی در استان که منابع طبیعی و محیط زیست هم به‌عنوان اولویت استان محسوب می‌شوند ساخت جاده و تخریب درختان کاری سخت و غیره قابل‌قبول برای دوستداران طبیعت است.
به گفته خوان پایه جاده این موهبت دست‌ساز را که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شده است باید حفاظت و صیانت کرد چراکه نگهداری و حفاظت از همه آنها باعث جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان ابراز داشت: با کسانی که به حقوق عمومی در جاده‌ها تجاوز کنند تعارف نخواهیم داشت و اعتقاد راسخ ما ارتقای سطح سرویس‌دهی به جاده‌های استان و بالا بردن آرامش هم وطنان در آستانه نوروز در جاده‌های استان است.
افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
از این میزان محور ارتباطی ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۹۸۶ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۹۹۸ کیلومتر راه فرعی و بیشتر از چهار هزار کیلومتر نیز راه روستایی است.
 
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول کشور در پرداخت تسهیلات اشتغال را کسب کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ۱۰ ماه سال جاری رتبه نخست کشوری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش را کسب کرد.
مجید محنایی در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی پرداختی در این مدت ۶۶۹ میلیارد ریال بوده که ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به سفر مرداد سال جاری رئیس جمهوری به استان و ۱۶۹ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۲۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ است.
وی افزود که میزان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بدون اشاره به مبلغ بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان نیز در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد زیر پوشش رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد در حالی که در مدت مشابه پارسال مقام سوم را کسب کرد.
محنایی عنوان کرد که روند پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری در کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ ماه سال جاری مطلوب بوده و بانک‌های عامل استان نیز همکاری لازم را در این راستا داشته‌اند.
وی ابراز داشت: علاوه بر تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری با نرخ سود چهار درصد ویژه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازای هر واحد مسکونی نیز ۳۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که این میزان کمک بلاعوض فرصتی مناسب است که باید استفاده بهینه‌ای از آن شود و از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان انتظار می‌رود که هر چه سریعتر برای تشکیل پرونده و تکمیل مدارک مورد نیاز به منظور دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
محنایی اظهار داشت: همان‌گونه که در نشست‌های شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های کم کار تذکر داده می‌شود از عملکرد مثبت و تلاش بانک‌های فعال استان نیز تقدیر خواهد شد.
وی بیان کرد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سه بانک برتر این استان در زمینه پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری در ۱۰ ماه سال جاری را به استانداری معرفی کند تا پس از تأیید استاندار توسط مدیران عامل آنها در تهران نیز مورد تجلیل قرار گیرند.
محنایی عنوان کرد: شبکه بانکی کهگیلویه و بویراحمد نیز به دلیل همکاری مطلوب با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ۱۰ ماه سال جاری در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان زیر پوشش از طریق رئیس کمیته امداد کشور تجلیل می‌شوند.
وی ابراز داشت که به منظور افزایش انگیزه مدیران بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد که همکاری لازم را با کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان داشته‌اند موضوع در قالب نامه‌ای به مدیران عامل آنها در تهران برای درج در پرونده و تشویق‌های لازم اعلام خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که ۴۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سفر رئیس جمهوری به استان تاکنون ابلاغ شده که از این میزان نیز ۲۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
فرید محبی اظهار داشت: ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز هم اینک در نوبت پرداخت به متقاضیان قرار دارد.
وی افزود که انتظار می‌رود بانک‌های عامل کهگیلویه و بویراحمد برای رونق پرداخت این تسهیلات تلاش و همت بیشتری کنند.
محبی بیان کرد: چند طرح اقتصادی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به هلدینگ کشاورزی کمیته امداد کشور برای سرمایه گذاری در اجرای آنها پیشنهاد شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مجتمع گلخانه‌ای دشت مازه شهرستان کهگیلویه، مجتمع پرواربندی گوساله شهرستان بهمئی و توسعه باغ‌های آب گندی شهرستان گچساران اشاره کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که وضعیت پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مسکن روستایی و شهری استان در ۱۰ ماه سال جاری مطلوب بوده و بانک‌های عامل استان همکاری لازم را انجام داده‌اند.
ابراهیم فرزانه بدون ارائه میزان، اظهار داشت: ۸۶ درصد تسهیلات سال جاری بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون جذب شده و امید است که ۱۴ درصد مابقی نیز تا پایان سال جاری جذب شود.
وی افزود که سهمیه ابلاغی سال جاری تسهیلات بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و سپه به ترتیب ۹۵۰، ۲۸۰، ۴۵۰، ۸۵۰، ۳۷۷ و ۲۹۰ مورد بوده است.
فرزانه بیان کرد: بانک‌های ملی، ملت، صادرات، تجارت، رفاه و سپه کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب تاکنون ۹۵، ۷۱، ۸۲، ۸۵، ۷۷ و ۸۷ درصد این تسهیلات را جذب کرده‌اند.
وی عنوان کرد که سهمیه ابلاغی سال جاری تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و شهری کهگیلویه و بویراحمد به بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، رفاه، سپه و کشاورزی به ترتیب ۴۷۵، ۴۷۵، ۵۲۵، ۱۸۸، ۱۸۸ و ۴۰۰ مورد بوده است.
فرزانه ابراز داشت: بانک‌های ملت، صادرات، تجارت، رفاه، سپه و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب تاکنون ۴۲، ۳۲، ۶۱، ۶۰، ۵۴ و ۸۹ درصد این تسهیلات را جذب کرده‌اند.
وی گفت که افزون بر ۸۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افراد کم بضاعت هستند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی برای رفع مشکل مسکن این افراد منعقد کرده است.
آغاز عملیات محور ارتباطی بهمئی به خوزستان تا هفته آینده
عملیات اجرائی محور جایزان در استان خوزستان به شهرستان بهمئی تا هفته آینده آغاز می شود .
فرماندار شهرستان بهمئی در نشست شورای اداری این آغاز عملیات محور ارتباطی بهمئی به خوزستان تا هفته ی آیندهشهرستان از آغاز عملیات اجرایی محور ارتباطی جایزان از توابع استان خوزستان به شهرستان بهمئی به طول ۲۳ کیلومتر تا هفته آینده خبر داد و گفت: یکی از مهمترین راه های توسعه بهمئی توسعه راه های ارتباطی این شهرستان است.
علی اکبر فرهنگی افزود: با راه اندازی این محور فاصله ارتباطی شهرستان بهمئی با چند شهر مهم و اقتصادی استان خوزستان کاهش چشمگیری خواهد داشت.
تکمیل طرحهای نیمه تمام بخش های مختلف،تلاش جدی در افزایش بهره وری عوامل تولید در عرصه های مختلف به منظور کاهش هزینه های تولید، توجه ویژه به تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی با توجه به شرایط منطقه ای و اقلیمی و محدودیت شدید منابع آب، تقویت و حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به بازار از مهمترین مصوبات نشست شورای اداری این شهرستان بود.
شهرستان بهمئی در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شهر یاسوج واقع شده است.
۸۶ درصد تسهیلات بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد جذب شد
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۸۶ درصد تسهیلات بهسازی مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است.
ابراهیم فرزانه در نشست شورای بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پرداخت وام در دو حوزه بهسازی و بازسازی مسکن روستایی و شهری انجام می‌شود که در طرح ویژه یا بهسازی مسکن وضعیت استان خوب و همکاری بانک‌های عامل مطلوب بوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۸۶ درصد اعتبارات بهسازی مسکن جذب شده، افزود: سهمیه ابلاغی بانک ملی ۹۵۰ مورد بود که از این تعداد، ۹۰۲ مورد یعنی معادل ۹۵ درصد پرداخت شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک ملت ۲۸۰ سهمیه ابلاغی داشت که از این تعداد، تاکنون ۲۰۰ سهمیه پراخت و ۷۱ درصد کل سهمیه جذب شده است.
فرزانه عنوان کرد: بانک صادرات و بانک تجارت به ترتیب ۴۵۰ و ۸۵۰ سهمیه داشتند که از این تعداد، بانک صادرات داشته ۳۶۹ سهمیه و بانک تجارت ۷۲۱ سهمیه را پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: بانک رفاه و بانک سپه دیگر بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات بهسازی مسکن روستایی بودند که تاکنون به ترتیب از ۳۷۷ و ۲۹۰ سهمیه به ۲۹۰ و ۲۵۳ واحد مسکن روستایی تسهیلات پرداخت کرده‌اند.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات بازسازی مسکن روستایی و شهری نیز بانک ملت ۴۵۷ سهمیه داشت که از این تعداد  ۲۰۰ مورد جذب شد.
فرزانه ابراز کرد: همچنین بانک‌های صادرات، تجارت، رفاه، سپه و کشاورزی نیز تاکنون به ۱۵۰، ۳۲۱، ۵۶، ۱۰۲ و ۳۵۵ واحد مسکن روستایی و شهری تسهیلات بازسازی پرداخت کرده‌اند.
وی عنوان کرد: ۸۰ تا ۹۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات، افراد بی‌بضاعت و آسیب‌پذیر هستند و بنیاد مسکن با کمیته امداد و بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای برای بهسازی مسکن این افراد منعقد کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یک هزار مورد وام مسکن به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات خودکفایی رتبه نخست را کسب کرد
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیته امداد استان توانست در بحث توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت، رتبه نخست را در کشور کسب کند.
مجید محنایی در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان نیز در بحث مددجویان تحت پوشش رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
محنایی گفت: همچنین در حوزه فعالیت بنیاد مسکن،  پرداخت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و اماکن شهری و روستایی از رشد خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه به ازای هر واحد مسکونی جهت افراد تحت پوشش کمیته امداد حداقل ۳۱ میلیون تومان کمک بلاعوض وجود داشته و علاوه بر این، تسهیلات با کارمزد حدود چهار درصد پرداخت می‌شود، فرصت خوبی است که مددجویان باید از آن استفاده کنند.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از محل سفر رئیس‌جمهور جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش کمیته امداد ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت که به علت همزمانی با تسهیلات تبصره ۲۶ قانون بودجه، بخشی از این اعتبارات جذب و تصویب شد که باقیمانده اعتبارات در سال ۱۳۹۶ جذب شود.
محنایی عنوان کرد: رتبه نخست استان ما در حوزه کمیته امداد و رتبه دوم در بهزیستی نشانگر فعالیت خوب سیستم بانکی در سطح استان است که از همه بانک‌های عامل برای این همکاری مطلوب تشکر می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

امامزاده دموکراسی شفا نمی‌دهد؟!

ینکه برای مردم این ادراک ساخته شود که از صندوق رای نمی‌توانند سرنوشت‌شان را عوض کنند....
اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

اصولگرایانی که نمی‌خواهند در آستانه انتخابات اصولگرا باشند!

ضرغامی: «اصلا من اصولگرا نیستم. اشکال بزرگ ما این است که یک پوست خربزه از ابتدا زیر پای ...
پایان وهم آقای پوپولیست

پایان وهم آقای پوپولیست

 پس از 6 هفته تلاش بی وقفه و نافرجام «دونالد ترامپ» برای بی اعتبار کردن پیروزی رقیب دموکراتش،...
1