تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۳۱۶۱۶

بیننده: اعضای شورای یاسوج؛ برای اسم و آوازه خود به زندگی هزار نفر آتش نزنید

۲۵
۰
کبنا ؛ 
جمعی از ساکنین «جمعه بازار» یاسوج نسبت به جابجایی و اجرای پروژه جدید «بازار سنتی، محلی و گردشگری» گلایه و اعتراض کردند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جمعی از کسبه «جمعه بازار» یاسوج نسبت به جابجایی و انتقال مغازهای خود به مکان دیگری اعتراض و گلایه کردند.
بنا بر این گزارش، بعد از کلنگ‌زنی «بازار سنتی و گردشگری یاسوج» با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینی به وسعت دوهکتار با مشارکت بخش خصوصی و ساماندهی کسبه «جمعه بازار» یاسوج به این مکان جدید، اهالی «جمعه بازار» نسبت به این اقدام شهرداری گلایه کردند.
به گزارش کبنا، آنها می‌گویند؛ ۱۳ سال بالغ بر ۶۰۰ خانواده از دست فروش‌های شهر یاسوج در محل «جمعه بازار» برای کسب روزی تلاش می‌کنند که عمدتاً از قشر ضعیف و کم بضاعت هستند.
این افراد در ادامه می‌گویند؛ اهالی «جمعه بازار» یاسوج با کمبود امکانات اولیه و با مشکلات زیادی در گرما و سرما به امرار معاش می‌پرداختند و حتی شب‌ها مجبور هستیم در محل کسب خود استراحت کنیم.
این کسبه در ادامه اضافه کردند: شهردار محترم چند ماه پیش در خصوص واگذاری همین محل فعلی با شرایط بهتری به ساکنین جمعه بازار قول دادند و با تشکیل پرونده امید در چهره‌های این قشر پرتلاش موج می‌زد که خبر انتقال مغازه‌ها به مکان دیگری اهالی «جمعه بازار» را نگران کرده است.
این افراد بیان می‌کنند، به کسبه‌ها گفته‌اند که هر نفر مبلغی بالای ۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی و احداث مکان جدید «بازار سنتی، محلی و گردشگری» یاسوج پرداخت کنند که با وجود وضعیت بد مالی این افراد، همچنین چیزی امکان ندارد.
یکی دیگری از فروشندگان می‌گوید؛ اهالی جمعه بازاربه دلیل نیاز مالی و پیدا نکردن شغل و نداشتن سرمایه از طریق دستفروشی مخارج زندگی‌شان را تأمین می‌کنند و مسئولان شهر به علت مزاحمت‌ها و سد معبر درصدد جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان شدند محل فعلی جمعه بازار حدود ۱۳سال پیش در یک فضای روباز قرار داشت و هیچ امکاناتی مثل برق و آب و سرویس بهداشتی وجود نداشت و در ابتدا مجوز به این کپرا نیز داده نمی شد.
او در ادامه گفت: ما چاره‌ای نداشتیم وشب‌ها نیز در همین مکان می خوابیدیم، کم کم این بازار رونق گرفت.
وی افزود: فروشندگان این بازار مردمی ضعیف و بی‌بضاعت هستند که با حداقل سود راضی هستند، و چون خود زجر کشیده هستند، می دانند که خریداران نیز چون خودشان تنگدستند و حالا که ما بازار را رونق دادیم برای هر غرفه به طور متوسط ۱۰میلیون خرج کردیم و در این غرفه‌ها حق کسب و پیشه پیدا کردیم. شهرداری بعد از سال‌ها وعده‌های توخالی می گوید باید نفری ۵۰ میلیون دهید و اینجا را تخلیه کنید و به جای جدید بروید و از این طریق قریب هزار خانواده بیکار خواهند شد. شهرداری یادش رفته که سال‍‌هاست ما دست فروشان فقیر ماهیانه،۷۰میلیون اجاره پرداخت کرده‌ایم و اینجا را ما رونق دادیم.
فروشنده دیگری که از سرما می‌لرزید، می‌گفت که خیلی دوست دارم از لباس‌هایی که خودم می فروشم بپوشم، اما چون عیالوارم وسقم نمی‌رسد.
«کسبه جمعه بازار یاسوج» از شهردار خواستند که اگر قراری طرحی احداث و راه‌اندازی شود، در همین محل فعلی انجام بگیرد.
به گزارش کبنا، سرخاب بیننده یکی از کارشناسان اجتماعی و شهری در این رابطه می‌گوید؛ آقایان قرار است با ۳۰ میلیارد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بازار جدیدی را احداث و راه‌اندازی کنند، و کسبه ساکن در «جمعه بازار» یاسوج را در آن بازار جدید ساماندهی کنند، اما گویا این موضوع موجبات گلایه‌مندی مغازه‌داران واقع در «جمعه بازار» را فراهم کرده است.
بیننده گفت: اینکه هر مغازه‌دار واقع در «جمعه بازار» ۵۰ میلیون تومان برای احداث و راه‌اندازی بازار سنتی پرداخت کند، دیگر نمی‌توان نام سرمایه‌گذاری را بر روی آن گذاشت.
وی اضافه کرد: شهردار و اعضای فعلی شورای شهر یاسوج برای اینکه روزمه کاری خود را پر کنند دست به اجرای این پروژه زده‌اند که معارضات اجتماعی را نیز به دنبال دارد.
این کارشناس می‌گوید؛ مکان فعلی «بازار سنتی، محلی و گردشگری یاسوج» مناسب نیست چرا که بیخ گوش منازل مسکونی طرح‌های را اجرا می‌کنند که باید فضای سبز، پارک محله‌ای و مکان تفریحی برای مردم باشد.
وی افزود: این بازار جدید با علم شهرسازی سازگاری ندارد و نباید برای ساماندهی جمعه بازار فعلی یاسوج دست به یک کار غیرکارشناسی دیگری زد.
این کارشناس ادامه داد: انجام این کارها نیاز به مدیریت دارد و فکر کردن سخت‌ترین کار دنیاست به همین خاطر مسئولان حاضر نیستند آن را انجام دهند.
بیننده با بیان اینکه برنامه‌ریزی باعث می‌شود از رفتن به مسیر اشتباه اجتناب شود، اظهار داشت: بعضی کارها ممکن است تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به اهداف داشته باشند، بنابراین لازم است
کارها اولویت بندی شوند و کسی هم مخالف پیشرفت نیست، اما پیشرفتی که باعث پسرفت باشد، پذیرفتنی نیست.
این فعال سیاسی اجتماعی در ادامه با بیان اینکه نباید به زندگی مردم آتش بزنند و آنها را آواره کرد، گفت: مدیریت و مسئولیتی که در مسیر هدایت و خدمت به بندگان خداوند باشد، امری پسندیده و مطلوب است، بلکه از ضروریات نظام خلقت و زندگی بشری است، اما هدف عده‌ای کسب وجاهت عمومی، اسم و آوازه است و از هر طریقی که باشد.
بیننده گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر امانت‌دار مردم هستند، شما هزار نفر را بیکار می‌کنید که بعداً هزار شغل ایجاد شود. این چه کاری است و این اقدام آثاری ویران گر دارد و این پدیده چنانچه به موقع شناسایی و درمان نشود، چون غده ای سرطانی دامنگیر ۱۰۰۰خانواده بی‌بضاعت می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

وحيد
Iran, Islamic Republic of
درود بر اقای بیننده که بفکر مردم جمعه بازار هستند واقعا سپاسگزاریم
انشالا پیروز خواهی شد
منشور
Iran, Islamic Republic of
به امید پیروزی صددرصد
وحيد علي
Iran, Islamic Republic of
اقای بیننده واقعا معلوم هست حضرتعالی بفکر مردم میباشید و یقین داشته باش ما تا اخر شما را همراهی میکنیم
سيال
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما با این انتقاد های بجا و تحسین میکنم جرّأت شما را
علي
Iran, Islamic Republic of
صددرصد پیروز هستید
دنا
Iran, Islamic Republic of
جمعه بازار باید جمع بشه.

این حلبی آباد واقعا زشت هست و چهره این منطقه رو زشت کرده.
شلوغی ها و ترافیک و....
باید منتقل بشه به یه جای ایمن و سازماندهی شده.
دکتر
Iran, Islamic Republic of
کر بگه بشی... نیومده خکه باد میکنی...
ارش
Iran, Islamic Republic of
درود بر بیننده جگر شیر دارد
Iran, Islamic Republic of
مگه بیکاری که این همه تو سایت حرف می زنی
اصاأ خودت از این متن ها خبر داری؟
سایت برات ی چیزایی می نویسه
ایمان
Iran, Islamic Republic of
برادر بیننده شما برای تبلیغات زود هنگام و خلاف قانون هر موضوعی را ملعبه قرار میدید و بدون کارشناسی نظر می دید لطفا بس کنید
جناب
Iran, Islamic Republic of
اقای بیننده شما کجا بودین اونوقت؟؟؟
میخوای کاندید شی شروع به نطق کردی عایا؟
شورای جمعه بازار
Iran, Islamic Republic of
سلام
سپاس از آقای بیننده بابت حمایت خودشون از این قشر ضعیف

رای ما بیننده
مغازه دار در جمعه بازار
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت اول مرد

شجاعت شنا قابل تحسین هست
حسين
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا درسته اقای بیننده افراد ضعیف جامعه را درک میکنند
هم ولایتی
Iran, Islamic Republic of
اگر ۱۴۰۰ رای آوردی مو ریشم ایزنم .
نسیم
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم ایشون کجا بودن که الان بفکرافتادن .به قیافت میاد عمده فروشی داشته باشی
قدیمی
Iran, Islamic Republic of
دروددددد
من از این ادم خوشم میاد
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بیننده بزرگوار
لطفا در بیان و گفته های خود ، اصل کارشناسی بودن و علمی و منطقی بودن را رعایت فرمایید ، شما نظر مخالفت جهت اخذرای و خودی نشان دادن می دهید ولی نظراصلاحی ندارین
Iran, Islamic Republic of
من تربه وش نکنی. که بشییییی سر جات
دانشجو
با سلام ایشان به هر هدفی این حرف را زده کاملا درسته چرا که اولا کدوم سرمایه ای که سرمایه گذار اورده جز یک زمین که متعلق به بانک صادرات بوده و با کاغ.. با شراکت افرادی در ثبت و اسناد ،شهرداری، و بانک توسط شخصی که.. را هم ندارد تبلیغ شده است دوما سرمایه گذار با چه تضمینی پول از مردم می گیرد سوما درصد پیشرفت کاری ان چند در صد هست متاسفانه مسئولین در دام تبلیغی این شخص افتاده اند .و متاسفانه مردم فکر میکنند هرچی از تلویزیون پخش شد صحیح و قانونی است .بهرحال علاج واقعه قبل از وقوع لازم است اگر گوش شنوایی باشد.
ايل نويي
Iran, Islamic Republic of
ای که گفتی اگر ۱۴۰۰رای آوردی ه ر...
یک
Iran, Islamic Republic of
جناب بیننده نام و نشان با هیاهو بدست نمی آید . به شعور مردم با این مطالب توهین نکنید. امیدوارم ۵ ماه آینده هم دلسوز این مردم باشید.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای ..اگر امکان داره کمی هم در مورد سم پاشی سالهای گذشته که در حوزه شما و تخصص شماست مطلب بنویسید متشکرم.
همشری
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست فرمودید فکر کنم خیابان عمده فروشان مغازه داشته باشه
دوست
Iran, Islamic Republic of
لطفا در حوزه تخصصی خودتان اظهار نظر بفرمایید با این هیاهو نمیتوانی رای مردم رو بدست بیاری بالاخره باید این حلبی آباد ساماندهی شود و به یه فضای مدرن و در خور شان مردم احداث شود
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1