تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۲۳۱۴۹۰

پای لنگان صادرات در کهگیلویه و بویراحمد / اعزام هیئت تجارت استان به امارات

۲
۰
کبنا ؛بیست‌و پنجمین نشست بخش خصوصی و دولت در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مجید محنایی در این نشست، اظهار کرد: محصولات استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم آشنایی با فرهنگ تجارت به صورت خام در استان‌های دیگر بسته‌بندی و صادر می‌شود.
محنایی افزود: این شورا باید در راستای شناسایی ضعف در زیرساخت‌های صادرات و بسته بندی اقدام کند. باید صفر تا ۱۰۰ محصولات را در خود استان انجام دهیم.
وی خواستار تشکیل کمیته بررسی دستاوردهای سفر خارجی مقامات استان شد، و گفت: کمیته دستاوردهای سفر دو جانبه مسؤولان کهگیلویه وبویراحمد و امسک روسیه، سفر سفیر بلغارستان و حضور هیأت تجاری استان به عمان را مورد بررسی قرار دهید، و دستارودها را اطلاع‌رسانی کنید.
این مسئول با بیان اینکه خلاء وجود مشاور بازاریابی در همه بخش های صادراتی و وادراتی استان خالی است، افزود: وجود مشاوران بازاریابی در استان لازم است.
اعزام هئیت تجاری کهگیلویه و بویراحمد به امارات
لهراسب باقری رئیس اتاق تعاون استان نیز در این نشست با اشاره به اعزام هیئت تجاری کهگیلویه و بویراحمد به امارات خبر داد و گفت: سازمان توسعه تجارت در نظر دارد یک هیئت تجاری و بازاریابی را همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی محصولات و صنایع غذایی و کشاورزی گلفود دبی ۲۰۱۷ به این کشور اعزام نماید.
باقری افزود: کلیه تشکل‌ها، شرکت‌های تعاونی و همچنین فعالان اقتصادی و تجاری استان کهگیلویه و بویراحمد که علاقمند به بازار کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، می‌توانند در قالب این هیئت اعزام شوند.
وی در ادامه افزود: این سفر فرصت مناسب برای هئیت تجاری اعزامی و برقراری ارتباط با فعالان باسابقه در این نمایشگاه خواهد بود، اما در حال حاضر هیچ متقاضی برای اعزام اقدام نکرده است و باید علت را در استان جویا شویم.
فرد پای کار نداریم
جعفر گوهرگانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات خوب اتاق بازرگانی استان در راستای توسعه بخش صادرات این استان گفت: اتاق بازرگانی  برای صادرات محصولات استان از گمرک استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کند، اکنون ۹۰ درصد سردخانه‌های گمرک استان به دلیل عدم فعالیت در ذخیره‌سازی خالی است.
گوهرگانی با اشاره به مشکل استان در صادرات غیرنفتی است، افزود: فرد متخصصی که پای کار باشد، و به موقع ذخیره و صادر کند در استان نداریم.
محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در راستای صادرات کالاهای مختص به استان باید مزیت رقابتی باشد، گفت: تداوم در ارائه محصولات برخی کالاها، شناسایی ویژگی‌ فرهنگی بازارهای هدف باید توجه ویژه شود، تا امکان رقابت به وجود آید.
 
در این نشست، غلامعلی حیدری عضو حقیقی شورای ملی زیتون ایران با بیان اینکه باید به صادرات زیتون در کهگیلویه و بویراحمد توجه شود، گفت: در عین حالی که زیتون با کیلویی هزار و ۲۵۰ تومان در استان به فروش می‌رسد، در شیراز ۵ هزار تومان قیمت فروش زیتون خام است.
حیدری با اشاره به عرضه صادرات محصولات استان به کشورهای آسیایی، افزود: این کار قشنگی که شروع کردید نذارید زخمی شود. با نامه‌ای به اتاق بازرگانی ایران مبنی بر خواستار گرفتن تشکیل انجمن زیتون ایران در استان شوید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ول کنید خداوکیل
حرف مفت و کار مفت خودتون برید تور گردشگردی
داوری
Iran, Islamic Republic of
درود بر اتاق بازرگانی یاسوج وجبار کیانی
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1