تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۲۳۱۴۷۸

دستگاه‌ها برای مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان آماده باشند

۱
۰
کبنا ؛ظهر امروز جلسه اضطراری آنفولانزای فوق حاد پرندگان شهرستان بویراحمد به ریاست سید محمدکاظم نظری فرماندار شهرستان و با حضور رئیس مرکز بهداشت، رئیس دامپزشکی، رئیس محیط زیست، نیروی انتظامی و دیگر کارشناسان برگزار شد.
فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه این جلسه به منظور پیشگیری از بیماری آنفولانزای پرندگان تشکیل شد، گفت: خوشبختانه تاکنون در بویراحمد گزارش نشده ولی با توجه به سرعت شیوع بیماری احتمال درگیر شدن شهرستان زیاد است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری مهمترین راهکار مقابله با بیماری است، گفت: تمهیداتی را برای مقابله با آلودگی اندیشیدیم و مصوباتی داشتیم که این موضوع نیازمند اطلاعات و همکاری خوب مردم است، لذا تقاضا می‌شود از خرید طیور که مهر دامپزشکی ندارند خودداری کنند و طیوری که بدون نظارت و مهر به فروش می‌رسند مصرف نکنند.
نظری تصریح کرد: اگر بیماری در روستایی بروز کرد نیازمند همکاری مردم هستیم تا پرندگان معدوم شوند تا سایر مناطق آلوده نشوند.
این مسؤول گفت: با توجه به شیوع سرما و آنفولانزای انسانی که شایع است در صورت بروز آنفولانزای پرندگان امکان تلفیق این دو بیماری بصورت تشدید شده ای پیش آید؛ بنابراین باید پیشگیری کنیم تا کم هزینه‌تر و ساده‌تر مقابله کنیم.
نظری بیان کرد: متعاقب مصوبات جلسات استانی ورود پرندگان طیور کشته و زنده آلوده از استان‌های فارس و اصفهان و منطقه لردگان ممنوع است،فرماندار بویراحمد ادامه داد: با تمهیدات لحاظ شده خسارات احتمالی را به حداقل می‌رسانیم.
این مسؤول تصریح کرد: در صورت شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد در شهرستان مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها از جمله شهرداری، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‌ها هستیم تا با ماشین‌آلات معدوم‌سازی صورت گیرد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت در سطح شهرستان باید مرتب موارد را رصد کنند تا در صورت مشاهده موارد پیشگیرانه اعمال شود، گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها از جمله نیروی انتظامی، راهداری و حمل نقل، راه و شهرسازی، دادستانی و ...همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را برای مقابله با آنفولانزای حاد پرندگان داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نظری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اداره دامپزشکی استان ما خیلی ضعیف است
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1