تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۳۰۷۰۳

تجمع اعتراضی رانندگان شرکت نفت گچساران / انتصاب جدید «پورالحسینی» / وزیری که با دستان خالی آمد و رفت! / خسارت سرمازدگی به مرکبات ماهور باشت /

۵
۰
کبنا ؛اخبار رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد /
تجمع اعتراضی رانندگان در شرکت نفت و گاز گچساران



جمعی از رانندگان خودروهای استیجاری شرکت نفت و گاز گچساران در اعتراض به کاهش حقوق این خودروها با پارک کردن در جلوی اداره مرکزی این شرکت تجمع کردند.



جمعی ازرانندگان خودروهای استیجاری شرکت بهره برداری نفت و گازگچساران در اعتراض به کاهش حقوق این خودروها با پارک کردن در جلوی اداره مرکزی این شرکت تجمع کردند.

 این رانندگان نسبت به کاهش شدید حقوق این خودروها نسبت به سنوات گذشته معترض هستند.




معاونت آموزش وپرورش شهرستان گچساران منصوب گردید +عکس
هوشنگ علیزاده که قبلا سمت معاونت آموزش ابتدائی را بر عهده داشت طی حکمی از سوی مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به معاونت آموزش  متوسطه شهرستان گچساران منصوب گردید.
پیش از این «مرضیه قنواتیان» عهده‌دار این مسئولیت بود که در روزهای پایانی آبان ماه ازمعاونت آموزش متوسطه آموزش وپرورش گچساران برکنار گردید.

هندبالیست‌های نفت گچساران در اندیشه بازگشت به صدر جدول
هندبالیست‌های نفت گچساران برای تصاحب صدر جدول روز سه‌شنبه به مصاف تیم شهرداری کاشان می‌روند.
تیم هندبال نفت و گاز گچساران روز سه‌شنبه در ورزشگاه پدخندق این شهرستان میزبان شهرداری کاشان است.
براساس این گزارش، تیم نفت گچساران که یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز هندبال کشور است در حال حاضر پس از هفته‌ها صدرنشینی با بازی قبلی خود که موفق به پیروزی شد و با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد.
تیم شهرداری کاشان در حال حاضر با ۲۰ امتیاز در صدر جدول قرار گرفته است.
تیم نفت اگر بتواند این بازی را در خانه خود با پیروزی پشت سر بگذارد می‌تواند به جایگاه خود در صدر جدول برگردد.
هواداران گچسارانی‌ها این روزها به جز فوتبال در هندبال نیز شور و حال خاصی به تیم‌های خود می‌دهند.
پسران نفت گچساران امیدوار هستند با پیروزی در این بازی گامی به سوی قهرمانی بردارند.
سرنوشت گچسارانی‌ها در ورزشگاه پدخندق به دست خود آنها رقم خواهد خورد.
آنها می‌توانند با استفاده از میزبانی، پیروز این فینال زودرس باشند.
سرمربیگری تیم هندبال نفت گچساران برعهده مهران کیخایی مربی بی‌نام اما موفق در سطح کشور و جام باشگاه‌های آسیا است.
مربی که موفق شد در جام باشگاه‌های آسیا نیز از نفت یک تیم شگفتی‌ساز خلق کند.
روز سه‌شنبه گچساران میزبان شهرداری کاشان است و پسران نفتی گچساران امیدوارند هواداران خون گرم این شهر با حضورشان در ورزشگاه پدخندق کار را برای حریف سخت کنند.
گفتنی است، این بازی حساس روز سه‌شنبه راس ساعت ۱۶ در ورزشگاه پدخندق گچساران برگزار می‌شود.
مشکلات اعتباری مانعی بزرگ برای چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مشکلات اعتباری مانعی بزرگ برای چاپ کتب در حوزه دفاع مقدس است.
امیرعباس آسمند  در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان نسبت به نشست‎‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش دفاع مقدس گفت: مدیران استان در نشست‌های بنیاد حضور فعال داشته باشند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به نبود باغ موزه و دهکده دفاع مقدس اظهار کرد: تنها استانی هستیم که باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس نداریم در حالی که سایر استان‌ها چند مرکز فرهنگی دارند.
وی تصریح کرد: قرار است در دهکده مقاومت واقع در پارک ساحلی زمینی در حدود ۱۳ هزار متر مربع به بنیاد واگذار شود که برای مطالعه و طراحی نیاز به بودجه داریم و امیدواریم اعتباری در نظر گرفته شود تا ما هم بتوانیم مرکز فرهنگی برای اجرای برنامه‌های دفاع مقدس داشته باشیم.
این مسؤول با اشاره به چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس اظهار کرد: سال‌های گذشته ۱۷ مورد کتاب در حوزه بنیاد حفظ آثار و دفاع مقدس به چاپ رسیده و امسال هم ۲۴ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.
وی اضافه کرد: ۲۳ کتاب در حوزه دفاع مقدس در حال تدوین است و ۵ عنوان کتاب در حوزه خاطرات رزمندگان، خانواده شهدا و ایثارگران زیر چاپ است.
آسمند اضافه کرد: برای چاپ کتاب حوزه دفاع مقدس نیازمند اعتبارات هستیم که اعتبارات استانی بنیاد برای چاپ کتاب ناچیز است و انتظار داریم مسؤولان استان برای چاپ کتاب ما را مورد حمایت قرار دهند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای چاپ ۵ عنوان کتاب و تدوین ۲۳ کتاب نیازمند اعتبارات ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت فیلم سربازخانه خانم‌ها گفت: ساخت فیلم سربازخانه خانم‌ها کلید زده شد اما به دلیل مشکلات اعتباری و فراهم نبودن زمینه تولید این فیلم اقدام خاصی صورت نگرفته است که از مسؤولان استان انتظار می‌رود عوامل و مجموعه این فیلم را مورد حمایت قرار دهند.
صدور حکم محکومیت برای ۱۵ پرونده قصور پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از صدور حکم محکومیت برای ۱۵ پرونده قصور پزشکی در این استان خبر داد.
کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: ۴۶ پرونده با موضوع قصور پزشکی در ۱۰ ماهه امسال بررسی شده است.
وی بیان کرد: طی این مدت تعداد ۲۵۷ پرونده در واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان با موضوعات مختلفی چون بررسی اعتراض به گواهی اولیه، قصور پزشکی، مسئولیت کیفری، روانپزشکی تشکیل شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۲۵۷ پرونده به واحد کمیسیون پزشکی قانونی استان ارجاع شد، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ که تعداد پرونده ها ۱۸۳ مورد بود، ۴۰٫۴درصد افزایش داشته است.
امینی تصریح کرد: تعداد ۴۶کمیسیون برای بررسی پرونده هایی با موضوع قصور پزشکی تشکیل شده است که ۳۱ پرونده تبرئه و ۱۵ پرونده منجر به محکومیت شدند.
وی ادامه داد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته بررسی ۱۸ پرونده بوده که ۹ مورد منجر به محکومیت شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیشترین آمار در پرونده‌های محکوم شده به ترتیب زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی، پوست و مو، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و دندانپزشکی است.
امینی اضافه کرد: واحد کمیسیون استان موضوعات مورد بررسی را در سه دسته معاینات عمومی، روانپزشکی و قصور پزشکی قرار می‌دهد که بیشترین فراوانی در دسته عمومی بررسی گواهی‌های پزشکی قانونی در حوادث ترافیکی و ضرب و جرح و در دسته روان پزشکی، بررسی وضعیت روانی(جهت اداره امور مالی)، مسئولیت کیفری و گواهی رشد روانی بوده است.

افزایش ۸ درصدی مراجعه به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد
نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۸ درصدی مراجعه به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد را شاهد هستیم.
در ۱۰ ماهه سالجاری ۲۴ هزار و ۳۲۲ نفر به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند.
این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.
از این تعداد ۲۲ هزار و ۴۶۶ نفر جهت معاینات سرپایی اعم از معاینات عمومی و اختصاصی شامل معاینات مصدومین تصادفات، نزاع، حوادث کار، سلاح گرم و سرد، استعلاجی کارکنان، صدور گواهی سقط درمانی، معاینات اختصاصی زنان و مردان و غیره مراجعه کرده‌اند.
این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸٫۱ درصد افزایش داشته است.
همچنین تعداد ۳۸۶ مورد جواز دفن برای فوتی‌های مرگ‌های غیرطبیعی و طبیعی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳٫۴ درصد افزایش داشته است.
تعداد یک‌هزار و ۲۱۳ مورد آزمایش نیز در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٫۴ درصد افزایش داشته است.
تعداد ۲۵۷ مورد تشکیل پرونده در واحد کمیسیون ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.
برگزاری اردوی جهادی ۴ روزه در روستاهای کهگیلویه
قرارگاه جهاد سازندگی با برگزاری اردوی ۴ روزه در روستاهای محروم کهگیلویه خدمات بهداشتی، عمرانی و آموزشی رایگان ارائه داد.
به همت قرارگاه جهاد سازندگی شهرستان اردوی چهار روزه جهادی در تعدادی از روستاهای شهرستان برگزار شد.
احسان گلشنی در حاشیه اردوی جهادی یک روزه در روستای المور اظهار داشت: در این طرح خدماتی از قبیل واکسیناسیون دام و طیور، سم‌پاشی، ضد عفونی و آموزش بهداشتی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
مسؤول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی در این اردو کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان روستا برگزار و اقلام بهداشتی بین دانش آموزان روستا تقسیم شده است.
گلشنی از برگزاری اردوی جهادی سه روزه در منطقه دشت قاضی، چم آسیاب و سه گدار دشمن زیاری هم خبر داد و افزود: بسیجیان شرکت‌کننده در این اردو در حوزه عمران مشارکت داشتند.
وی افزود: ساخت دستگاه سرویس بهداشتی برای خانواده‌های بی سرپرست و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشتی، برپایی ایستگاه سنجش سلامت، احکام، آموزش کامپیوتر، کیف‌دوزی و خیاطی از دیگر کارهای قرارگاه جهادی سازندگی کهگلویه بوده است.
 
جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی ـ اسلامی در گچساران برگزار شد
جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی ـ اسلامی در گچساران با شرکت نوآموزان پیش‌دبستانی برگزار شد.
علی‌شیر زهرایی، معاون آموزش و پرورش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، ۲۴ بهمن‌ماه در جشنواره ملی هویت کودکان ایرانی ـ اسلامی در گچساران، گفت: این جشنواره با هدف نمایش توجه نوآموزان به تعلقات دینی و ملی، نمایش شناخت، احترام و علاقه نوآموزان به آداب و رسوم، مناسبت‌ها و نمادهای دینی و ملی برگزار شد.
وی افزود: در این همایش برنامه‌های متنوع و جذاب مبتنی بر هویت ایرانی ـ اسلامی و متناسب پیش دبستانی‌ها اجرا شد تا کودکان با فرهنگ غنی ملی و آموزه‌های دین مبین اسلام بیشتر آشنا شوند.
همچنین، محمد شهبازی، رئیس اداره پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز بیان کرد: این جشنواره در دهه مبارک فجر در تمامی مراکز پیش دبستانی، اردوگاه دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی و ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی استان به تعداد ۸هزار و ۵۰۰ نفر برگزار شد.
وی اضافه کرد: بیان احساس کودکان به شهدا و نمایش پرچم ایرانی ـ اسلامی، سرود ملی، آیات آغازین سوره فجر، آشنایی با امام خمینی(ره) و سرودهای حماسی از محورهای اولویت‌های این جشنواره بود.
همچنین، سیدظهیر پورالحسینی، رئیس آموزش و پرورش گچساران نیز گفت: بهره‌مندی از فضاهای تاریخی آداب، بازی‌ها، ادبیات کهن، نقاشی و آداب و رسوم سنتی و محلی بهترین بستر آشنایی کودکان با هویت ایرانی ـ اسلامی است.
وی یادآور شد: در این جشنواره نمایشگاهی از دست ساخته‌های کودکان و غذاهای محلی و نقاشی هزار و ۵۰۰ نوآموز در مدرسه علوی گچساران برگزار شد.
یادآور می‌شود، در این آئین از تعدادی از نوآموزان فعال تجلیل شد، ضمن اینکه این برنامه به‌صورت نمادین و به نمایندگی از مراکز پیش دبستانی در گچساران برگزار شده است.
وزیر ورزش؛ وزیری که با دستان خالی آمد و رفت!
 
وزیر وزرش و جوانان چند مدت پیش با دستانی پر از خالی به استان کهگیلویه و بویراحمد آمد و رفت.
وزیر ورزش باز هم مانند بعضی دیگر از وزرا به علت ارتباطات دوستانه با تاجگردون از گچساران آمد سپس برای رفع تکلیف سری به یاسوج زد و به تهران برگشت.
وزیر وزرش و جوانان آمد و دید که امید جوانان یاسوجی در سایه بی مسئولیتی ها از بین رفته بود، همان تیم شهرداری یاسوج را می گویم و حتی هیچ قولی نداد و رفت. آقای وزیر ورزشگاه تازه ساخته شده ولی رو به تخریب را دید، ورزشگاهی که در دوران شکوه و عظمت تیم شهرداری ساخته می شد اما تیم منحل شد و حالا روی دست مسئولان باد کرده است اما وزیر گفت که این ورزشگاه از رکود خارج می شود و البته گفت که نباید اینگونه باشد و در نهایت رفت.
وزیر جوانان حتی در جمع جوانانی که از بیکاری نمی دانند که چگونه روز را به شب برسانند حاضر نشد در جمع جوانانی که برای شندرغاز وام ازدواج گرفتار گیرهای بانکها شده اند و ضامن گیرشان نمی آید، حاضر نشد و رفت.
تا کی قرار است که مهمترین وزارتخانه دولت در حاشیه باشد و تا کی مسئولان استان بر بی سروسامانی هم ورزش و هم جوانان سرپوش می گذارند.
تا کی قرار است که مسئولان استان آمارهای آنچنانی از ایجاد اشتغال بگویند و به ریش این جوانان بی سروسامان بخندند. تا کی قرار است که مسئولان استان برای خدمت به اشتغال هم طایفه ای ها و همشهری هایشان را در ادارات دولتی تحت عنوان شرکتی به کار بگیرند آنوقت جوان تحصیلکرده کار روزمزد هم گیرش نیاید.
اینجا شهر و استانی است که تیم های ورزشی پس از اوج گرفتن به زیر کشیده می شوند و البته آمارسازان بزرگی اینجا وجود دارند که می توانند یکروزه روی کاغذ تمام مشکلات را حل کنند. شاید همین آمارها باشد که مسئولان کشوری فکر می کنند اینجا گل و بلبل است.
شاید هم وزیر و وزرا پولها و اعتبارات را در استان های بزرگ هزینه می کنند که نمایندگان، مسئولان و رسانه های آن خود را ملزم تعریف و تمجید دادن از یال و کوپال دولت نمی دانند اما در استان ما خدا نکند که یک مسئول ملی بیاید، همه دست به دست هم می دهند و با تمجید از سیاستهای دولت، وقتی برایشان نمی ماند که مشکلات را به عرض وزیر و مسئول ملی که فلسفه سفرش هم همین آشنایی با معضلات و مشکلات است برسانند.
اینجا کهگیلویه و بویراحمد است که متاسفانه خودکشی در بین جوانان آن زیاد است اما وزیر بدون هیچ مطالبه گری با همان دستهای خالی که آمده بود، رفت.


خسارت سنگین سرمازدگی به مرکبات ماهور باشت



سرمای کم ‌سابقه هوا در شهرستان باشت موجب شده که بسیاری از باغداران مرکبات در این شهرستان خصوصاً در منطقه ماهور باشت دچار خسارت فراوانی شوند.





 













 .سرمازدگی در باغات شهرستان باشت که قطب مرکبات بالخصوص لیموترش استان می باشد خسارات بسیاری وارد نموده که قابل جبران نمی باشد.






نام شما

آدرس ايميل شما

مطلع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز ماهورباشت از تئابع شهرستان گچساران می باشد چون پسوند باشت داره نباید جزء باشت لحاظ کنید .
Iran, Islamic Republic of
اقای علیزاده چرا آموزش و پرورش ساختمانهایش را به جاهای خصوصی اجاره میده؟ مثلا این ساختمانی که در کارکنان به علمی کاربردی داده شده چه سودی برای آموزش و پرورش داره؟ چرا باید با استفاده از امکانات دولتی عده ای سود کنند و قشر فرهنگی استفاده ای نبره؟ اقای پورالحسینی رسیدگی کنید
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حضرت عباسی علی زاده در پست معاونت آموزش ابتدایی چکار کرد که الان میخواد در جایگاه معاونت متوسطه انجام دهد؟ البته مثل اینکه در دولت تدبیر و امید قراره معلمین ابتدایی برای دبیران متوسطه تصمیم بگیرند !!!! اگرچه معاونین عزیز مترسک سر جالیز هستند !!!! خود مدیرکل هم مترسک هستند تصمیم گیرنده حمید تاجگردون با مدرک فوق دیپلم تاریخ و جغرافیا هستند ، باید به حال آینده این شهر گریست
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
علیزاده ضعیف تری معاونت در اموزش و پرورش گچساران بود....جالبه بجای تنزل ارتقا دادن پست ایشون رو.....خانم قنواتی کجا و علیزاده کجا....البته از پورالحسینی بیشتر از اینها هم انتظار نمیره
آموزش و پرورش
Iran, Islamic Republic of
دوستا این را بدانید آقای هوشنگ علیزاده مهره سید قدرت حسینی است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1