تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۲۳۰۱۱۵

هشدار در باره وقوع سیل در کهگیلویه و بویراحمد / جلسه ستاد بحران تشکیل شد / ادارات آماده باشند

۱
۰
کبنا ؛



 معاون عمرانی استاندار در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در ۲ روز آینده احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد و دستگاههای اجرایی باید آماده مقابله با بحران باشند.

 

پژمان نیک اقبالی با بیان اینکه استان ما در کانون اصلی این بارش ها قرار دارد افزود:به پیش بینی هواشناسی بارش باران در چند آینده موجب سیلاب و آبگرفتگی در اکثر نقاط استان می شود که لازم است اعضای ستاد مدیریت بحران برای کاهش خسارت‌های این سامانه بارشی تمهیدات لازم را بیاندیشند.
وی با بیان اینکه در روز های بارش پایداری برق بسیار مهم است گفت:کنترل قطعی تلفن همراه، سوخت رسانی و توزیع آرد به روستاها و ساماندهی عشایر گرمسیری از مهمترین خدمات مورد نیاز آنها است که مسئولان باید به این مهم توجه داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید و پیش‌بینی هفته‌ای پر بارش برای استان گفت: میزان بارش باران در سال زراعی ۹۵-۹۶ تا ۲۲ بهمن امسال ۱۶۹ و ۴دهم میلی‌متر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۳۰ و ۸ دهم میلی‌تر بوده است.
شکوهی افزود: نرمال بارش بلند مدت استان تا روز گذشته ۳۶۴ و یک دهم میلی‌متر بوده که نسبت به پارسال ۱۹۷ و ۷ میلی‌متر کاهش بارش بلند مدت را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا به مدت ۴۸ ساعت شاهد بارش باران در تمامی نقاط استان خواهیم بودگفت : بارندگی در مناطق گرمسیری به صورت بارش شدید باران و رگبار و در مناطق سردسیری به صورت برف و باران است که احتمال وقوع سیلاب در مناطق گرمسیری و مستعد استان وجود دارد.
شکوهی با اشاره به اینکه این هفته پربارش‌ترین هفته سال زراعی جاری در استان خواهد بود، گفت: سه سامانه بارشی در این هفته وارد جو استان می‌شود که یکی از این سامانه‌ها امشب تا فردا صبح در استان فعال می شود و سامانه دوم و پربارش دیگری از بعدازظهر فردا تا روز سه‌شنبه در استان فعال خواهد بود و سامانه سوم هم روزهای پنج‌شنبه و جمعه بر جو استان حاکم می‌شود.
معاون حفاظت وبهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان نیز گفت: احتمال بارش دو متر برف در ارتفاعات و بارش ۱۰۰میلی متری باران طی ۳۶ ساعت آینده پیش بینی شده است.
فرهادی با بیان اینکه هشدارها به صورت پیامک برای مردم ارسال خواهد شد افزود: پیش بینی می شود با بارش باران در روزهای اخیر ۵ تا ۱۰ میلیون مترمکعب به آب سد کوثر اضافه شود.
وفایی مقدم مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری هم در این جلسه گفت: محور لوداب به یاسوج، باغچه سادات ـ سرفاریاب و سپیدار ـ سادات و سرفاریاب ـ سپیدان از محور های برف گیر هستند که باید به این محورها توجه ویژه داشت.

نام شما

آدرس ايميل شما

شهر وند
Iran, Islamic Republic of
این چه پیش بینی بود ا ترس سیل آرامش نداریم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1