تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۲۲۹۳۱۱

افتتاح پروژه های گچساران / تصاویر دیدار فرماندهان ‌انتظامی ‌ با آیت‌الله ملک‌حسینی / افتتاح پارک سربیشه گچساران /اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری /افتتاح نخستین پست بانک روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در گچساران‌


افتتاحیه گچ
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تعدادی از پروژه‌های شهرستان گچساران به مناسبت دهه فجر افتتاح شدند.


 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان پنجمین جایگاه سوخت  CNGدر شهرستان گچساران افتتاح شد.

لطف‌الله مسعودی مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با بیان اینکه این جایگاه پنجمین CNG شهرستان گچساران است، اظهار داشت: ۲۷ جایگاه CNG در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ظرفیت این جایگاه ۸۰ مترمکعب در ساعت است، بیان کرد: میزان اعتبار این طرح ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که از این میزان مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات دولتی و مابقی آورده بخش خصوصی است.

مسعودی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: تعداد یک هزار و ۹۵۰ خودرو در شبانه روز می‌توانند از این محل سوختگیری کنند و در خصوص خدمات دهی بهتر این جایگاه به مردم با شهرداری رایزنی‌های لازم انجام شد.

افتتاح طرح نمایندگی فروش تراکتور در گچساران
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح نمایندگی فروش تراکتور در گچساران به بهره‌برداری رسید.
صبح امروز و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان این شهرستان نمایندگی فروش تراکتور در شهرستان گچساران افتتاح شد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین هدف از راه‌اندازی این طرح را توزیع و فروش انواع تراکتور در شهرستان گچساران و منطقه و توزیع قطعات و خدمات پس از فروش عنوان کرد و افزود: شروع اجرای این طرح در فروردین سال ۹۵ بوده و برای ۶ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.
جعفر گوهرگانی میزان اعتباری اجرای طرح را ۷۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت هزار و ۹۲۵ متر مربع و در زیربنای ۷۰۰ متر مربع ساخته شده و در منطقه پلیس‌راه گچساران واقع شده است.
وی با بیان اینکه ساختمان طرح شامل سالن نمایشگاه، تعمیرگاه و اتاق نگهبانی است، افزود: دفتر مدیریت در روستای تلخاب شیرین قرار دارد.
گوهرگانی صرفه جویی در وقت و هزینه تولید کشاورزان، ارایه خدمات پس از فروش ایجاد اشتغال و در نتیجه رونق تولیدات کشاورزی، افزایش درآمد و بهبود در زندگی کشاورزان را از جمله مزایای این طرح عنوان کرد.
۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های گردشگری استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این میزان اعتبار یک انقلاب در زیرساخت‌های گردشگری استان محسوب می‌شود.

 محمود باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش زیرساخت‎های گردشگری استان در سال‌‎های اخیر اظهار داشت: در سال ۹۲ تنها دو هتل چهارستاره در استان داشتیم و مجموع کل تخت‌های ما ۶۰۰ تخت بود که تا انتهای سال ۹۵ این آمار به ۸۱۸ تخت رسیده و تا دو سال آینده به یک هزار و ۲۰۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تعداد هتل‏‌های چهارستاره استان تا دو سال آینده به چهار هتل افزایش می‌‏یابد، افزود: علاوه بر این، نخستین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج راه‏اندازی می شود که بهره‌برداری از این پروژه کمک زیادی به جذب گردشگر و مسافر خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه گردشگری استان، بیان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به مجتمع اقامتی شهرک فرودگاه و هتل چهارستاره سی‏‌سخت اختصاص یافته است.

باقری عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۱۵ میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان به ایجاد و تکمیل زیرساخت‎‏های گردشگری استان و پنج میلیارد تومان به تکمیل موزه یاسوج اختصاص یافته است و هم‌‏اکنون در حال مبادله موافقت‏‌نامه با سازمان برنامه و بودجه استان برای جذب این اعتبارات هستیم.

وی واگذاری پروژه‌‏های گردشگری به بخش خصوصی را از مهم‌‏ترین سیاست‌‏های دولت عنوان و تصریح کرد: در این راستا ۴۲ پروژه گردشگری به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است.

باقری با اشاره به اینکه از ۵۷ پروژه مصوب سفر رئیس‏جمهور ۷ پروژه مربوط به بخش گردشگری بود، تصریح کرد: تله کابین یاسوج، تله کابین سی‏‌سخت، مجتمع جهانگردی، ایجاد اردوگاه رفاهی تفریحی تالار شهر و تکمیل و ایجاد پروژه‌‏های جنبی هتل پاسارگاد گچساران از جمله این پروژه‌‏ها هستند که ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این، در آخرین سفری که در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به طور کلی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‎های گردشگری استان در دولت تدبیر و امید کمک می‌‏شود که یک انقلاب در زیرساخت‌‏های گردشگری استان محسوب می‎شود.

باقری ادامه داد: ۴۷ پروژه بوم‌گردی به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردیم که از این میزان ۱۵ طرح مورد تأیید صندوق کارافرینی امید قرار گرفته و تاکنون نیز یک مورد از این طرح‌‏ها افتتاح شده است.

وی بیان کرد: ضوابط شهر بومی گردشگری سی‎سخت برای نخستین بار در کشور تهیه و پیگیر هستیم که اگر سایر ادارات به ما کمک کنند شهر سی‌‏سخت به عنوان یک شهر نمونه گردشگری باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث واگذاری طرح‎ها و اردوگاه‎های رفاهی تفریحی حدود چهار پروژه از جمله تنگ تامرادی، تنگ گنجه‎ای، شلالدون باشت و باغ فردوس آماده واگذاری بوده و برای جذب سرمایه‏ گذار فراخوان داده شده است.


دیدار فرماندهان ‌انتظامی ‌‌کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله ملک‌حسینی + تصاویر


ملک حسینی
فرماندهان ارشد نیروی انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.


سردار مهدی انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولان ارشد پلیس استان با آیت الله ملک سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت دهه فجر دیدار کردند.

انصاری در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: دهه فجر نماد اقتدار ایران اسلامی در جهان است و  باید از این فرصت ارزنده در مسیر بازگو کردن دستاوردها و ارزش‌های نظام و انقلاب استفاده کرد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروز کشور ایران در سایه رهبری‌های داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری در سطح دنیا به نظامی الگو برای تمامی ملت‌های آزادی‌خواه تبدیل شده است.

وی علت ماندگاری انقلاب اسلامی را با وجود شیطنت‌های دشمن، حقانیت انقلاب عنوان کرد و گفت: انسان وقتی به ماندگاری انقلاب با وجود دسیسه‌های دشمن، تحمیل جنگ هشت ساله و راه اندازی فتنه‌های بزرگ و کوچک فکر می‌کند، در می‌یابد که عمده علت آن حضور همیشه مردم در صحنه و بصیرت آن‌ها نسبت به ولایت فقیه است.


نخستین پست بانک روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نخستین پست بانک روستایی این استان در روستای امامزاده جعفر (ع) گچساران افتتاح شد.
صبح امروز به مناسبت ایام الله دهه فجر نخستین پست بانک روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در روستای امامزاده جعفر (ع) افتتاح شد.
داوود کریمی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار داشت: این پست بانک به منظور فراهم کردن دسترسی جامعه روستایی این منطقه به خدمات بانکی احداث شده است.
وی با بیان اینکه با احداث این پست بانک روستائیان دیگر برای خدمات بانکی خود به شهر مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: این باجه با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۸۵ متر مربع احداث شد.
کریمی با اشاره به اینکه ۱۸ پست بانک در استان در حال خدمات رسانی به مردم هستند، عنوان کرد: ۶ دفتر دیگر در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره‌بردای می‌رسند.
پارک سربیشه در شهرستان گچساران افتتاح شد
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد پارک سربیشه به نمایندگی از ۱۲ پروژه در شهرستان گچساران افتتاح شد.
با حضور استاندار کهگیلویه  و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی پارک سربیشه در گچساران افتتاح شد.
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران در این آیین با بیان اینکه  پارک سربیشه به نمایندگی ۱۲ پروژه به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع افتتاح شد، اظهار داشت: این پارک  شامل فضای سبز و  پارک نوجوان است.
وی بیان کرد: این پارک با اعتبار  ۴۵۰ میلیون تومان از محل اعتبار ارزش افزوده در سال ۹۱ آغاز و در دهه فجر۹۵ به بهره‌برداری رسید .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین با بیان اینکه احداث پارک نقش مهمی در ایجاد روحیه شادابی و نشاط در بین مردم دارد، عنوان کرد: دولت تلاش می‌کند روند خدمت‌رسانی به مردم این شهر را تداوم ببخشد و در راستای توسعه و پیشرفت و آبادانی هرچه بیشتر  گچساران گام بردارد.
سید موسی خادمی بیان کرد: با احداث و بهره‌برداری از این گونه پروژه‌ها به دنبال ایجاد روحیه نشاط و شادابی و ایجاد فضای آرامش‌بخش برای شهروندان هستیم.
نخستین پست بانک روستایی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نخستین پست بانک روستایی این استان در روستای امامزاده جعفر (ع) گچساران افتتاح شد.
به مناسبت ایام الله دهه فجر نخستین پست بانک روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در روستای امامزاده جعفر (ع) افتتاح شد.
داوود کریمی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار داشت: این پست بانک به منظور فراهم کردن دسترسی جامعه روستایی این منطقه به خدمات بانکی احداث شده است.
وی با بیان اینکه با احداث این پست بانک روستائیان دیگر برای خدمات بانکی خود به شهر مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: این باجه با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۸۵ متر مربع احداث شد.
کریمی با اشاره به اینکه ۱۸ پست بانک در استان در حال خدمات رسانی به مردم هستند، عنوان کرد: ۶ دفتر دیگر در حال ساخت است که در آینده نزدیک به بهره‌بردای می‌رسند.
 

 ۲ سانحه رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ مصدوم برجای گذاشت
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقوع ۲ سانحه رانندگی در جاده های مواصلاتی این استان ۱۳مصدوم برجای گذاشت.جلال پوران فرد  اظهار داشت: این سوانح در جاده های یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان در ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه عصر امروز رخ داد.
وی گفت: حادثه رانندگی بین یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه نیسان در جاده یاسوج به بابامیدان و در حوالی منطقه پل آب سفید هفت مصدوم بر جای گذاشت.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: در یک سانحه رانندگی دیگر، بر اثر برخورد پراید با یک کامیون در نزدیکی شهر پاتاوه در جاده یاسوج به اصفهان ۶ سرنشین پراید مصدوم شدند.
پوران فرد بیان کرد: همه مصدومان این ۲ حادثه پس از امداد و نجات اولیه به بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج منتقل شدند.
مدیرمرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راهبندان خودروها در زمان امدادرسانی در تصادف جاده یاسوج به اصفهان از شهروندان خواست در هنگام بروز حادثه راه را برای آمبولانس های امدادگران باز کنند.

افتتاح سالن ورزشی کارگری در شهرستان گچسارانبه مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سالن ورزشی کارگری در شهرستان گچساران با حضور مسؤولان افتتاح شد.
عبدالرحیم رحیمی در آیین افتتاح فاز اول سالن ورزشی کارگران گچساران که با حضور نماینده گچساران و باشت، مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: این سالن ورزشی چند منظوره فوتسال، والیبال، بستکبال و هندبال برای کارگران گچساران احداث شده است.
وی به مدت اجرای عملیات این پروژه اشاره کرد و گفت: مدت عملیات شروع این پروژه از سال ۹۲ شروع و امسال نیز به بهره‌برداری رسید.
فرماندار گچساران با اشاره به هزینه انجام شده در این طرح بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵هزار میلیون ریال هزینه شده است.
وی ادامه داد: این سالن ورزشی چند منظوره با زیربنای ۴۵۰ متر مربع سالن اصلی و ۳۰۰ متر مربع سالن الحاق ویژه ورزش کشتی و بدنسازی احداث شده است.
رحیمی به جایگاه تماشاگران در این سالن ورزشی اشاره و بیان کرد: قریب بر یک هزار متر مربع ورودی تماشاگران و مجموعا یک هزار ۸۵۰ مترمربع جایگاه تماشاگران در نظر گرفته شده است.
فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مساحت مجموعه ورزشی کارگری ۳ هکتار و با پیش بینی برای آینده به ۵ هکتار در نظر گرفته شده است.

مسابقات دارت و طناب کشی بانوان ادارات کهگیلویه
به مناسبت دهه فجر یکدوره مسابقه دارت و طناب کشی بین بانوان شاغل در ادارات شهرستان کهگیلویه برگزار شد.
در این مسابقات که ۱۵ نفر از بانوان شاغل در ادارات شهرستان شرکت داشتند خانم ها پروانه شادباش از فرمانداری،برگزاری مسابقات دارت و طناب کشی در بین بانوان شاغل در ادارات شهرستان کهگیلویهفرنگیس علیزاده از اداره راه و پرندوار ازاداره بهزیستی مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.
به همین مناسبت هم یک دور مسابقه طناب کشی بین بانوان شاغل در ادارات شهرستان برگزار شد.
در این مسابقه هم که شش تیم شرکت داشتند تربیت بدنی با کسب بیشترین امتیاز مقام اول را به دست آورد.


تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۹ میلیون نفر با بیمه سلامت از ابتدای کار دولت تدبیر تاکنون


بیمه سلامت
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور زیر پوشش بیمه این سازمان قرار گرفته‌اند.


 محمد جواد کبیر در آیین افتتاح ساختمان بیمه سلامت در گچساران افزود: براساس برنامه ریزی ها باید تمام بیمه شدگان از یک دفترچه استفاده کنند و این سازمان تعهد دارد تا پایان سال جاری آن را عملیاتی کند. بیشتر این افراد تحت پوشش جزو اقشار محروم و کم درامد جامعه هستند.
وی عنوان کرد: ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت (اوراق قرضه) برای جبران بدهی سازمان بیمه سلامت ایران در مجلس تصویب شد. جا دارد از زحمات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در راستای این اقدام تشکر و قدردانی کرد. اوراق قرضه مربوط به بدهی و تعهدات دولت نسبت به سازمان بیمه سلامت ایران است.
کبیر بیان کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دولت  تدبیر و امید اجرای طرح تحول سلامت است. بیش از ۳۵۰ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد ۳۰۴ هزار نفر روستایی و عشایری هستند.
همچنین عبدالرحیم رحیمی، فرماندار گچساران در این آیین گفت: ساختمان بیمه سلامت گچساران با اعتباری بیش از ۶ میلیارد ریال به بهره برداری رسید. افتتاح  پروژه ها و کلنگ زنی طرح‌ها نشان از توجه ویژه دولت تدبیر وامید به رفاه حال مردم دارد.
همچنین ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور و برخی از مسئولان استانی افتتاح شد.
سید یدالله حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: ساختمان بیمه سلامت استان در زمینی به متراژ ۱۲۴۰متر مربع با زیربنای ۲۶۳۰ مترمربع بنا در پنج طبقه ساخته شده است.
وی با بیان اینکه ساختمان کنونی بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد زیبنده کارکنان و مردم استان نبود، افزود: ساختمان جدید در پنج طبقه متشکل از یک طبقه پارکینگ و ۴ طبقه اداری و آمفی تئاتر افتتاح شد.
حسینی، اعتبار هزینه شده برای ساختمان جدید بیمه سلامت استان را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان و یبان کرد: با سرجمع هزینه‌های شهرداری و دریافت انشعابات قریب به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز ساختمان بیمه سلامت شهرستان گچساران را نیز افتتاح کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برنامه خرید زمین برای دو شهرستان دنا و کهگیلویه را در دستور کار قرار دادیم.
حسینی، تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۴۸۵ هزار نفر عنوان کرد.
این ساختمان ۵ طبقه که عملیات اجرایی ان از مرداد ماه سال ۹۴ آغاز شده بود با حضور مدیرعامل بیمه سلامت، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.
انتهای پیام


ساختمان اداری بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد
ساختمان اداری بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بیمه سلامت افتتاح شد.
با حضور مدیرعامل بیمه سلامت، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی مسؤولان استانی و شهرستانی ساختمان اداری بیمه سلامت استان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.
در این مراسم سید یدالله حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ساختمان بیمه سلامت استان در زمینی به متراژ هزار ۲۴۰ متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۶۳۰ مترمربع بنا در پنج طبقه ساخته شده است.
حسینی با بیان اینکه ساختمان کنونی بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد زیبنده کارکنان و مردم استان نبود، گفت: ساختمان جدید در پنج طبقه متشکل از یک طبقه پارکینگ و ۴ طبقه اداری و آمفی تئاتر افتتاح شد.
این مسؤول سرجمع اعتبار هزینه شده در ساخت ساختمان بیمه سلامت استان را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با سرجمع هزینه‌های شهرداری و دریافت انشعابات قریب به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه امروز ساختمان بیمه سلامت شهرستان گچساران را افتتاح کردیم، گفت: برنامه خرید زمین برای دو شهرستان دنا و کهگیلویه را در دستور کار قرار دادیم.
حسینی در بخش پایانی سخنان خود تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را ۴۸۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با این پوشش بیمه‌ای قریب به ۷۰ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه هستند.
۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های گردشگری استان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این میزان اعتبار یک انقلاب در زیرساخت‌های گردشگری استان محسوب می‌شود.
محمود باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش زیرساخت‎های گردشگری استان در سال‌‎های اخیر اظهار داشت: در سال ۹۲ تنها دو هتل چهارستاره در استان داشتیم و مجموع کل تخت‌های ما ۶۰۰ تخت بود که تا انتهای سال ۹۵ این آمار به ۸۱۸ تخت رسیده و تا دو سال آینده به یک هزار و ۲۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه تعداد هتل‏‌های چهارستاره استان تا دو سال آینده به چهار هتل افزایش می‌‏یابد، افزود: علاوه بر این، نخستین پارک آبی جنوب کشور در یاسوج راه‏اندازی می شود که بهره‌برداری از این پروژه کمک زیادی به جذب گردشگر و مسافر خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش اعتبارات حوزه گردشگری استان، بیان کرد: حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به مجتمع اقامتی شهرک فرودگاه و هتل چهارستاره سی‏‌سخت اختصاص یافته است.
باقری عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان نیز ۱۵ میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که از این میزان ۱۰ میلیارد تومان به ایجاد و تکمیل زیرساخت‎‏های گردشگری استان و پنج میلیارد تومان به تکمیل موزه یاسوج اختصاص یافته است و هم‌‏اکنون در حال مبادله موافقت‏‌نامه با سازمان برنامه و بودجه استان برای جذب این اعتبارات هستیم.
وی واگذاری پروژه‌‏های گردشگری به بخش خصوصی را از مهم‌‏ترین سیاست‌‏های دولت عنوان و تصریح کرد: در این راستا ۴۲ پروژه گردشگری به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است.
باقری با اشاره به اینکه از ۵۷ پروژه مصوب سفر رئیس‏جمهور ۷ پروژه مربوط به بخش گردشگری بود، تصریح کرد: تله کابین یاسوج، تله کابین سی‏‌سخت، مجتمع جهانگردی، ایجاد اردوگاه رفاهی تفریحی تالار شهر و تکمیل و ایجاد پروژه‌‏های جنبی هتل پاسارگاد گچساران از جمله این پروژه‌‏ها هستند که ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به آنها اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر این، در آخرین سفری که در راستای اقتصاد مقاومتی داشتیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان اختصاص یافت.
دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به طور کلی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت‎های گردشگری استان در دولت تدبیر و امید کمک می‌‏شود که یک انقلاب در زیرساخت‌‏های گردشگری استان محسوب می‎شود.
باقری ادامه داد: ۴۷ پروژه بوم‌گردی به صندوق کارآفرینی امید معرفی کردیم که از این میزان ۱۵ طرح مورد تأیید صندوق کارافرینی امید قرار گرفته و تاکنون نیز یک مورد از این طرح‌‏ها افتتاح شده است.
وی بیان کرد: ضوابط شهر بومی گردشگری سی‎سخت برای نخستین بار در کشور تهیه و پیگیر هستیم که اگر سایر ادارات به ما کمک کنند شهر سی‌‏سخت به عنوان یک شهر نمونه گردشگری باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث واگذاری طرح‎ها و اردوگاه‎های رفاهی تفریحی حدود چهار پروژه از جمله تنگ تامرادی، تنگ گنجه‎ای، شلالدون باشت و باغ فردوس آماده واگذاری بوده و برای جذب سرمایه‏ گذار فراخوان داده شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1