تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۲۲۸۸۳۲

توضیحات جدید «مزارعی» در خصوص استخدام‌های فله‌ای و دو پرونده اقتصادی در استان

۱۴
۰
کبنا ؛رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲۱ هزار پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امنیت را محور حیاتی همه جوامع بشری دانست و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۲۱ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شد در حالی که در همین مدت ۱۲۲ هزار پرونده جدید و قدیم در دادگستری مختومه شده است.
رئیس کل دادگستری بیان کرد: به لحاظ مختومه شدن پرونده‌های قدیم، دادگستری استان جزء ۶ استان برتر کشور و در رسیدگی به پرونده‌های جاری در میان سه استان برتر کشور هستیم.
وی با اشاره به کسب رتبه دوم دادگستری استان در دادرسی الکترونیکی گفت: با افتتاح ساختمان جدید دادگستری سیستم‌های نوین در این ساختمان لحاظ شده که آثار آن در فرآیند دادرسی، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و سایر موارد دادرسی موثر است.
مقام ارشد قضاییکهگیلویه و بویراحمد عدم ابلاغ صحیح اوراق قضایی را از مشکلات جدی حوزه قضایی دانست و گفت: با راه‌اندازی سامانه ثنا ابلاغ فیزیکی به اوراق قضایی تبدیل شد و کلیه اوراق قضایی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، ضمن اینکه همه مردم می‌توانند اطلاعات خود را در این سامانه وارد کنند.
تایید حکم اعدام متعرض به جوانان در ورزشگاه‌ها
وی با اشاره به حساسیت دستگاه قضا در ایجاد امنیت مردم گفت: جرائم خشن و جرائمی مانند سرقت خرد، سرقت مسلحانه، راهزنی، تجاوز به عنف و جرائم به صورت باندی در اولویت دستگاه قضایی قرار دارند که در همین خصوص دبیرخانه پیگیری‌ پرنده‌های مهم در دادگستری تشکیل شده است.
مزارعی با اشاره به صدور حکم فردی که در ورزشگاه‌ها و پارک‌ها متعرض جوانان و نوجوانان بود خبر داد و گفت: حکم اعدام این فرد در کمتر از یک ماه صادر شده و دیوان عالی کشور هم این حکم را تایید کرده است.
رئیس کل‌ دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اعدام این فرد در یکی از مکان‌های ورزشی را رد کرد و گفت: این حکم در مکان‌های ورزشی اجرا نمی‌شود و هنوز مکان اجرای حکم هم مشخص نشده، اما به زودی حکم اعدام کسی که امنیت مجامع ورزشی در استان را مخدوش کرده بود، اجرا می‌شود.
احداث ۱۷ هزار زیربنایی در حوزه قضایی استان
مقام ارشد قضاییکهگیلویه و بویراحمد به اقدامات عمرانی در دستگاه قضایی استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۱۷۷ هزار متر مربع زیربنا ایجاد شده که در بویراحمد ساختمان خوب و مجهزی برای رسیدگی به امورات مردم احداث شده و در شهرستان‌های گچساران، کهگیلویه، دیشموک و لوداب ساختمان‌هایی احداث شد و به دنبال ایجاد مجتمع آمورشی و رفاهی برای قضات دادگستری هستیم.
رفع تصرف از ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد
مزارعی در بخش سوم سخنان خود به اقدامات دستگاه قضایی در حوزه محیط زیست و انفال اشاره کرد و گفت: در حوزه منابع طبیعی در سال جاری ۲۷۰۰ مورد تعرض به منابع طبیعی صورت گرفت و ۱۹۰ هکتار از اراضی ملی مورد تعرض سودجویان قرار گرفت.
وی از خلع ید ۱۴۷ نفر خبرداد و افزود: ۱۴۰ هکتار از اراضی تصرف شده از تصرف خارج شد، همچنین در ۱۰ ماهه گذشته ۱۷۷۰۰ پرونده در خصوص تصرف اراضی تشکیل شده که یک هزار رای به نفع دولت و ۲۸۱ مورد هم رای به نفع مردم صادر شده است.
مزارعی حبس را مجازات متجاوزان به انفالدانست و گفت: در حوزه آب منطقه‌ای ۴۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع از حریم رودخانه‌ها مورد تجاوز قرار گرفته بود که با همراهی حوزه مربوطه این اراضی برگشت داده شدند، همچنین ۲۰ مورد چاه غیرمجاز پلمب شده است.
وی ادامه داد: تصرفات در حوزه محیط زیست ۲۸۵ پرونده بوده که ۱۱۷ مورد تخریب اراضی ملی در حوزه محیط زیست بوده که ۸۵ مورد شکار غیر مجاز ۱۷ مورد شروع شکار غیر مجاز و ۲۰ مورد صید غیرمجاز بوده است.
وی اضافه کرد: ۷۰ هزار و ۸۶۵ متر مربع از اراضی تصرف شده حوزه محیط زیست رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد که دستگاه قضا برای اجرای قانون با کسی تعارفی ندارد و تخلف مربوط به هر شخصی باشد رسیدگی و حکم صادر می‌کنیم.
جذب ۲۰ قاضی جدید در دستگاه قضایی استان
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود از جذب ۲۰ قاضی جدید در مجموعه دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲۰۰ قاضی در دستگاه قضایی استان مشغول به فعالیت هستند که با جذب این تعداد، در دورترین نقاط استان با کمبود قضات مواجه نیستیم.
گزارشی از استخدام های فله‌ای ارائه نشده است
مزارعی در پاسخ به وضعیت استخدام‌های فله‌ای در استان گفت: در همان روزهای اول انتشار خبر استخدام های فله‌ای با مسؤولان استان تماس گرفتم و گفتم دستگاه قضا در این خصوص با کسی مماشاتی نمی‌کند و مسؤولان استان اعلام کردند آماده همکاری برای رسیدگی به حتی یک مورد استخدام هستند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمداضافه کرد: سازمان بازرسی در حال بررسی  استخدام های فله‌ای در ادارات استان است و قرار شد گزارشی در این زمینه به من ارائه داده شود که تاکنون گزارشی ارائه نشده است.
مقام ارشد قضایی کهگیلویه و بویراحمد به جرائم اقتصادی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه سازمان بازرسی دو پرونده جرائم اقتصادی در استان را مورد بررسی قرار داده، افزود: یکی از این پرونده‌ها منتج به نتیجه شده و متهمین پرونده نیز در بازداشت موقت به سر می‌برند و پرونده دیگر در حال بررسی است.
وی در پایان مهمترین جرائم در استان اشاره و خاطرنشان کرد: نزاع فردی، مطالبه وجه و توهین به همدیگر سه جرم اصلی در این استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

کارمند
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مدیر کل شجاع و نترس.
یکی از موارد مورد اعتراض جذب نیروهای شرکت توزیع برق بود
خواهشا به جد بررسی گردد
خصوصا لیست تبدیل وضعیت های استخدامی که اخیرا مورد اعتراض گسترده ی پرسنل قرار گرفت!
گچساران
Iran, Islamic Republic of
دوپرونده احتمالا مربوط به گوهرگانی است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوپرونده احتمالا مربوط به گوهرگانی است.
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
اقایان قلندری و کمایی نترسید کامنت را برنید .گوهرگانی رفتنی شد
Iran, Islamic Republic of
انسان شایسته ای چون مزارعی لایق خدمت دربالاترین رده قضایی است .درخصوص حفظ منابع ملی وایجادامنیت و.....جداسنگ تمام گذاشته اند این همه شایستگی ماحصل ایمان واعتقادراسخ ایشان به کلام حق وفرامین ائمه اطهاراست.خداوندایشان رابرای مانگهدارد
انسان شایسته نعمت الهی است
سلام
Iran, Islamic Republic of
جناب مزارعی خسته نباشید. انصافا تا میتونید در استان ما بمونید . متاسفانه چونکه استان ما کوچک است . سیستم رابطه بازی از همه استانها بیشتر است . ولی خداییش از زمانی که شما اومدید ،پارتی بازی کمتر شده .از شما تقاضامندم یه کم بیشتر سخت گیزی کنید مخصوصا داخل ادارات استان خیلی بی عدالتی میشه . اگه میشه شورای حل واختلاف را سر وسامان بدید .افراد باسوادتری به کار بگیرید.ممنونن از کبنا
اگاه
Iran, Islamic Republic of
انصافا این همه استخدام و پا.. تو .... و ب.. شده چیکار کردین،چه جوابی به افکار مردم دادین!به مردم گزارش بده سازمان بازرسی؟
اکبری
Iran, Islamic Republic of
هر چ استخدام فامیلی بود .. انجام داده...و سازمان بازرس استان توجهی نمیکنه..نمونش قبول شدگان ازمون قرا کار معین کشاورزی..نفرات برتر نیستن از فامیا .. اوردن سر کار ننونش.. لطفا پیگیری کنیود اگر دنبال حقیقت هستید.
اشنا
Iran, Islamic Republic of
سازمان بازرسی را باید یک سازمان قوی و مقتدر بازرسی کنه تمام مشکلات از همین سازمان هست که .. یکی از مدیران کل با مستندات قوی و محکم به این سازمان ارجاع داده شد و هیچ برخوردی که نکرد هیچ ان مدیر کل را هم تشویق کرد مردم ناامید و نگران شاهد ضایع شدن اشکار حق شان هستند خدایا کجایی
زمین خوار
Iran, Islamic Republic of
شم.. می کنید همه زمین خوارها رو گیر انداختید چرا به فکر زمین خواران تع.ش نیستید که خون تمام مردم و کارکنان رو تو شیشه کردن و سر میکشن فقط بل..
Iran, Islamic Republic of
..وستایی استان..داشته بعد میگه شرکتها مستقل هستند و این در صورتی است که تمامی استخدامها با نظر و..ستان دبه مدیرعامل ها و اعضای هیأت مدیره بوده .
نفت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مزارعی با سلام وتقدیر تشکر از زحمات شما دراین خصوص .اما موضوعی که برای نامفهوم وعلت ان را نمی دانیم می خواهم از شما سوال کنم . درسال ۱۳۹۳تعداد ۱۵ویلای ساخته شده در دشتگز گچساران به همت دادگشتری محترم ومنابع ملی حکم تخریب انها صادر وبعد از تجدید نظر نیز تایید شده می خواهیم بدانیم چرا بعداز دوسال اندی احکام مذکور اجرای نمی شود
حسن زاده
Iran, Islamic Republic of
در جواب نفت باید بگم دوست عزیز معلومه چون زارعی نماینده مجلس پشت قضیه است
م ح .ر
Romania
ج...استان بدترین مدیران رادارد همه قانون.. زنند سیاسی و..گرند نوددصد کارمندان سازمان نگرانند نیروهای رزمنده وباسابقه فدای استخدامهی بی ضابطه شدند ،هیچکس هم جوابگو نیست کسانیکه ازتهران میان رسیدگی کنند ازخودشان سئوال می کنند .نا ضایتی بالارفته .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1