تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : ۲۲۵۱۱۶

دستاورد رئیس ستاد اجرائی فرمان امام خمینی(ره) به یاسوج چیست؟

۱
کبنا ؛رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و ضمن افتتاح یک مسجد و مدرسه در شهرستان بویراحمد در جلسه شورای اداری شرکت کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمد مخبر رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام با همراهی جمعی از مسئولان این ستاد و مدیر عامل بنیاد برکت به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و در جلسه شورای اداری این استان شرکت کرد.
افتتاح مسجد ثارالله روستای مزدک یاسوج/ احداث مساجد بنیاد برکت در زیربنای ۵ هزار مترمربع
فاز اول مسجد ثارالله روستای مزدک شهر یاسوج که به همت بنیاد برکت احداث شده بود امروز افتتاح شد.
با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل بنیاد برکت و مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد فاز اول مسجد ثارالله روستای مزدک به همت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افتتاح شد و نماز ظهر و عصر به امامت نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این مسجد اقامه شد.
مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: مجموعه زیربنای مساجد  احداث شده بنیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵ هزار و ۴۱۱ متر مربع و مجموعه مبالغ پیمانکاری این طرح‌ها ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت در سال ۹۴-۹۵، ۲۳ مسجد در شهرستان‌های ۸ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد احداث کرده که مسجد ثارالله روستای مزدک یاسوج به نمایندگی از این مساجد افتتاح شد.
فاز دوم مسجد ثارالله مزدک یاسوج ساخت حسینیه، سرویس بهداشتی و ... است که با مشارکت مردم در حال انجام است.
برنامه ۳ ساله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رفع مشکل اشتغال کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از برنامه ۳ ساله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای رفع مشکل اشتغال کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
img_1197
این مسؤول در ادامه اظهارات خود با بیان برخی از ظرفیت‌های کشور گفت: برای نمونه یکی از بزرگترین ظرفیت‌های کشور در تولید صنایع دستی، پسته و زعفران است که در این خصوص عملکرد قوی نداشته‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان این که ایران بیش از ۹۵ درصد زعفران دنیا را تنها در دو استان خود تولید می‌کند، تصریح کرد: اما در همین زمینه هم نتوانسته‌ایم کمکی به اشتغال‌زایی کنیم.
وی در ادامه اظهارات خود با بیان این که ظرفیت بالایی در صنایع دستی برای صادرات ۲۵ تا ۲۶ میلیارد دلاری داریم، تصریح کرد: باید تلاش بیشتری در کشور صورت گیرد تا بتوانیم وضعیت کنونی را تغییر دهیم.
مخبر در ادامه با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد هم ظرفیت‌های بیشماری دارد اما از ان استفاده بهینه نشده است، افزود: در تولید آب و نفت این استان در کشور جز اولین‌ها به شمار می‌رود اما استفاده درستی از این ظرفیت‌ها نکرده‌ایم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در این استان حرف از نرخ بیکاری ۱۳ درصدی و حتی گاه تا ۱۷ و ۲۰ درصدی زده می‌شود بیان کرد: باید در یک برنامه سه ساله که در عرض ۳ ماه با همکاری ما و مسؤولان استانی تدوین می‌شود کاری کنیم که در عرض ۳ سال ۵ تا ۶ درصد این نرخ بیکاری را کاهش دهیم.
img_1230
سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی ستاد حضرت امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی این ستاد در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۸ هزار نفر در این استان شغل ایجاد می‌شود.
محمد مخبر در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت کشور گفت: گفته می‌شود ایران کشور خشکی است که البته این موضوع درست است و باید متناسب با وضعیت استان‌ها برای آنها برنامه‌ریزی شود.
وی تصریح کرد: ۹۵ درصد زعفران دنیا از جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود و ۷۵ درصد این زعفران متعلق به دو استان محروم کشور است اما در این استان‌ها فولاد احداث می‌شود در حالی که باید متناسب با وضعیت استان‌ها طرح‌ها و برنامه‌هایی ایجاد شود.
رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به آمار موجود بیکاری در کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد استان نمونه‌ای در کشوری است اما بیکاری در این استان فوق‌العاده بالا است در حالی که ظرفیت‌های خوب و فوق‌العاده‌ای برای ایجاد اشتغال دارد و باید نهضت عمومی برای رفع بیکاری در این استان و کشور ایجاد شود.
مخبر بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع نفت، پوشش جنگلی مناسب، وضعیت آبی فوق‌العاده بعد از استان خوزستان است و شایسته نیست ۲۷ هزار نفر از مردم این استان بیکار باشند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی ۳ ساله برای کاهش ۵ درصدی بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سفر امروز ما به کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰ طرح اجرایی، زیربنایی و اقتصادی با ظرفیت اشتغالزایی ۵ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.
رئیس اجرایی ستاد فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: با اجرای طرح‌های گذشته این ستاد در استان برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد که با ۵ هزار فرصت برنامه‌ریزی در سرجمع برای مردم این استان ۸  هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم به ۱۹ هزار فرصت شغلی در چارچوب اقتصاد مقاومتی در این استان برسیم.
مخبر با اشاره به اینکه برای ۳۱ استان کشور خصوصاً مناطق محروم این طرح‌ها و برنامه‌ها اجرایی می‌شود، گفت: در استان‌های محروم کارها و طرح‌های وسیعی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی بیان کرد: در این سفر ۲۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۳۸ میلیارد تومان برنامه‌ریزی شد، ضمن اینکه قبلا ۶۳ میلیارد تومان برای اجرای یکسری از طرح‌ها و ایجاد اشتغال ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در نظر گرفته شده است.
مخبر اضافه کرد: در این سفر متعهد شدیم که ۱۷ مدرسه، ۱۳ مسجد، ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی، بهسازی آسفالت ۱۰ روستا، احداث مجتمع آبرسانی ۱۷ روستا، دو پل و دو باب کتابخانه احداث کنیم، همچنین چیزی قریب به ۵۰۰ واحد منزل محرومین را با مشارکت بنیاد مسکن احداث می‌کنیم و وام قرض‌الحسنه به متقاضیان و ۱۰۰ نفر زن سرپرست اعطا می‌شود.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۲۹ مدرسه و ۲۷ مسجد در استان احداث کرده است.
سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود جمعیت بیکار بیش از ۲۷ هزار نفری در استان گفت: سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در این استان منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.
سید موسی خامی  با اشاره به اقدامات خوب بنیاد برکت در استان گفت: بنیاد برکت در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی در استان انجام داده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان در گذشته به دنبال تفاهم‌نامه با دستگاه‌های غیر‌دولتی بود و‌ استفاده از ظرفیت این گونه نهاد‌ها مانند بنیاد برکت در دستور کار بود.
وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی یکی از چاره‌ها و راه‌حل‌هایی است که می‌تواند منجر به رفع مشکلات و بهبود وضعیت شود.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد برکت علاوه بر احداث طرح‌های عمرانی و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی در زمینه ایجاد اشتغال مشارکت دارد و کهگیلویه و بویراحمد در این مورد هم جزو استان‌های هدف است.
وی اضافه کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف منعقد می‌شد اما آنها اجرایی نمی‌شد اما تفاهم‌نامه بنیاد برکت اجرایی شد و افتتاح مساجد و مدارس به همت این بنیاد گواه توجه بنیاد برکت به استان است.
خادمی بیان کرد: قرار است بنیاد یکی از مناطق محروم استان را در دست بگیرد و از صفر تا ۱۰۰ کار را در این منطقه انجام خواهد شد.
وی با اشاره به وجود جمعیتی بیکار  بیش از ۲۷ هزار نفری در استان گفت: سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیاردی در این استان منجر به ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.
خادمی با اشاره به توجه استان به ایجاد اشتغال خرد، افزود: سرمایه‌گذاری بنیاد در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری می‌توان منجر به اشتغال شود و که بنیاد در این بخش‌ها ورود پیدا کند.
تلاش بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای ساخت مساجد در نقاط محروم
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت برای ساخت مسجد در مناطق محروم کشور بی‌نظیر است.
آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی در حاشیه افتتاح مسجد روستای مزدک که به نمایندگی از ۲۳ مسجد استان افتتاح شد در جمع مردم به تلاش بی‌نظیر بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای احداث مسجد در کشور اشاره کرد و گفت: مومنان باید مساجد را آباد کنند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مساجد محل دینداری هستند و ایمان به خدا، اقامه نماز، زکات و نسبت مبدا با معاد از ویژگی‌های انسان‌های است که در ساخت مساجد همت دارند، البته از سوی دیگر انسان‌های بد منش از آباد کردن مساجد ناراحت می‌شوند.
ملک‌حسینی تصریح کرد: دو مقوله در احداث مسجد باید مدنظر باشد که یکی ساخت خود مسجد و دیگری آباد کردن فضای مسجد است.
وی با تذکر به هیات امنا، ناحیه مقاومت و کانون‌های مساجد گفت: هیات امنا، ناحیه‌های مقاومت و کانون‌های مساجد وحدت داشته باشند و از تفرقه‌انگیزی دوری کنند تا اهداف مورد نظر در مساجد محقق شود.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت از نهادهایی هستند که در کشور به ارتقای فرهنگ دینی خدمت می‌کنند و تلاش آنها در ساخت مسجد در مناطق محروم بی‌نظیر است.
 شانزدهمین مدرسه بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید
شانزدهمین مدرسه بنیاد برکت کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در آیینی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی بنیاد برکت کشور و شماری از مدیران اجرایی استان در روستای دشتروم بویراحمد به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران گفت: که زیربنای این دبستان سه کلاسه ۲۳۷ مترمربع بوده و اعتبار هزینه شده برای ساخت آن نیز افزون بر ۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال است.
سید موسی خادمی اظهار داشت که تعهد بنیاد برکت کشور برای ساخت مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ باب با اعتباری افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال و در قالب ۱۷۷ کلاس درس بوده است.
وی افزود که زیربنای این ۲۹ مدرسه ۲۶ هزار و ۸۲۷ مترمربع بوده و میزان دیوارکشی و محوطه سازی آنها نیز به ترتیب ۶ هزار و ۵۰ و ۴۲ هزار و ۷۶۹ مترمربع است.
روستای دشتروم در ۲۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
img_1222
امضای تفاهم‌نامه میان ستاد فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه و بویراحمد
در نشست شورای اداری تفاهم‌‎نامه همکاری میان ستاد فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه و بویراحمد منعقد شد.
عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت در این نشست با اشاره به اجرای ۷۰ طرح زیربنایی و اقتصادی بنیاد برکت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها در استان ۸۷۰ میلیارد ریال است که در مناطق محروم ایجاد شده است.
مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: ۲۷ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۳۸ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغالزایی ۵ هزار و ۴۳۴ نفر در استان احداث می‌شود، همچنین احداث ۱۷ مدرسه با ۸۰ کلاس درس، ۱۳ مسجد، ۱۰ مرکز بهداشتی و مرکز جامع سلامت، بهسازی آسفالت ۱۰ روستا، آبرسانی به ۱۷ روستا و بخش و احداث دو باب کتابخانه در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: در شهرستان گچساران ۱۶ طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۱۳۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۷۶ نفر، ۳۲ طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۵۴۹ نفر در بویراحمد و دنا و ۲۶ طرح اقتصادی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۱۶۶ میلیارد تومان و اشتغال یک هزار و ۳۰۵ نفر در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ برنامه‌ریزی شده است.
در ادامه پژمان نیک‌اقبالی در این نشست با اشاره به ظرفیت و محرومیت‌های کهگیلویه و بویراحمد این استان را تشکیل دهنده یک درصد مساحت کشور دانست و گفت: جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد ۵۳ و جمعیت روستایی ۴۷ درصد است که از دو هزار و ۲۳۲ روستا یک هزار  ۶۷۶ روستای دارای سکنه و ۵۵۶ روستا خالی از سکنه هستند.
وی به مشکلات روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و با بیان اینکه این استان قبل از انقلاب حرفی برای گفتن نداشت افزود: دسترسی به شبکه برق، آب لوله کشی، فاضلاب، خانه‌های بهداشت، دفاتر ICT و بسیاری دیگر خدمات در روستاهای استان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده هر چند در برخی از شاخص رتبه پایینی دارد که ما در شبکه فاضلاب روستای ۲۹ کشور، بهره‌مندی از گاز ۱۷ کشور و در دفاتر ICT روستایی رتبه ۲۷ کشور هستیم.
این مسؤول با اشاره به وجود ۷هزار و ۸۷۲ کیلومتر جاده شوسه روستایی افزود: در حوزه ابتدایی ۱۴۰ مدرسه، متوسطه ۸۰ و در متوسطه دوم ۶۰ مدرسه نیاز داریم و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیازمند احداث ۷۱ مسجد هستیم.
نیک‌اقبالی با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۹۷ روستای استان فاقد نمعت گاز هستند، گفت: روستاهای فاقد دسترسی به آب لوله‌کشی و بهداشتی ۲۰۶ روستا و روستاهای فاقد آنتن‌دهی تلفن همراه ۸۵ روستا هستند.
 احداث مسجد و کتابخانه در زادگاه نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد
در دیدار مسئولان کشوری و استانی با نخستین شهید مدافع حرم استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث اماکن فرهنگی شامل مسجد و کتابخانه در زادگاه این شهید والامقام خبر داده شد.
احداث مسجد و کتابخانه در زادگاه نخستین شهید مدافع حرم کهگیلویه و بویراحمد
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با خانواده شهید ستار اورنگ نخستین شهید مدافع حرم این استان دیدار کردند.
رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به اینکه شهید سردار اورنگ متولد روستای نغاره‌خانه از توابع بخش کبگیان شهرستان بویراحمد است، اظهار داشت: این روستا از برخی محرومیت‌ها رنج می‌برد و نیاز به احداث یک مکان فرهنگی در این روستا وجود دارد.
غلام‌محمد زارعی افزود: بر این اساس، احداث یک باب مسجد در زادگاه شهید اورنگ پیشنهاد می‌شود تا جوانان آن منطقه بتوانند از این مکان فرهنگی استفاده کنند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز هدف از این دیدار را رساندن سلام و پیام مقام معظم رهبری به خانواده شهید اورنگ عنوان کرد و گفت: هدف ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ارائه خدمت به مناطق محروم است.
محمد مخبر افزود: در راستای پیشنهاد نماینده بویراحمد و دنا برای ایجاد یک مکان فرهنگی در روستای شهید اورنگ، یک باب مسجد و یک باب کتابخانه در این روستا کلنگ‌زنی می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1