تاریخ انتشار
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۲۲۴۸۸۵

بانوی بویراحمدی بر بام آفریقا / توقف فولاد یاسوج برابر استقلال دهدشت

۰
کبنا ؛خبرهای ورزشی کهگیلویه و بویراحمد/

بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به بام آفریقا صعود می‌کند

 برای به اهتزاز درآوردن پرچم دانشگاه پیام‌نور، بانوی کهگیلویه و بویراحمدی به بام آفریقا صعود می‌کند.
  کوهنوردی یکی از رشته‌های ورزشی مورد علاقه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که به دلیل واقع شدن قلل مرتفع دنا در این استان هر ساله شاهد صعود تعداد زیادی از ورزشکاران هم استانی و سایر اقشار مردم به این قلل و سایر قلل مرتفع در کشور هستیم.

سلسله جبال دنا که متشکل از بیشتر از ۴۰ قله بالای ۴ هزار متر و ملقب به آلپ ایران است فرصتی خوب برای استفاده ورزشکاران از این موهبت الهی است.

اما کوهنوردان هم استانی به غیر از صعود به قله‌های مرتفع استان در مناطق سردسیری و گرمسیری هر ساله به قلل بزرگ دیگر کشور صعود می‌کنند که تفتان، سبلان، دماوند و الوند از این قله‌ها به شمار می‌رود.

در سال‌های اخیر کوهنوردان هم استانی به قله‌های مرتفع در کشورهای اروپایی و آسیایی و آفریقایی صعود کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به قلل مرتفع در کشورهای ترکیه و همچنین در برخی کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

 


 
در تازه‌ترین اقدام قرار است یکی از بانوان کوهنورد هم استانی برای اولین بار به بام آفریقا صعود کرده و پرچم دانشگاه پیام‌نور را که حاوی شعار این دانشگاه با مضمون « آموزش برای همه و همه جا و همه وقت است» را در بام افریقا به اهتزاز درآورد.

صحبت از خانم فرخ‌لقا حاتمی است که قرار است به نمایندگی از استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب یک تیم ۱۰ نفره از کشور به قله کیلیمانجارو صعود کند.

 اعزام این تیم از روز ۱۲ بهمن تا ۲۰ بهمن سال جاری خواهد بود که این افتخار شامل حال بانوی ورزشکار هم استانی نیز خواهد بود.

فرخ‌لقا حاتمی مسؤول سابق روابط عمومی پیام‌نور کهگیلویه و بویراحمد تاکنون به قله‌های متعددی در کشور صعود کرده که با صعود به کیلیمانجارو افتخارات خود را تکمیل می‌کند.


درس تعصب و از خودگذشتگی سرمربی جوان تیم فوتبال زاگرس یاسوج به مسوولان

سرمربی جوان تیم فوتبال زاگرس یاسوج درسی به مسوولان داد تا بیاموزند که برای اعتلای نام استان از هزینه کردن نهراسند.
کهگیلویه و بویراحمد نامی است که نیم قرن پیش به عنوان استانی مجزا بر سر زبان‌ها افتاد و اگر تا آن روز مردم استان بیشتر کارهای شخصی و اداری خود را در دو استان فارس و خوزستان انجام می‌دادند با شکل‌گیری کهگیلویه و بویراحمد اکنون دیگر استانی مستقل هستند.
با استقرار این استان باید تلاش‌های لازم برای معرفی آن صورت می‌گرفت تا با شناسایی و معرفی هر چه بیشتر، محرومیت‌های استان روز به روز کمتر می‌شد.
استانی که حداقل ده‌ها سال از استان‌های دیگر قدمت کمتری داشت بی‌شک در بسیاری از زمینه‌ها هم از آن‌ها عقب‌تر بود و این عقب‌ماندگی تا امروز هم ادامه دارد.
شاید یکی از دلایل اصلی عقب‌ماندگی استان معرفی ناکافی آن به کشور باشد و سرمایه‌گذاران هنوز با نام این استان و توانمندی‌های آن آشنایی ندارند و به خوبی می‌بینیم که ظرفیت‌های عظیم بالقوه در استان هنوز عملیاتی و اجرایی نشده‌اند.
دلیل کاملا مشخص است چرا که امروز هم بعد از ۵۰ سال هنوز بسیاری در کشور این استان و شهر یاسوج را با چهارمحال و بختیاری اشتباه می‌گیرند و البته که مسوولان در این مهجوریت استان نقش دارند.
حال گریزی به ورزش می‌زنیم و از ظرفیت‌های ورزش برای معرفی استان سخن می‌گوییم عرصه‌ای که متاسفانه هیچ استفاده‌ای از توان آن برای معرفی کهگیلویه و بویراحمد نشده است.
در برهه‌ای تیم‌هایی مانند شهرداری یاسوج توانستند نام استان را پرآوازه کنند که متاسفانه به دلیل خودخواهی مسوولان این تیم از صفحه روزگار محو شد و از این ظرفیت بزرگ هیچ استفاده‌ای نکردیم.
امروز هم تیم‌هایی مانند زاگرس یاسوج در صحنه حضور دارند که با دست خالی مجموعه‌ای از بازیکنان جوان به همراه مربی جوان و البته با حمایت هیات فوتبال در حال فعالیت هستند.
اما متاسفانه این تیم که می‌تواند جایگزین شایسته‌ای برای تیم رویایی شهرداری یاسوج شود و نام استان را در کشور بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیندازد از سوی مسوولان هیچ حمایتی نمی‌شود.
در همین خصوص با سرمربی جوان این تیم به گفت‌وگو نشستیم که حمید کرمی دلی پر خون از این بی‌توجهی مسوولان استان داشت.
سرمربی جوان تیم زاگرس ما را خطاب قرار داد و گفت: هر کسی که نداند شما بهتر می‌دانید که تا پیش از به دست گرفتن سکان مربیگری تیم زاگرس از لحاظ مالی دستم به دهانم می‌رسید و به کسی محتاج نبودم.
حمید کرمی گفت: اما به خاطر اعتلای نام استان خودرو و سایر املاک خود را فروختم و تاکنون چیزی حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده‌ام و علاوه بر تیمداری باید پاسخگوی مشکلات مادی که خودم برای خود تراشیده‌ام باشم.
وی گفت: از مسوولان استان هم هیچ خیری به فوتبال نرسید و امروز ما جوانان شهر یاسوج باید به مسوولان دولتی برای حمایت از ورزش هیچ امیدی نداشته باشیم.
در حالی حمید کرمی خودرو و خانه خود را فروخته و هزینه این تیم کرده که مسوولان استان همچنان در سکوت به سر برده و در خصوص حمایت از زاگرس هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.
توقف فولاد یاسوج برابر استقلال دهدشت/ آتشبازی آبی‌های چرام مقابل قرمزپوشان دیشموک
در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کهگیلویه و بویراحمد فولاد یاسوج صدرنشین مسابقات برابر استقلال دهدشت متوقف شد.

روح‌الله شریفی رئیس کمیته برگزاری مسابقات فوتبال کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در یاسوج به نتایج رقابت‌های لیگ برتر فوتبال این استان در هفته شانزدهم اشاره کرد و گفت: پاسارگاد چرام با نتیجه ۶ بر صفر اتحاد قلعه‌رئیسی را شکست داد.
وی به جدال فولاد صدرنشین این مسابقات با آبی‌پوشان دهدشتی اشاره کرد و گفت: استقلال دهدشت و فولاد یاسوج بازی بدون گلی را پشت سر گذاشتند.
این مسؤول افزود: آتاک گچساران با نتیجه ۳ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس چرام را شکست داد و استقلال چرام نیز با نتیجه پرگل ۴ بر یک تیم پرسپولیس دیشموک را مغلوب کرد.
تیم فوتبال فولاد یاسوج کماکان صدرنشین بلامنازع این مسابقات است.
 
نقش موثر استعدادیابی در شناسایی و پرورش قهرمانان ورزشی
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی در استان، گفت: استعدادیابی در شناسایی و پرورش قهرمانان ورزشی نقش موثری دارد.
کمیته هماهنگی برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان و روسای هیات‌های شرکت کننده در این جشنواره در یاسوج برگزار شد.
سید محمدتقی علوی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش هیات‌های ورزشی، اظهار کرد: توانمندی‌ها و استعدادهای بالایی در این استان وجود دارد که باید شناسایی و از آنها استفاده شود.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد، استعدادیابی را راهی مناسب و مطلوب برای رسیدن به اهداف عالی عنوان کرد و بیان داشت: باید هدفگذاری و برنامه‌ریزی لازم انجام و بعد از آن اقدام به استعدادیابی کرد.
وی توجه و استعدادیابی را راهی موثر برای شناسایی و پرورش قهرمانان ورزشی دانست و افزود: اگر هیاتی بحث استعدادیابی را مورد توجه قرار ندهد و آن را اجرا نکند می‌توان گفت عملا فعالیت‌هایش بیهوده است.
این مسوول با تاکید بر اجرای استعدادیابی در سیستم هیات‌های مختلف ورزشی، گفت: اگر هر هیات بتواند این کار را انجام دهد شناسایی و استفاده بهینه از توانمندی و استعدادها آسان‌تر خواهد شد.
علوی با بیان اینکه گاهی اوقات فردی در یک رشته ورزشی فعالیت می‌کند اما علی‌رغم توانمندی، تلاش و پتانسیل بالا عملا پیشرفتی ندارد به دلیل کشف نشدن استعدادهای وی است چون ممکن است سیستم و وضعیت بدنی این شخص برای ورزشی دیگر ساخته شده باشد که باید کشف و به رشته درست هدایت شود.
مدیر کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص «استفاده از نقاط قوت سایر کشورها در جهت پیشرفت خودمان»، یادآور شد: ما نیز باید از تجربیات و نقاط مثبت دیگر استان‌ها در حوزه ورزش برای کمک به توسعه ورزش استان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه استعدادهای زیادی در کهگیلویه و بویراحمد نهفته است، گفت: اغلب این استعدادها در مناطق روستایی وجود دارند که شناسایی و بکارگیری آنها نیازمند همت و توجه روسای هیات‌ها و مسوولان ورزشی است.
این مسوول، استعدادیابی را مهم‌ترین رکن هدفگذاری عنوان کرد و بیان داشت: تمرکز، توجه و برنامه‌ریزی از عوامل موثر در تدوین اهداف مهم هستند.
علوی به برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: استعدادیابی نباید مقطعی باشد بلکه باید با تلاش همه مسوولان این حوزه این امر همواره در هیات‌های ورزشی تداوم و ادامه داشته باشد.
آمادگی کامل آموزش و پرورش بویراحمد برای حضور در نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی کهگیلویه و بویراحمد
مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از آمادگی کامل مدارس و دانش‌آموزان این شهرستان برای حضور در نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
شاهین ظهرابی در نشست کمیته هماهنگی نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آموزش و پرورش همواره آمادگی همکاری در چنین برنامه‌هایی را دارد.
مسوول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی، افزود: آموزش و پرورش به عنوان خانه دوم نقش مهمی در تربیت و انتقال ارزش‌های مورد نیاز به نسل جدید را دارد.
وی، توجه، توسعه و ترویج فرهنگ ورزش را یکی از موارد مهم عنوان کرد و بیان داشت: توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی میان مردم از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
این مسوول با عنوان اینکه آموزش و پرورش تاکنون تمامی تلاش خود را جهت توسعه و فراگیر شدن ورزش میان نسل جدید (دانش‌آموزان) به کار گرفته است، یادآور شد: اگر هر فرهنگی از سنین پایین توسعه و ترویج داده شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت.
ظهرابی با اشاره به تعامل مطلوب و مستمر آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: این نهاد تاکنون همکاری و ارتباط خوبی با اداره کل ورزش داشته و نتایج خوبی نیز در این خصوص به دست آمده است.
مسوول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های مختلفی مانند بستکبال، تنیس، دو و میدانی، والیبال، فوتبال، ژیمناستیک و هاکی در دو بخش آقایان و بانوان با همکاری اداره کل ورزش توسط آموزش و پرورش در مدارس برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.
وی از آمادگی مربیان، معلمان، مسوولان و دانش‌آموزان مدارس این شهرستان برای همکاری در برگزاری نخستین جشنواره استعدادیابی ورزش همگانی استان خبر داد و گفت: این جشنواره فرصتی مناسب برای شناسایی و استفاده از توانمندی‌های ناشناخته نخبگان ورزشی است.
این مسوول با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد آمادگی کامل برای حضور در این جشنواره را دارد، یادآور شد: اقدامات لازم برای اعزام و شرکت دانش‌آموزان در این برنامه انجام شده است.
ظهرابی برگزاری چنین برنامه‌هایی را از ضروریات مهم و لازم در استان عنوان کرد و بیان داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند در ایجاد انگیزه و تقویت روحیه دانش‌آموزان موثر باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1