تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۲۲۴۴۴۷

ناتوانی ادارات استان در جذب ۴۴ میلیارد تومان / بلاتکلیفی در اسناد خزانه / سئوال «جبار کیانی» از مسئولان

۰
کبنا ؛
  هفدهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ابراهیم کشاورز مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمددر این نشست از عدم جذب ۴۴ میلیارد تومان اسناد خزانه توسط دستگاه‌های استان خبر داد.
 کشاورز با اشاره به اینکه مکاتبه جذب اسناد خزانه از ۲۵ مهر ماه آغاز شده است، اظهار کرد: اعتبارات ابلاغ شده اسناد خزانه به استان ۶۷ میلیارد تومان است که علی‌رغم همه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته تنها ۲۳ میلیارد تومان آن جذب شده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۴۴ میلیارد تومان اسناد خزانه اختصاص یافته به استان تاکنون جذب نشده که عدم جذب اعتبارات اسناد خزانه متوجه خود دستگاه‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه میزان بدهی دستگاه‌ها و اعتبارات اسناد خزانه همخوانی ندارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه‌ها به دنبال جذب نقدینگی هستند در حالی که اسناد خزانه، اسناد ممتازی هستند و ۴۴ میلیارد تومان از اسناد خزانه بلاتکلیف است.

این مسؤول بیان کرد: ۱۶ دستگاه اجرایی استان قسمتی از اسناد خزانه خود را تحویل دادند، ضمن اینکه این آمادگی وجود دارد که هر مبلغی دستگاه‌ها ارائه دهند اسناد خزانه پرداخت کند.

کشاورز در پایان خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌ها در زمان مقرر نسبت به دریافت کد بورس اقدام می‌کردند در کمتر از ۲۴ ساعت کد بورس اعلام می‌شد اما به دلیل ترافیک بالا کار دریافت کد بورس به کندی دنبال می‌شود.


کهگیلویه و بویراحمد در زمینه جذب اسناد خزانه بسیار ضعیف عمل کرد
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد در زمینه جذب اسناد خزانه بسیار ضعیف عمل کرد، گفت: ظاهرا جذب این اسناد برای دستگاه‌های اجرایی اهمیتی ندارد.
جبار کیانی  با بیان اینکه امروز در حوزه کسب و کار استان سیگنال مشخصی برای بهبود وضعیت نمی‌بینیم، اظهار داشت: با برگزاری جلسات کار درست نمی‌شود و ما باید رویکردهای خود را عوض کنیم.
وی افزود: قرار بود ما به عنوان بخش خصوصی استان مصوبات را راستی آزمایی کنیم که بر این اساس، در نشستی با حضور استاندار گزارش آن ارائه می‌شود.
کیانی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اسناد خزانه بسیار ضعیف عمل کرده‌ است، گفت: از مجموع ۶۷ میلیارد تومانی که باید تاکنون جذب می‌کردیم تنها حدود ۲۳ میلیارد تومان جذب شده که این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان این سئوال که چه اتفاقی رخ داده که مسئولان ما تا دقیقه آخر منتظر هستند ببیند آیا نقدینگی تخصیص می‌یابد؟، تصریح کرد: همه ما واقف هستم که دولت به جز از طریق اسناد خزانه، پولی ندارد بابت طرح‌های عمرانی پرداخت کند.
کیانی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی، هر دستگاه اجرایی استان چندین میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه داشته که نتوانسته جذب کند، عنوان کرد: این موضوع بیانگر این است که یا دستگاه‌های اجرایی اهمیتی به جذب اسناد خزانه نمی‌دهند و یا اینکه به اندازه کافی مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند که کار خود را به درستی انجام دهند.
وی ادامه داد: دولت چندین هزار میلیارد دیگر اسناد خزانه با وصول یکساله در روزهای آینده اختصاص می‌دهد و طبیعی است که ما باید سهم استان را از این منابع بگیریم.

۲۳ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد جذب شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۶۷ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه که به استان اختصاص داده شد تاکنون تنها حدود ۲۳ میلیارد تومان جذب شده است.
حسن نوروزی با اشاره به ابلاغ حدود ۶۷ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه به استان در بودجه امسال اظهار داشت: این میزان اعتبار بین دستگاه‌های اجرایی مختلف توزیع شد.
وی افزود: با وجود برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای جذب اعتبارات اسناد خزانه در استان، اما تاکنون تنها حدود ۲۳ میلیارد تومان از این اعتبارات توسط دستگاه‌ها جذب شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء محدود استان‌های کشور محسوب می‌شود که اسناد خزانه را به صورت کامل جذب نکرده است.
نوروزی با بیان اینکه برخی دستگاه‌ها به امید جذب نقدینگی اعتبارات اسناد خزانه را جذب نکرده‌اند، ابراز کرد: دستگاه‌ها در صورت عدم جذب اسناد خزانه، نقدینگی را دریافت نمی‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه مدارک و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی استان باید تا ۵ بهمن به وسیله اقتصاد و دارایی به فرابورس ارسال شود، از همه دستگاه‌ها خواست حداکثر تا فردا مدارک خود را ارائه کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲۷ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی در استان شناسایی شده که از این تعداد،۱۰ پروژه در حوزه ورزش و جوانان، ۱۰ پروژه در حوزه گردشگری، ۵ پروژه آموزشی و دو پروژه فرهنگی و کشاورزی هستند.
نوروزی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون رتبه ۲۴ را در حوزه اقتصاد مقاومتی دارد که در صورت واگذاری حتی دو مورد از این پروژه‌ها به بخش خصوصی جایگاه و رتبه استان ارتقا می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1