تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۲۲۳۹۳۲

آقایان شهردار و اعضای شورای یاسوج؛ این تشکر کجا آن تشکر کجا

۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ 
رضا شهرخ‌پور
بنام خالق شهر و دیارم
که با نامش سرآغاز بهارم
همان شهری که مردانش چو شیرند
دلی دارند جوان هرچند که پیرند
همان شهری که زن را پنج مردست
به باطن شوق و ظاهر رنج و درد است
این روزها شهر و فضای مجازی تقریباً رنگ و بوی انتخابات شورای اسلامی رو گرفته اعضاء شورای شهر قدیم به تکاپو افتادند و آخر دوره به فکر بعضی اشتباهات یا کم کاری هاشون افتادن و به شدت در حال تخریب همدیگر و تلاش برای جبران سه سال گذشته هستن البته ناحق نگوییم بعضی از اعضاء تقریباً خوب عمل کردن و خودی نشون دادن ولی تغییر بافت شهری،شهرسازی مدرنیته و هزاران قول و قراری که قبل از انتخابات داشتن و گفتن به فراموشی سپرده شد،کارایی هم صورت گرفت ولی خوب ...
_از ورودی شهر از طرف اکبراباد که شروع کنیم فلکه آریو برزن را میبینیم که نماد اصالت این شهر و کشور هست که ایده خوبی بوده ولی متاسفانه به ساخت یک مجسمه بدون رنگ و لعاب بسنده شده است...
_جلوتر که میرسیم پل بشار را میبینیم و رودخانه بشار که غرق در منجلاب شده و بی توجهی مسئولین را بازگو میکند
_ورودی را میبینیم؛ روی پل بشار که نه تنها هیچ سنخیتی با این شهر‌،با نماد و اسم پایتخت طبیعت ایران نداره بلکه هیچ زیبایی و معماری هم در ان اشکار نیست
_پل بشار هم که ساخت قدیمی و بافت قدیمی هست تقریباً و هیچ زیباسازی روی ان صورت نگرفته
_حال پارک های ساحلی را داریم که ایده زیبا و قشنگی بوده که به لطف شورای شهر و شهرداری قسمتی تکمیل شده ولی نه در شأن این شهر ،و جای سؤالات بسیاری رو ایجاد میکنه که چطور ممکنه شهری که معماران بنام ،اصالت دیرینه و پایتخت طبیعت ایران نامیده شده اینچنین پارکسازی هایی درش صورت میگیره که نه در بر دارنده طرحی سنتی و زیبا و نه در بر گیرنده معماری مدرنیته در خور شهر هست.
شهربازی رو میبینیم که جدیداً اعلام شده که مدتی هست اجاره داده شده و....بیهوده مانده،جلوتر میایم و پارک ها و بلوار های خوبی را نظاره گر هستیم که کمی از زشتی ورودی شهر و پل و....میکاهد
وارد شهر میشیم پیاده رو سازی صورت گرفته که کار خوب و بسیار به جایی بوده ولی خوب سنگ فرشی تقریباً با طرحی نو هست و پایه های چراغ برقی که هیچ مناسبتی با این نوع سنگ فرش نداره و در دو ریتم معماری متفاوت هستن.
وضعیت ابشار یاسوج را نظاره گر هستیم که چندین ماه در سال از تمامی مردم ورودی گرفته میشود ولی روز به روز خراب تر و وضعیت زننده تری به خود میگیردو هیچگونه جاذبه ای برای گردشگران ندارد.
_وضعیت زیر گذر و روگذر شهید عوض زاده که مزین به نام شهید بزرگوار هست ولی خود این زیر گذر و رو گذر شأن این نام رو هم پایین اورده،حجم ترافیکی رو کاسته و عبور و مرور را راحت کرده ولی سیمای زننده و بدون نمایی را به خود گرفته و هیچ فکری به حالش نمیشود،از نمای پل بگذریم جلوتر به بلوار ارم میرسیم که ورودی بلوار و خروجی پل به بیمارستان تامین اجتماعی میرسیم ،که پل تقریباً پارکینگ این بیمارستان شده و هیچ اقدام قابل توجهی از طرف شهردار و شورای شهر در مورد این بیمارستان و جایگاهش صورت نگرفت اگر هم اقدامی انجام دادن بی اثر بود،وضعیت بلوار ارم هم زیبنده این شهر نیست و به وضوح قابل تماشا هست.
بی توجهی به ترافیک های شهری ساخت واحدهای تجاری و مسکونی در مرکز شهر،ایجاد تراکم انسانی ماشینی و ساختمانی و عدم توجه شهرداری و شورای شهر به این موضوعات نگران کننده هست:
عدم وجود پارکینگ،عدم وجود فضای سبز تامین کننده اکسیژن شهری و تصفیه اب و هوا مشکلاتی هست که در سالهای آتی گریبان گیر ما خواهد بود
عدم وجود فضای مناسب بازی کودکان همچون شهربازی های مدرن عدم وجود سینما هم مشکلاتی هست که چندی رسانه ای هستن ولی گوش شنوا نیست.
از طرف مادوان و بلهزار که وارد شویم ورودی شهر مزین به زندان هست دانشگاه ها رو میگذرونیم و جلوتر به جمعه بازار یا همون بازار دائمی میرسیم که متاسفانه بی تدبیری که در ایجاد این بازارچه به خرج داده شده قابل ستایش هست؛ ایجاد بازارچه ای با این حجم استقبال مردمی،بدون در نظر گرفتم پارکینگ مناسب و امکانات اولیه غیر قابل باور هست،اگر روزهای پنجشنبه که اوج حضور مسافران در شهر ما هست گذرتان به انجا خورد، خود متوجه این حرف خواهید شد.
اقدامات خوبی از طرف شورای شهر و شهرداری صورت گرفته ولی اکثراً فقط جنبه اقتصادی اقدامات در نظر گرفته شده:مثل ایجاد فروشگاه های زنجیره ای که حتی به محل پارک ماشین مراجعه کنندگان هم تفکر نشده و فقط جنبه اقتصادی رو در نظر گرفتن....
تشکر و قدردانی ویژه ای از شهردار و شورای اسلامی شهر یاسوج دارم که این همه مشکل قابل روئیت را پشت گوش انداختن و از زحمات شب و روز رفتگران بی حقوق این شهر نهایت قدردانی را دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
متنت ب درد خودت میخوره
کهگیلویه وبویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تنها یک راه دارد تا این شهر درست شود خودت زحمت بکشی بیایی درستش کنی ظاهرا"خوب حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
هرچی فکر ایکنم وت نیا ....خخخ...کلا متنت و درد خت ایخره...
خرامان
Iran, Islamic Republic of
نگاه واقع بینانه ای به مسایل دارید اما کاش ایده های خود را نیز میفرمودید
سید
Iran, Islamic Republic of
جمع کن
دولت اباد سرافراز
Iran, Islamic Republic of
نصفش لری نصفش شهری...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1