تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۲۲۳۷۰۳

راه‌اندازی بزرگترین کمپین محیط زیستی کشور در یاسوج +تصاویر

۵
۰
کبنا ؛نشست تشکل زیست محیط نهضت سبز زاگرس با نمایندگان سازمان‌های دولتی در سالن محیط زیست استان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، نشست تشکل زیست محیط نهضت سبز زاگرس با حضور نمایندگان استانداری کهگیلویه و بویراحمد، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، راهنمایی و رانندگی، صدا وسیما، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار شد.
امید سجادیان دبیر تشکل زیست محیط نهضت سبز زاگرس در این نشست با اشاره به اینکه شهر یاسوج برای حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک پایلوت برای سایر مناطق دیگر کشور شناخته شده است، اظهار کرد: بزرگترین کمپین محیط زیست کشور در یاسوج راه‌اندازی می‌شود.
سجادیان از اجرای برنامه‌های متنوع به صورت هفتگی در یاسوج خبر داد و افزود: ایده شهر پاک شامل؛ طرح‌های «ترافیک» شامل سه شنبه بدون خودرو، «سلامت و تغذیه» سه شنبه بدون گوشت و دخانیات، «محیط زیست و پوشش گیاهی» شامل کمپین کما، اطفای حریق، بدون خشونت، یک روز درخت‌کاری، «خرید پاک» عدم استفاده از کیسه پلاستیکی، «شهروندی و مدنی»، روز کتاب‌خوانی و هدیه کتاب، احداث کتابخانه با وسایل بازیافتی در مناطق دور افتاده و تجهیز آن در یاسوج، است که اجرا خواهند شد.
وی با بیان اینکه نهضت سبز زاگرس یکی از قدیمی‌ترین تشکل‌های کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس، سازمان مردم نهاد، غیر انتفاعی و غیر سیاسی است، که داوطلبانه به منظور نشر آگاهی و احقاق حقوق شهروندی و با ارائه آموزش‌های عمومی از جمله فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی با مشارکت مردمی در جهت حفظ احیا و توسعه طبیعت و زمین فعالیت می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای اولین‌بار در کشور ایده «شهر پاک» اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح با حمایت از محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، تشکل‌های مردم نهاد و سازمان‌های دولتی اجرا خواهد شد، و گزارش‌ها را به صورت هفتگی بنام «سرزمین ما» جهت حفاظت از محیط زیست به سایر نقاط کشور ارسال می‌کند.
وی اظهار داشت: هدف ما این است که با طی کردن این مسیر به روز سبز، هفته سبز و در آخر شهر پاکی برای داشتن زندگی سالم‌تر دست پیدا کنیم، که این سازمان مردم نهاد با محور شهر پاک برای هر سازمان دولتی نماینده‌ای مشخص کرده است.
سجادیان گفت: در همین راستا این تشکل در زمینه آموزش جوامع محلی، دانش‌آموزان، اجرای پژوهش‌های محیط زیست، کاشت عرصه‌های جنگلی، رویش‌گاه‌های طبیعی و گیاهان در حال انقراض و بر پایی نمایشگاه‌های محیط‌زیستی، ایجاد نهالستان بلوط و کاشت بلوط در گلدان برای مدارس و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقداماتی انجام داده است.
img_9474img_9476
img_9481img_9486
img_9469
img_9484
img_9466
img_9455img_9462
img_9449 img_9450 img_9451 img_9452 img_9453 img_9454  img_9456 img_9457 img_9458 img_9459 img_9461 img_9463 img_9465 img_9467 img_9471 img_9473 img_9475 img_9478 img_9479 img_9480 img_9482 img_9483 img_9488
نام شما

آدرس ايميل شما

خواننده
Iran, Islamic Republic of
با سلام

لطفا از اون آقایی که رییس محیط زیست انسانی اداره کل است و زراعت دانشگاه آزاد خونده بپرسید که از محیط زیست چی میدونه که رفته تو این جلسه؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید جناب سجادیان
ولی در این بزرگترین کمپین محیط زیستی کشور چرا بقیه سمن های زیسن محیطی استان دعوت نشدند و من نماینده ای از آنها نمی بینم . تا انجایی که من سراغ دارم عقیده شما این بود که ادارات و سازمانها به جز کار شکنی کاری نمی کنند ، چرا الان در این کمپین آنها حضور دارند و اما سمن های محیط زیستی استان نادیده گرفته شده اند.
ناشنلس
Iran, Islamic Republic of
.. خیلی ناراحتی جاتون رو گرفتن.
ناشنلس
Iran, Islamic Republic of
به لطف دولت احمدی نژاد رفتی بورس گرفتی الان هم برداشتنت خیلی ناراحتی....اقای دکتر...
اگاه
Iran, Islamic Republic of
اقای ....(خواننده)لطفابه خاطرپست همکارات را تخریب نکن.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1