تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۲۲۳۶۵۸

وضعیت نابسامان زنان بی‌سرپرست کهگیلویه و بویراحمد / ۲ درصد زندانیان استان «زن» هستند / وضعیت حاکم خطرناک است

۲
۰
کبنا ؛ 
در سفر معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به یاسوج و نشست با زنان فرهیخته و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت بد زنان بی‌سرپرست در این استان پرده برداشته شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، دکتر مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و دیداری با زنان فرهیخته و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و در طول این سفر از برخی از مشکلات بانوان پرده برداشته شد.
زنان بی‌سرپرستی که به دنبال مستمری هستند
بر اساس این گزارش، سید علیرضا موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: ۲ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری از بهزیستی این استان هستند.
موسوی‌امجد با تاکید بر  اینکه دفتر خاصی با عنوان دفتر توانمندسازی زنان و خانواده در این نهاد وجود دارد، اظهار داشت: ۵ هزار و ۴۳ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد یک هزار نفر از این زنان به علت فوت همسر،  ۴۸۵ نفر به دلیل طلاق و ۳ هزار و ۱۴۲ نفر به علت از کار افتادگی همسر چرخ زندگی را می‌چرخانند.
وی با اشاره به اینکه این افراد در زمینه‌های مختلف نیازمند حمایت هستند،گفت: ۵۳۱ زن تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی و ۲ هزار و ۹۸۰ نفر تحت حمایت بیمه عشایری و روستایی هستند.
موسوی‌امجد عنوان کرد: با توجه به اینکه حرفه آموزی یکی از فرآیندهای بازتوانی است تا کنون ۲۵۲ نفر در استان بازتوان شدند.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری در این استان هستند، گفت: امید است باتوجه به مشکلات این قشر تحت حمایت این نهاد قرار گیرند.
موسوی‌امجد خاطرنشان کرد: این سال‌ها با همکاری دادگستری در بحث پیشگیری از طلاق و خودکشی اقدامات مطلوبی در استان انجام شده ‌و راه‌اندازی اورژانس اجتماعی گامی مهم در این راستا بود.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و  بویراحمد اظهار داشت: در طرح کاهش طلاق ۵۰۰ نفر آموزش‌های لازم را فراگرفتند و تعدادی از دختران در استان در خانه سلامت حضور دارند.

بهبود جایگاه زنان در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان است
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می‌رود برای جلوگیری از ترک تحصیل دختران روستایی دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد.
هادی زارع‌پور نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از پرسنل شاغل در آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: ۴۸ درصد از جامعه آماری دانش‌آموزان استان را دختران و ۵۲ درصد را پسران شامل می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون ۶ طرح مشترک را با همکاری امور بانوان استانداری اجرا کردیم، عنوان کرد: طرح بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی دختران مناطق محروم در سال‌های ۹۲ تا ۹۴، طرح شیوه‌های تعامل اولیا و مربیان با دانش‌آموزان دختر، آسیب‌شناسی روانی دانش‌آموزان دختر و آموزش مراقبت‌های زندگی دختران کم‌توان ذهنی از جمله طرح‌های اجرا شده است.
وی تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید طرح‌ها و برنامه‌های متعددی در حوزه بانوان در استان اجرا شد که برگزاری جشنواره عفاف و حجاب از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها بود.
زارع‌پور افزود: ۶۰ برنامه در حوزه بانوان در آموزش و پرورش استان اجرا شد و انتظار می‌رود برای جلوگیری از ترک تحصیل دختران روستایی دولت توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ زن سرپرست خانوار در آموزش و پرورش استان فعالیت دارند، ‌بیان کرد: امید است برای حمایت از این قشر دولت برنامه‌های داشته باشد.
وضع حاکم بر فرهنگ موجود در جامعه زنان خطرناک و نگران‌کننده است
حجت‌الاسلام محمد‌جواد جعفری رئیس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست  با بیان اینکه خدمات زنان از صدر اسلام تا‌کنون بر هیچ‌کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: وضع حاکم بر فرهنگ موجود در جامعه زنان خطرناک و نگران‌کننده است.
وی تصریح کرد: بهبود جایگاه زنان در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی مسئولان است و باید در این راستا زنان موفق به جامعه معرفی شوند تا سایر بانوان از تجربیات آنها استفاده کنند.
جعفری با اشاره به اینکه ۷۰ هزار طلبه زن در کشور وجود دارد، افزود: ۶۰۰ طلبه در این استان مشغول به تحصیل هستند و ۳۰۰ طلبه در سطح ۲، ۳ و ۴ فارغ‌التحصیل شده‌اند.
زنانی که همسرانشان در زندان بسر می‌برد، مورد تهدید آسیب‌های زیادی هستند / ۲ درصد از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زن هستند
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۲ درصد از زندانیان جرائم غیر عمد (بدهکاران غیر بزهکار) این استان زنان هستند.
اسماعیل جمیاری با بیان اینکه میزان جرایم غیرعمد استان متناسب با کشور خیلی بالا و نگران کننده است، اظهار کرد:  ۱۲ درصد کل زندانیان این استان مربوط به جرائم غیر عمد است.
وی گفت: اداره کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد توجه خاصی به مشکلات زنان زندانی جرائم غیر عمد این استان دارد و تاکنون نیز اقدام‌های ارزنده‌ای در راستای تلاش برای آزادی آنان انجام داده که از مهمترین آنها می‌توان به گرفتن مهلت از طلبکاران و تقسیط بدهی‌ها اشاره کرد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود که معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اعتبار ویژه‌ای برای بانوان زندانی جرائم غیر عمد این استان اختصاص دهد تا بتوان برای آزادی آنان اقدام کرد.
جمیاری خواستار ساخت مهدکودک در یاسوج برای نگهداری از کودکان زنان زندانی جرایم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد شد.
وی بیان کرد: حمایت جدی از خانواده زندانیان جرایم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد و تأمین نیازهای معیشتی و اولیه آنان ضروری است زیرا در غیر این صورت احتمال دارد دچار انواع آسیب‌های اجتماعی شوند.
این مسئول اضافه کرد: زنانی که همسرشان در زندان است مشکلات‌شان زیاد و آسیب‎های اجتماعی فراوانی آنان را تهدید می‌کند و ۹۰ درصد این زنان با مشکلاتی مواجه هستند،
جمیاری با بیان اینکه ما حقوق‌بگیر هستیم و آخر کم می‌آوریم، تصریح کرد: یک زن که بدون هیچ منبع درآمد و دور از همسر خود زندگی‌ می‌کند، آسیب‌های زیادی جلوی پای او هست و مسئولان باید در این رابطه حمایت بیشتری کنند. هر چند که کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون حمایت‌های از خانواده زندانیان استان کرده‌اند اما انتظار می‌رود که میزان این کمک‌ها گسترش یابد.
وی افزود: دستگاه قضایی برای حمایت از این خانواده‌ها تدابیر اندیشیده و گاهاً بدهی‌ها را با مهلت‌ها و مرخصی‌های که می‌دهد و اقساط آنان به حمایت از این افراد می‌آید، اما برخی در پرداخت جرائم و بدهی‌های خود ناتوان هستند.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: برنامه‌های برای حمایت از زنان بدهکار و دارای فرزندانی زیر دو سال صورت گیرد.
به گزارش کبنا، انتظار می‌رود مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و دولت تدبیر و امید به یاری و کمک زنان این استان بیایند.عیت
نام شما

آدرس ايميل شما

بام دنا | جستجوگر خبری هوشمند استان کهگیلویه وبویراحمد » وضعیت نابسامان زنان بی‌سرپرست کهگیلویه و بویراحمد / ۲ درصد زندانیان استان «زن»
France
[…] لینک منبع خبر در سایت اصلی […]
آشنا
Iran, Islamic Republic of
مسولین جک تعریف میکنیدهیچ کس به فکرمردم نیست همش حرف حرف
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1