تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : ۲۲۲۹۲۳

بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب با شرایط جدید

۱
۰
کبنا ؛karafrin-normohamadi-norozi (19)قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب با ایجاد شرایط مناسب تر برای بهره مندی کارفرمایان از این قانون وافزایش کارفرمایان مشمول بخشودگی اجرا می شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای حمایت از تولید و رونق فضای کسب و کار پیشنهاد تمدید قانون بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب را با شرایط مناسب تر ارایه داد و این پیشنهاد به تصویب هیأت وزیران رسید.
عباس نورمحمدی از ایجاد تغییراتی در دریافت وثیقه برای تقسیط بدهی کارفرمایان خبر داد و گفت: مطابق روال قانونی جاری در سازمان تأمین اجتماعی ، دریافت ضمانت نامه بانکی و یا اموال منقول و غیرمنقول به عنوان وثیقه مورد قبول بود که در قانون جدید بخشودگی جرایم، امکان دریافت چک به عنوان وثیقه قابل قبول خواهد بود.
وی افزایش کارفرمایان مشمول را از دیگر تغییرات قانون جدید بخشودگی جرایم برشمرد و افزود: در قانون سابق تنها کارفرمایان واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی می توانستند از مزایای بخشودگی جرایم استفاده کنند و در قانون جدید کارفرمایان واحدهای خدماتی نیز، که بخش عمده کارفرمایان مرتبط با سازمان هستند ،  مشمول بخشودگی جرایم خواهند بود.
وی با بیان اینکه در مرحله قبلی اجرای این قانون ، خوش حسابی کارفرمایان بر اساس پرداخت منظم حق بیمه به مدت ١۶ ماه در طی ١٨ ماه پیش از بروز مشکل مشخص می شد، گفت: در قانون جدید شرط پرداخت منظم حق بیمه از ١۶ ماه به ۴ ماه کاهش یافته است .
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ، خوش حسابی کارفرمایان و فعال بودن کارگاه را از مهم ترین شرایط استفاده از مزایای قانون بخشودگی جرایم عنون کرد و گفت: کارگاه های تعطیل و ورشکسته و فاقد فعالیت مشمول این قانون نیستند و سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به رونق فضای کسب و کار و تولید ملی این قانون را به اجرا گذاشته است.
وی افزود: در صورت پرداخت نقدی و یا تقسیط بدهی تا حداکثر یک سال، تمامی جرایم بیمه ای کارفرما بخشیده می شود و در صورتی که کارفرمایان تمایل به تقسیط بدهی در اقساط بیشتری داشته باشند، بخشی از جرایم آنان متناسب با مدت تقسیط مشمول بخشودگی قرار می گیرد.
به گفته وی ، کارفرمایان درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف ١٨ ماه از بخشودگی معادل ٨۵ درصد، درصورت پرداخت ظرف مدت ٢۴ ماه از بخشودگی معادل ٧۵ درصد، درصورت پرداخت بدهی‌های معوقه ظرف مدت ٣٠ ماه از بخشودگی معادل ۶٠ درصد و در صورت پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر ظرف مدت ٣۶ ‌ماه نیز از بخشودگی معادل ۵٠ درصد جرایم برخوردار خواهند شد .
وی مهلت مراجعه کارفرمایان برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی به سازمان تأمین اجتماعی را ٣ ماه (تا ۱۸ فروردین ۹۶) عنوان کرد و گفت: کارفرمایان در صورت عدم امکان پرداخت نقدی بدهی می توانند بدهی خود را تقسیط کنند که البته در این صورت بخشی از جریمه آنان مشمول بخشودگی خواهد بود.
نورمحمدی از تمامی کارفرمایان کارگاه های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی دارای بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دعوت کرد که از فرصت ٣ ماهه فراهم شده برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود استفاده و به شعب تامین اجتماعی مراجه کنند
نام شما

آدرس ايميل شما

سجاد شفیعی
Iran, Islamic Republic of
http://chaharfasl.ir/node/131512

لطفا منتشر کنید
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1