تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۲۲۲۸۴۹

حرفی بزنیم رضای الهی در آن است / آقای استاندار مردم از مسئولان ناراحت هستند / تبدیل مراسم تشییع به درگیری سیاسی

۲
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /

مردم به شخصیت‌های ولایتمدار احترام می‌گذارند

امام جمعه موقت باشت گفت: مردم به شخصیت‌های ولایتمدار احترام می‌گذارند.
حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی راه رستگاری در دنیا و آخرت است.
امام جمعه موقت باشت با اشاره به سالروز فرار شاه معدوم از کشور بیان داشت: پس از شکست جمشید آموزگار، شریف امامی و ازهاری در اداره کشور و همزمان با خشم مردم، شاه آخرین تیر خود را رها کرد و شاپور بختیار نخست‌وزیر کشور شد.

وی ادامه داد: در ۲۶ دی ماه ۱۳۵۷ شاه مجبور به فرار به سمت کشور مصر شد و البته از اربابان خود حمایت خواست اما کسی حمایت نکرد و همه امتناع کردند از اینکه شاه ایران وارد کشورشان شود.

بلادی بیان کرد: این درس عبرتی برای همه پادشاهان زمان و برای همه کسانی که دل به ابرقدرت‌های استکبار و جهانخواران می‌بندند که عاقبت دل بستن به دشمنان دین چنین است.

وی با اشاره به سالروز شهادت جمعی از فدائیان اسلام بیان داشت: جمعیت فدائیان اسلام حرکت‌های انقلابی داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به برداشتن مهره‌های پلید سد راه اسلام و مسلمین اشاره کرد.

این خطیب جمعه ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن همیشه انقلابی بود و در جایگاه‌های مختلفی که مدیریت کردند همه را آبرومندانه و عالمانه مدیریت کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در هر مقام و منصبی که باشیم مرگ به سراغ ما می‌آید و خبر هم نمی‌کند و این اخطاری به ماست که در هر جایی هستیم باید مواظب اعمالمان باشیم و در مسیر خدا گام برداریم و حرف بزنیم.

بلادی بیان داشت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مثل خیلی از بزرگان انقلاب ما دشمنان در پی‌تخریب بودند، از اوایل انقلاب خیلی از بزرگان ما مثل شهید مطهری، شهید بهشتی و ... را هم ترور جسمی کردند و ترور شخصیتی صورت می‌گرفت.

این خطیب جمعه افزود: یادمان نمی‌رود در سال ۷۸ و در دوره ششم مجلس شورای اسلامی کاندیدایی در شیراز برای نطق انتخاباتی فقط توهین به مرحوم هاشمی می‌کرد با این تفکر که مردم به هاشمی بدبین هستند و این گونه برای خود رأی جمع کنند.

بلادی ادامه داد: در وقایع و حوادثی که رخ می‌دهد نه افراط و نه تفریط کنیم، حرفی بزنیم که به نفع نظام باشد و رضای الهی در آن است.

امام جمعه موقت باشت گفت: امام عزیز با آن درایتی که داشتند راه را مشخص کرده و فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، پس راه مشخص است و همه ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ما در مدیریتی به نام ولایت فقیه خلاصه شده است.

بلادی تصریح کرد: ملت عزیز ما به تأسی از فرمایش امام عزیز پشت سر مقام معظم رهبری راه را ادامه خواهند داد و بهانه‌ای دست دشمنان دین و انقلاب نخواهند داد.


مردم شهر چرام حق دارند مشکلات را حضوری با استاندار مطرح کنند
امام جمعه چرام خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم شهر حدود ۱۵ هزار نفری چرام حق داشتند شما را از نزدیک دیده و طرح مشکل کنند نه اینکه اصلا ملاقاتی با مردم شهر نداشته باشید.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه منافق کسی است که ظاهرش برخلاف باطنش باشد، اظهار کرد: منافق از خود صمیمیت نشان می‌دهد اما در باطن دشمن است، قرآن و پیامبر با دستورات تربیتی در این باره می‌خواهند مسلمانان از نفاق دور بوده و یک دل و یک زبان باشند.
امام جمعه چرام با اشاره به آیات قرآن کریم در این خصوص و با بیان اینکه منافقی که اظهار ایمان کند، بخاطر این ایمان بر دلهایشان مهر زده شده است، عنوان داشت: انسان‌هایی که بر دلهایشان مهر زده شود، مسیر حق و سخن حق را نمی‌فهمند و خیالشان چنین است که خود حق را می‌گویند.
وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به ذکر دو ویژگی شخصیتی این مرحوم پرداخت و گفت: با وجود سلیقه خاصی که در مسائل سیاسی داشتند و صاحب نظر بودند، اما کوچکترین کلام یا حرکتی از وی در رابطه زاویه داشتن با ولایت و رهبری ندیدیم و نشنیدیم.
حجت‌الاسلام افشار، تصریح کرد: آقای رفسنجانی در برخی جاها عنوان کردند؛ عشق من آقای خامنه‌ای هستند و این رابطه امام و ماموم از ایشان برای نخبگان و خواص جامعه ما سرمشق و الگو است.
وی به روحیه جهادی و ضداستکباری مرحوم اشاره داشت و ابراز کرد: همواره در مقابل شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی موضع قاطع داشتند.
خطیب جمعه چرام در ادامه سخنان خود خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آقای استاندار، کاش روابط عمومی استانداری، دستاورد سفر شما به شهرستان چرام را به گوش مردم می‌رساند.
وی، افزود: قطعا برخی از مشکلات را مشاهده کردید اما بر اساس روایات و سیره امام علی(ع) که مردم حق دارند حاکمان خود را ببینند و مشکلات خود را بیان کنند، مردم شهر حدود ۱۵ هزار نفری چرام حق داشتند شما را از نزدیک دیده و طرح مشکل کنند نه اینکه اصلا ملاقاتی با مردم شهر نداشته باشید.
افشار، خاطرنشان کرد: آقای استاندار، جاده چرام به دهدشت نیازمند اقدام جهادی است، مردم از مسئولان ناراحت و نگران هستند چرا اقدام و عمل تاثیرگذاری نمی‌بینند و تصادفات در این مسیر باعث مرگ عزیزانشان شده است.
امام جمعه چرام، متذکر شد: همه مسئولان وامدار خون شهدا هستیم، آیا مسقف کردن گلزار شهدا چرام که مزین به قبر ۳۶ شهید و درخواست خانواده شهدا بوده، کاری مشکل و سخت است که اقدام نمی‌شود.

خیانت‌های رژیم پهلوی از تاریخ کشور پاک نمی‌شود
امام جمعه دهدشت فرار شاه خائن را از برگ‌های افتخارآمیز ملت ایران دانست و گفت: خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی از خاطره و تاریخ کشور پاک نخواهد شد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی  ضمن تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ارتحال عالم مجاهد، مبارز خستگی ناپذیر و یار امام و رهبری ضایعه تأسف باری است که جبران نخواهد شد.
امام جمعه دهدشت ضمن طلب مغفرت الهی برای آن مرحوم و طلب صبر برای بازماندگان به تبیین صفات آیت الله رفسنجانی پرداخت و گفت: انسانی بود که قبل از انقلاب هم با جانش در راه انقلاب مایه گذاشت و هم مالش را در این راه مبارزه هزینه کرد.
حسینی افزود: ایشان مسؤولیت‌های حساسی در کشور بر عهده داشته و خدمات ارزنده‌ای قبل و پس از انقلاب ارائه داده است.
وی با اشاره به تشییع باشکوه این عالم مجاهد تصریح کرد: به رغم تلاش دشمنان برای اغتشاش در این مراسم اما با همراهی خانواده آن مرحوم و حضور باشکوه مردم مراسم خوبی برگزار شد.
امام جمعه دهدشت افزود: از همه مردمی که مراسم ترحیم برگزار کردند، صدا و سیما و از خانواده ایشان تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه دعای ویژه رهبر معظم انقلاب در نماز میت نشان از محبت و عنایت رهبری به این شخصیت مبارز بود تصریح کرد: پیام تسلیت رهبری نیز حاوی مطالب مهمی بود.
حسینی هم چنین روز هوای پاک را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: نظافت هوا و فضا باید یک امر همگانی باشد.
خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: برای یک شهر عیب و ننگ است که هوایش آلوده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال ۵۷ را یادآور شد و گفت: خیانت بزرگ سلسله پهلوی هیچ‌گاه از یاد و خاطرات مردم و تاریخ کشور پاک نخواهد شد.
حسینی تصریح کرد: روز به روز که جلو‌تر می‌رویم عمق خیانت آن‌ها آشکا‌رتر می‌شود.
وی فرار شاه را از برگهای زرین و افتخارآمیز ملت مقاوم و فراهم شدن بستری برای پیروزی انقلاب عنوان کرد.

برخی‌ها در برابر بدعهدی آمریکایی‌ها خود را به خواب زده‌اند
امام جمعه یاسوج گفت: برخی داخلی‌ها در برابر بدعهدی آمریکایی‌ها خود را به خواب زده‌اند.
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به امامت آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه این شهر در مصلای امام خمینی یاسوج و با حضور گسترده نمازگزاران یاسوجی برگزار شد.
امام جمعه یاسوج در ادامه و در خطبه اول نماز جمعه با بیان آیات و روایاتی از جمله حدیثی از امام علی در خصوص تقوای الهی اظهار کرد: آن امام خطاب به مسلمین فرموده‌اند که از گناه بپرهیزید و در این خصوص فرمایشات فراوانی دارند.
امام جمعه یاسوج در ادامه اظهارات خود گفت: آن حضرت فرمود که در جلب رضایت پروردگار تلاش فراوان داشته باشید پروردگاری که در همه حال رازق ماست که اگر توصیه آن اما همام را در عمل به کار گیریم عاقبت به خیر خواهیم شد.
حسینی با بیان این که گفتن و شنیدن دردی را دوا نمی‌کند، افزود: باید به فرمایشات آن بزرگواران عمل کنیم و تنها با حرف نمی‌توان سیره آن‌ها را به کار بست.
امام جمعه شهر یاسوج در ادامه به نعمت‌هایی که خداوند در قرآن برای نیکوکاران مژده آن داده شده است افزود: وقتی حرف از جنات است نعمت خداوند در آن دنیا برای این افراد تنها در یکی دو نعمت خلاصه نمی‌شود.
وی در ادامه اظهارات خود به سایر نعمت‌ها اشاره کرد و گفت: نعمت سلامت و امنیت هم از نعمت‌های مهمی است که خداوند عطا کرده است و باید این نعمات الهی را همواره برای خود با انجام کارهای خوب متصور شویم که در بهشت نیکوکاران با سلامت کامل و با امنیت کامل وارد می‌شوند.
حسینی بخل و تکبر و حسد را صفاتی دانست که در خوی متقین وجود ندارد، تصریح کرد: متقین وقتی وارد بهشت می‌شوند چنین صفاتی را ندارند لذا دنیا نمونه‌ای از آخرت است که باید در این دنیا هم صفات خوب را برای خود برگزینیم.
امام جمعه یاسوج در خطبه دوم با برشمردن برخی از مناسبت‌های هفته به ۲۴ دی ماه و ۱۴ ربیع الثانی و سالروز انتصاب امام خامنه‌ای به عنوان امام جمعه بعد از رحلت آیت‌الله طالقانی در سال ۵۸ اشاره کرد و این روز را تبریک گفت.
وی به روز ۲۶ دی روز فرار شاه اشاره کرد این انسان خود فروخته ضد میهن تنها قبرستان‌ها را آباد کرد و خیلی پشتیبان داشت که این خبیث را نگه دارند که سیل بنیان کن مردم با فرمان امام این فرد خاین را ذلیلانه از کشور فراری دهد که روزی بزرگ در تاریخ انقلاب و نهضت بود.
حسینی با بیان این که اراده مردم بر اراده شرق و غرب غلبه کرد افزود: همچنین ۲۷ دی ماه را داریم که سالروز شهادت فداییان اسلام است که هدف آن‌ها تلاش برای استقرار حکومت اسلامی در ایران بود که هر چند آن را ندیدند اما خط و راه آن‌ها برای نهضت و انقلاب ماندگار شد.
امام جمعه یاسوج گفت: حادثه اسفباری در کشور نیز در چند روز پیش اتفاق افتاد که مبارزی نستوه و پرقدرت از میان ما رفت.
وی با بیان صفاتی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: مردی نترس و شجاع بود که نشکست و عقب ننشست و همواره یار امام و رهبری بود و از پیش تا بعد از پیروزی انقلاب در خدمت اسلام و انقلاب بود.
حسینی با غم انگیز خواندن این ضایعه اظهار کرد: مردان بزرگ هر چند وجود آن‌ها با برکت است فوت آن‌ها هم برای کشور و جامعه سود و فایده دارد.
امام جمعه شهر یاسوج این حرکت مردم را حرکتی بزرگ دانست و گفت: این تشییع جنازه یک مانور اتحاد بین همه مردم ایران بود که دشمن را باز هم مانند همیشه ناامید کرد.
وی به بد عهدی آمریکا در همه دوره‌ها اشاره کرد و گفت: رهبری معظم انقلاب به کرات این بد عهدی را تذکر داده‌اند که مسؤولان باید این فرمایشات را نصب‌العین قرار دهند ولی عده‌ای هنوز بی‌خیال و خواب بوده و نمی‌توانند حقایق را ببینند و سعی در توجیه این بدعهدی‌ها دارند.
حسینی در ادامه به حرکت شهادت‌طلبانه مبارز فلسطینی اشاره کرد و گفت: ۶ نفر به درک واصل شدند و وحشت سراسر صهیونیست‌ها را فرا گرفت چرا که مردمی در دنیا ترسوتر از صهیونیست‌ها وجود ندارد و اگر امروز جنایت می‌کنند به واسطه حمایت استکبار و آل سعود است.
وی گفت: پادشاه سعودی ادعا دارد که خادم‌الحرمین شریفین است که در اصل خائن به حرمین شریفین است که امیدواریم روز سرنگونی آن‌ها را هر چه زودتر مشاهده کنیم.

دشمن با وحدت مردم در برنامه‌های ارتحال آیت‌الله هاشمی ناامیدتر از گذشته شد
امام جمعه موقت کبگیان گفت: دشمن با وحدت مردم در برنامه‌های ارتحال آیت‌الله هاشمی ناامیدتر از گذشته شد.
حجت‌الاسلام سیدعلی اکرمیان در خطبه‌های ۲۴دیماه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات گفت: قرآن کریم طبیب امراض جسمی و روحی است که غربی‌ها با فتنه‌گری در اذهان ما سعی بر فراموشی آن دارند.
وی ادامه داد: خود آن‌ها با بهره‌گیری از قرآن در زمینه پزشکی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.
خطیب موقت جمعه کبگیان با اشاره به ۲۶دیماه روز فرار شاه گفت: با انقلاب مردم و تضعیف روحیه شاه، جبهه ملی تصمیم به انتخاب یک مهره وابسته به خود در خلاء شاه گرفت که شاهپور بختیار بود.
وی افزود: اما دریای امت این موانع کوچک را در خود غرق کرد و منجر به پیروزی انقلاب شد.
اکرمیان با تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: گفتن و برشمردن محاسن این عالم ربانی در خدمت رسانی به اسلام و انقلاب در دوره‌های متمادی شکل‌گیری و تثبیت انقلاب اسلامی قلم‌ها را خسته می‌کند.
وی افزود: اما حماسه حضور ملت به فرماندهی ولایت در مراسم ارتحال این انسان فقید، یار امام و رنج کشیده ساواک به دنیا ثابت کرد که خط قرمز ملت ما ولایت‌فقیه است.
امام جمعه موقت کبگیان تبیین کرد: اتحاد ملت در سایه ولایت فقیه گسستنی نیست و رنگ نومیدی را بر چهره منافقین و فتنه‌گران و استکبار جهانی پررنگ‌تر کرد.
این خطیب موقت جمعه کبگیان متذکر شد: پنج‌شنبه پایان ریاست باراک اوباما و شروع ریاست دونالد ترامپ است که رسانه‌های غربی با مانور دادن روی این رویداد، خواهان پیاده کردن سناریوی جدید تیرگی روابط و تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی هستند.
امام جمعه موقت کبگیان گفت: مقام معظم رهبری قبلاً درباره پیامدهای برجام و رنگ عوض کردن دشمن به مسؤولان گوشزد فرمودند و اکنون هم دشمن همان دشمن است و یکی رفت و دیگری آمد.
وی گفت: هر یکی از دیگری دروغگوتر است و با ملت ما و عقاید و آرمان‌های اسلام و انقلاب دشمن است.

کنار آمدن با آمریکا سودی برای ملت ایران ندارد
امام جمعه لنده با بیان اینکه برجام و کنار آمدن با آمریکا سودی برای ملت ایران ندارد گفت: آیت الله هاشمی در همه عرصه‌ها روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کرده و همیشه همراه و یاور ملت‌های مظلوم بوده است.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: توجه به احکام و شریعت اسلام امری ضروری است.
وی افزود: برخی احکام در قرآن به آن اشاره نشده بلکه توسط مراجع و با استنباط از قرآن در اختیار مؤمنان قرار گرفته، برخی بر می گویند چون عیناً در قرآن به فلان موضوع اشاره نشده ما احکام آن را قبول نداریم این درست نیست.
امام جمعه لنده در ادامه به دیدار مردم قم با رهبر معظم انقلاب در سالروز حماسه ۱۹ دی‌ما اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به عوامل اقتدار انقلاب اشاره فرمودند و معرفت دینی، رشد علمی، حفظ عزت ملی و اقتصاد مقاوم را مهمترین این عامل دانستند.
محمودی‌اصل یادآور شد: مسؤولان کشور باید از هرگونه اقدامی که باعث خدشه‌دار شدن در اقتدار و عزت ملی شود خودداری کرده و اقتصاد کشوری را به گونه‌ای مقاوم کنند با حداکثر تحریم‌ها هم خدشه‌دار و دچار تزلزل و سستی نشود.
وی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده مشکلات جامعه به قوت خود باقی بوده و با حرف زدن کار درست نمی‌شود خاطرنشان کرد: امید بستن به برجام مشکلات بیکاری و گرانی و ... را حل نخواهد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی با تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده ایران قصد خدمت به کشور را داشتند ادامه داد: حتی کسانی که با ما رابطه خوبی ندارند به بد عهدی آمریکا و نقض برجام توسط آنها تأکید دارند؛ هرچند اصل مذاکره بد نبوده ولی قصور جایی است که از توان داخلی غافل شویم.
محمودی‌اصل گفت: قفل شدن صدها واحد تولیدی در اثر سوء مدیریت‌ها و تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله نشان از نقض برجامی بوده که امید گره گشایی از مشکلات کشور به آن بوده است.
وی در ادامه به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و افزود: این روحانی مجاهد و مبارز شخصیت بی‌نظیری داشت داشته و در تمام دوران قبل، حین و بعد از انقلاب در عرصه‌های مبارزه و سیاست و ... تلاش‌های بسیاری داشته است.
امام جمعه لنده به روحیه استکبارستیزی آیت الله هاشمی اشاره و گفت: این مجاهد و یار دیرین انقلاب، امام و رهبری در طول دوران عمر خود مواضع صریح روشنی در خصوص اسرائیل و صهیونیسم و استکبار جهانی داشته و نمونه بار آن را در تحریر کتاب فلسطین به نظاره نشست.
محمودی‌اصل به وحشت صهیونیسم از اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: پیام سید حسن نصرالله و تقدیر او از آیت الله هاشمی نشان از همراهی آن روحانی برجسته با کشورهای مظلوم و جبهه مقاومت بوده است.
مخالفان نظام به دنبال تبدیل مراسم تشییع آیت الله هاشمی به صحنه تعارض و درگیری سیاسی بودند
وی ادامه داد: حضور مردم در مراسم تشییع این روحانی مجاهد نشان از آن بوده که مردم قدردان خدمت مسؤولان هستند و آنها را فراموش نمی‌کنند؛ هرچند رسانه‌های معاند و مخالف به دنبال فضاسازی و تبدیل مراسم تشییع به صحنه تعارض و درگیری سیاسی بودند ولی بصیرت و هوشیاری رهبری و ملت و خانواده مرحوم هاشمی همه نقشه‌های شوم آنها را خنثی کرد.
امام جمعه لنده به سالروز شهادت فدائیان اسلام اشاره و گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های فدائیان اسلام نقش بارزی در پیروزی انقلاب داشته و باید بدانیم برای این انقلاب و نظام هزینه‌های سنگینی داده‌ایم.
محمودی‌اصل با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه از کشور اظهار داشت:برخی دشمنان داخلی در تلاش هستند اقدامات و خدمات انقلاب را کم اهمیت جلوه دهند و این تنها بر اثر لجاجت و ساده لوحی آنان بوده است.
وی ادامه داد: نگاه مادی این عده قلیل باعث شده تا ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای نظام را نادیده بگیرند و آن را ناکارآمد بدانند ولی حداقل دستاورد نظام و انقلاب را می توان جلوگیری از نوکری استکبار و آقایی و عزت ملت ایران دانست.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل با بیان اینکه خدمات نظام قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست افزود: ما باید شکرگزار انقلاب و اسلام باشیم و در جهت ترویج و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب تلاش کنیم.

خیانت‌های رژیم پهلوی از تاریخ کشور پاک نمی‌شود
امام جمعه دهدشت فرار شاه خائن را از برگ‌های افتخارآمیز ملت ایران دانست و گفت: خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی از خاطره و تاریخ کشور پاک نخواهد شد.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ارتحال عالم مجاهد، مبارز خستگی ناپذیر و یار امام و رهبری ضایعه تأسف باری است که جبران نخواهد شد.
امام جمعه دهدشت ضمن طلب مغفرت الهی برای آن مرحوم و طلب صبر برای بازماندگان به تبیین صفات آیت الله رفسنجانی پرداخت و گفت: انسانی بود که قبل از انقلاب هم با جانش در راه انقلاب مایه گذاشت و هم مالش را در این راه مبارزه هزینه کرد.
حسینی افزود: ایشان مسؤولیت‌های حساسی در کشور بر عهده داشته و خدمات ارزنده‌ای قبل و پس از انقلاب ارائه داده است.
وی با اشاره به تشییع باشکوه این عالم مجاهد تصریح کرد: به رغم تلاش دشمنان برای اغتشاش در این مراسم اما با همراهی خانواده آن مرحوم و حضور باشکوه مردم مراسم خوبی برگزار شد.
امام جمعه دهدشت افزود: از همه مردمی که مراسم ترحیم برگزار کردند، صدا و سیما و از خانواده ایشان تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه دعای ویژه رهبر معظم انقلاب در نماز میت نشان از محبت و عنایت رهبری به این شخصیت مبارز بود تصریح کرد: پیام تسلیت رهبری نیز حاوی مطالب مهمی بود.
حسینی هم چنین روز هوای پاک را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: نظافت هوا و فضا باید یک امر همگانی باشد.
خطیب نماز جمعه دهدشت افزود: برای یک شهر عیب و ننگ است که هوایش آلوده باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور در سال ۵۷ را یادآور شد و گفت: خیانت بزرگ سلسله پهلوی هیچ‌گاه از یاد و خاطرات مردم و تاریخ کشور پاک نخواهد شد.
حسینی تصریح کرد: روز به روز که جلو‌تر می‌رویم عمق خیانت آن‌ها آشکا‌رتر می‌شود.
وی فرار شاه را از برگهای زرین و افتخارآمیز ملت مقاوم و فراهم شدن بستری برای پیروزی انقلاب عنوان کرد.
سهل‌اندیشان هنوز به برجام دلخوش هستند
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: مشکل کنونی کشور آدم‌های بی‌خیال و سهل‌اندیش است به امید این که برجام مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری را حل می‌کند.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی به یکی دیگر از وجوه اعجاز قرآن که تامل در شخصیت پیامبر اسلام است اشاره و بیان کرد: پیامبر فردی امی درس نخوانده در تمام عمر خویش در مکتب و مدرسی گام ننهاد و در برابر هیچ آموزگاری زانو نزد عقل هم حکم می‌کند که ارائه چنین کتابی مثل قرآن از سوی شخصیتی همچون حضرت محمد(ص) جز با فرض اتصال به منبع وحی محال است.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت ۱۹دی اشاره و آنها را تبیین کرد.
امام جمعه قلعه رئیسی با تسلیت درگذشت هاشمی آیت‌الله رفسنجانی در این خصوص عنوان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی از برجستگان انقلاب، یک روحانی معمم، از مبارزین جدی و پیگیر انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب از موثرترین شخصیت‌ها بود که بارها تا مرز شهادت پیش رفت.
وی گفت: در موارد متعددی با رهبر معظم انقلاب اختلاف نظر داشتند اما حرمت هاشمی برای همگان لازم است ولی باید از قدیس‌سازی هم پرهیز شود.
صلواتی خاطرنشان کرد: مقایسه هاشمی با امیرکبیر جفا به هاشمی است زیرا هاشمی یک روحانی مجاهد انقلابی، شاگرد حوزه و مرجعیت و بر اساس تکلیف دینی پای در میدان مبارزه گذاشت و باید گفت هاشمی اسرائیل‌ستیز بود.
وی گفت: مواضع تریبون نماز جمعه مواضع ولایت فقیه بوده و شاخص برای ائمه جمعه ولایت‌فقیه است و هر شخصی هر مقدار با ولایت زاویه داشته باشد امت انقلابی هم با او زاویه دارد.
صلواتی گفت: دشمن برنامه دارد و همه باید به هوش باشند و با مدیریت امام‌المسلمین و بصیرت امت انقلابی نقشه شوم آمریکا و اسرائیل و فتنه‌گران نقش بر آب می‌شود.
امام جمعه قلعه‌رئیسی با تقدیر از خانواده آیت‌الله هاشمی که همکاری خوبی در تشییع باشکوه و وحدت‌آفرین داشتند تصریح کرد: امت انقلابی در تشییع او شهادتین می‌گفتند و امیدواریم به حق پروردگار هاشمی را ببخشد و بیامرزد.
صلواتی در ادامه به فرار شاه از کشور و انتخاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به عنوان امام جمعه تهران از سوی حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه خیانت آمریکا را در برجام نباید توجیه کنیم افزود: امتیاز گرفتن از ایران با سختگیری؛ توصیه وزیر خارجه ملعون آمریکا به دولت بعدی است؛ بنابراین کجائید خوش‌بین‌ها به مذاکرات.
صلواتی خاطرنشان کرد: مشکل کنونی کشور آدم‌های بی‌خیال و سهل‌اندیش است به امید این که برجام مشکلات اقتصادی و معیشتی و بیکاری را حل می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
چطور باید از عملکرد ضعیف صدا و سیما تشکر کرد جای بسی تعجبه
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه
امامان محترم جمعه هفته گذشته در خصوص حضرت ایت اله هاشمی ( ره ) نظر دیگری داشتند و بعد از رحلت ایشان نظرشون عوض شده
اخه چرا اقایان....می زدند
اخه در اخرت چگونه جواب ان..را می دهید
واقعا ادم به کی باید ..
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1