تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۲۲۱۵۵۴

واکنش چهره‌های مطرح کشوری و استانی به در گذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

۱۶
۰
کبنا ؛برخی از چهره‌های مطرح کشوری و استانی پس از در گذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با ارسال متن و پیام‌های جداگانه واکنش نشان دادند.

آیت‌الله هاشمی بزرگ‌مرد انقلاب و سیاست بود

رئیس جمهور تصریح کرد: روح بزرگ‌مرد انقلاب و سیاست، مظهر صبر و استقامت به آسمان عروج کرد.
 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور درپی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در صفحه شخصی خود پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:
روح بزرگ‌مرد انقلاب و سیاست، مظهر صبر و استقامت به آسمان عروج کرد.

 




مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد

اِنا لِله و انا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت اله اکبرهاشمی رفسنجانی که از وزنه های انقلاب اسلامی ایران در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی، از سابقون حاکمیت اسلامی، دوران ۸ ساله دفاع مقدس و یار دیرین امام (ره) و رهبری بوده اند موجب اندوه ملت ایران گردید.

شخصیتی دینی، چهره ای سیاسی و قهرمانی مبارز که بارها تا مرز شهادت پیش رفت و در این راه هیچگاه هراس به خود راه نداد. درگذشت ایشان برای جمهوری اسلامی ایران ،همانگونه که در پیام مقام معظم رهبری آمده،ضایعه ای جبران ناپذیرست.

اینجانب درگذشت این مجاهد نستوه را به محضر مقدس حضرت بقیه اله الاعظم ارواحناه فدا و مقام معظم رهبری مدظله العالی،  بیت داغدار آن مرحوم ، جامعه روحانیت، حوزه­های علمیه و همه دلسوزان انقلاب اسلامی تسلیت می گویم و از ایزد متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی آرزو می نمایم.



دکتر محمودرضا رحیمی رییس دانشگاه یاسوج

انّا لله و انّا الیه راجعون
ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارز خستگی ناپذیر، دانشمند ارزنده، عالم عالیقدر و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب و یکی از استوانه‌های نظام اسلامی، که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام تر انقلاب شکوهمند اسلامی سپری کرد، مایه تاسف، تاثر و تالم عمیق ملت شریف ایران اسلامی گردید.
اینجانب این مصیبت  بزرگ را به خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته  و برای آن فقید سعید، علو درجات در پیشگاه باری تعالی مسئلت می‌نمایم.


پیام تسلیت شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان ک.ب بمناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

به نام خدا
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال آزاد مرد تاریخ انقلاب و اندیشمند بزرگ معاصر و سیاستمدار مومن و انقلابی، یار با وفای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و اسلام شناس واقع گرا حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عموم مردم ایران و دوستداران انقلاب تسلیت عرض می کنیم.
آیت الله هاشمی با هوشیاری و توانمندی بی نظیر در تحلیل وقایع و رخدادهای سیاسی و با آینده نگری و با اتکای به خردورزی و دور اندیشی همواره در موازنه قدرت میان گروههای سیاسی با حکمت و درایت وصف ناپذیر اهتمام داشت و برای احزاب و جناحهای سیاسی احترام خاص قائل بود و از منیت و تقدیس شدنها منزجر و سینه خود را آماج حملات ناجوانمردانه و حتی فخاشی و دروغگوئیهای تازه به دوران رسیده های تندرو کرد تا اصل نظام و اعتقادات مردم و منافع ملی آسیبی نبیند.
آیت الله هاشمی ارتباط مستمری بود میان مردم و حاکمیت، دانشگاه و حوزه و صدای بلند ملت بود که اینک خاموش شده است.
فقدان این انسان وارسته و صبور و مجاهد نستوه و انقلابی کبیر و مبارز خستگی ناپذیر ثلمه ای جبران ناپذیر برای جمهوری اسلامی و جناحهای سیاسی و همه مردم است که نبودن و جای خالی او جایگزینی نخواهد داشت.
شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کهگیلویه و بویر احمد ضمن تسلیت به خانواده عظیم الشأن وی و مردم آگاه استان و ملت بزرگ ایران اسلامی از خداوند تبارک و تعالی علو درجات و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت دارد و از آحاد مردم بویژه اصلاح طلبان صادق و قدر شناس می خواهد تا با صبر و حوصله و با تاسی از رهنمودهای امام راحل و توجه به مشی سیاسی اصلاح طلبانه و با شناخت بیشتر اندیشه های حضرت آیت الله هاشمی در ایجاد محیطی امن و جامعه ای متحد و با ایمان و اخلاص و سیاستی شفاف و بدور از تنش و بد اخلاقی، خسارات سنگین فقدان حضورش را جبران نمایند.
بدیهی است حضور دائمی در صحنه و حمایت از حقگرایی و اعتدال بر پایه بینش اصلاح طلبانه و دفاع از رئیس جمهور و برنامه ریزی برای حضور مجدد و با صلابت در انتخابات و ناکام گذاشتن معاندان و کج فکران و خط انحراف و دروغ و تندروی و پیروی از اندیشه و منش اخلاق مدارنه رهبر اصلاحات حضرت خاتمی بزرگ باید همچنان محور حرکتهای اصلاحی باشد.

پیام تسلیت مهندس عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی:

« یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏»
ایران اسلامی در سوگ یار دیرین امام و رهبری عزادار شد. نام حضرت آیه اله هاشمی رفسنجانی با نهضت امام (ره ) عجین است و عمق نقش و جایگاه وی در تار و پود انقلاب تنیده است. ایشان در کوران تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب دست در دست و گوش بفرمان آن قائد اعظم و تابعیت کاملش از آن مراد، بهمراه خدمات فراوانش در مسئولیت های کلیدی و حساس بعد از انقلاب و همراهی و همدلی همیشگی ایشان با مقام معظم رهبری گویای وجود پر خیر و برکتش برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. حال مشیت الهی بر این شد که در آستانه بهمن ماه، مهمان آن پیر فرزانه شود .                                                   اینجانب عروج ملکوتی و ارتحال جانسوز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به محضر مقام معظم رهبری٬ ملت شریف و قدرشناس ایران و بیت مکرمش تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و از خدای سبحان رحمت و آمرزش٬ علو درجات و هم نشینی با اولیاءالله  را برای ایشان  مسئلت دارم.
عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی


رئیس, هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی, صنایع, معادن و کشاورزی یاسوج
انا الله و انا الیه راجعون
خبر عروج مبارز خستگی ناپذیر و مجاهد نستوه و یار دیرین انقلاب و رهبری انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بسیار جانسوز و اندوهناک است.
چهره درخشان سال های مبارزه در کنار امام راحل در قبل از انقلاب و مرد روزهای بزرگ و حساس پس از انقلاب که عمر پر برکت خویش را در مسیر خدمت به نظام مقدس اسلامی صرف کرد.
مجاهدت آیت الله هاشمی در صحنه سخت و پرفراز و نشیب ابتدای انقلاب اسلامی کمتر از پیروزی انقلاب نبود،
دریغا که دستمان از این شخصیت انقلابی و آینده‌نگر کوتاه شد.
این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و یار وفادار ایشان ریاست محترم جمهوری, بیت معزز ایشان و مردم شریف ایران بویژه هم استانی‌های عزیز تسلیت عرض می‌کنیم.


 امام جمعه یاسوج در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خدمات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از خاطره مردم انقلابی ایران اسلامی محو نخواهد شد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی‌الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ
ارتحال ناگهانی و جانگداز حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبارز خستگی‌ناپذیر، عالم عالیقدر، دانشمند ارزنده و یار دیرین حضرت امام خمینی و رهبری معظم انقلاب که عمر پر برکت خود را در به ثمر نشاندن و بالندگی هرچه تمام‌تر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، مایه تاسف و تاثر و تالم عمیق اینجانب شد.
بی‌شک نقش اساسی این مجاهد نستوه در مبارزه با رژیم ستمشاهی، شکل‌گیری و پیشبرد نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم‌الشان و همچنین خدمات ارزشمند ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جایگاه‌ها و مسؤولیت‌های گوناگون سیاسی، هیچگاه از ستور ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی و خاطره مردم انقلابی ایران محو نخواهد شد.
اینجانب به نمایندگی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه ملی را به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه، ملت بزرگ ایران و خانواده شریف و صبور آن بزرگ، صمیمانه تسلیت می‌گویم و انشاالله که روح بزرگش در جوار رحمت‌الهی با اولیای الهی و شهدا و امام بزرگوار محشور شود و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

قدرت اله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد
انالله و انا الیه راجعون
رحلت عالم وارسته و مبارز و یار دیرین انقلاب اسلامی ، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه و ملت بزرگ ایران اسلامی تسلیت می نمائیم . یقیناً ملت بزرگ ایران خدمات ارزشمند آن فقید سعید را در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی و همراهی با انقلاب و امام و دفاع مقدس و خدمات شایان را فراموش نخواهند کرد .
علو درجات آن مرحوم به حق پیوسته را از خداوند منان خواستارم
و من الله التوفیق

 انجمن اسلامی معلمان استان ک.ب بمناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین خمینی کبیر به لقاءالله پیوست
آزادی  خواه مسلمانی که حیات خود را در راه مبارزه با استعمار و استثمار سپری  نمود و در پیروزی انقلاب و پی ریزی جمهوری اسلامی با درایت و هوشمندی و بر  اساس تعالیم حقه الهی همه عمر در مجاهدت و مبارزه با کج روی و انحراف بود و  بر علیه ظلم و جهل و نابرابری و تخلف و تخطی از قانون اساسی آرام و قرار  نداشت و از اولین کسانی بود که جریان انحرافی را شناخت و شناساند.
اینک پس از سالها مرارت کشیدن و بی مهری دیدن بسوی معبود ابدی شتافته و همگان را در ماتم و غم و حیرت و حیرانی فرو برد.
او  در ترسیم خط انقلاب و انقلابی ماندن و استقامت بر راه راست الهی از هیچ  کوششی دریغ نکرد و همواره بر آرمانهای انقلاب و تعالی جمهوری اسلامی و  دوستداری مردم و رفع محرومیتها و دفاع از حق استوار بود.
آیت  الله هاشمی رفسنجانی درس بزرگی به جامعه ایرانی داد که هرگز نباید در سخت  ترین شرایط با سیاست خداحافظی کرد و میدان را به نا اهلان سپرد.
او  که خود از پیشروان و بانیان انقلاب بود، با آنکه آماج شدیدترین حملات  سیاسی قرار گرفت لحظه ای از راهی که به آن ایمان داشت عدول ننمود و با  اعتقاد راسخ همچنان در فکر حفظ و صیانت از جمهوری اسلامی و منافع ملی بود و  فحاشی و تهمتهای بدخواهان نتوانست در عزم او خللی وارد آورد.
هاشمی رفسنجانی یک روحانی انقلابی، سیاستمدار برجسته و عملگرا و توسعه گرا و ایران دوست بود.
سد بزرگی و محکمی در برابر تغییر جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی بود.
در بحرانها و ناامنی ها و آشوبها در کنار مردم ایستاد و با شجاعت از مردم دفاع کرد
رد صلاحیت آیت الله هاشمی آزار دهنده ولی تعیین کننده جهت گیری مردم و رای میلیونی به وی بود.
انجمن  اسلامی معلمان استان ک.ب در نهایت تأثر و تألم  ارتحال عالم ربانی و مجتهد  بزرگ و انقلابی کبیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به خانواده وی و  یاران انقلاب و عموم ملت ایران تسلیت و تعزیت عرض می کند.
روحش شاد و یادش گرامی



 صابرمظاهری مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان
قال رسول الله (ص)؛
اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند
با نهایت تاسف وتاثر عروج ملکوتی عبدصالح ومومن خداوند، یاردیرین امام ورهبری ،بزرگ مجاهد ومبارزانقلابی ،ستون وپشتبان انقلاب ومردم ،مرد روزهای سخت ورئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله حاج شیخ علی اکبر هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه را بحضور منجی عالم بشریت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا  ،مقام معظم رهبری ،ملت شریف ایران ،خانواده بزرگوارشان،حوزه های علمیه کشور تسلیت وتعزیت عرض نموده و از خداوند قادرمتعال برای آن عالم ربانی علو درجات و غفران واسعه الهی وهم جواری درکنار یاران شهیدش و ائمه معصوم صلوات الله علیه مسئلت می نمایم

محمدی رییس اداره کل اموزش صندوق بیمه مرکزی
خداحافظ تمام شد سلام ما رو هم به امام و یاران شهیدت برسان شادی روح ایت الله بر محمد و ال محمد صلوات

عباس بهشتی روی فرمانداردنا
فرماندار دنا در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر نمود:
متن پیام بدین شرح است:
یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعِی إِلَی‏ رَبِّکَ رَاضِیَهً مَّرْضِیَّهً فَادْخُلِی فِی عِبَادِی وَادْخُلِی جَنَّتِی‏
در ایام سوگ فاطمه معصومه(س) و شهادت مظلومانه امیر کبیر، ایران به سوگ سردار شایسته خویش نشست و قهرمان ملی مبارزه با استبداد و استعمار، سر بر آستان حق نهاد.
حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی فرزند ثابت قدم روح الله، همراه و همدل دیرین رهبری، چهره ممتاز و تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دلسوز واقعی مردم؛ پس از عمری مجاهدت و صبوری به ملاقات حق شتافت. تاریخ چه تقدیر پر معنایی داشت که آن اسطوره حلم و تحمل و ایمان و اعتدال، در روزی به دیدار خداوند متعال شتافت که نقطه آغاز خیزش و قیام ملت در دفاع از خمینی کبیر، بنیانگذار انقلاب اسلامی بود.
خبر غیرمنتظره و غم‌انگیز درگذشت حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین فرماندهی کل قوا در دوران جنگ تحمیلی، آحاد مردم ایران بلکه آزادی خواهان و استکبارستیزان جهان اسلام را در اندوه و ماتم فروبرد. بی‌گمان حافظه مردم و تاریخ معاصر ایران خدمات ارزنده و راهگشایی‌های ایشان در بن‌بست‌ها و گردنه‌های دشوار دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی را برای همیشه به یاد خواهد سپرد.
اینجانب این ضایعه بزرگ و مصیبت عظیم و ثلمه جبران ناپذیر رحلت مولمه ی عالم ربانی، مجاهدی نستوه، یار صدیق امام و رهبری و رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام ، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) را به ساحت قدس آقا امام زمان(عج) ، مقام معظم رهبری،ریاست محترم  جمهوری،  بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان دنا تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ارتحال رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام  را تسلیت گفت.
باسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا هاشمی رفسنجانی یار و همراه امام و رهبری که همواره به عنوان یکی از چهره های فعال  در تاریخ انقلاب اسلامی و از مبارزان و مجاهدان این راه بوده اند را به مقام معظم رهبری و همه دوستداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماییم.
بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز تاسف و تاثر از خداوند منان غفران و رحمت اللهی را برای این یار سفر کرده مسالت دارد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد


داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد 

پیام تسلیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد طی پیامی رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
در متن پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین و همدل امام و رهبری که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود
اینجانب به نمایندگی از مجموعه صنعت، معدن، اصناف، تجار و بازاریان استان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا له فدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی،  اقشار جامعه ایران اسلامی، ارادتمندان و به ویژه خاندان مکرم و ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای دیگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلا و برای روح مطهر آن بزرگوار رحمت و مغفرت الهی خواستارم.


بیانیه " حزب اتحاد ملت ایران اسلامی " استان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت ارتحال جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
اِنّا لِله و اِنّا اِلیه راجعون
" هاشمی زنده است چون نهضت زنده است"  امام خمینی(ره)
با انتشار خبر ناگهانی ارتحال  جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه، فریاد  شیون و عزا بر بام ایران اسلامی طنین انداز شد و ملت عزیز ایران را سوگوار و در ماتمی عظیم فرو برد.
مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر که تا آخرین لحظات عمر با برکت خویش،   بعنوان یکی از مهمترین ستونهای انقلاب در استحکام و تقویت  آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  دست از مجاهدت نکشید.
این استوانه ی راستین انقلاب، مرد  بحران ها و روزهای سخت، علیرغم تمام سختیها، تنگناها و نامهربانی ها، نقشی ماندگار در توسعه، پیشرفت و سازندگی کشور و تعدیل خطراتی که جمهوری اسلامی را تهدید میکرد، ایفا نمودند.
بی شک فقدان این یار وفادار انقلاب ثُلمه ای جبران ناپذیر برای ایران عزیز خواهد بود.
این مصیبت بزرگ را به بیت شریف آن عالِم عالیقدر و عموم ملت شریف ایران، رهبر انقلاب، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، به ویژه مردم شهید پرور و نجیب استان کهگیلویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان علو درجات و غفران الهی برای آن مجاهد فقید مسئلت می نماید.
" حزب اتحاد ملت ایران اسلامی " استان کهگیلویه و بویراحمد


سید مسعود حسینی فرماندار باشت
إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
رحلت یار و همراه صدیق و آگاه امام خمینی(ره) ، یاور هوشیارانقلاب اسلامی ،رفیق همراه و همگام رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ حضرت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی -رحمه الله علیه- را به ملت بزرگ  ایران تسلیت  عرض می نمایم.
ایشان، عالمی مجاهد و بزرگمرد اخلاق مداری و سیاست ورزی بود که علاوه بر تلاش های موثر و هدفمند در مسیر شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و همراهی امام امت حضرت امام خمینی(ره)، نقش بی بدیلی در بازسازی ویرانی های  پس از جنگ تحمیلی داشتند و با شجاعت و نوآوری، کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار دادند.
بدون تردید فقدان این رکن مهم انقلاب و یارو رفیق رهبرمعظم انقلاب که در طول سالهای متمادی برای باروری انقلاب اسلامی زحمات جانفرسایی را متحمل شد بسیار سخت و جانگداز خواهد بود.
اینجانب از طرف خود ومجموعه همکاران،  این مصیبت جانگداز و جانکاه را به محضر رهبر فرزانه انقلاب، رییس جمهور محترم، خانواده محترم هاشمی و مردم شریف ایران تسلیت گفته و از درگاه خداوند رحمان برای روح  بلند و ملکوتی آن فقید سعید رحمت الهی و علو درجات خواستارم.



عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جانگداز آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی و عروج ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) موجب تاثر همگان گردید. وی از دوران جوانی با اقتدا به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه‌های مختلف داشت. اینجانب این ضایعه عظیم و دردناک را به محضر مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) ، ملت شریف ایران و همه هم استانی های عزیز صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن عزیز سفر کرده علّو درجات از درگاه حضرت احدیت خواستارم.


سید سجاد سجادی خواه رئیس دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه وبویراحمد
انا لله و  انا الیه راجعون
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ

خبر تاسف‌بار ارتحال مجاهد دوران نهضت اسلامی و یار دیرین حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، همراه و همسنگر واقعی و همیشگی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، ضایعه اسفناک بزرگی برای جامعه اسلامی و همه کسانی که طی سالیان طولانی نهضت اسلامی با این روحانی برجسته و مبارز ارتباطی عمیق و عاطفی داشتند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه‌ی فرهیخته‌ی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد، با نهایت تاثر این رحلت جانسوز را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و به ویژه بیت معظم آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند منان برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر و أجر مسئلت دارم.


نماینده بویراحمد و دنا طی پیامی درگذشت حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی رو تسلیت گفت.

به گزارش کبنا نیوز، متن پیام غلام محمد زارعی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله وإنا إلیه راجعون
ارتحال مجاهد نستوه و مبارز دیرین انقلاب حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی که عمری در همراهی با امام (ره) و رهبری انقلاب اسلامی، در تاریخ معاصر ایران خدمات وی در ایام شکل گیری و پیروزی انقلاب، دوران پرافتخار دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی دارای جایگاه ویژه ای بوده است، موجی از اندوه در میان ملت ایران ایجاد کرده است که حاکی از جایگاه رفیع ان مرد لحظه های سخت در قلوب ملت ایران است.
اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله العظمی خامنه ای، جامعه روحانیت مبارز، خانواده گرامی ان عالم جلیل القدر و همه مردم استان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای ان مرحوم مسئلت دارم.
غلام محمد زارعی
نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی
و رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد





فرماندار بویراحمد در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله وانا الیه راجعون
ایران اسلامی یار دیرین امام و رهبری و یکی از ستون های استوارش را از دست داد.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بی تردید مجاهدی خستگی ناپذیر،چهره ای میانه رو،بی بدیل وتعادل بخش بود که هیچگاه در برابر نا ملایمات روزگار سر فرود نیاورد.
فقدان این عالم بزرگ در سپهر سیاسی ومعنویت ایران به شدت احساس خواهد شد.
ایشان کوه صبر،مرد سیاست وتدبیر، که شش دهه رد پایش در تاریخ این مرز وبوم خواهد ماند و تا آخرین نفس کوشید کشور را از گزند تند بادهای ویرانگر به ساحل امن برساند.
او هیچگاه پیمانش را با مردم برای پیشرفت وآبادانی مملکت فراموش نکرد.
ضایعه فقدان این عالم نستوه ویار دیرین امام ورهبری را به دوستدارانش تسلیت عرض می نمایم.
سیدمحمدکاظم نظری
فرماندار بویراحمد






پیام تسلیت آیت الله ملک حسینی در پی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی
بسم الله الرحمن الرحیم
ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر کبیر انقلاب، امام راحل (ره) و همراه هماره مقام معظم رهبری موجب تألم و تأثر گردید.
شخصیتی که از اولین پیوستگان به تفکر سیاسی و اجتماعی امام راحل و خود در زمره اندیشمندان تفکر انقلاب اسلامی بود. درک صحیح از نیاز زمان و جهاد و مبارزه و تحمل زندان و تبعید قبل از انقلاب و پذیرش مسئولیت‌های خطیر در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب، چه در دوران سخت آغاز پیروزی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی و چه در دوران هجوم جهان استکبار در شکل جنگ صهیونیستی علیه ایران اسلامی، و چه در دوران سازندگی و چه در مأموریت‌های محوله از جانب رهبر عظیم الشأن، از او چهره‌ای خدوم ساخته بود و پیوسته با عزم و جدیت و نشاط در خدمت به اسلام و مسلمین بود.
این ضایعه مولمه را به مقام معظم رهبری و مردم عزیز میهن اسلامی و دوستان و خانواده آن جهادگر رحیل تسلیت می‌گویم و برای وی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.
سید شرف الدین ملک حسینی



موسوی‌امجد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد

فقدان جانکاه یار دیرین امام خمینی(ره) و یاور مقام معظم رهبری و استوانه پر افتخار انقلاب حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی موحب تألم و تاثر گردید. این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران و بیت آن مبارز راستین انقلاب را تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.
موسوی امجد مدیرکل بهزیستی استان



پیام تسلیت موحد نماینده اسبق کهگیلویه بزرگ

بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّهُ ارْجِعی‏ إِلى‏ رَبِّکِ راضِیَهً مَرْضِیَّهً فَادْخُلی‏ فی‏ عِبادی وَ ادْخُلی‏ جَنَّتی‏»
ارتحال یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی قلب همه دوست داران نظام و انقلاب را لبریز غم و اندوه نمود. ایشان در همه دوران مبارزات ثابت قدم بودن خود را در راه پیروزی، استقرار، سازندگی و اعتلاء نظام شکوه‌مند اسلامی ایران به اثبات رساند. عشق واقعی او به امام و رهبری از خصوصیات بارز ایشان بوده است.
درگذشت جانسوز آن بزرگمرد را محضر مقام معظم رهبری، بیت معظم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم.
از خداوند منان غفران واسعه الهی را برای آنمرحوم مسئلت دارم.
سید محمد موحد. ۱۹ دیماه ۱۳۹۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با صدور پیامی اارتحال ملکوتی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.
در پیام سیدموسی خادمی آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر رحلت عالم وارسته، دانشمند بزرگ و مبارز نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و صدیق امام و رهبری و مرد روزهای سخت انقلاب و نظام باعث تاسف و تالم شد و ضایعه‌ای اسفبار و ثلمه‌ای جبران ناپذیر برای کشور و نظام مقدس جمهور اسلامی محسوب می‌شود.
بی‌شک خدمات ارزنده آن مرد بزرگ و مبارز خستگی ناپذیر در قبل از انقلاب و در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل رنج‌ها و شکنجه‌ها در زندانهای ساواک و پس از پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی و در حساسترین دورانهای حیات نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
آن عالم فقید و مجاهد نستوه که از اعضای برجسته و موثر شورای انقلاب بوده، در دوران حیات خود علاوه بر امین امام و رهبری مسئولیتهایی همچون سرپرستی وزارت کشور، ریاست مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس خبرگان رهبری، رییس جمهور ایران اسلامی، رییس مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گوشه‌ای از خدمات ارزنده و گنجینه گرانبهای این همسنگر رهبر معظم انقلاب است.
اینجانب به نمایندگی از مردم شریف، انقلابی و همیشه در صحنه استان کهگیلویه وبویراحمد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و ملت قدر‌شناس ایران اسلامی و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و علو درجات را برای ایشان در جوار حضرت حق مسالت می‌نمایم.
سید موسی خادمی_ استاندار

تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس
در پست اینستاگرام خود با گذاشتن عکس متفاوتی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت.

محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس
انا لله و انا علیه راجعون
هر چند سخت به باور می نشیند اما متاسفانه با خبر شدیم که یار امام و یاور رهبری پرده در نقاب خاک کشید. او گنجینه انقلاب و مخزن الاسرار نهضت امام بود. سنگ ها و خار های راه، هیچگاه او را زمین گیر نکرد. ملامت هم اگر می کشید، دم نمیزد؛ چرا که طریقت او گونه ای عارفانه بود. اسوه ای نستوه و اسطوره صبر بود. با پر کشیدن آن مجاهد انقلابی، ثلمه ای سخت به اسلام و نظام اسلامی وارد می شود که جبران کردنی نیست. باری؛ از خداوند متعال برای روح بزرگ این مرد تاریخ ساز، طلب آمرزش دارم. و این مصیبت را به همه بازماندگان آن مرحوم و دلبستگان انقلاب تسلیت عرض می کنم.

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت ارتحال «حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی» (ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیامی صادر کرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، در پیام هادی زارع پورآمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انالله واناالیه راجعون
امام علی (ع): اذا مات العائمُ ثلم فی الاسلام ثلمه لایَسدُّ‌ها شیء الی الی یومِ القیامه
یاد انسانهای بزرگ وخدمتگزار بر دل مردم قدر‌شناس همیشه جاودان است
با ‌‌نهایت تأسف وغم واندوه فراوان ارتحال جانسوز استوانه پرافتخار انقلاب-یاردیرین امام خمینی (ره) ویاور رهبر معظم انقلاب –خدمتگزار شریف –رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری؛ دولت تدبیر وامید-ملت قدر‌شناس وشریف اسلامی بویژه بیت معظم ایشان وجامعه فرهنگی ودانش آموزی تسلیت می‌گوییم.
بی‌شک ملت بزرگ ایران اسلامی حضور خالصانه ومؤثر آن بزرگ مرد انقلاب که با شجاعت در فراز وفرودهای تاریخ انقلاب ماندگار شد را هرگز از یاد نخواهند برد.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی نمادی از پایداری؛ مقاومت وچهره‌ای کم نظیر در تاریخ معاصر ایران وشکل گیری انقلاب وتحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که فقدانش بسی سخت وجانکاه است.
از درگاه ایزد منان برای این مجاهد نستوه علو درجات وبرای بازماندگان ودلبستگان ایشان صبر عظیم خواهانم.
هادی زارع‌پور
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد

سید علی محمد بزرگواری
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اکبر رفسنجانی یار دیرین امام و همسنگر دوران انقلاب رهبری را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران و رحمت اللهی را مسئلت می‌نمایم
والسلام سید علی محمد بزرگواری

سیدعلی لدنی نژاد عضو هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام، انقلاب،رهبری و مردم را تسلیت عرض می نماییم.
اندوه جانکاه فقدان آن سیاستمدار مبارز و مردمی در دلهای همه ما ایرانیان باقی خواهد ماند و تاریخ ایران اسلامی, هرگز آن بزرگمرد را از یاد نخواهد برد.
برای آن فقیه سفر کرده رحمت واسعه الهی و برای خانواده آن فقیه بزرگ و همه دوستداران ایشان,صبر و اجر الهی مسالت می نماییم

امیر محبی فر-فعال سیاسی و اجتماعی
تاریخ انقلاب اسلامی به ملکوت اعلی پیوست
مرگ حق است و این سرنوشت حتمی همه انسانهاست،اما مرگ انسانهای بزرگ و تاریخ ساز جانکاه و دردناک است،بی شک حضرت آیت هاشمی رفسنجانی یکی از تاریخ سازان بزرگ این مرز و بوم خواهد بود که تکرار نشدنی است،ابرمردی که عمر بابرکت خود را در راه استقلال و آزادی و صیانت از این کهن مرز و بوم مصروف کرد و نام نیک خود را در صفحات روشن و زرین تاریخ ماندگار نمود و بی شک تا تاریخ هست رفسنجانی هم زنده و مانا خواهد بود و آیندگان نام ایشان را به بزرگی و عظمت پاس خواهند داشت و فرزندان آینده ایران از داشتن چنین بزرگ مردی به خود خواهند بالید،آری اگر چه جسم رفسنجانی از میان ما رفت و روحش به ملکوت اعلی پیوست اما راه و سیره او ادامه خواهد داشت و مسیرش چون گذشته پر رهرو و فرزندان ایران زمین مسیر آزادیخواهی او را ادامه خواهند داد تا نام ایران و ایرانی همیشه بلند آوازه باقی بماند،تسلیت و تعزیت عرض میکنم ارتحال بزرگمرد تاریخ ساز انقلاب اسلامی را به همه دوستداران این عالم برجسته جهان اسلام.
امیر محبی فر

علی علی‌پور عضو شورای اسلامی یاسوج
 مردان تاریخ تا آخر زنده هستند.
درگذشت جانسوز و سراسر غم بار حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی رضوان الله علیه یار دیرین و باوفای امام و رهبری .سردار سازندگی و مرد روزهای سخت مبارزه را به ملت شریف و بزرگوار  ایران خصوصا خانواده و بستگان مکرم ایشان تسلیت عرض می نماییم.امید است راه روشن بزرگ مردان ایران اسلامی همواره پایدار و پررهرو ادامه یابد.


ابوذر صالح نسب رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان


در پست اینستاگرام خود با گذاشتن عکسی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت.



آزیتا حکمتی‌اصل - قهرمان ملی کهگیلویه و بویراحمدی و فعال اجتماعی
ارتحال جانسوز ستون انقلاب یار دیرین امام خمینی(ره) و یاور رهبر معظم انقلاب موجب تألم و تأثر گردید، با نهایت غم و اندوه فراوان این فقدان جانکاه را به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و بیت آن مرحوم که اسوه صبر و استقامت بود، تسلیت می‌گوئیم.
از درگاه ایزد منان برای آن مجاهد نستوه علو درجات و برای بازماندگان و دلبستگان ایشان صبر عظیم خواهانم.
آزیتا حکمتی‌اصل

داریوش جهانشاهی - فعال سیاسی و مدرس دانشگاه
خبردرگذشت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست خداوند قرین رحمتش فرماید.
داریوش جهانشاهی

سرخاب بیننده - فعال اجتماعی و سیاسی
خبر درگذشت عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) موجب تألم و تاثر گردید، این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری، خانواده گرامی ایشان و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و برای وی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.

در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دبیر ستاد جوانان اصلاح طلب دکتر حسن روحانی شهرستان لنده پیام تسلیت صادر کرد
«انا لله و انا الیه راجعون»
هرچند سخت به باور می‌نشیند اما متاسفانه با خبر شدیم که یار صدیق امام و تاریخ انقلاب اسلامی به ملکوت اعلی پیوست:
مرگ حق است و این سرنوشت حتمی همه انسانهاست، اما مرگ انسانهای بزرگ و تاریخ ساز جانکاه و دردناک است، بی‌شک حضرت آیت هاشمی رفسنجانی گنجینه انقلاب و مخزن الاسرار نهضت امام بود، یکی از تاریخ سازان بزرگ این مرز و بوم خواهد بود که تکرار نشدنی است، ابرمردی که عمر بابرکت خود را در راه استقلال و آزادی و صیانت از اینکهن مرز و بوم مصروف کرد و نام نیک خود را در صفحات روشن و زرین تاریخ ماندگار نمود و بی‌شک تا تاریخ هست رفسنجانی هم زنده و مانا خواهد بود و آیندگان نام ایشان را به بزرگی و عظمت پاس خواهند داشت و فرزندان آینده ایران از داشتن چنین بزرگ مردی به خود خواهند بالید، آری اگر چه جسم رفسنجانی از میان ما رفت و روحش به ملکوت اعلی پیوست اما راه و سیره او ادامه خواهد داشت و مسیرش چون گذشته پر رهرو و فرزندان ایران زمین مسیر آزادیخواهی او را ادامه خواهند داد تا نام ایران و ایرانی همیشه بلند آوازه باقی بماند، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم ارتحال بزرگمرد تاریخ ساز انقلاب اسلامی را به همه دوستداران این عالم برجسته جهان اسلام.
مجتبی محمدی
دبیر ستاد جوانان اصلاح طلب دکتر حسن روحانی شهرستان لنده

رحمت الله گنجی پور
بدرود مرد روزهای سخت
سال ۱۳۱۳ روستای بهرمان، خانه "میرزا علی و ماه بی بی" جشنی برپا است. فرزندی متولد شد، پدر اسم علی اکبر را برگزید. تا اکبری باشد برای مردم سرزمینش. بلاش آیت الله برای برقراری آزادی و برپایی اسلام واقعی او را دوشادوش مردم به مبازره با حکومت پهلوی کشاند. هاشمی همصدا با مردم و پیشاپیش آنها در میدان نبرد به مبارزه پرداخت. سالها سخت و طاقت فرسایی بود. شکنجه، زندان، مبارزه و مبارزه تا پیروزی. سالهای اول انقلاب تلاشهای مجدانه برای رفع تبعیض از ویژگی های آیت الله بود. آیت الله مرد صبر بود وصلابت، مرد روزهای سخت انقلاب. مجاهدت برای سازندگی ایران، تلاش برای احیاء دوباره وطن. به قول سهراب مرگ پایان کبوتر نیست. آیت الله نام تو مانند نام امیر کبیر بر تارک ایران خواهد درخشید. روحت قرین رحمت الهی. بدرود امیرکبیر

پیام تسلیت حزب اراده ملت استان کهگیلویه و بویراحمد
درگذشت ناگهانی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره)، آن اسوه اعتدال و عقلانیت و فرزند معنوی معمار کبیر انقلاب اسلامی، ملت ایران را به سوگی بزرگ نشانده است . بی شک فقدان بزرگمردی از جنس مردم، غمی جانکاه و جانسوز را  بر دل ملت ایران نهاده است. ایشان نمونه کامل سیاستمداری اندیشمند و مبارزی نستوه بود که سالهای عمر خود را در راه مبارزه با استبداد و استعمار و اعتلای ایران سپری نمود. آری او امیر کبیر معاصر ایران بود که عشق به کشور در وجودش شعله ور بود، در دوران مبارزه از پایه های اصلی نهضت انقلابی ملت ایران بشمار می آمد و در سالهای پس از انقلاب همواره با حضور در عرصه های مختلف نقش بی نظیری در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور ایفا نمود و در سالهای اخیر ندای اصلاح طلبی و خیرخواهی اش در بر دل و جان جامعه نشست. یقیناً او از بزرگترین سیاستمداران ایران معاصر بود که در بزنگاه های مهم سیاسی و تاریخی با درایت و منطقی مثال زدنی جامعه را هدایت نمود. کیست که از نقش آیت الله هاشمی در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی و برهه های تاریخی انقلاب اسلامی نداند؟ سیاستمداری که تاریخ را آینه تمام نمای زندگی خویش قرار داد و عطای سروری سیاسی را به لقایش بخشید و راه عزتمندی و مردمی بودن را برگزید. یار امام چه بسیار جفاها و ناملایمت ها در این سالها دید و چه سینه گشاده ای و چه صبری خداوند سبحان به وی عطا نموده بود که منتقدینش را به کرنش در برابر او واداشت. آری هنر آیت الله فقید نشستن بر بلندای تاریخ و فتح قلوب ملت بود. روزگاری که می رفت ستاره اقبالش در سپهر سیاسی ایران خاموش شود به یمن روح بلند و انسانیت و مردانگی و درک والایش دوباره ستون نظام و ملت گشت. او مردی است که تاریخ با احترام او خواهد ایستاد. امیری که براستی کبیر بود و منتقدین و مخالفینش در آرزوی فین کاشانی دگر بودند غافل از آنکه هاشمی جان ملت است و اندیشه ای است که هرگز به تیغ کینه دشمنانش نمی میرد.چنین است رسم زندگانی بزرگان که دوست و دشمن در غم نبودنش اشک ماتم می ریزند . او به بزرگی زیست و در اوج بزرگی دعوت حق را لبیک گفت.
افسوس که آن استوانه محکم نظام  و روح نهضت اسلامی ایران وقتی که بیش از هر زمان ایران اسلامی نیازمند وجودش بودند رخ در نقاب خاک کشید تا در کنار پیر و مراد همیشگی اش امام روح الله آرام گیرد. هاشمی با رفتنش جاودانه شد تا همیشه زنده می ماند چرا که او نه یک انسان فانی که یک اندیشه بود. وظیفه خود می دانیم به پاس قدردانی از خدمات و مجاهدتهای سردار سازندگی، آن سنگرساز بی ادعای انقلاب و تکیه گاه سالهای اخیر جنبش اصلاحات کشور، همگام با ملت غیور و بزرگ ایران در مراسم وداع با منادی اصلاح و اعتدال شرکت نماییم .حزب اراده ملت ایران استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف و تأثر فراوان درگذشت جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه ) را به پیشگاه ملت بزرگ ایران، دلسوزان نظام و بیت داغدار ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه خداوند منان علو درجات را مسئلت می نماید.


بهرام باقری مدیریت و پرسنل گروه صنایع غذایی دانش بنیان کوبودنا با گذاشتن عکسی درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت.
photo_2017-01-09_19-05-08
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید
Iran, Islamic Republic of
نظر آقای بزرگواری نیازی نبود، هنوز ایت الله گفتن براش سنگین هست،
P-F
Iran, Islamic Republic of
امیر محبی فر????
76
Iran, Islamic Republic of
مح
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
لطفا هر کسی با جناب استاندار ارتباطش بیشتره یادش بیاره که برگزاری یک مراسم در خور شان برای آیت الله هاشمی در استان ضروری است . چون ایشان برای حضرت آیت الله العظمی اردبیلی متوجه نبود و کسی هم یادآوری نکرد .
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
لطفا هر کسی با جناب استاندار ارتباطش بیشتره یادش بیاره که برگزاری یک مراسم در خور شان برای آیت الله هاشمی در استان ضروری است . چون ایشان برای حضرت آیت الله العظمی اردبیلی متوجه نبود و کسی هم یادآوری نکرد .
هم استانی
United States
آقای بزرگواری شما دیگه چرا ؟
ناشناش
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف هاشمی که همه به خاطر ارتحال ایشان پیام تسلیت بدهد باید انسان های بزرگ برای علما وبزرگان پیام تسلیت بفرستد نه انسانهای کوک شده
محمدی رییس اداره کل اموزش صندوق بیمه مرکزی
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ ، تمام شد سلام ما رو هم به امام و یاران شهیدت برسان خداحافظ ایت الله
محمدی رییس اداره کل اموزش صندوق بیمه مرکزی
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ تمام شد سلام ما رو هم به امام ویاران شهیدت برسان شادی روح ایت الله بر محمد و ال محمد صلوات
قهرمون
Iran, Islamic Republic of
بزگواری تو هم
یوسف
Iran, Islamic Republic of
پیام تسلیت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد طی پیامی رحلت جانسوز آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.
در متن پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
عالم مجاهد، انقلابی نستوه و یار دیرین حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که عمر پر برکت خود را در شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت های خطیر در اداره کشور و دفاع مقدس سپری کرد به دیدار معبود شتافت. نام، یاد و آموزه های آن یار سفر کرده همواره بر تارک ایران و انقلاب اسلامی در درخشش و الگوی وفاداران به آرمان های انقلاب اسلامی خواهد بود
اینجانب به نمایندگی از مجموعه صنعت، معدن، اصناف، تجار و بازاریان استان کهگیلویه و بویراحمد این ضایعه بزرگ را به اقشار جامعه ایران اسلامی، ارادتمندان و به ویژه خاندان مکرم و ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای دیگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلا و برای روح مطهر آن بزرگوار رحمت و مغفرت الهی خواستارم.

داریوش دیودیده
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه وبویراحمد
لر
Iran, Islamic Republic of
خداوند وی را قرین رحمت خود قرار داد و خواهد داد.
سید مجید کشاورز
Iran, Islamic Republic of
خدایش بیامرزد
واقعا بزرگ مرد سیاست و ادب وصبر و استقامت بود و خدمات ارزنده ای در سازندگی کشور داشت روحش شادو یادش گرامی باد
افسوس
Iran, Islamic Republic of
خداحافظ...
تمام شد دعوای درندگان مست قدرت بر سر تو...
سلام ما را به امام و یاران شهیدت برسان
خداحافظ..
مهمان
Iran, Islamic Republic of
امیر محبی!!!!...؟؟؟
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
1