تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۲۱۹۱۹۷

اقدامات پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدر در استان کافی نیست / کشف و ضبط ۲۵۰۰۰۰۰ عدد قرص روانگرد در استان

۰
کبنا ؛ 
هفتمین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی برگزار شد.
ناکافی بودن اقدامات پیشگیرانه مبارزه با مواد مخدرmokhadr
معاون سیاسی امنیتی استاندار در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر بااشاره به نقش زنان در جامعه گفت: زنان به دلیل جایگاهی که در تربیت فرزندان در خانواده دارند می‌تواننذ باعث استحکام خانواده شوند پس لازم است که برای زنان کارگاه‌های اموزشی در زمینه آسیب‌های اجتماعی برگزار شود.
محمدی افزود: در دو سال گذشته اقدامات مناسبی در زمینه پیشگیری انجام شده اما کافی نیست و باید در این زمینه بیشتر فرهنگ سازی شود.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیری اسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی گفت: باید کارگاه‌های اموزشی، پخش کلیپ و نمایش‌های کوتاه در خصوص اسیب‌های اجتماعی و کارهای فرهنگی در دانشگاه‌ها برگزار شود تا مفهوم اسیب اجتماعی بیش از پیش به آن‌ها شناسانده شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: امیدواریم که با مدیریت، نظارت و آموزش شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر در بین بانوان شد.
محمدی با اشاره به توجه به حوزه زنان برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر گفت: بانوان به جهت نقش تربیتی که در خانواده و جامعه دارند باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای مثال اگر یک مرد در خانواده دچار آسیب اعتیاد شود می‌توان خانه را سرپا نگه داشت و حفظ کرد اما اگر مادر خانواده به این پدیده شوم مبتلا شود خانواده دچار تزلزل و از هم پاشیدگی می‌شود.
وی در ادامه با مهم خواندن ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی افزود: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی خوابگاه‌ها صورت گرفته اما این اقدامات کافی نیست و نیاز به کار بیشتری است.
این مسئول به توجه ویژه نظام و دولت به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت و نظام به موضوع آسیب‌های اجتماعی در این خصوص اقداماتی صورت گیرد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.
برگزاری جشنواره نوجوان سالم در استان
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در ادامه این نشست با بیان اینکه برای اولین بار در کشور مانور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد، افزود: این مانور با حضور دستگاه‌های زیربط برگزار شد.
هادی زارع‌پور عنوان کرد: سه همایش بزرگ در شهرستان‌های بزرگ استان برگزار کردیم، ضمن اینکه ۵۴۹ کارگاه آموزشی ویژه والدین و دانش‌آموزان برگزار شد.
وی از برگزاری ششمین جشنواره نوجوان سالم در سال جاری خبر داد و افزود: این جشنواره در ۸ قالب و موضوع شامل مقاله، نقاشی، رونامه، ایده‌پردازی، پوستر و فیلم کوتاه با موضوع پیشگیری برگزار می‌شود.
زارع‌پور عنوان کرد:  علاقمندان می‌توانند تا اول اسفند اثار خود را در زمینه مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه با موضوع پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر به اموزش و پرورش استان ارسال کنند.
کشف و ضبط بیش از ۳ تن مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط بیش از ۳ تن انواع مواد مخدر در این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.
«سعید بالش‌زر» در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه بویر احمد در جمع خبرنگاران گفت: طی ۹ ماهه سال ۳ تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد که ۲ تن و ۳۷۰ کیلوگرم از این میزان از نوع تریاک بوده است.
وی افزود: در همین راستا ۱۶۰۵ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند، هم‌چنین ۵۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توقف ۲۵۱ دستگاه خودرو حمل مواد مخدر خاطرنشان کرد: پاکسازی مناطق آلوده و شناسایی خرده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد.
بالش‌زر اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال دو میلیون و ۵۰۰ هزار عدد قرص روانگردان کشف و ضبط  شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1