تاریخ انتشار
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۱۸۷۳۸

پاداش ۷۰۰ هزار تومانی به افرادی که باسواد شوند/ پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود

۳
۰
کبنا ؛ 
 
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: حجم ابلاغی سوادآموزی استان که از سوی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ۵هزار و۶۰۰نفر در۳دوره سوادآموزی-انتقال وتحکیم است که تاکنون ۴هزار و۴۳۹نفر محقق شده است.amozsh-prvarsh
هادی زارع‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد در نخستین روز از هفته سوادآموزی با بیان اینکه در دوره سوادآموزی به تعداد ۲هزار و۳۲۷نفر؛ در دوره انتقال-۹۷۲نفر ودر دوره تحکیم هزار نفر مشغول تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: میزان پوشش سوادآ موزی ۷۱درصد –دوره انتقال۹۷درصد ودوره تحکیم ۹۰/۵۰ درصد ومیانگین ۷۹ درصد است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: فعالیتهای سوادآموزی در۲بخش شامل معلمان ومدیران وهمچنین مؤسسات ودیگر ادارات ونهادهای ودستگاههای اجرای انجام می‌شود.
وی از اجرای طرح آسان آموزی بصورت آزمایشی در استان خبرداد وگفت: کهگیلویه وبویراحمد جزء ۴ استان کشور است که این طرح در آن اجرا وکارگاه آموزشی ۳روزه در این زمینه برگزار شد.
هادی زارع‌پور گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی استان رتبه پنجم کشور را کسب کرد ودر۱۷شاخص ارزیابی فعالیتهای سوادآموزی استان جزء استانهای بسیار خوب کشور انتخاب ومورد تقدیر قرار گرفت.
وی گفت: براساس آخرین سرشماری سال۹۰میزان باسوادی گروه هدف ۱۰تا۴۹سال که در سال۱۳۵۵به میزان ۲۸/۸۶ درصد بود به ۹۱و۴۲صدم درصد رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۵۵ میزان باسوادی مردان ۴۱ و زنان ۱۵درصد و با سوادی در شهر ۷۰ ودر روستا‌ها وعشایر ۲۵درصد بود که این میزان هم اکنون برای مردان به ۹۴و۵۴وزنان به ۸۶و۴۰صدم ودر شهر‌ها به ۸۸/۷۴ درصد و در روستا‌ها به ۷۴/۲۳ درصد رسید.
هادی زارع‌پور گفت: براساس سرشماری سال۹۰به تعداد۴۰۷هزار و۲۰۹نفر باسواد و بیشتر از۴۰هزار نفر درگروه سنی ۱۰تا۴۹سال بی‌سواد هستند.
وی گفت: براساس سرشماری سالجاری میزان باسوادی استان متعاقباً اعلام می‌شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان گفت: در جهت تبلیغ وترویج فعالیتهای سوادآموزی وتحقق برنامه‌ها رسانه‌ها تعامل بسیار خوبی با آموزش وپرورش دارند.
وی گفت: تهه گزارش-خبر-مصاحبه وگزارش عملکرد واطلاعیه در رسانه‌ها هزار و۳۰۰برنامه رادیویی و۳۰۰برنامه تلویزیونی در شبکه استانی دنا وتهیه فیلم گل آفرین از مهم‌ترین فعالیتهای رسانه‌ای در بخش سوادآموزی بود.
کسانی که به شیوه خودآموز در خانواده باسواد شوند به هر فرد ۶۹۸هزار تومان پاداش پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: افراد بی‌سواد در فاصله ۱۰تا۴۹که توسط افراد خانواده باسواد شوند هر نفر ۶۹۸هزار توامن پاداش دریافت می‌کنند.
هادی زارع‌پور در نخستین روز از هفته سوادآموزی گفت: این افراد باید به نمایندگی سوادآموزی در ادارات آموزش وپرورش مراجعه وپس از تأئید در سامانه سوادآموزی نسبت به باسوادی فرد اقدام کنند.
وی گفت: افرادی که در کلاس های سوادآموزی شرکت و باسواد شوند نیز مبلغ ۱۳۹هزار و ۶۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: معلولان و افراد تنها بی‌سواد روستا نیز در صورت باسواد شدن ۱میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند.
در این نشست معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری طرح باسواد کردن زنان ودختران عشایری در نخستین مرحله برای ۶۰۰نفر وبا حضور ۱۲۰مربی آموزش دیده در حال اجراست.
سیدمسعود ارجمند گفت: طرح اصلاح نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز وبا هدف صحیح خوانی نماز سوادآموزان نیر در حال اجراست.
وی به برنامه‌های هفته سوادآموزی از ۴تا۱۰دی ماه اشاره کرد وگفت: نشست خبری با رسانه ها-دیدار با نماینده ولی فقیه وائمه جمعه-دیدار با خانواده معظم شهدای سوادآمنوزی-آغاز برگزاری مسابقات علمی وتوزیع کتابهای مسابقات وبرنامه تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل (ره) ومقام معظم رهبری وساداموزی وترویج فرهنگ نماز وانتظار برگزار می‌شود.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: جامعه سواد آموزی کهگیلویه و بویراحمد ۹شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرد و شهید نوروز علی جلیل‌پور از نخستین معلمانی است که طرح سوادآموزی را در اوایل انقلاب با نوشتن نامه به مسئولان خواستار شدند.
وی گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی مسابقه کتابخوانی با موضوع شعار سال برای سوادآموزان از دوره‌های تحکیم وانتقال برگزار می‌شود.
سید مسعود ارجمند گفت: حضور در برنامه‌های تلویزیونی ورادیویی-میزگردهای رسانه‌ای-توزیع اقلام تبلیغی از دیگر فعالیت‌های هفته سوادآموزی است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان بیان کرد: این مشوق‌ها برای باسوادکردن افراد وتحقق اهداف سوادآموزی در حال اجراست.
سیدمسعود ارجمند گفت: نرخ سرانه واگذاری به مؤسسات غیردولتی برای دوره سوادآموزی به ازای هر نفر ۶۵۷هزار تومان –دوره انتقال ۸۲۰هزار تومان وتحکیم ۱۲۰هزار تومان است.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۴ آموزش و پرورش این استان خبر داد، و گفت: اقدامات لازم برای پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و تنها منتظر اظهار نظر و امضاء ذیحساب هستیم.
وی عنوان کرد: طی دو روز آینده به طور حتم ۲۵ میلیارد تومان پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش این استان پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ مشکلی نداریم.
یاری ابراز کرد: پاداش پایان خدمت کارکنان آموزش و پروش این استان در سال ۹۳ از طریق وام توسط بانک‌های ملی و سرمایه پرداخت شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

رهی
Iran, Islamic Republic of
پاداش برای بیسوادی اما اینهمه باسواد تو ای مملکت براشون چکار کردن که حالا بقیه باسواد بشن
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم هر نفر تا الان ۴۰ بار باسواد شده چهل بار بیسواد
چ
Iran, Islamic Republic of
این دولت بی تدبیر و ناامید حقوق معلم زحمت کش بدبخت رو نداره بده اون وقت میخواد پاداش به بی سواد بده. خدا ازتون نگذره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1