تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۳۶
کد مطلب : ۲۱۷۶۰۶

حرف و حدیث‌های در باره احتمال تعطیلی دانشکده صنعت و معدن چرام

۹
۰
کبنا ؛بهشاد رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام در باره احتمال تعطیلی این دانشکده توضیحاتی داد.
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام در این خصوص گفت: این دانشکده تاکنون زیر نظر دانشگاه یاسوج بود که با توجه به مستقل شدن و راه اندازی مجتمع دانشگاهی گچساران زیر مجموعه این مجتمع قرار می‌گیرد.
وی در خصوص روند تعطیلی این دانشکده و دلایل آن عنوان کرد: چون مجتمع دانشگاهی گچساران تازه شروع شده و جند رشته با هئیت علمی محدودی دارد و هم اکنون گچساران مرکز و تصمیم گیرنده است بنا براین هر رشته فنی که ما پیشنهاد بدهیم مثل کار‌شناسی عمران و انرژری باید از گچساران موافقت شود و هیچ رشته‌ای نیست که ما درخواست بدهیم و گچساران نخواهد و نمی‌توان کاری کرد.
بهشاد افزود: با شرایطی که حاکم است نمی‌شود حتی رشته‌ها را میان دو دانشکده گچساران و چرام تقسیم کرد چون اگر هئیت علمی و رشته جدید بخواهیم چون تصمیم گیرنده گچساران است رشته‌های تاپ را خودش می‌خواهد.
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام با ذکر دلیل دیگری برای تعطیلی این دانشکده گفت: تنها جایی در کشور که رشته کاردانی عمران روستایی دارد دانشکده چرام است و هرکس بخواهد بیاید عمران روستایی با توجه به اینکه واحدهای را در دوره کار‌شناسی تبدیل نمی‌کنند، همچنین برای نظام مهندسی مشکل دارد بنابراین هرکسی که بخواهد بیاید رشته عمران روستایی مستقیما رشته مهندسی عمران را در مراکز آزاد و غیرانتفاعی و یا مراکز دیگر انتخاب می‌کند.
وی بیان کرد: دلیل این گفته‌ام این است که کل دانشجویان دو رشته ورودی ما در سال تحصیلی جدید ۴۰نفر می‌باشد این در حالی است که ما ۱۶۰نفر درخواست دادیم یعنی ۱/۴آمدند که قطعا در سال آینده با روند موجود ما ۲۰نفر هم پذیرش نداریم.
دکتر بهشاد اظهار کرد: با روند موجود و شرایط پیش آمده دانشکده چرام تعطیل می‌شود چرا که ما رشته‌های عمران و انرژی را که درخواست دادیم با مشکل مواجه شده است که اگر زیر مجموعه گچساران باشد عملا دانشکده چرام تعطیل می‌شود.
بهشاد در پاسخ به این سوال که تاجگردون نماینده گچساران و باشت در سفری که به چرام داشت به مردم چرام خبر داد که داد که مجوز مستقل شدن هر دو دانشکده را از وزارت علوم گرفتم و چرا اکنون وضعیت اینطور شده تاکید کرد: طبق مصوبه و قانون اگر جایی بخواهد مستقل شود باید ۳دانشکده باشدو گچساران برای مستقل شدن چرام را در کنار خود قرار داد و ظاهرا یکی دیگر را گزارش دادند که در حال تشکیل است و بیشتر به نفع گچساران هست تا چرام و می‌خواستند گچساران مستقل شود.
بهشاد افزود: چون گچساران و چرام از صفر شروع کردند و رقابت دارند چون مرکز و قدرت گچساران هست قطعا رشته‌های خوب آنجا می‌رود. و هم اکنون دانشکده چرام دو رشته کاردان مکانیک و عمران روستایی دارد.
رئیس دانشکده صنعت و معدن چرام در خصوص کمک نماینده کهگیلویه و چرام در مجلس شورای اسلامی دز خصوص رفع این مشکل گفت: بستگی به سماجت وی در حوزه وزارت علوم دارد و قطعا آقای هاشمی می‌تواند با رایزنی چون الان دانشکده چرام ردیف بودجه مستقل دارد می‌توانند کمک کنند که رشته‌های مستقل برای این دانشکده جذب شود و این مشکل را البته با استاندار محترم هم در میان گذاشتم که امیدوارم با توجه به هزینه‌هایی که در این دانشکده انجام شده مشکلات جذب رشته و مستقل شدن آن حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

از چرام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به نظر می رسد دوستان تصور درستی از طرح توجیهی ایجاد دانشگاه و دانشکده ندارند. باید عرض کنم که بنده از نزدیک در جریان امور این دانشکده هستم و با اطمینان می توانم عرض کنم که اولا این دانشکده هیچ یک از زیرساختهای مورد نیاز برای دایر کردن رشته های کارشناسی را نداشته و این مسئله یکی از مشکلات اساسی در راه اندازی و طرح توجیهی رشته های جدید است. این مسئله را باید در کنار سیاستهای انقباضی وزارت علوم گذاشت.
مورد دیگر اینکه حتی اگر رشته ای در این دانشکده دایر شود، باز هم پس از مدتی به تعطیلی می انجامد چرا که به دلیل شرایطی که در این دانشکده وجود دارد (نبود زیر ساختها از جمله اینترنت، خط تلفن، آزمایشگاه] کارگاه و ...) و همچنین شرایطی که در شهر چرام وجود دارد، جاذبه ای برای دانشجویان وجود نداشته و از همین آماری که دکتر بهشاد ارائه کردند، هر ساله تعدادی از دانشجویان پس از مدتی انصراف می دهند.
لازم به ذکر است که به اذعان تمامی کارشناسان حوزه آموزش عالی، ایجاد چنین دانشکده ای از ابتدا بدون مطالعه و تنها به دلایل سیاسی اتفاق افتاده و سیاسی کاری در این زمینه تنها مشکلات را بیش از پیش افزایش خواهد داد. به نظر می رسد دایر کردن رشته های مهارت محور بهترین گزینه برای این دانشکده باشد.
در پایان باید گفت که متأسفانه تمامی این هیاهوها و درگیریهای اخیر هم تنها جنبه سیاسی داشته و مدیران تنها برای اینکه خودی نشان دهند و تبلیغاتی بدون هزینه انجام داده باشند، بر طبل این غائله می کوبند و تنها هدفشان بهره برداری برای رسیدن به پست های بالاتر است.
اگر دلسوز مردم مظلوم چرام هستید باور بفرمایید آنها به مرکز درمانی بیشتر و پیش تر از دانشکده نیاز دارند. این را آنها که در این شهر زندگی کرده اند بهتر می دانند.
تشکیل استان کهگیلویه بزرگ
Europe
با احترام به گچساران ولی معلوم است گچساران سرش برای چرام درد نمیکند.
درس و عقلانی اش این بود که چرام و دهدشت و لنده تاکنون خود با هم باید یک دانشگاه و دانشکده میداشتند که بی عرضگی مسولان و نمایندگان باعث عدم تحقق چنین ضرورتی شده است.
هزاران دانشجو از کهگیلویه راهی این دانشگاه ان دانشگاه شده انوقت این منطقه بدون هیچ دانشگاه دولتی.این هم وضعیت تنها دانشکده...
سلام
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بهشاد.. همه اش ناامیدانه حرف زده اید.. خداوکیلی شما بعنوان رئیس دانشگاه که باید امید به مردم بدهد اینگونه سخن باید بگوید؟ مگر بقیه مرده اند که دانشکده تعطیل شود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر بهشاد مصاحبت.. میده..... حضرتعالی چه گامی برداشتید برای دانشکده صنعت معدن بجز جذب هیات علمی فیزیک حتما میخوای رشته فیزیک بیاری. آخه مرد مومن ملت به دنبال رشته های مهندسی هستن تو میری سراغ علوم پایه.....
Iran, Islamic Republic of
باور کنید گچساران اهل زور گویی به کسی نیست بلد نیستیم اگه بلد بودیم با این همه ذخایر نفت و آب و گاز این وضع شهر نبود. گچساران حق داره که یه دانشگاه دولتی مستقل داشته باشه ولی مدتها بود که مسئولین پشت گوش مینداختن این شهر اگه کشوری بود یه چیزی به مراتب بهتر از امارات میشد ولی الان . . .
دانشی
Iran, Islamic Republic of
این صحبت ها که توسط دکتر بهشاد مطرح شده متاسفانه خودش یک طرح توجیهی برای تعطیلی این دانشکده است. این صحبتها بیشتر شبیه اینه که بخوای مردم دو شهر چرام و گچساران را به جان هم بیاندازی، کمی معقولانه صحبت کردن با رسانه ها هنری است که مدیران باید بیاموزند
Iran, Islamic Republic of
شهر۲۰هزارنفره و دانشکده ، کلا تعطیلش کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرا رشته ای که دختر هم پذیرش کنن ندارین؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرا رشته ای که دختر هم پذیرش کنن ندارین؟
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1