تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۲۱۶۱۶۶

بازی با جان مردم در آسانسورهای غیراستاندارد کهگیلویه و بویراحمد/ ۱۳۵ آسانسور خطرساز در گچساران / ۱۵۰ مصالح ساختمانی بدون مجوز

۰
کبنا ؛نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن بحران استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز نشست شورای فنی به ریاست معاون امور عمرانی استانداری و با حضور دستگاه‌های عضو این شورا برگزار شد.
پژمان نیک‌اقبالی معاون امور عمرانی استانداری با اشاره به عدم حضور اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد در جلسات شورای فنی گفت: در غیاب نمایندگان ورزش و جوانان استان، نواقص پروژه‌های ورزشی از جمله شهرستان بهمئی در جلسه شورای فنی مورد بررسی قرار گرفت، این نواقص را به اداره ورزش و جوانان گوشزد و اعلام شود.
نیک اقبالی با اشاره به عملیات حفاری شرکت گاز استان در برخی از جاده‌های استان، گفت: گاهاً شرکت گاز عملیات حفاری و کنده‌کاری در جاده‌ها انجام می‌دهد که این عمل خودسرانه و بدون رعایت حریم عبور، کارهای تأسیساتی در دو طرف جاده انجام می‌دهد، بطور مثال در جاده یاسوج- دهدشت بدون رعایت مسائل مقررات شروع به انجام کارهای تأسیساتی کرده است، بنابر این رعایت فاصله حریم توسط دستگاه‌های حفار ضرورت دارد.
وی تاکید کرد: همه برای توسعه استان در تلاش هستند بنا بر این باید کاری صورت گیرد که ضرر و زیانی متحمل بیت‌المال و ادارات نشود.
وی با اشاره به پروژه‌های استانی، تصریح کرد: در کل کیفیت پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از کیفیت بالایی برخوردار هستند و دستگاه‌ها و شورای فنی فعالیت خوب و مورد رضایت در این خصوص انجام داده‌اند.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۵۰ مصالح ساختمانی بدون مجوز در استان داریم، اظهار کرد: برخی از مصالح ساختمانی مجوز فعالیت ندارند و تاکید می‌کنم که متولیان استاندارد از محصولات بدون مجوز جلوگیری کنند و سازمان صنعت و معدن لیست تولیدی مصالح ساختمانی بدون مجوز را تحویل بدهند، این واحدهای تولیدی از مرحله اخطار گذشته در مهلت یک ماهه این مصالح خطرساز تعطیل و پلمپ می‌شوند.
نیک‌اقبالی در ادامه خطاب به مدیرکل استاندارد، گفت: نیروی انسانی از دیگر ادارات برای پلمپ واحدهای مصالح ساختمانی غیرمجاز کمک بگیرند و دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مصالح ساختمانی‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری می‌شوند
معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه مهلت قانونی برای استاندارد سازی واحدهای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی به اتمام رسید، اظهار داشت: واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیرمجاز در استان جمع آوری شود.
نیک اقبالی بر رعایت حریم جاده‌ها از سوی دستگاه‌هایی اجرایی تاکید و کرد و گفت: دستگاههایی که قصد خدمت در حریم جاده‌ها را دارند پس از تحویل نقشه به دستگاه متولی هرجایی که امکان عبور تاسیسات با فاصله از حریم جاده وجود ندارد مسئولان اجرایی پس از بررسی‌های کار‌شناسی بر روی یک طرح توافق کنند.
وی با بیان اینکه اجرای ضعیف پروژه‌ها قابل قبول نیست، بیان کرد: حوزه فنی استانداری با جدیت به بررسی پروژه‌ها پرداخته و به طور قطع از ادامه عملیات اجرایی پروژه‌های ضعیف ممانعت می‌کند.
نیک اقبالی با بیان اینکه کمبود نیرو در اداره استاندارد مانعی برای بررسی دقیق و رعایت اصول ایمنی از واحدهای تولیدی نشود، تصریح کرد: نیروی انسانی و امکانات شورای فنی برای بررسی دقیق‌تر واحدهای مصالح ساختمانی در اختیار اداره کل استاندارد قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه یک غذای فاسد بلافاصله علائم و خطرات خود را نشان می‌دهد، افزود: یک مصالح ساختمانی غیر استاندارد پس از مدت‌ها سبب بروز مشکل می‌شود و اثرات جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
نیک اقبالی تصریح کرد: نشستی با حضور اعضای واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیراستاندارد، صنعت و معدن و استاندارد برگزار شود و در آن نشست مزایای استاندارد سازی و معایب عمل فعلی آن‌ها برای این صنف بیان شود.
وی تصریح کرد: پس از برگزاری این نشست و در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم توسط این صنف هیچ عذری پذیرفته نیست و به طور قاطع و قانونی با خاطیان برخورد می‌شود.

در ادامه متقیان مدیرکل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ مصالح ساختمانی در سطح استان در سال ۹۵ مورد بازدید قرار گرفتند که از این تعداد ۲۰۵ مورد به دلیل عدم مجوز پلمپ شدند و بطوریکه ۷۰ درصد مصالح ساختمانی در سطح استان بدون مجوز هستند،
وی افزود: به طور کلی ۵۰۰ واحد صنفی مختلف در استان بدون مجوز فعالیت می‌کنند.
متقیان ادامه داد: ۲۵ پمپ گاز (CNG) در سطح استان داریم که نیمی از آن‌ها غیراستاندارد هستند.
وی افزود: از آسانسورهای سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بازدید بعمل آمد که در شهرستان بویراحمد از ۳۸۰ آسانسور نصب شده، ۲۸۲ آسانسور غیراستاندارد داریم، شهرستان کهگیلویه ۱۸ آسانسور نصب گردیده که از این تعداد ۱۷ عدد غیراستاندارد است.
متقیان با بیان اینکه در مجموع ۴۳۴ آسانسور غیراستاندارد در سطح استان داریم، افزود: در شهرستان گچساران نیز ۱۳۵ آسانسور نصب شده که همه آن‌ها غیراستاندارد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1