تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۲۱۵۵۸۳

لگد خوردن گروه هنری از یک مدیر فرهنگی در لنده

۰
کبنا ؛گروه‌های فرهنگی هنری به خصوص کسانی که در حوزه طنز کار می‌کنند می‌توانند چنان مسائل و مشکلات جامعه را بیان کنند که شاید با ساعات‌ها سخنرانی نتوان اصل پیام را به مخاطب رساند. honar
خبر لنده توشت؛ اجرای برنامه‌های فرهنگی از دیرباز در شهرستان لنده با توجه به سابقه طولانی در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی همواره مورد توجه ویژه مردم این شهرستان بوده و از جایگاه خاصی برخوردار است.
اجرای طنزهای مختلف از سوی گروه فرهنگی هنری تهلخار لنده بیش از دو دهه است که دلهای غمگین مردم لنده را هرچند برای چندساعت ولی خندان و گل لبخند را برچهره‌های غبارگرفته از غمشان می‌نشاند.
این گروه فرهنگی هنری طنز‌پرداز سالهای سال است که در هرمراسمی نامی از آنان به میان آمده شاهد حضور چشم گیر مردم به واسطه اجرای فی البداهه و بسیار زیبا و مخاطب پسند آنان بوده‌ایم و البته گاهاً نیز عدم همکاری مسئولان باعث تعطیلی اجرای‌های مختلف آنان شده است.
روز گذشته درهمایشی در شهرستان این گروه با اجرایی متفاوت خود و با ارسال چندین پیام خوب در لحظه آغاز برنامه مردم را از مصرف خودسرانه دارو منع کرده و در پیام دوم خود به تربیت کودک و سیاست‌های فرزند آوری در جامعه اشاره می‌کرد که متاسفانه یکی از مدیران فرهنگی که ظاهراً از مدعوین نیز بود «کاسه داغ‌تر آش» شد و مرتب می‌گفت: هرچه سریع‌تر خلاصه شود ما کار داریم. و همین مسئله باعث شد که اجرای زیبای این گروه هنری که با دستان مداوم حاضرین تشویق می‌شدند به نشانه اعتراض به دخالت‌های برخی از افراد غیرمسئول در این همایش جایگاه را ترک کردند که باز نیز با دست‌های مکرر حاضرین بدرقه شدند.
حال باید گفت: کسانی که خود از بدنه فرهنگ و کارهای فرهنگی و هنری هستند و شناخت خوبی از کارهای فرهنگی و هنری دارند چرا باید در همایشی که چندان به آنان نیز ارتباطی نداشت دخالت کنند و باعث رنجش هنرمندانی شوند که بدون هیچ چشم داشتی اقدام به خندان مردم می‌کنند و بازهم باید شاهد لگد خوردن فرهنگ در همایشی باشیم که جنبه آموزشی داشته است.
امیدواریم سطح نگاه مدیران شهرستان لنده به خصوص کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر مسئولیت دارند تغییر کند و شاهد حمایت بیش از پیش از گروه‌های فرهنگی و هنری باشیم.
لازم به توضیح است که گروه فرهنگی هنری تهلخار از سال ۱۳۷۳در زمینه‌های مختلف هنری به خصوص اجرای برنامه‌های طنز در شهرستان لنده مشغول فعالیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1