تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۱۴۷۷۰

رواج نقد منصفانه یا تخریب در دانشگاه‌ها؟!

۰
کبنا ؛ 
مسئول استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز دانشجو، دانشجو و محیط دانشگاه را نماد آزاداندیشی دانست و گفت: محیط دانشگاه با محوریت دانشجو محیطی جهت آزاد اندیشی، بحث علمی و گفتگوست.
حجت الاسلام مقدم با اشاره به برگزاری برنامه های روز دانشجو در دانشگاه های استان اظهار داشت: درجلسات کمیسیون دانشجویی استان با در نظر گرفتن محیط علمی دانشگاه،برگزاری برنامه های مناظره ای جهت ترویج فضای گفتگوی سالم در دانشگاه ها در اولویت قرار داشته و دارد.
وی افزود: از آنجا که فعالین تشکل ها مهمانانی را از قبل برای سخنرانی دعوت کرده بودند، برنامه های امسال در قالب سخنرانی برگزار شد.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه یاسوج با تاکید بر ضرورت رواج نقد منصفانه در محیط دانشگاهی بیان داشت: نقد و تخریب دو موضوع جدای از هم هستند و از آنجاییکه دانشگاه محیطی علمی است باید سعی کنیم برنامه ها و صحبت های خود را به سمت نقد کارشناسانه، منصفانه و علمی جهت دهیم.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: سیاه نمایی، فحاشی و حمله به ارگان های مختلف را نمی توان مصداق نقد علمی دانست، بلکه این موارد مصادیق تخریب محسوب می شود.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر حضور افراد مطمئن در دانشگاه ها گفت: حضور چهره های مطمئن که در پی سیاه نمایی و فحاشی نیستند باعث ارتقای کیفی و علمی دانشگاه ها می شود که حضور این چهره ها در دانشگاه های استان نیز محقق شد و لیکن به علت سوء مدیریت بعضی از این افراد، جلسات به حاشیه کشانده شدند.
حجت الاسلام مقدم با بیان اینکه نقد منصفانه نقدی است که ضمن بیان نقاط ضعف جامعه در پی ارائه راه حل و پیشنهاد نیز باشد اظهار داشت: برخی افراد و چهره ها سعی می کنند جلسات را به آشوب کشانده و در مدیریت جلسات ایجاد خلل کنند تا فضای دانشگاه به آشوب کشانده شود که این عمل آنها به شدت محکوم است و از سوی مراجع ذیربط پیگیری قانونی خواهد شد.
حجت الاسلام مقدم گفت: مهمانان برنامه های دانشجویی باید رعایت شان محیط دانشگاه را داشته باشند و شان علمی دانشگاه را با نقد منصفاته و عالمانه حفظ کنند نه اینکه با بیان صحبت های غیر علمی و احساساتی فضای علمی و آرام دانشگاه را به مرزهای آشوب نزدیک کنند.
وی در خصوص لغو برنامه دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: با توجه به اینکه میهمان دعوت شده با کسب مجوز و انجام مراحل قانونی وارد استان و دانشگاه شده بود مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خود در خصوص لغو این برنامه باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1