تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب : ۲۱۳۹۹۰

از بوسه بر پیشانی «خادمی» تا لبخندهای «حاج فتاح» و دغدغه‌های مردم از وضعیت راه، کشاورزی و مخابرات

۱۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مسئولان ارشد این استان، معاونین عمرانی و سیاسی استاندار و فرماندار بویراحمد از پروژه‌های عمرانی شهرستان بویراحمد بازدید کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مسئولان از پروژه‌های شهرستان بویراحمد در مناطق سپیدار، جلیل و بابکان و دشتروم بازدید کرد.
دولت با اعتبارات محدود کارهای خوبی در منطقه دشتروم انجام داده است
به گزارش کبنا، در این دیدار فرماندار بویراحمد در مسجد روستای جهان‌آباد دشت‌روم با بیان اینکه دولت تاکنون با وضعیت اعتبارات و منابعی که در دست داشته کارهای خوبی در این منطقه انجام داده است اظهار کرد: یکی از کارهای ماندگار دولت در این منطقه آسفالت معابر بوده است به طوری که به اندازه ۳۰ سال گذشته در زمینه آسفالت معابر کار کرده است.
سید محمدکاظم نظری گفت: آسفالت‌ریزی ۹۸ هزار مترمربعی کاری بزرگ از سوی دولت بود که با قیر رایگانی که در اختیار استان‌ها گذاشت توانستیم این کار بزرگ را در مناطقی مانند دشت‌روم اجرایی کنیم.
مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد افزود: علاوه بر این زیرسازی ۱۳۸ هزار مترمربعی در این منطقه نشان دهنده عزم دولت برای عمران و آبادانی منطقه دشت‌روم بوده است.
وی بیان کرد: یکی دیگر از کارها و اقدامات ارزنده‌ای که در این دوره صورت گرفته است به روشنایی معابر روستایی برمی‌گردد که به اندازه همه سال‌های گذشته در یکی دو سال اخیر روستاها از این نعمت برخوردار شده‌اند.
نظری در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع مردم روستای تنگاری از توابع دهستان جهان‌آباد دشت‌روم افزود: امسال برنامه‌های بسیار خوبی برای احداث جداول آب کشاورزی و همچنین آبیاری نوین در این منطقه داریم که با اجرای آن تحولی در کشاورزی منطقه ایجاد می‌شود.
img_1626-800x600
کارخانه خوراک دام و طیور در همین دولت راه‌اندازی مجدد شد
سیدموسی خادمی نیز در جمع مردم دهستان دشت‌روم در مسجد روستای تنگاری با بیان این که دولت کنونی از نظر مالی و اعتبارات به نسبت دولت قبل اعتبارات و منابع کمتری دارد، اظهار کرد: اما همه تلاش ما بر این است که با همین منابع کم بتوانیم سازندگی در مناطق مختلف استان از جمله دشت‌روم داشته باشیم.
وی با بیان این که تلاش‌های زیادی برای رفع مشکلات واحدهای راکد صورت گرفته است، افزود: برای نمونه کارخانه خوراک دام و طیور در همین دولت راه‌اندازی مجدد شد.
این مسئول در ادامه با بیان این که در محور دشت‌روم کشته‌های زیادی داشتیم افزود: با همه مشکلاتی که وجود داشت بخش زیادی از این کحور چهار بانده انجام شد و بر روی جلوگیری از تصادفات اثر بسیاری گذاشت.
وی با بیان اینکه تکمیل این محور در دستور کار قرار دارد، افزود: به دنبال این هستیم که با توسعه راه‌ها به رونق اقتصادی استان کمک کنیم.
خادمی در ادامه با بیان این که باید برای رفع بیکاری زیرساخت‌ها را در مناطقی مانند دشت‌روم ایجاد کرد، گفت: بخش مهمی از کار بر عهده مردم است که باید با سرمایه‌گذاران برای رونق تولید در منطقه همکاری داشته باشند.
مسئول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد از دشت‌روم به عنوان منطقه‌ای مستعد برای کارهای تولیدی و اقتصادی یاد کرد و گفت: برای توسعه این منطقه در سال جاری و سال آینده برنامه‌هایی داریم.
img_1611-800x600
دغدغه مردم از تخلیه زباله‌ها در منطقه دوپشته دشت‌روم
به گزارش کبنا، سید موسی خادمی نیز در جمع مردم حسین‌آباد دشت‌روم با بیان این که ادعایی نداریم کن همه مشکلات مردم را حل کرده‌ایم، اظهار کرد: در حد توانی که داریم و متناسب با وضع فعلی مشکلات را برطرف می‌کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به چند مشکل مردم حسین‌آباد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بزرگ همین بحث زباله‌ها است که در این منطقه تخلیه می‌شود‌.
وی با بیان این که به دنبال کارخانه بازیافت برای رفع این مشکل هستیم، افزود: یک میلیارد تومان برای این منظور اعتبار تخصیص یافته است.
این مسئول به بحث جاده‌ها اشاره کرد و عنوان کرد: مشکل معارضین را در جاده‌ها داریم که مردم باید برای بازگشایی جاده‌ها با ما همکاری کنند تا بتوانیم در این زمینه با احداث زیرگذر و یا روگذر مشکلات مردم حسین‌آباد را برطرف کنیم.
وی به مشکلات کشاورزی اشاره کرد و با بیان این که کمبود آب یکی از دلیل این مشکلات است، تصریح کرد: به دنبال آبیاری نوین و اجرای آن هستیم و کارهایی نیز صورت گرفته است.
خادمی گفت: کار دولت کار مشخصی است که باید خدمات به مردم ارائه دهد که این کارها انجام می‌شود اما اصل کار این است که کارهای اقتصادی حل شود تا مردم با توسعه باغداری و دامداری به رونق تولید و اقتصاد در این منطقه کمک کنند.
وی با بیان این که وام‌های ۴ درصدی به روستاییان در قالب تعاونی برای کارهای تولیدی داده می‌شود، اظهار کرد: باید مردم برای رفع بیکارها خودشان نیز وارد میدان شوند و با همکاری مسؤولان این مشکل بزرگ را برطرف کنند.
بازدید از محور سپیدار
img_1543-800x600
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از محور سپیدار در جاده باغچه سادات بازدید کرد.
در این بازدید آرش دیده‌ور پیمانکار محور سپیدار با بیان اینکه قرارداد این پروژه در ۳۱ ماه منعقد شده است، اظهار کرد: اگر بر سر راه ما مشکلاتی وجود نداشت این پروژه را در ۱۶ ماه به سرانجام می‌رساندیم.
پیمانکار محور سپیدار گفت: کل مسیر در این محور ۱۰ کیلومتر است که هفت کیلومتر از این محور تاکنون به اتمام رسیده که بخش اعظمی از مطالبات آن قطعه تاکنون پرداخت نشده است.
وی به بخش دیگری از این محور به طول سه کیلومتر اشاره کرد و گفت: متاسفانه در این سه کیلومتر سه مشکل اساسی برای ما وجود دارد که اولین مشکل به معارضینی برمی‌گردد که اکنون مانع ادامه کار در این سه کیلومتر از محور شده‌اند.
دیده‌ور افزود: مشکل دیگر این است که مسؤولان دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله گاز و آب باید جابجایی لوله‌ها را انجام دهید که از تیرماه امسال تاکنون هیچ جوابی به ده‌ها نامه ما برای این کار نداد‌ه‌اند.
پیمانکار محور سپیدار به باغچه سادات افزود: یکی از مشکلات ما به لوله گاز برمی‌گردد که از مسؤولان شرکت گاز تقاضای همکاری داریم.
وی در ادامه با بیان اینکه برای سه کیلومتر ساخت این جاده که در سخت‌ترین نقطه قرار دارد تاکنون یک ریال مطالبات پرداخت نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که با همه مشکلات تعداد ۳۰ دستگاه خودروهای راهسازی ما در این منطقه معطل رفع مشکلات کنونی هستند.
img_1376-800x600
معارضین سدی بر سر راه ساخت جاده سپیدار
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: کم‌کاری دستگاه‌‌های خدمات‌رسان و مشکلات معارضین سدی بر سر راه ساخت جاده سپیدار باغچه سادات هستند.
محمدعلی علیمردانی با بیان اهمیتی که این محور در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، اظهار کرد: تردد خودروها برای عبور از یاسوج برای دسترسی به شهرستان کهگیلویه و به سایر مناطق در آن شهرستان در حال حاضر از این محور انجام می‌شود.
این مسئول در ادامه با بیان این که دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب و برق و گاز و همچنین مخابرات در بحث فیبر نوری باید با پیمانکار همکاری داشته باشند، افزود: متاسفانه عزمی برای این کار دیده نمی‌شود و اگر این روند ادامه داشته باشد پیمانکار تا ۱۰ روز دیگر در این محور کار نخواهد کرد.
این مسئول یکی دیگر از مشکلات را مربوط به برخی از معارضین در این جاده دانست و گفت: معارضین در برخی از نقاط این محور توان کار را از پیمانکار گرفته‌اند.
img_1363-800x600
مجتمع‌های آبرسانی سپیدار ساخته می‌شود
فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در جمع مردم سپیدار در مسجد صاحب‌الزمان(عج) سپیدار مرکزی با بیان این که دولت در زمینه آب روستایی یک اعتبار فوق‌العاده خوب اختصاص داد اظهار کرد: از مجموع این اعتبارات مبلغ ۳۸ میلیارد تومان به استان ما اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه در مجموع تعداد ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد داریم افزود: تعداد ۴۷۲ روستا با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت زیر پوشش این مجتمع‌های آبرسانی قرار می‌گیرند که در حال حاضر از مجموع اعتبارات ۳۸ میلیارد تومانی برای ساخت این مجتمع‌ها؛ ۶۰ درصد آن تخصیص داده شده است و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند.
این مسئول افزود: یکی از مجتمع‌های آبرسانی متعلق به منطقه سپیدار است که در حال حاضر ۱۶ میلیارد ریال به آن اختصاص داده شده که کار ساخت آن پی‌گیری می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در جمع مردم روستای تنگاری از توابع جهان‌آباد دشت‌روم با بیان این که در کل کشور ۱۱۱ مجتمع فاضلاب روستایی به جهت حفاظت از منابع آب در روستاهایی که آب‌های سطحی فراوانی دارند در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: یکی از این روستاها تنگاری دشت‌روم است که دیگری هم برای روستای تولیان شهرستان کهگیلویه ساخته می‌شود.
وی در ادامه با بیان کارهایی که در زمینه آب روستایی منطقه دشت‌روم انجام شده است افزود: برای توسعه آبرسانی به روستاهای دشت‌روم هم برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم مشکل آب روستاهای آن‌ها را برطرف کنیم.
پاسره در ادامه با اشاره به این که آبرسانی روستایی به روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد گاه ده برابر آبرسانی به روستاهای دیگر استان‌ها هزینه در بردارد اظهار کرد: به دلیل کوهستانی بودن و صعب‌العبوری مناطق؛ این هزینه برای آب و فاضلاب روستایی و دولت ایجاد می‌شود.
وی یکی دیگر از مشکلات را مربوط به استفاده از آب روستایی در آبیاری باغات دانست و گفت: برای مثال یکی از مشکلات بزرگ منطقه سپیدار به استفاده مردم از آب آشامیدنی برای آبیاری باغات برمی‌گردد که امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.
img_1349-800x600
ادای احترام استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهدای منطقه جلیل
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این سفر به مقام شامخه شهدای منطقه جلیل ادای احترام کرد.
سید موسی خادمی در این بازدید با اشاره به ایثارگری مردم جلیل در ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: مردم جلیل رشادت‌های زیادی در دفاع مقدس از خود نشان دادند و در کشور از مناطقی به شمار می‌رود که به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم کرده است.
وی با یادی از شهدای این منطقه گفت: مردم این منطقه در همه صحنه‌ها پس از انقلاب و سپس در دفاع مقدس نشان دادند که برای حفظ آرمان‌های انقلاب حاضر به جانفشانی هستند.
این مسوول ارشد استانی تصریح کرد: مردم استان در دفاع مقدس امتحان خود را پس دادند و امروز ما مسؤولان باید به پاس این همه جانفشانی رسالت  خود را در خدمت به آن‌ها انجام دهیم.
وی گفت: در زمینه ساماندهی گلزار شهدا کارهای بسیار خوبی انجام شده و مسؤولان مربوطه با همه توان برای ساماندهی این گلزارها اقدام کرده‌اند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از خواست‌های مردم سپیدار بخش شدن منطقه است که قول می‌دهیم در سال ۹۶ این مشکل برطرف و سپیدار به بخش تبدیل شود.
سید موسی خادمی با بیان اینکه این منطقه قلب استان است، اظهار کرد: مردم این بخش هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب جانفشانی کردند که ۱۰۰ شهید آن‌ها نشان‌دهنده عمق اعتقاد آن‌ها به اسلام، ایران و انقلاب است.
وی با بیان اینکه برای ما افتخار است که به چنین مردمی خدمت کنیم، افزود: این منطقه منطقه‌ای مستعد از نظر طبیعی است که باید بسترهای لازم را برای رفاه این مردم فراهم کنیم.
خادمی با بیان گوشه‌ای از خدمات دولت به منطقه سپیدار گفت: امسال ۳۲ میلیارد ریال اعتبارت استانی در این منطقه هزینه می‌شود که به غیر از ۱۵ میلیارد تومان اعتبارت ملی برای راه‌سازی محور سپیدار به باغچه سادات است.
وی با بیان این که اقتصاد سپیدار با راه‌اندازی این جاده پویا و متحول می‌شود، تصریح کرد: با ظرفیت گردشگری سپیدار این منطفه با راه‌اندازی جاده یاد شده متحول می‌شود.
خادمی با بیان اینکه البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کنیم، افزود: در بحث منابع طبیعی نباید مردم منطقه را اذیت کنیم و مردمی که ۴۰ سال کار کشاورزی در این زمین‌ها انجام داده‌اند اکنون حرف دیگری به آن‌ها بزنیم.
img_1535-800x600
وی با دستور به مسئولان از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی که باید کمیته‌ای در این خصوص تشکیل دهند، افزود: باید این کمیته با اولویت کمک به مردم مشکلات معارضین را برطرف کند.
خادمی با بیان اینکه مردم هم باید معارضات اجتماعی بین خود را هم برطرف کنند، بیان کرد: با راه‌اندازی تعاونی‌ها می‌توان بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.
وی با بیان اینکه مشکل دیجیتال منطقه باید برطرف شود، تصریح کرد: یکی از خواست‌های مردم بخش شدن منطقه سپیدار است که قول می‌دهیم در سال ۹۶ این مشکل برطرف و سپیدار به بخش تبدیل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه بحث راه‌اندازی واحدهای شن و ماسه در منطقه سپیدار نادرست بود، اظهار کرد: ما نیز جلوی توسعه این کار غیر کارشناسی را گرفتیم و باید طوری مدیریت شود که ضرر کمتری به منطقه برساند.
وی مشکل اساسی استان و منطقه سپیدار موضوع بیکاری دانست و گفت: باید با جذب و جلب سرمایه‌گذار مشکلات را در حوزه بیکاری با راه‌اندازی واحدهای تولیدی رفع کنیم.
۵۹۲۴۳۶_۷۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما

deleted
Iran, Islamic Republic of
درودبر این استاندار سخت کوش وفعال .اگر استانداران گذشته به اندازه یک سوم او کار می کردند الان استانی اباد داشتنه بودیم
نفتي
Iran, Islamic Republic of
حرف نداری سید موسی
Iran, Islamic Republic of
هم استاندار.هم فرماندار.فقط منطقه خودشونو میبینن.فرماندار دشتروم...استاندارهم مسیرمنتهی ب سادات..بقیه مناطق هم ....کشک
Iran, Islamic Republic of
حضور مسولین در مناطق وبین مردم وگوش به درد ودل مردم ورفع مشکلات بسیار کار خوبی است .
اما خوب است این کارها در طول چهار سال یک دولت باشد نه اینکه شائبه تبلیغاتی و انتخاباتی در اواخر کار این دولت داشته باشد وان هم در این زمستان صورت پذیرد.
هومان
Iran, Islamic Republic of
با ای ماشینل دویست سیصد میلیونی که زر پای ایشایه من ای بی پیلی فقط آه و حسرت ایلیت من دل مردم و هیچ دردی و مردم دوا نیکنیت
Iran, Islamic Republic of
از بوسه بر پیشانی «خادمی» تا لبخندهای «حاج فتاح» و دغدغه‌های مردم از وضعیت راه، کشاورزی و مخابرات.. این تیتر توهین به دکتر خادمی و حاج فتاح محمدی است.. یعنی این آقایان مردم را ..کرده اند
من
Iran, Islamic Republic of
با این کارشون داد زدند ای مردم انتخابات نزدیک است ما را دریابید
Iran, Islamic Republic of
چرا سال اول نیامدند منطقه
جوادی
Iran, Islamic Republic of
اینم یه .. بیش نبود
Iran, Islamic Republic of
اگر خادمی رفت باید با چراغ به دنبالش بگردیم
پس بهتر است قدرش را بدانیم
Iran, Islamic Republic of
ضمنا مسئول راهداری بویراحمد قاری قران جلسه بود زمت کشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1