تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۱۳۹۵۰

رقابت برای تصاحب صندلی این مدیرکل!

۳
۰
کبنا ؛
 

عرصه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها حال و روز خوشی ندارد که تحلیل‌ها نشان می‌دهد رقابت برای کسب ریاست بر ورزش استان بیش از هر چیز مشکل ساز شده است.

 در حالی روز گذشته نشست شورای ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان استان حضور نداشت.

این در حالی است که مدیرکل ورزش و جوانان هر استانی دبیر نشست شورای ورزش همان استان به شمار می‌رود و بعد از استاندار به عنوان رئیس شورا دومین فرد اثرگذار در نشست شورای ورزش شخص مدیرکل ورزش و جوانان استان است.

در سال‌های اخیر و در طول دولت کنونی ریاست و مدیریت ورزش استان به مدیرکلی غیر بومی سپرده شد تا ورزش کهگیلویه و بویراحمد که با این نوع از مدیریت با سایر استان‌های کشور رقابت کند.

کسانی که با عرصه ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد آشنایی دارند نیک می‌دانند که حاشیه‌ها در این عرصه همواره بر متن غلبه داشته است و یکی از دلایل رکود و رخوت در ورزش کهگیلویه و بویراحمد همین حواشی مخرب است.

در طول دوره‌های گذشته خوب به یاد داریم که با مدیریت توانمند مدیر بومی که اکنون ریاست فدراسیون اسکی را بر عهده دارد تا اندازه زیادی بر حواشی غلبه کردیم و به همین خاطر شکی نیست که توانمندی مدیریتی یکی از اهرم‌های لازم برای مهار حاشیه‌ها در ورزش کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیران غیر بومی ورزش در کهگیلویه و بویراحمد قبل از این که باید به کمبودها و مشکلات حرفه‌ای ورزش مقابله کرده و برای آن راه چاره‌ای بیندیشند مجبورند برای بقای خود مقابله با حاشیه‌ها را در اولویت برنامه کاری قرار دهند.

در همه سال‌هایی که مدیران بومی بر ورزش کهگیلویه و بویراحمد مدیریت کرده‌اند رقیب اصلی آن‌ها معاونان آن‌ها و افرادی در بیرون از گود ورزش بوده‌اند که داعیه مدیریت‌ها را داشته‌اند.

البته همین است که در این بین گاهی حق با چنین افرادی باشد که خود را در حوزه ورزش توانمندتر از مدیر غیر بومی دانسته و معتقدند باید مدیریت ورزش به بومی‌ها سپرده شود که زبان ورزشکاران و درها و مشکلات آن‌ها را از مدیران غیر بومی بهتر می‌فهمند.

اما در هنگامه‌ای که مدیریت کلان ورزش کشور به این نتیجه رسیده‌اند که ورزش یک استان باید با مدیریت غیر بومی‌ها گردانده شود لازم است برای ایجاد ثبات و جلوگیری از وارد شدن لطمه به ورزش به جنگ مدیریتی دامن زده نشود.

طی سه سال اخیر آن گونه که از گوشه و کنار و از خوب مجموعه ورزش و جوانان استان شنیده‌ایم جنگ مدیریتی بالا کشیده است و همین موجب شده که تیم‌ها و رشته‌های ورزشی و هیأت‌ها با مشکلات زیادی مواجه شوند.

این جنگ مدیریتی چنان بالا کشیده که به وضوح می‌توان به بی‌رغبتی مسؤولان ورزش استان پی برد و همین موجب شده که ورزش این روزها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کند.

مشکلات ورزش به دلیل جنگ مدیریتی به قدری زیاد شده که داد سامان پاکباز نأیب قهرمان پارالمپیک ریو را هم درآورده چرا که مسؤولان به دلیل همین کشمکش‌ها توجهی به قهرمانان ورزش ندارند زیرا حاشیه‌های مربوط به جنگ قدرت در ورزش استان جای متن را با حاشیه عوض کرده است.

جنگ مدیریتی در ورزش استان به قدری بالا کشیده که مسؤولان از تیم‌های موفق ورزشی همچون سپاهان اصفهان در لیگ برتر نونهالان غافل شده‌اند و بقیه تیم‌ها در لیگ‌های معتبر کشوری وضعیتی به همین شکل دارند.

شکی نیست که یکی از دلایل بی‌رغبتی جهانبخش ایزدپور مدیرکل ورزش استان مشکلاتی است که در عرصه جنگ مدیریتی ایجاد شده و توان و رغبت کار را از مدیرکل کنونی و ورزشکار دوچرخه سوار سابق کشور گرفته است.

------------------------

بهنیازاده-فارس

نام شما

آدرس ايميل شما

ورزش دوست
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش این مدیرکل چون نه دزدی کرده و نه استخدام فله ای انجام داده .خدا کمکش می کنه و برقراره . چون نفرین مردم دنبالش نیست .
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
دو کلاغ جر می کنند سر کشک مردم خودش سر صندلی هست
اسپنتمان
Iran, Islamic Republic of
دکتر فرشید کرمی مناسب ترین گزینه احراز پست مدیر کلی می باشد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1