تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۲۱۳۸۱۵

پاسخ مسئولان «چاروسا» به اظهارات «حاج عدل» / قدردانی از مدیرکل آموزش و پرورش استان

۲۹
۰
کبنا ؛ 
وضعیت مدارس روستای «دلی مهتاب»، انتقاد شدید نماینده کهگیلویه بزرگ را به همراه داشت که برخی از مسئولان «چاروسا» تلویحاً پاسخی به اظهارات این نماینده مجلس دادند.
به گزارش کبنا، «محمد شکوهی»  رئیس آموزش و پرورش بخش «چاروسا» استان «کهگیلویه و بویراحمد» از استقرار دانش آموزان روستای «دلی مهتاب» این بخش در مدرسه پیش ساخته (کانکس) خبر داد. adal
شکوهی در ادامه گفت: در محدوده تنگ «مهلاب» بخش «چاروسا» چهار مدرسه در فواصل سه تا ۶ کیلومتری با مجموع ۲۵ دانش آموز از سه سال قبل تاکنون راه اندازی شده‌اند که همگی در مدارس پیش ساخته (کانکس) تحصیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه مدرسه روستای «دلی مهتاب» با پنج دانش آموز از ابتدای مهرماه امسال مجوز فعالیت گرفته است؛ افزود: با توجه به زمان اندک فاصله صدور مجوز فعالیت تا شروع بکار این مدرسه؛ در ابتدای سال تحصیلی دانش آموزان در فضای نامناسبی تحصیل خود را شروع کردند ولی تلاش‌ها برای تهیه مدرسه پیش ساخته از سوی مدیریت ارشد آموزش و پرورش استان با همکاری سایر مسولان آغاز گردید.
رئیس آموزش و پرورش «چاروسا» با تقدیر از خدمات انجام شده برای حل مشکل مدرسه روستای «دلی مهتاب» ادامه داد: هم اکنون دانش آموزان این مدرسه همانند سایر مدارس دیگر این محدوده در کانکس درس می‌خوانند با ذکر این نکته که کتب؛ لوازم التحریر و سایر ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از سوی آموزش و پرورش استان بصورت رایگان در اختیار این عزیزان قرار گرفت.
شکوهی با اشاره به اینکه آقای زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش با دلسوزی و حساسیت ویژه‌ای همواره پیگیر رفع مشکلات روستای دلی مهتاب بودند و هستند خاطرنشان کرد: مردم این منطقه تقدیر خود را از آموزش و پرورش بصورت کتبا اعلام کرده‌اند.
وی با اشاره به انتقاد نماینده «کهگیلویه بزرگ» در خصوص روستای «دلی مهتاب» گفت: در خصوص وضعیت مدارس دلی مهتاب، دلی مهتاب یک منطقه سردسیری با فاصله ۱۳۰ کیلومتر تا مرکز بخش چاروسا شهر قلعه رییسی می‌باشد که از قبل دارای دو مدرسه بوده که فاقد فضای آموزشی بوده که جدیدا به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید از شهریور ماه امسال از نعمت برق برخوردار شده وتعداد بیشتری از مردم آن منطقه به همین دلیل در آن منطقه ماندگار شدند.
shkoh
با پیگیری مدیرکل آموزش و پرورش سه مدرسه به روستاهای چاروسا رسید
شکوهی با بیان اینکه تعداد مدارس و کلاسهای درس از دو تا به سه مدرسه و چهار کلاس درس تبدیل شده است افزود: این هم به خاطر کوهستانی بودن وصعب العبور وبرف گیر ودر امان ماندن از حیوانات وحشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان بوده با فاصله ۳ و ۴ و ۵ کیلومتر با تعداد ۲۵ نفر دانش آموز که تا پیش دولت تدبیر و امید و مسئولیت جناب آقای حاج زارع‌پور فاقد فضای آموزشی بوده واز اطاق‌های گلی و کپری استفاده می‌کردند و به برکت نظام جمهوری اسلامی و دولت جدید و پیگیری‌های آقای زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر کل محترم نوسازی و خیرین محترم سه دستگاه کانکس یا مدارس پیش ساخته تحویل آن‌ها ونصب شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: یکی از این مدارس به نام تنگ مهلاب که جدیدا از مهر ماه دایر شده که خود مردم روستا با توجه به اینکه فرصت تامین فضا نبود در حضور مسئولان بخش متعهد گردیده که تا فضا مکان مدرسه و معلم را تامین کنند که در ابتدا ی سال به خاطر آفتابی و مناسب بودن هوا کلاس درس در جلو مدرسه به خاطر تنوع برگزار و تعدادی از خبرنگاران آنجا حضور پیدا کردند و تصویر برداری کردند و به روی سایت و فضای مجازی بردند بدون اینکه از کم و کیف قضیه و زمان تاسیس مدرسه خبر داشته باشد و دستگاه ذی ربط سوال کنند.
رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: این مدرسه از‌‌ همان ابتدا علی رغم مشکلات مالی و کمبود نیروی انسانی از معلم و امکانات و تجهیزات لازم از قبیل میز و صندلی و لوازم التحریر وگرمایش و سوخت بر خوردار شده و با پیگیری مدیرکل محترم آموزش و پرورش و مدیر کل محترم نوسازی بعد از دو ماه هم یک دستگاه کانکس یا فضای پیش ساخته با سرویس بهداشتی تهیه و در اختیار آن‌ها قرار گرفت و مشکل این عزیزان نیز رفع شده است.
این مقام مسئول گفت: در سه سال گذشته بیش از ۴۳ میلیارد تومان با پیگیری‌ها و برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش استان از خیرین استان و کشور برای رفع محرومیت‌های آموزش و پرورش استان جمع آوری که بسیاری از مشکلات هم رفع شده است.
آیا امام جمعه اسالم گیلان خبر از تلاش مدیرکل آموزش و پرورش دارد؟
حیات پرواز نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه کسانی که در عرصه تعلیم و تربیت مسیر‌ها را برای دانش آموزان که سرمایه اجتماعی جامعه هستند فراهم می‌کنند کمال تقدیر و تشکر دارم.
بخشدار چاروسا در خصوص مشکلات تدریس دانش آموزان در روستای مهتاب افزود: لازم است چند نکته در خصوص مدارس ابتدائی دلی مهتاب که در کم و کیف قضایا از پیگیری مردم و مطالبات از مسئولین بخشی، استانی و همکاری مسئولین اداره آموزش و پرورش چاروسا و اداره کل استان بوده‌ام یادآور شوم.
a
وی تاکید کرد: روستای دلی مهتاب با جمعیتی بالغ بر ۳۰خانوار دارای سه مدرسه با چهار کلاس درس ۵نفره، سه نفره و ۱۷نفره که جمعا ۲۵دانش آموز در چند پایه و با حد فاصله ۳، ۵و ۶ کیلومتر از همه مجزای می‌باشد دارای سه معلم و یک حق شیفت مجهز به کلیه امکانات و تجهیزات آموزشی گرمایشی و سوخت سه ماهه اول می‌باشد.
پرواز خاطرنشان کرد: دو تا از مدارس که بالای ۲۰سال سابقه دارند که ابتدای دولت تدبیر و امید فاقد فضای آموزشی بودند که از سال گذشته تاکنون با پیگیری رئیس آموزش و پرورش سه کانکس برای مدارس فرستاده شد.
وی یادآور شد: اول مهر ماه سال ۹۵ اولیا تعداد ۵ دانش آموز (از تنگ مهلاب که یک پاره ده از روستای مهتاب می‌باشند) به بخشداری و آموزش و پرورش مراجعه و خواهان بازگشایی مدرسه بودند که با پیگیری بخشدار و ریاست آموزش و پرورش چاروسا و همکاری محترم مدیر کل آموزش و پرورش استان مدرسه‌ای در قسمت مذکور دایر و کار تدریس دانش آموزان آغاز شد ضمنا اولیا مکانی آماده نمودند و در اختیار معلم و دانش آموزان و معلم قرار دهند ولی با توجه به اینکه ایام مهرماه کلاس‌ها را در فضای باز برگزار می‌نمایند تا دانش آموزان تنفسی در هوای پاکیزه داشته باشند معلم و دانش آموزان به دلخواه در بیرون از محوطه کلاس مشغول تحصیل و تدریس بودند که برخی نه از سر دلسوزی و رافت بلکه برای اینکه مسولین دولت را تخریب نمایند اقدام به شایعه پراکنی بی‌اساس و بدون تحقیق و تفحص می‌نمایند در صورتی که در راس دستگاه تعلیم و تربیت فردی دلسوز و متین وجود دارد که از جزئی‌ترین مسائل در آموزش و پرورش غافل نبوده و چندبار با اینجانب در خصوص مشکلات تماس‌هایی داشتند که یکی از نمونه‌ها همین دلی مهتاب می‌باشد.
پرواز در ادامه گفت: مثلا آیا امام جمعه اسالم گیلان خبر از تلاش مسئولین از مدیرکل آموزش و پرورش گرفته تا فرماندار و بخشدار و مدیر آموزش و پرورش چاروسا برای تحصیل دانش آموزان روستای مذکور را دارد.
از دغدغه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان کمال تشکر را دارم
وی در پایان گفت: ضمنا در پایان لازم است از دغدغه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان که با کمال متانت و بردباری سعی در مرتفع نمودن مشکلات دانش آموزان و فرهنگیان استان دارد تقدیر و تشکر نمایند.
گفتنی است، در روزهای اخیر خبری مبنی به ترک تحصیل دانش آموزان دلی مهتاب به دلیل نبود امکانات و مدارس گونی منتشر شده بود که بخشدار و رئیس آموزش و پرورش چاروسا مطالبی در این خصوص ارائه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امیر۶۵
Iran, Islamic Republic of
اشکال نداره ناراحت نشید
سردار چند روزی بود که فعالیتی نداشت خواستتتتت
Iran, Islamic Republic of
عدل دنبال اینه مدیرکل آموزش وپرورش رو عوض کنه.
باشتی
Iran, Islamic Republic of
درود برشجاعت وغیرت بخشدار ورئیس آموزش وپرورش که قاطعانه وبدون از هر خط ومشی سیاسی جواب کسانی را که خبرکذب به اذهان عمومی مردم میدهند را دادند.
Europe
متن نظر شماآقای شکوهی مدیری لایق وشایسته می باشد درود برمدیرکل محترم آموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
کم .. کن یعنی می گویی نماینده مردم ..ت مگر ممکنه کسی چیزی ندیده باشه .. کند حتما چیزی دیده شما سراسیمه شدید از جای دیگه سریعا کانکس آوردید
دلتنگ
Iran, Islamic Republic of
بینی وبین الله مدیر کل آموزش و پرورش و بخشدار چاروسا تا روزی که بحث این مدرسه در کلنگ زنی مدرسه دم تنگ لنده از طرف حاج عدل بالا نیامد ویا بصورت گذری از طریق صحبتهای امام جمعه شمال کشور و دهدشت مطلع موضوع نبودند و ازطرف اداره کل نوسازی مدارس در اولین روز بارانی و روزی که تعطیل رسمی بمناسبت شهادت امام هشتم بوده ساعت ۵ صبح جرثقیل کانکس را یاسوج حمل و با توجه به وضعیت جاده ساعت ۳ بعد ازظهر به دلی مهتاب رسیدند و توسط اکیپی که مهندس مهرابی مدیر کل نوسازی مرتب با تلفن وهمراهی نیروی انسانی پیگیر موضوع بودند نصب کردند.
Iran, Islamic Republic of
امام جمعه اسالم برامنطقه خودش دلسوزی کندالبته شایدتمام مشلات منطقه اش حل شده وداره برای استان مادلسوزی میکنه چه امام جمعه دلسوزی خندیدم
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی میخواست برامنطقه اش دلسوزی کنه اخه عزیزم اول یک بررسی کن بعدحرف بزن
چاروسانو
Iran, Islamic Republic of
دست مدیرکل محترم اموزش وپرورش انسانی شریف متدین با تدبیر درد نکند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودردود احسنت واقعا اموزش و پرورش کلی کار کرده تقدیر و تشکر ویزه
رفیق
Iran, Islamic Republic of
عدل هاشمی پو.. نیست.
deleted
Iran, Islamic Republic of
می خواهند حرفی برای گفتن داشته باشند ولی نمیدانند جگونه
خ سجادی
Iran, Islamic Republic of
واقعا .. برای این .. که نمی تونه یه بخشدار و ریس اداره عوض کنه که حالا بر علیه آن بلند میشن
زاگرس
Iran, Islamic Republic of
اخ سی نماینده کهگیلویه کوچک فوری شروع کرد ب
.. مدیر کل میدونه همش به تاجگردون نیاز دارن
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
احسن و هزاران آفرین بر جناب مدیرکل زحمتکش و جناب شکوهی و بخشدار محترم که در این زمینه واقعا سنگ تمام گذاشتند. ح ص
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
ممنون وسپاسگزاریم از مدیر کل محترم اموزش وپرورش که در کمال متانت وبردباری وبا تدبیر در این ایام بحران مالی مشکلات مدارس و اموزش وپرورش را یکی پس از دیگری حل میکند
Europe
متن نظر شمااقایان مغزض میخواهند با این کارهاشون خدمات ارزنده وشایسته مدیرکل اموزش وپرورش ومدیرآموزش وپرورش منطقه چاروسا رازیر سؤال ببرند وحاشیه سازی کنند‌ وبه اهداف شخصی خودشان برسند کور خوندید بابا بسکه دیگه بجای ساز مخالفت همدل شودمغرضانه تاکی
Europe
متن نظر شماحیفه به انسان شایسته ومدینی مثل حاج زارع پور و انسان فهیم وبدون حاشیه مثل آقای شکوهی ایراد آقایون منصف باشیدوخدمات ارزنده ایشان راببینیدوآخرتتان رابامنافع شخصی تباه نکنید
سید
Iran, Islamic Republic of
اقای شکوهی شما مدارس چاروسا را درست کن بعد برو دلی مهتاب .توی ۳ سال ۴۳ میلیارد شما بودجه دریافت کردید و ما اینجوری هستیم .۴۳ میلیاردو چکارش کردی؟
حسام علی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دوستان .اقا راست میگن از وقتی اقای زارع و اقای شکوهی اومدن درس بچه هابهتر شده اخه خیلی میرسند بهشون.شیر میدن نان میدن کباب میده ببخشید کتاب میدن .اقای شکوهی برادر من بزار سردار به این شهر هم برسه .تو که یه خودکار از دستت در نمیاد بزار به این شهربرسه . حالا یکی میخواد به درد این مردم برسه کلاس میزاری برای اقای زارع . .نمیزاریم امثال شماها برای ۲ روز پشت میز نشستن .. کنید .چاروسا یه مدرسه درست و حسابی نداره اینو همه میدونن حتی اون ..ه .
Europe
متن نظر شمامدارس الحمدلله هیچ مشکلی نداره ۴۳میلیارد بودجه برای اموزش وپرورش استان بوده نه، چاروسا
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای شکوهی گفته در استان ۴۳میلیارد جذب شد نه در چاروسا
نقی
South Africa
متن نظر شماهمه‌ی ماهمدل وهم صدا بامدیرکل محترم ریس آموزش وپرورش چاروسا
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
انصافا کار جناب شکوهی در منطقه چاروسا بسیار ارزنده و قابل تقدیر است، همین که بیش از ۹۸ درصد جامعه فرهنگی موافق مدیریت ایشان هستند برایشان یک افتخار است. متاسفانه یکی دو نفر که هنوز جوهر کلمه استخدام بر حکم آنها خشک نشده ادعای معاونت و مدیریت در آموزش و پرورش میکنند این یکی دو نفر از همکاران توان اداره یه مدرسه را هم ندارند اون وقت خود را در بین فرهنگیانی که مدارک بالاتر و حسن شهرت بهتری دارند برتر میدانند، این همکاران بدانند که مقبولیتی در بین فرهنگیان ندارند و سالها باید بگذرد تا رنگ و لعاب تعلیم و تربیت بر آنها اثر کند و همرنگ فرهنگیان خوشنام و تاثیرگذار شوند. به امید آگاهی و بصیرت........
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
نصافا کار جناب شکوهی در منطقه چاروسا بسیار ارزنده و قابل تقدیر است، همین که بیش از ۹۸ درصد جامعه فرهنگی موافق مدیریت ایشان هستند برایشان یک افتخار است. متاسفانه یکی دو نفر که هنوز جوهر کلمه استخدام بر حکم آنها خشک نشده ادعای معاونت و مدیریت در آموزش و پرورش میکنند این یکی دو نفر از همکاران توان اداره یه مدرسه را هم ندارند اون وقت خود را در بین فرهنگیانی که مدارک بالاتر و حسن شهرت بهتری دارند برتر میدانند، این همکاران بدانند که مقبولیتی در بین فرهنگیان ندارند و سالها باید بگذرد تا رنگ و لعاب تعلیم و تربیت بر آنها اثر کند و همرنگ فرهنگیان خوشنام و تاثیرگذار شوند. به امید آگاهی و بصیرت........
Iran, Islamic Republic of
مگه یزی توی دسته عدله،عدل باید بره پیش تاجگردون بودجه بیاره
راک
Iran, Islamic Republic of
همه کامنت ها کار یه نفره با حمایت یه نفر نوشته شدند تاسفففففففف
South Africa
متن نظر شماهرکه مغرض نباشه خدمات آقای شکوهی را باید بپذیره
باشت
Iran, Islamic Republic of
آفرین به شهامت این بخشدار و مدیر آموزش و پرورش.
صدرصد مردم استان میدونن حاج زارع پور کارش درسته.
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1