تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب : ۲۱۱۴۶۲

گزارش تصویری از همایش کارآفرینی در یاسوج؛ از گپ و گفت «کیانی» و «باقری» تا بازگشایی اتاق تعاون

۳
۰
کبنا ؛

رئیس اتاق تعاون ایران به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و ضمن دیدار با استاندار این استان در همایش «کارآفرینی و توسعه اقتصادی»، آئین افتتاح اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد و نشست خبری با اصحاب رسانه شرکت کرد.

به گزارش کبنا، عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: گسترش فعالیت های تعاونی از اهداف دولت و تاکید رهبر معظم انقلاب است.


وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی با حمایت از تعاونی ها برای دستیابی مطمئن به اهداف اقتصادی همت کنند.

با راه اندازی اتاق تعاون شاهد شکوفایی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد خواهیم بود

به گزارش کبنا، رئیس اتاق تعاون ایران بعد از دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با همراهی مسئولان ارشد استان در همایش «کارآفرینی و توسعه اقتصادی» یاسوج شرکت کرد.

عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در این همایش رهبر معظم انقلاب در سخنانی وابستگی به نفت و دولتی بودن اقتصاد را دو عارضه ی خطرناک برای اقتصاد کشور دانست که این مهم ضرورت توجه به رونق تشکل های تعاونی را دوچندان کرده است.

وی توسعه ی بخش غیر دولتی و تعاونی را از اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی دانست و افزود: نگاه مدیران نظام از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر شکوفایی اقتصادی برپایه گسترش فعالیت های تعاونی بوده و امروز بیش از گذشته لزوم توجه به تعاون و همکاری در کشور احساس می شود.

وی با بیان اینکه آمار افراد تحصیل کرده کهگیلویه وبویر احمد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است اضافه کرد: این در حالی است که به واسطه ی نبود فضای کسب و کار این استان بالاترین نرخ رشد بیکاری را دارد.

رئیس اتاق تعاون ایران ابراز امیدواری کرد: با گشایش این اتاق در یاسوج و تعمیم آن به شهرهای استان و به مدد حضور تحصیلکرده های فراوان و جویای کار شاهد شکوفایی اقتصادی این استان باشیم.

باید از ظرفیت تعاونی ها برای توسعه استان استفاده کرد

در ادامه سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه این استان تنها با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها برای توسعه استان بیشتر استفاده کرد.

وی به سه موضوع مهم کارآفرینی و تعاون و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در زمانی منابع طبیعی را عامل مهم و اصلی توسعه اقتصادی معرفی می‌کردند، اما این منابع روزی تمام می‌شود و نمی‌توان همه چیز را مبتنی بر آن تعریف کرد و امروز اقتصاد دانش‌بنیان جای آن را گرفته است و کارآفرینی را متحول می کند و در این اقتصاد روش‌ها و فرایندهای تولید جدید در آن تعریف می‌شود و کارآفرینی بیشتر و متنوع‌تری دارد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در اقتصاد دانش پایه ساختارها را به هم می‌ریزد و اختراعات جدیدی در آن وجود دارد و لذا باید در دوره کنونی به دنبال تحول در ساختارها باشیم. باید در کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان به دنبال کارآفرینی باشیم.
خادمی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه اتاق تعاون به دنبال بهبود محیط کسب و کار است، تصریح کرد: همه سیستم‌ها باید کمک کنند و موانع حذف شود و بتوانیم کارآفرینی را در استان خودمان رشد دهیم.
وی ادامه داد: در تعاونی‌ها با فکر افراد سر و کار داریم و لزوما تنها با پول نیست که می‌توان کارها را پیش برد و باید در تعاونی‌ها با جمع کردن فکرها بر روی هم کار و تولید را رونق بخشیم.

اتاق تعاون فرصتی برای شناسایی نخبگان استان است

در این همایش مظاهری مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی هم به رکود فعالیت این اتاق در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با باز گشایی این اتاق فرصت شناسایی و ساماندهی نخبگان استان فراهم شده است.

باقری: تمام تلاشم را برای حل مشکلات تعاونی ها بکار خواهم بست
به گزارش کبنا، باقری رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد به لزوم تغییر ساختار اقتصادی و تکیه بر مشارکت تعاونی ها اشاره کرد و آنرا فرصتی برای دستیابی زود هنگام به رونق اقتصادی دانست.
باقری با بیان اینکه اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال گذشته به هیچ وجه نتوانست کوچکترین مشکلی از مشکلات تعاونگران را حل کند، افزود: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات تعاونی های تمام نقاط استان بکار خواهم بست.

لهراسب باقری با تاکید بر اینکه اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از نیروهای کارآمد و متخصص خالی بود ، اظهار داشت: هیات رئیسه جدید با همدلی ، همراهی و تلاش شبانه روزی سعی خواهد کرد مشکلات موجود بر سر راه تعاونی های استان را که سبب رکود این بخش شده است را حل و فصل کند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اتاق تعاون استان تا به امروز در خصوص بررسی و رفع الزامات و نیازهای اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها کارنامه مثبتی را از خود ارائه نداده است.
رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه دوره جدید اتاق تعاون، موضوع تحقیقات و اشتغال افراد جویای کار در قالب تاسیس شرکت های تعاونی و توسعه صادرات غیرنفتی در بخش تعاون مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.
باقری با بیان اینکه اتاق تعاون استان از بدو تاسیس تا کنون تنها ۱۷۳ میلیون تومان درآمد داشته است افزود : اتاق تعاون ایران در سال جدید هیچ مبلغی برای کمک به اتاق های تعاون کشور در نظر نگرفتهاست.
وی با تاکید براینکه هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون استان تمام تلاش خود را برای درآمدزایی بکار خواهد بست، اظهار داشت: با همکاری هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون استان را به جایگاه اصلی خود خواهیم رساند.
باقری اظهار داشت: انجام طرح‌های تحقیقاتی برای شناخت فرصت ها، امکانات و مزیت های نسبی استان، تهیه طرح های توجیهی و همکاری در تأسیس و گسترش تعاونی ها، تشکیل بانک اطلاعاتی و ایجاد کمیته اشتغال اتاق تعاون، ایجاد دفاتر نمایندگی اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های استان، پیگیری انجام تصدی های بخش تعاونی که قابل واگذاری به اتاق تعاون است و ایجاد زمینه لازم برای توسعه صادرات تعاونی های از جمله برنامه های پیش بینی شده در این دوره است.
وی در پایان افزود: تلاش خواهیم کرد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اهداف اتاق تعاون ایران را که همانا مشارکت بیشتر مردم است محقق کنیم.

تاکید بر اقتصاد تعاونی

به گزارش کبنا، در ادامه رئیس اتاق تعاون ایران نیز در این همایش با اشاره به اینکه ایران در میان ۱۳۰ کشور جهان رتبه ۸۱ کارآفرینی را در اختیار دارد که رتبه ضعیفی است، اظهار کرد: توجه به بخش تعاونی همواره مورد تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری است و دو اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی بر اقتصاد تعاونی تاکید شده است.

بهمن عبدالهی ادامه داد: از اول انقلاب رویکرد ما اقتصادی تعاونی بوده چرا که در آموزه‌های دینی به اقتصاد تعاونی اشاره شده است و در سال‌های اخیر در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به موضوع تعاونی و اقتصاد تعاون‌محور بسیار تأکید شده، همچنین حدود اختیارات اقتصاد تعاونی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گسترش یافته است.
کارآفرینان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند

در ادامه صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اتاق تعاون استان دو سالی بود که از رونق افتاده و حرکتی خاصی نداشت که به همت لهراسب باقری رئیس جدید تعاونی‌های استان طی چند ماه اخیر راه‌اندازی و همایش‌های خوبی هم برگزار شد.

وی با تبریک هفته کارآفرینی به برنامه‌های این هفته در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات میان ۳۰۰ دانشجوی استان، مشاوره و هدایت شغلی توسط کاریابی‌های استان، برگزاری همایش کارآفرینی با همکاری جهاد دانشگاهی و بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از کارگاه‌های تولیدی از جمله برنامه‌های هفته کارآفرینی بود.

این مسؤول با اشاره به اینکه کارآفرینی جزء ضروریات کشور است، افزود: همه دستگا‌ها موظف هستند نقش کارآفرینی را تدوین کنند و در ترویج کارآفرینی تلاش مضاعفی داشته باشند.

مظاهری به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کارآفرینی اشاره کرد و گفت: دانشگاه و رسانه‌ها در این خصوص می‌توانند همکاری کنند چرا که اشتغال باعث حفظ آرامش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می ‌شود لذا حمایت از بخش کارآفرینی در این خصوص مؤثر است.

وی تصریح کرد: کارآفرینان نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند که امیدواریم شاهد همکاری دستگا‌ه‌های استان در جهت رونق کارآفرینی در استان باشیم.


به گزارش کبنا، در این همایش «جعفری» از اساتید دانشگاه یاسوج با ارائه گزارشی از توانمندی های این استان به خصوص غنای پوشش گیاهی در کوه دنا آن را ظرفیتی ارزشمند برای رونق فعالیت های اقتصادی برشمرد.

همچنین بر پایه این گزارش؛ پس از پایان این همایش اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با حضور «دکتر عبداللهی» رئیس اتاق تعاون ایران، استاندار و مسئولان استان به طور رسمی بازگشایی شد.

در ادامه رئیس اتاق تعاون ایران و هئیت همراه از مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت، مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری به عنوان بزرگترین طرح های تعاونی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
taavon-1 taavon-2 taavon-3 taavon-4 taavon-5 taavon-6  taavon-8 taavon-9 taavon-10 taavon-11 taavon-12 taavon-13 taavon-14 taavon-15 taavon-16 taavon-17 taavon-18 taavon-19 taavon-20 taavon-21 taavon-22 taavon-23 taavon-24 taavon-25 taavon-26 taavon-27 taavon-28 taavon-29 taavon-30 taavon-31 taavon-32 taavon-33 taavon-34 taavon-35 taavon-36 taavon-37 taavon-38 taavon-39 taavon-40 taavon-41 taavon-42 taavon-43 taavon-44 taavon-45 taavon-46

نام شما

آدرس ايميل شما

دشت مور
Iran, Islamic Republic of
سالها باید گذشت تا پخته شود خامی زوده به کیانی برسی کی لهراس
مدیران چهارمحالی وارد کنیم
Iran, Islamic Republic of
این چه وضع...ت؟
از تهران هم بدتر شده اونم تو مراسم دولتی..
علی ویس
Iran, Islamic Republic of
خب کارش چیه این اتاق ،اتاق بازرگانی مگه نباید بازرگان نباشد
اطلاع رسانی بخشی از کار رسانه است لطفا از کارنامه کاری این نهاد ها گزارش تهیه کن ببین عملکردشون چیه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1