تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۲۱۱۴۲۶

تأمین «نان» یا تغییر «نام»

۰
کبنا ؛ایوب علی پور

پس از مدت ها، مجددا بحث تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است که ذکر چند نکته در این خصوص را لازم می دانم.

اولین نکته ای که به ذهن می رسد این است که،چرا در ماه های پایانی عمر دولت تدبیر این تصمیم گرفته شد؟شاید پاسخ این باشد که ،تغییر نام مهم نیست، تغییر اولویت از مسائل معیشتی به مسائل اجتماعی مد نظر است و البته اگر انجام شود برای دولتی که دستاوردی نداشته مفید است و یک نوع دست آورد تراشی محسوب می شود.

اما در عرصه ی عمل هنوز تصمیم قطعی برای تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته نشده که اختلاف تاریخی سردسیر وگرمسیر در نامگذاری دوباره شروع شده و با مخالفت بعضی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رو به رو شد.طبیعتا تغییر نام استان اگر بخواهد انجام شود دو مانع بزرگ دارد، یکی روال کار بروکراتیک در وزارت کشور و دیگری هم رای شدن مردم استان.

اکنون که تغییر نام استان مطرح شده است ،این سوال مطرح می شود که چرا عزمی برای بیکاری و رفع محرومیت در استان وجود ندارد؟در استانی زندگی می کنیم که دغدغه معیشت باعث شده مردم نام خودشان را هم فراموش کنند،مهاجرت چند هزار نفری از استان یقینا به خاطر نام استان نبوده است.خودکشی های پیاپی برای نام استان نیست. برپایی تجمعات جلوی استانداری و شهرداری ها و سایر ادارات به خاطر نام استان نیست.بیکاری روز افزون و ترجیح رابطه بر ظابطه هم جای بحث و بررسی دارد. نمی دانم تصمیم شورای فرهنگ عمومی ناظر به دغدغه کدام مردم است؟

نارضایتی مردم  از دولت مانع همراهی جهت تغییر نام استان خواهد شد. اگر مسئولان همراهی مردم در امور اجتماعی را می خواهند ابتدا باید به مهمترین مسئله کنونی مردم، یعنی اشتغال بپردازند.استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بالاترین آمار بیکاری در کشور است .همچنین بیکاری در کشور درشش ماهه اول سال رشد داشته و اکنون دارای بدترین شرایط اشتغال بعد از انقلاب هستیم. شورای فرهنگ عمومی با طرح موضوع تغییر نام استان نا آشنایی خود بامردم و دغدغه های مردم را نشان داد.این طرح بی سرانجام خواهد ماند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1