تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۱۰۲۸۳

سیاسی‌کاری در ساخت کتابخانه کبگیان / دولتمردان سیاست اخلاق‌مدارانه را پیش گیرند / ترامپ برجام را پاره کند

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد /
وزارت ارشاد به ترویج کتابخوانی بپردازد
امام جمعه موقت گچساران گفت: وزارت ارشاد به جای کارهای بی‌ارزش به ترویج کتاب و کتابخوانی اهمیت دهد.
حجت‌الاسلام علیرضا صفایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان گچساران، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) و عاشورای حسینی، شهادت و اسارت اهل‌بیت در تاریخ بشریت جاودانه شد.
وی با بیان اینکه اربعین یادآور آمدن بی‌بی دو عالم به کربلاست، افزود: امروز بعداز گذشت قرن‌ها،شیعیان و مسلمانان جهان خودشان را به هر شکلی که شده به کربلا می‌رسانند.
امام جمعه موقت گچساران ادامه داد: با سقوط صدام و رژیم بعث عراق امروز شیعیان جهان از سراسر عالم عاشقانه خود را به حرم امام حسین(ع) می‌رسانند.
صفایی تصریح کرد: این جای سوال است که بعضی از دشمنان در مقابل حرکت میلیونی زائران اربعین‌ حسینی شبه‌افکنی می‌کنند و می‌گویند چه اشکالی دارد انسان در شهر خودش بنشیند و به اهل بیت (ع) سلام کند.
امام‌ جمعه موقت گچساران با بیان اینکه تاریخ هیچ اجتماعی را بزرگ‌تر از اجتماع اربعین به خود ندیده است اظهار کرد: اربعین بیست میلیونی به جهانیان نشان خواهد داد که راه امام‌حسین(ع) زنده است.
وی یادآور شد: این روزها با وجود موکب و ایستگاه‌ صلواتی در شهر گچساران فضای شهر ما حال‌ و هوایی کربلایی به‌ خود گرفته است.
صفایی با ذکر این‌ نکته که امسال برای اولین‌بار در شهر ما در مسیر زائران کربلای حسینی موکبی راه‌اندازی شده است گفت: از همه مردمی که این روزها در برپایی این موکب نقش دارند تقدیر و تشکر می‌کنیم.
صفایی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا اظهار داشت: دولت‌های مختلف در این چند روز اظهار نظرات متفاوتی داشته‌اند اما اکثر دولت‌ها در اظهار نظراتشان دل خوشی از ترامپ ندارند.
وی تاکید کرد: دولت آمریکا برای ما تا زمانی‌ که این سیاست‌هایش را در پیش بگیرد دشمن درجه‌ یک ملت ایران است.
امام‌ جمعه گچساران در ادامه با بیان‌ اینکه مقام معظم‌ رهبری از چند ماه گذشته پیش‌بینی‌های خود را گفته بودند تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان بیانگر همه مطالب است.
صفایی گفت: همانگونه که رهبری پیش‌بینی کرده‌اند دولت آمریکا رو‌ به افول است.
وی با اشاره به مناسبت‌های پیش‌ رو و روز بیماران خاص تاکید کرد: مسوولان و دولت باید به وظیفه اصلی خود که حمایت از بیماران خاص است بیشتر اهمیت دهند.
صفایی به روز بزگداشت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: بزرگان دین ما سفارش‌ها و تاکیدات مکرری بر کتاب‌خوانی دارند.
وی افزود: باید برای فرهنگ کتابخوانی تلاش کرد چرا که یکی از وسیله‌هایی که علم گذشتگان را به ما منتقل می‌کند کتاب است. وزارت فرهنگ‌ و ارشاد بجای اینکه کارهای بی‌ارزش را جلوه دهند به کتاب و کتابخانه‌ها اهمیت بدهند.
راهپیمایی اربعین به جریان فکری ارزشمند در دنیا تبدیل شده است
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نماد آمادگی ملت بزرگ مسلمان و شیعیان جهان برای مقابله با ظلم و شیاطین است، گفت: در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) آئین راهپیمایی اربعین به جریان فکری ارزشمند در دنیا تبدیل شده است.
حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج اظهار داشت: برای نخستین‌بار اتهام تقلب در انتخابات آمریکا زده شد و به گفته برخی ۵۵۰۰ تخلف در این انتخابات صورت گرفت ولی کلینتون شکست خورده نتیجه را پذیرفت و از هوادارانش نیز خواست تمکین کنند.
وی با اشاره به برخی مباحث طرح شده در مناظره‌ دو کاندیدای جمهوری‌خواه و دمکرات آمریکا افزود: با وجود تمامی بحث‌های غیر اخلاقی و غیر انسانی مطرح شده در این مناظرات کلینتون نتیجه را پذیرفت و از هوادارنش نیز خواست شکست را بپذیرند.
حسینی‌صدر با اشاره به اینکه قبل از آغاز شمارش رای در سال ۸۸ برخی خود را پیروز انتخابات در ایران اعلام کردند، افزود: خیانت این افراد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ وجدان بیداری پوشیده نیست و هنوز هم حاضر به ندامت نیستند.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از تحلیلگران دنیا و حتی هم حزبی‌ها ترامپ فکر نمی‌کردند وی رئیس جمهور آمریکا شود عنوان کرد: ترامپ سواد سیاسی نداشت و تنها تاجری معروف در آمریکا بوده که به یکباره سر از کاخ سفید درآورد.
حسینی‌صدر تصریح کرد: مردم آمریکا در مورد ریگان نیز نگاهی همچون ترامپ امروزی داشتند در حالی آن موقع نیز ۵۲ درصد مردم آمریکا به ریگان اعتماد کرده بودند برخی معتقد بودند وی صلاحیت لازم را برای این کار ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در آمریکا یک سیستم تصمیم می‌گیرد نه رئیس جمهور اظهار داشت: با این وجود کسی زیاد به اظهارات انتخاباتی ترامپ توجهی نمی‌کند هر چند تحلیلگران معتقدند یکی از ضعیف‌ترین دوران را در عرصه‌های مختلف در پیش رو دارد.
حسینی‌صدر با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نماد آمادگی ملت بزرگ مسلمان و شیعیان جهان برای مقابله با ظلم و شیاطین است، افزود: در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج)  آئین راهپیمایی اربعین به جریان فکری ارزشمند در دنیا تبدیل شده است.
امام جمعه موقت یاسوج با بیان اینکه ترامپ در زمینه طرح موضوع پاره کردن برجام با موضع قاطع مقام معظم رهبری روبه‌رو شد، گفت: حضرت آقا فرمودند در صورتی شما برجام را پاره کنید ما آن را می‎‎سوزانیم.
عده‌ای با سیاسی‌کاری مانع ساخت کتابخانه در کبگیان می‌شوند
امام جمعه کبگیان گفت: عده‌ای مانع ساخت کتابخانه در کبگیان می‌شوند.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های عبادی سیاسی ۲۱ آبان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه گفت: گاهی در برخی از صحبت‌ها به جای تذکر و نصیحت، اهانت می‌شود که مراقب باشیم جامعه نیاز به برابری و وحدت دارد.
وی افزود: دولتمردان توجه کنند چون هر دولتی منتقدینی دارد که در چارچوب قانون حق انتقاد دارند.
امام جمعه کبگیان اضافه کرد: اما برخی همیشه معترضند که چرا به ما انتقاد می‌شود و از طرف دیگر گاهی نصیحت‌های مشفقانه تبدیل به اهانت می‌شود که این موضوع خطرناک است.
وحدانی‌فر عنوان کرد: هم منتقدان و هم دولتمردان خاصه در فضای مجازی باید نسبت به عملکرد خود مراقب باشند.
وی درباره ممانعت در ساخت کتابخانه در کبگیان تبیین کرد: گاهی در یک جایی زمین‌ برای ساخت یک اداره و موسسه به سختی به دست می‌آید ولی الان‌ که زمین‌ برای ساخت‌ هدیه شده برخی با سیاسی‌کاری و بی‌تقوایی از ساختن‌ کتابخانه سر باز می‌زنند.
این مسؤول تأکید کرد: چرا در برخی جاها که هم جمعیتش از اینجا کمتر است و هم وسعت کمتر دارد کتابخانه ساخته شده ولی اینجا انبار کتاب ایجاد شده است.
وی توضیح داد: چرا باید مجبور شویم دست‌های پشت پرده را نام‌ ببریم کسانی که دنیای دیگران‌ را آباد و آخرت خود را تخریب می‌کنند مراقب باشند جلوی ملت و پشت تریبون نام و آبرویشان‌ برده نشود.
وحدانی‌فر بیان کرد: چرا با تفسیر به رای عده‌ای ناتوان‌ و نابخرد ارزش پیگیری‌های بخشدار و شورای شهر کمرنگ شود.
وی یادآور شد: مواظب باشید که دخالت نکنید چون با ملت طرف هستید و هر گاه در هر زمان هر کسی و هر طیفی برابر ملت چه‌ در خفا و چه‌ در آشکارا موضع گرفت منجر به سقوطش می‌شود.
همایش پیاده‌روی اربعین ترس و هراس را به دل دشمنان انداخته است
امام جمعه لنده با اشاره به شکوه و عظمت همایش پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) گفت: حضور باشکوه مسلمانان و به خصوص شیعیان در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) ترس و هراس دشمن را از مسلمانان دوچندان کرده است.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر لنده با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: چنگ زدن به ریسمان الهی و تقویت باور و ایمان به خداوند متعال رمز سعادت حقیقی بوده که مؤمنان با پرهیزگاری و تقوا پیشه‌کردن به آن دست می‌یابند.
وی افزود: یکی از باورهای غلطی که متأسفانه در سطح جامعه جهانی وجود داشته این بوده که آمریکا را به عنوان یک ابرقدرت جهانی می‌شناسند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: امروز واقعیت‌های دنیای استکبار و نظام سلطه بر همگان آشکار شده است.
محمودی‌اصل یادآور شد: یکی از واقعیت‌های این رِژیم بی نتیجه ماندن برجام و بدعهدی‌هایی بوده که از همان ابتدا برای اهل بصیرت مشخص و آشکار بوده است.
وی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که هدف آمریکا کمک به ملت ایران نبوده بلکه تغییر ذائقه ملت و بعد از آن سرنگونی این نظام را هدف خود قرار داده بودند.
‌‌امام جمعه لنده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «ملت ایران از برجام به عنوان یک تجربه استفاده خواهد کرد» ادامه داد: توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه که قرار بود در اولین روز امضای برجام برداشته شود همچنان به قوت خود باقی است و می‌گویند که این تحریم‌ها به تدریج و در فواصل زمانی مختلف برطرف خواهد شد.
‌محمودی‌اصل گفت: مسؤولان وزارت امور خارجه باید جوابگوی این موضوع باشند و از قبل پیش‌بینی لازم برای پاسخ به بدعهدی طرف مقابل را می‌اندیشیدند.
وی در ادامه به وفای به عهد ملت ایران در پسابرجام اشاره و افزود: ایران به تعهدات خود تا سر حد تعطیلی مراکز هسته‌ای عمل کرده ولی طرف مقابل هیچکدام از تعهدات را عملیاتی نکرده است.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل به رقابت دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره و گفت: دولتمردان آمریکا بر اخلاف ادعاهایی که دارند تا به امروز نتوانستند اعتماد ملت ایران را به خود جذب نمایند.
وی در ادامه به توصیه قرآن، امام و رهبری برای مقابله با استکبار اشاره و افزود: شرط حقیقی مقابله با استکبار این بوده که خود را در موقعیت‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اصلاح کنیم تا به خودکفایی لازم برسیم.
*دولتمردان سیاست اخلاق‌مدارانه را پیش گیرند/توهین به نیروهای ارزشی ناپسند است
امام جمعه لنده در ادامه به انتقادهایی که از دولت می‌شود اشاره و یادآور شد: همه این انتقادات در راستای تقویت و حمایت از دولت صورت می‌گیرد.
حجت‌الاسلام محمودی‌اصل افزود: استفاده از تعابیر سخیف برای منتقدان امری مذموم و ناپسند بوده و همه دولتمردان از ریاست محترم جمهور گرفته تا وزرا باید سیاست اخلاق‌مدارانه را در پیش‌ بگیرند نه اینکه به نیروهای ارزشی منتقد توهین کنند.
وی به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و گفت: خانواده‌ها باید فرصت لازم برای بالابردن سطح مطالعات خود و فرزندان را افزایش دهند و فرزندان به مطالعه کردن تشویق نمایند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: بسیاری از مصیبت‌ها و مشکلات و حتی سلطه استکبار در کشورهای مختلف به دلیل نا آگاهی مردم و عدم مطالعه بوده است.
وی به افزود: متولیان فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید کتاب‌های متناسب با اندیشه اسلام و اهل‌بیت را برای نسل جوان به رشته تحریر درآورند.
محمودی‌اصل در ادامه به اربعین حسینی اشاره و گفت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین اجتماع مسلمانان و شیعیان جهان بوده که از ۶۰ کشور اسلامی به گرد هم می‌آیند و در عزا و ماتم حضرت سیدالشهدا(ع) به عزاداری می‌پردازند.
وی افزود: اربعین حسینی(ع) احیاءگر ارزش‌های دینی و مذهبی بوده که باید از این ظرفیت باشکوه که در سایه عنایت اهل‌بیت(ع) و انوار انقلاب اسلامی بعد از سرنگونی صدام به وجود آمده به نحو مطلوب استفاده کرد.
امام جمعه لنده تصریح کرد: اربعین حسینی(ع) می‌تواند بسترساز تحقق بزرگترین آرزوی انبیاء و اولیای الهی که ظهور حجت باشد.
وی ادامه داد: می‌طلبید دولت در جهت کاهش هزینه‌های زائران تلاش بیشتری را داشته باشد چراکه اکثر زائران در همایش پیاده‌روی از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند.
محمودی‌اصل گفت: همایش اربعین حسینی وحشت و ترس را به دل دشمنان اسلام انداخته که باید بیش از پیش تقویت و گسترده شود.
بزرگترین خدمت ترامپ به ایران پاره کردن برجام است/آخرین نفس‌های ابرقدرت بی‌قدرت از وجود پوشالی‌اش خارج می‌شود
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: بزرگترین خدمت ترامپ به ایران پاره کردن برجام است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صلواتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.
وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه به اصول نبوت و امتیازات انبیا اشاره و اضافه کرد: منظور از عصمت، نیرو و قوه قدرتی است که انسان را از انجام گناه، ارتکاب و خطا نگه می دارد و عصمت یک لطف از جانب خدا است.
صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.
وی در ادامه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانش‌آموزان و دانشجویان پرداخت و در ادامه به روز کتاب و کتابخوانی و آغاز هفته کتاب اشاره کرد و یادآور شد: ملتی که با کتاب و کتابخوانی سروکار نداشته باشد دچار خسارت بزرگی شده است و کتابخوانی یک فریضه واجب و لازم برای یک ملت است، امیدوارم مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات کتابخانه شهر قلعه‌رئیسی را برطرف کنند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نصیحت کردند که تحقیر و تخریب منتقدان خلاف تدبیر و حکمت است، تصریح کرد: اینکه هر روزنامه‌ای، رسانه‌ای و طیفی سیاسی از ما تعریف و تمجید کنند محترم هستند و هرکس نقد کند باید شکسته شود، این چه اخلاق نبوی است.
صلواتی تشریح کرد: دولتمردان بدانند این نوع ادبیات، بی‌تحملی‌ها، واکنش‌ها و این نوع دوگانگی‌ها اعتماد مردم را از بین می برد؛ این چه ادبیاتی است که اوبامای ملعون، خبیث و ملحد را فردی مهربان، باهوش و مؤدب خطاب می‌کنند، سپس دل داده‌های به راه امام و شهدا و منتقدین را انقلابی‌نما خطاب کنیم.
وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور همین اوبامای مهربان این همه تحریم در حق ملت ما انجام داده است، تبیین کرد: همین اوبامای مهربان شما عامل شکست برجام و خسارت به ملت بود.
خطیب جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه با بیان اینکه با مناظره دو نامزد آمریکا حیثیت پوشالی این رژیم بر باد رفت، اضافه کرد: آخرین نفس‌های این ابرقدرت بی‌قدرت از وجود پوشالی‌اش خارج می‌شود و به فضل الهی زمان زمینه‌های فروپاشی و اضمحلال استکبار و رأس آمریکا فرا رسیده است و به لطف خدا این آخرین انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است و روزی شاهد نابودی نظام سلطه و نظام ظلم و در رأس آمریکا خواهیم بود.
صلواتی با بیان اینکه چهره واقعی آمریکا در این انتخابات و مناظره رو شد، عنوان کرد: بازنده انتخابات آمریکا رژیم خبیث آل‌سعود و بعضی دولت‌های عربی بودند که با تمام قوا به حمایت مالی از کلینتون پرداختند و با انتخاب امثال ترامپ دیوانه هیچ اتفاقی در دشمنی آمریکای جنایتکار با ملت ایران نمی‌افتد.
وی افزود: بزرگترین خدمتی که ترامپ می‌تواند به ایران بکند این است که برجام را پاره کند، چراکه مقصر به هم خوردن برجام، آمریکا است و با انتخاب ترامپ باغ گلابی و سیب دچار آفت شد و امیدواریم مسئولان باغبان برجام بتوانند از این باغ سیب و گلابی آفت‌زدایی کنند؛ هرچند مردم دیگر امیدی به گلابی و سیب این باغ ندارند.
رای به ترامپ حاکی نشانه وجود فقر،نا امنی و تبعیض در آمریکا
رای مردم آمریکا به ترامپ حاکی از وجود فقر،نا امنی،تبعیض، ورشکستگی اقتصادی، فساد دولتمردان و ظلم در این کشور است.
امام جمعه دهدشت امروز در خطبه های نماز این شهر با بیان اینکه رای رای مردم آمریکا به ترامپ حاکی از وجود فقر، نا امنی و تبعیضمردم آمریکا بیانگر این است که نماد دموکراسی بودن آمریکا و اجتماعی بودن این کشور دروغی بیش نیست گفت:تمام شعارهای انتخاباتی ترامپ وجود فقر،ورشکستگی اقتصادی و فساددر جامعه آمریکا بود و مردم با رای خود به ترامپ این شعارها را تایید کردند.
حجت الاسلام حسینی افزود: با وجودی که نظر تمام کارشناسان داخل کشور آمریکا، جهان و حتی کشور خودمان مبنی بر پیروز بودن خانم کلینتون بود اما مردم آمریکا با رای معنا دار خود خط باطلی بر تمام این پیش بینی ها کشیدند.
وی با بیان اینکه از نظر کشورما چه جمهوری خواه انتخاب شود و چه دموکرات رفتار آمریکا تغییری نخواهد کردگفت:هر کدام از این دو حزب که به کاخ سیاه وارد شده عملکرد، تفکر و رفتارش سیاه بوده و به دنبال استعمارملت ها،جنایت و خونریزی و دفاع و حمایت از جنایت کاران و اسرائیل است.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آمریکا همیشه مخالف نظام جمهوری اسلامی بوده ، افزود: ما رفتار افراد و دولت ها را نگاه کرده و متناسب با رفتار آنها تصمیم گیری می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نن
Iran, Islamic Republic of
.. قلعه رئیسی رو باید بزارن دبیرکل سازمان ملل متحد...حقشو بدجوری خوردن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1