تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۷
کد مطلب : ۲۰۹۳۹۴

جامعه زنان و حقوق شهروندی

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛فرشته مهرابی
یکی از مهم ترین دشواری های حضور زنان در جامعه از یک سو باورهای مردسالارانه حاکم بر جامعه و از سوی دیگر کمبود اعتماد به نفس لازم در بین زنان جامعه است قشری که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد.
قشری که شاید اثر گذارترین قشر در جامعه باشد مادران و خواهران و همسرانی که متاسفانه در اکثر موارد جنس درجه دوم شناخته می شوند تفکرات مرد سالارانه ای که نه تنها کم نمی شوند بلکه بیشتر هم می شوندو مشکل اینجاست  که در تفکر خیل عظیمی از زنان نیز این تفکرات مرد سالارانه وجود دارد.
شاید ۹۰درصد بحث ها و صحبت هایی که درمورد زنان شده و می شود فقط در قالب شعار و حرف باقی مانده است.
برگردیم ب ۱۵۰۰سال پیش اینکه اسلام جامعه ی عربِ بیابان نشینِ زن ستیز و زن کُش را به مرزی رساند که آن جامعه اولا برای زن حق حیات قائل شد، دوم برای زن حقوق مادی مثل میراث و نفقه قائل شد، به آنها حق انسانی در علم آموزی داد و حضرت زهرا را به عنوان یک نماد در مقابل زن های بیسواد آن زمان قرار داد ... و در کل تحولی در دوره کوتاه حکومت پیامبر و امام علی ایجاد شد که جامعه عرب در طی تاریخ خود ندیده بود. در واقع خود اسلام موجب شد تا فرهنگ جامعه پوست اندازی کند. امروزه سوال اینجاست که آیا نگاه ما به #زن باید همان زن ۱۴۰۰ سال پیش باشد؟ مشخص بود زن ۱۴۰۰ سال پیش شایسته حکومت نبوده ... حتی جامعه هم نمی پذیرفته...  همچنین  به دلیل بیسواد بودن زنان و عدم مشارکت جدی اجتماعی آنان، این نکته صحیح است اما آیا زن ۱۴۰۰ سال پیش با زن امروز یکسان است؟
امروزه ما زنان توانمندی داریم ک هم از نظر علمی وآگاهی و...نه تنها چیزی از مرد کم ندارند بلکه توانمند تر و موفق تر نیز هستند
ما امروز در ایران به دنبال عدالت جنسیتی هستیم.
نباید اجازه داد که زنها تنها به امری برای تبلیغات دکوری گروه ها و جناح ها و دولت ها و جوامع تبدیل شوند زنها  برای یک طیف همواره کالا بوده یک زمان به عنوان کالای مصرفی و خانه دار و یک زمان به عنوان تعرفه رای شعار می دهند تا بتوانند از این پنجاه درصد جمعیت زنان بهترین رای ممکن را جذب کنند و تا وقتی زن خودش دنبال حق خودش نباشد هیچ پیشرفتی در شرایط زنان وجود نخواهد داشت.
نباید منتظر ماند تا دستی از بیرون مشکلات راحل کندهر کس باید در محیط اطراف خود تاثیر گذار باشداگر ما مدعی برابری هستیم این شرایط را ابتدا در محیط خانه و دوستان خود فراهم کنیم و زن و مرد هم ندارد.
جامعه زنان ما تا حدی سرخورده است مخصوصا در استان کهگیلویه و بویر احمد زنانی ک در شورای شهر و...به عنوان نماینده قشر خود انتخاب شدند عملا هیچ کاری برای احقاق حقوق این قشر انجام ندادند.
ما به زنانی نیاز داریم که در جامعه ایدئولوژی راه اندازی کنند که ابتدا جامعه خود را از خواب بیدار کند برای دفاع از حقوق زنان باید اهلش پا به میدان بگذارند و اهلش باید در بدنه احزاب تشکل ها سازمان ها و...ساخته و آماده شوند باید نسلی تربیت کرد که راه کنشگری را بداند از ناملایمات نرنجد و توان دفاع از حقوق زنان را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن فرودان
Romania
درود برقلم بانوی توانمند اصلاح طلب
زن
Iran, Islamic Republic of
صدای زنان باشیم... سپاس از مطلبتون
انسان
Iran, Islamic Republic of
سپاس
امیری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دبیر بانوان حزب کارگزاران جامعه ب بانوان توانمند نیاز دارد
بانوی ایل
Iran, Islamic Republic of
درود
درود بر بانوان شایسته این دیار بانوانی ک دوشادوش مردان در همه صحنه ها حضور داشتن و دارند امیدواریم روزی زنان ما ب جایگاهی ک شایستگیش رو دارند برسند امیدواریم باتوجه ب جمعیت بانوان از ظرفیت های این قشر در پست های مدیریتی استفاده شود
amirr
Iran, Islamic Republic of
درود بر بانوان سرزمین آریایی
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
سپاس از مطلب خوبتون به امید روزی ک برابری جنسیتی در ایران نهادینه شود با امید ب فردایی روشن
Netherlands
درود با تحلیل زیبایتان
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1