تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۰۸۰۱۹

تسهیلات ۱۰ میلیاردی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه

۰
کبنا ؛در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان کهگیلویه عنوان شدتسهیلات ۱۰ میلیاردی برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویهمدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از ارائه تسهیلات ۱۰ میلیاردی ارزان قیمت به هنرمندان شهرستان کهگیلویه خبر داد.

به گزارش  کبنا نیوز ااز کهگیلویه، محمود باقری در سفر به شهرستان‌های چرام و کهگیلویه و در بازدید از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت مرکز این شهرستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها برای رونق تولید و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد صنایع دستی است.

وی با بیان پیشینه‌ای از صنایع دستی در استان تصریح کرد: استان ما در زمینه صنایع دستی هنرمندان بزرگی از دیرباز داشته که توانسته‌اند خالق کارهای بزرگی باشند.

باقری با بیان اینکه قبل از هر چیز نباید اجازه دهیم که هنرهای قدیمی و میراث بزرگ و کهن‌مان از دست برود و به فراموشی سپرده شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور کارگاه‌های صنایع دستی در استان و در همه مناطق مشغول به فعالیت هستند.

متولی صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال‌هایی که باید اقتصاد خود را مبتنی بر تولیدات داخلی کرده و تولید را در همه نقاط کشور از شهر تا روستا رونق بخشیم حوزه صنایع دستی یکی از عرصه‌های مهم برای تولید و اشتغال‌زایی جوانان است.

باقری با اشاره به بیکاری که در استان وجود دارد و همتی که همه باید برای رفع این معضل در کهگیلویه و بویراحمد به خرج دهند تصریح کرد: در این اداره‌کل همه نیروهای خود را برای رونق تولید و اشتغال بسیج کرده‌ایم.

این مسؤول به دیدارهایی که از شهرستان‌های مختلف استان در فواصل زمانی کم صورت گرفته اشاره کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم که هنرمندان خود را قوت قلب بخشیده و آن‌ها را نسبت به کار و تلاش و تولید دلگرم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از شهرستان‌هایی که توانایی تولید صنایع دستی را در تنوع‌های مختلف دارد شهرستان کهگیلویه است.

باقری بیان کرد: هنرمندان کهگیلویه‌ای در هنرهای مختلف از جمله نقاشی روی شیشه و چوب و نی‌چیت‌ بافی و سیاه چادربافی، گلیم‌بافی، کیف‌دوزی و چرم دوزی هنرمندان قابل و توانمندی دارد.

وی افزود: بر همین اساس و برای کمک به تولید هر چه بیشتر صنایع دستی در این شهرستان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار هنرمندان کهگیلویه‌ای قرار می‌گیرد.

این مسؤول با اشاره به تعهداتی که صندوق کارآفرینی در این زمینه داشته و تفاهماتی که بین اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و صندوق کارآفرینی امید وجود دارد تصریح کرد: تقریبا سهم شهرستان کهگیلویه از این تسهیلات ارزان قیمت ۱۰ میلیارد ریال است.

نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1