تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۰۷۴۰۹

دعوت از نشریه فرانسوی از عضو هئیت علمی دانشگاه یاسوج / دستگاه تصفیه پساب صنعتی در یاسوج ساخته شد

۰
کبنا ؛دو خبر از دانشگاه یاسوج /
نشریه معتبر علمی فرانسوی از عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج دعوت به همکاری کرد.
از عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج در کمیته علمی معتبر‌ترین نشریه حشره‌شناسی فرانسه دعوت به همکاری شد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این باره گفت: نشریه «ASef» که توسط انجمن حشره‌شناسی فرانسه از سال ۱۸۳۲ منتشر می‌شود قدیمی‌ترین نشریه مربوط به علوم حشره‌شناسی در کشور فرانسه می‌باشد که به صورت سالیانه و به دو زبان انگلیسی و فرانسه منتشر می‌گردد.
کریمی اضافه کرد: این نشریه که از مراجع علمی معتبر در این شاخه در سطح دنیاست از دکتر علیرضا منفرد دانشیار گروه گیاهپزشکی دانشگاه یاسوج جهت عضویت درکمیته علمی و هیأت تحریریه دعوت به همکاری نموده است.
وی در ادامه اظهار داشت: دکتر منفرد که پژوهش‌های خود را عمدتاً در زمینه زنبو‌رهای گرده افشان ایران متمرکز نموده است تاکنون مقالات متعددی را با همکاری متخصصین این رشته منتشر نموده است.
دکتر کریمی در پایان اذعان داشت: موضوع دعوت به همکاری عضو هئیت علمی دانشگاه یاسوج نشان از توانمندی اعضای هیئت علمی دانشگاه در عرصه ملی و بین المللی است.
 
دستگاه تصفیه پساب‌های صنعتی در دانشگاه یاسوج ساخته شد
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج موفق به ساخت دستگاه تصفیه پساب‌های صنعتی توسط شد.
این دستگاه با نام کامل «راکتور فتوکاتالیستی بسترچرخشی برای تصفیه پساب» توسط دکتر محمودرضا رحیمی و همکاران ساخته و گواهی نامه ثبت اختراع از سازمان ثبت اسنادکشور دریافت کرد.
دکتر رحیمی در تشریح هدف ساخت این دستگاه گفت: شناسایی پسماندهای مختلف حاصل از فرایندهای متفاوت صنعتی در نمونه‌های محیطی شامل آب‌های زیرزمینی، سطحی و فاضلاب‌های شهری به یک نگرانی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.
وی ادامه داد: این پسماند‌ها با وارد شدن در زنجیره غذایی انسان و توده‌های زیستی تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان و محیط زیست وارد می‌کند.
دکتر رحیمی افزود: روش‌های متداول مانند حذف بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی این گونه پساب‌ها راندمان کافی در این زمینه ندارند که ناشی از مقاومت زیاد برخی از آلاینده‌های موجود در پساب است.
وی تصریح کرد: این دستگاه یک ایده نوین بوده که به عنوان یک راه حل جایگزین به ویژه در زمینه تصفیه آب و فاضلاب معرفی می‌شود.
عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه یاسوج تاکید کرد: اساس و مکانیسم این روش، تولید رادیکالهای آزاد ناشی از فعالیت کاتالیست در حضور نور است که با حمله به گونه‌های آلاینده محیطی موجب تخریب آن‌ها می‌شود.
این مخترع مزایای این طرح را شامل کاهش هزینه‌های ساخت، تعمیر و نگهداری به دلیل حذف سیستم سرمایشی و بکارگیری نور ال‌ای دی به جای لامپ پر مصرف فرابنفش، کاهش اثرات مخرب زیست محیطی با حذف تابش نور فرابنفش و جایگزینی آن با نور آبی و افزایش راندمان تصفیه پساب در مقایسه با دستگاههای مشابه عنوان کرد.
گفتنی است دکتر رحیمی ریاست دانشگاه یاسوج را عهده دار بوده و پیش از این نیز چندین اختراع را به ثبت رسانده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1