تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۲۰۶۶۲۷

نشست مطبوعاتی استاندار امسک و کهگیلویه و بویراحمد؛ از ضرب المثل روسی تا عکس یادگاری

۷
۰
کبنا ؛نشست مطبوعاتی استانداران استان کهگیلویه و بویراحمد (ایران) و امسک روسیه در یاسوج مرکز این استان بر گزار شد.
تحریم‌ها نعمتی برای توسعه ایران و روسیه است/ کشورهای ایران و روسیه برای اقتصاد خود تلاش کنند
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ویکتور نظروف استاندار امسک روسیه در این نشست مطبوعاتی، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که باید در زمینه واردات میوه‌جات و سبزی‌جات مطلوب استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام کنیم و در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را داشته باشیم.
ظروف گفت: استان ما در بین شهرهای روسیه یکی از ایالات با ظرفیت است. امروز به دنبال ارتباط با همه کشورها و ارتباط با کشور پرظرفیت ایران و البته استان پرظرفیت استان شما هستیم.

این مسئول در استان امسک روسیه تصریح کرد: باید راه‌های ارتباط جوانان دو استان را فراهم کنیم تا بتوانیم به توسعه از طریق این ظرفیت بالا استفاه کنیم.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم پرواز مستقیم بین دو استان برقرار کنیم خواهیم توانست ارتباط بیشتری با هم داشته باشیم.

نظروف با بیان این که صادرات امر مهمی است و باید هر دو استان در زمینه صادرات و واردات به هم کمک کنیم، افزود: باید هر دو استان از تجار خود حمایت کرده تا بتوانند سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند.

استاندار استان امسک در خصوص تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها را برای ایران برداشتند اما برای ما هنوز برنداشته‌اند اما تحریم‌ها نعمتی برای توسعه ایران و روسیه است لذا باید همه در کشورهای ایران و روسیه برای اقتصاد خود تلاش کنیم.

وی با بیان این که تجهیزات را قبل از تحریم‌ها از خارج تهیه می‌کردیم، افزود: اما اکنون خودمان تجهیزات را می‌سازیم.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی جوانان هر دو استان با ظرفیت‌های طرف مقابل، افزود: دو استان امسک روسیه و کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند در بخش‌های صنعتی، فرهنگی، پزشکی، توسعه ورزش، گردشگری و کشاورزی روابط بهتر و بیشتری داشته باشند.
نظروف ابراز کرد: انتظار می‌رود دو دولت ایران و روسیه از تجار و بازرگانان با هدف ایجاد و گسترش همکاری‌ها حمایت ویژه داشته باشند زیرا شرایط برای گسترش روابط وجود دارد.
وی با اشاره به تحریم‌های روسیه از طرف آمریکا و اروپا، گفت: از تحریم کشورمان خوشحال هستیم زیرا در این صورت نسبت به توسعه تولیدات داخلی اقدام می‌کنیم و روی پای خودمان می‌ایستیم.
استاندار ایالت امسک روسیه به همکاری ۶ بانک روسی با جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت و عنوان کرد: تولیدات کهگیلویه و بویراحمد از سطح بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای اروپایی است.
نظروف با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌ها در زمینه گردشگری، گفت: کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنعت گردشگری پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد که از برخی مناظر این استان فیلم و عکس تهیه کردم تا در کشور روسیه به نمایش بگذارم تا توریست‌های آن کشور با این ظرفیت‌های بی‌نظیر آشنا شوند.
وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه توسعه توریست با کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: ۱۴ موسسه عالی در امسک روسیه فعالیت دارند که سطح دانش و تخصص آنها بسیار بالا است و در این زمینه با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد موضوع مبادله دانشجو و هیئت علمی دانشگاه‌ها را بررسی کردیم.
یاسوج دارای طبیعت کم نظیر گردشگری است
استاندار ایالت امسک روسیه  افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای طبیعت کم نظیر گردشگری است و بنا دارم در زمینه ترغیب شرکت‌های گردشگری روسیه جهت سفر به این استان اقدام کنیم.
نظروف بیان کرد: صنعت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد آینده خوبی دارد و مسئولان این استان باید برای احداث هتل و فراهم کردن شرایط جهت توسعه این صنعت به سرعت تلاش کنند، زیرا شرایط برای جذب گردشگر از جمله مهمان‌نوازی مردم این منطقه فراهم است.
خادمی: به دنبال تسهیل ارتباط و تجارت سرمایه دو استان هستیم
سید موسی خادمی در ادامه این نشست مطبوعاتی گفت: این سفر پیرو دعوتی بود که از آن‌ها داشتیم و سال قبل ما به آن استان سفر داشتیم. هدف اصلی از  این سفر در راستای بحث کلان ملی است که جز سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی توسعه روابط با همسایگان است و در بین همسایگان روسیه به عنوان یک همسایه راهبردی مشخص شده و استان‎ها نیز در راستای این سیاست کلان کشور عمل می‌کنند.
خادمی گفت: این سفر جزء سیاست‌های رسمی جمهوری اسلامی است که با همسایه‌ها روابط داشته باشد و روابط ما با روسیه راهبردی است.
وی افزود: با رایزنی با سفارت خودمان این استان روس را به عنوان استان دوست و همکار برگزیدیم و تفاهم‌نامه‌ای با هم امضا کردیم و در این تفاهم‌نامه به روابط بلند مدت توجه داریم و صادرات مواد غذایی و محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
 
این مسئول عنوان کرد: به دنبال تسهیل ارتباط و تجارت سرمایه دو استان هستیم.
وی گفت: در ابعاد علمی چون امسک دانشگاه‌های خوبی دارد مقدمات کار را برای تبادل‌های علمی و پژوهشی و تبادل دانشجو مدنظر قرار داده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در بحث فرهنگی هم می‌توانیم با هم ارتباطات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم به توسعه هر دو استان کمک کنیم.
وی تصریح کرد: استان ما نیز به در راستای اجرای این سیاست، استان امسک روسیه را انتخاب و سال گذشته سفری به این استان انجام دادیم و در این سفر ظرفیت‌های استان معرفی شد و نسبت به ظرفیت‌های استان امسک شناخت پیدا کردیم.
خادمی گفت: نتیجه این بررسی یک ساله امضای تفاهم‌نامه‌ای بود که در این تفاهم نامه اصل بر این است که در یک برنامه بلندمدت توسعه روابط دو استان را تعریف کرده و در بحث تجارت، موضوع صادرات مواد خام، مواد تجاری و سایر کالاهای مورد نیاز طرفین فعالیت کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع ارتباط بین فعالان بخش کشاورزی و کارآفرینان از دیگر موارد مندرج در تفاهم نامه است تا این ارتباط تسهیل شود، عنوان کرد: همچنین قرار شد نمایشگاه‌های محصولات تولیدی و توانمندی‌های هر استان را برپا کنیم.
خادمی ادامه داد: در بعد علمی نیز به دلیل اینکه استان امسک دانشگاه‌های خوبی دارد، با هماهنگی‎هایی که در سطح ملی انجام می‌شود دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای برای تبادل‌های علمی و تبادل دانشجویان هستیم.
وی بیان کرد: همچنین در عرصه فرهنگی به این نتیجه رسیدیم که هر دو استان از پیشینه فرهنگی خوبی برخوردار هستند و می‌توانند در این حوزه نیز مبادلاتی داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سفر هیئت تجاری روسیه به این استان تجربه خوبی برای استان ما محسوب می‌شود و امیدواریم که تولیدکنندگان و صنعت گران ما بتوانند از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند.
خادمی اظهار کرد: در جلسات فشرده‎ای که از دیروز داشتیم هم در کارگروه‌های مختلف و هم در سایر بازدیدها و جلسات روابط متقابل مطرح شد و به نظر می‌رسد زمینه‌های همکاری را توانستیم پیدا کنیم.
وی افزود: یکی از کارهای این سفر معرفی زمینه‌های سرمایه‎گذاری به طرف مقابل بود که در حوزه نفت، آب و کشاورزی و غیره معرفی شد و همچنین در بحث گردشگری تلاش شد بخشی از مناطق گردشگری استان را نشان دهیم.
استاندار کهگیلویه و بویرحمد تصریح کرد: امیدواریم هم در حوزه سرمایه‎گذاری در زیرساخت‎های گرشگری و هم در برقراری توریسم دو نفره بتوانیم حوزه جدیدی باز کنیم و شاهد باشیم در آینده‎ای نزدیک از این محل همکاری خوبی بین دو استان شکل بگیرد.
به گزارش کبنا، در حاشیه این نشست مطبوعاتی نظر وف استاندار امسک روسیه خطاب به خبرنگاران گفت: یاسوج دارای طبیعت بسیار زیبایی است که از آن فیلم و عکس گرفته ام که در کشورم برای جوانان به نمایش بگذارم.
نظروف همچنین گفت: یک ضرب‌المثل روسی می‌گوید «یک بار دیدن بهتر از صد بار شنیدن است» و پیشنهاد می‌کنم گردشگران کشورهای مختلف از کهگیلویه و بویراحمد ایران دیدن کنند.
استاندار ایالت امسک افزود: از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد نیز برای حضور در امسک روسیه با هدف آشنایی با ظرفیت‌های مختلف این منطقه دعوت می‌کنم.
* استاندار امسک در ضیافت شام استاندار کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد.
* عکس یادگاری خبرنگاران با استاندار امسک پایان سفر دو روزه هئیت تجاری و اقتصادی روسیه به یاسوج بود.
dsc_6247 dsc_6248 dsc_6249 dsc_6250 dsc_6253
 
dsc_6255 dsc_6265 dsc_6267 dsc_6245 dsc_6244 dsc_6241 dsc_6240 dsc_6238 dsc_6237 dsc_6235 dsc_6229 dsc_6228 dsc_6227 dsc_6226 dsc_6223 dsc_6221 dsc_6220 dsc_6218 dsc_6217 dsc_6215 dsc_6214 dsc_6213 dsc_6211 dsc_6210 dsc_6208 dsc_6205 dsc_6203 dsc_6200 dsc_6196 dsc_6193
نام شما

آدرس ايميل شما

تاسف
Iran, Islamic Republic of
تورا خدا نگاه کنفرانس مطبوعاتی و نحوه نشستن خبرنگاران.

دقیقا عین عهد دقیانوس است این صحنه ها.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
ایگم لری هم بلد بی گپ بزنه؟
سمیرا
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم : کی باورش میشه جهاد کشاورزی بتونه یه صندوق میوه صادر کنه؟!
Iran, Islamic Republic of
دیر خبرنگاران توانمند استانی حضور ندارند چرا؟
محمودنژاد
Iran, Islamic Republic of
عجب کنفرانس مطبوعاتی با شکوهی
Iran, Islamic Republic of
دوستان همه ی کامنت ها رو که میخوندم،همه نقد منفی دارن،کاش یک دید مثبتم بود،ولی در مجموع اینکار ها برای استان نیاز هست و من خوشحالم.کاش از این کارها بیشتر انجام بشه.ممنون از استاندار و هیئت خوب استان.من نه اقوام استاندارم نه چیزی من یک غیر بومی ساکن هستم و از دیدن این کارها برای استان خوشحال میشم.و روابط دیپلوماتیک رو رعایت میکنن از همین خوشحال میشم چون هیچ استانداری برای این استان همچین کاری نکرد و رئیس اتاق آقای کیانی که بسیار مدیر لایقی هستند.
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
اول اگر عرضه داشتند یک مکان مناسب و تعدادی صندلی برای نشست مطبوعاتی اختصاص دهند آنگاه لاف صادراتی بزنند .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1