تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۲۰۳۱۴۰

سردار نقدی در نمایشگاه یاسوج / احداث نخستین پایگاه هوایی اطفا حریق در استان / انتخابات در ۲ هزار مدرسه / ضرورت راه‌اندازی ۱۰۰۰ واحد بیت‌الزهرا(س)/ دستگیری هشت نفر در گچساران / کشف بیش از ۵۳ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌دهی بسیج جامعه پزشکی

 

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از خدمات‌دهی بهداشتی و درمانی بسیج جامعه پزشکی در چهارمین روز از کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان خبر داد.
 امروز و در چهارمین روز از برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که با عنوان اجلاسیه شهدای زن استان با حضور گسترده بسیجیان جامعه زنان و جامعه پزشکی استان برگزار شد.

 رضا چمن رئیس کمیته بهداشت و درمانی اجلاسیه شهدای کهگیلویه و بویراحمد، سد هوشنگ رحیمیان مسئول بسیج جامعه پزشکی و فصیح‌مفرد مشاور رئیس دانشگاه امور ایثارگران از بیمارستان صحرایی بازدید و آمادگی همه‌جانبه دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تابعه را در هرچه بهتر برگزار شدن کنگره شهدا و پشتیبانی بهداشتی و درمانی اعلام کردند.

 


 


 
در حاشیه این بازدید از زحمات بی‌دریغ نهادهای سلامت به ویژه مرکز فوریت‌های پزشکی استان، انتقال خون استان، بسیج جامعه پزشکی مرکز بهداشت شهید دامیده بویراحمد و هلال احمر استان تقدیر و تشکر شد.

سید هوشنگ رحیمیان با اشاره به برگزاری چهارمین روز از کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طی سه روز گذشته کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید استان افزون بر سه هزار نفر خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز به بیش از هزار نفر از شهروندان و شرکت کنندگان در کنگره ۱۸۸۰ شهید والامقام استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات بهداشتی و درمانی سلامت از قبیل فشار خون،قند خون، وزن، غلظت خون، مشاوره خانواده، تغذیه و روانشناسی و ویزیت و درمانی رایگان ارائه شد.

 


 


 


 
سردار نقدی از نمایشگاه کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد




در چهارمین روز از کنگره ملی شهدا کهگیلویه و بویراحمد، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه فرهنگی کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد.
بر پایه این گزارش سردار نقدی از غرفه‌های مختلف نمایشگاه دیدن کرد و در جریان کارهای انجام شده برای برگزاری کنگره ۱۸۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.

هر یک از اعضای حاضر در غرفه‌های نمایشگاه توضیحات لازم را برای رئیس سازمان بسیج مستضعفین ارائه کردند.

 کنگره ۱۸۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از روز ۱۱ مهرماه در یاسوج و در محل مصلای اما خمینی این شهر آغاز شده و مراسم اختتامیه آن فردا پنج‌شنبه ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود.

 


 


 


 


 


 
کشف بیش از ۵۳ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج به اصفهان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از کشف بیش از ۵۳ کیلوگرم حشیش در محور یاسوج به اصفهان خبر داد.
سرهنگ سعید بالش‌زر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یک دستگاه خودروی سواری پژو در محور یاسوج به اصفهان بیش از ۵۳ کیلوگرم حشیش کشف شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: این محموله از یکی از استان‌های جنوبی کشور به سمت یکی از استان‌های مرکزی در حال حمل بود.
وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر دستور ایست دادند که با بی‌توجهی پژو ۲۰۶ از محل فرار کرد که پس از یک تعقیب و گریز این خودرو متوقف و مقدار ۵۳ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش از آن کشف شد.
بالش‌زر بیان کرد: یک خودروی پژو دیگر این خودرو را اسکورت می‌کرد که با شگردهای پلیسی این خودرو نیز شناسایی و متوقف و راننده آن دستگیر شد.
راهکار فرماندار کهگیلویه برای افزایش استقبال مردم از سرشماری
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در سرشماری رتبه هشتم استان را داریم ادارات و نهادهای این شهرستان را ملزم به ثبت‌نام رایگان مجموعه خود در سامانه سرشماری و ارائه آمار به فرمانداری کرد.
علی پوزش در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کهگیلویه در خود تکمیلی سرشماری تاکنون رتبه آخر در استان را داشته است.
وی تصریح کرد: به رغم اینکه در این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان کلاس‌های توجیهی و آموزشی بیشتری برگزار شده اما در ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه سرشماری با ۴/۵ درصد در رده هشتم استان قرار داریم و جای نگرانی وجود دارد.
فرماندار کهگیلویه افزود: از امروز ادارات و نهادها ملزم به انجام اقدامات برای بالا بردن درصد ثبت نام سرشماری هستند.
پوزش اختصاص اتاق ثبت‌نام سرشماری با تجهیزات در هر اداره را از راهکارهای خود برای افزایش آمار این شهرستان عنوان و تصریح کرد: همه مدیران باید ضمن دعوت مجموعه اداری به ثبت نام در سرشماری کد آماری را برای فرمانداری ارسال کنند.
وی تصریح کرد: شبکه بهداشت و درمان نیز باید با تأمین کامپیوتر و اینترنت بهورزان را ملزم به ثبت نام روستائیان به طور رایگان کند هم‌چنین آموزش و پرورش مجموعه خود را ملزم به انجام این کار در مدارس نماید.
رئیس شورای اداری کهگیلویه با بیان اینکه برخی از مردم سرشماری را تهدیدی برای یارانه خود که البته بلای مملکت است می‌دانند این شائبه را رد و تصریح کرد: به مردم این اطمینان را بدهیم که در پرسشنامه سرشماری از درآمد هیچ سؤوالی پرسیده نشده و تهدیدی برای قطع یارانه وجود ندارد.
وی افزود: مجموعه ادارات و نهادها کاری کنند ظرف یک هفته آینده درصد ثبت نام شهرستان در سرشماری به ۳۵ درصد افزایش یابد.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در کافی‌نت‌ها به ازای ثبت نام سرشماری ۱۰ هزار تومان از مردم دریافت می‌کنند از اتاق اصناف خواست این تخلف را پیگیری و کنترل کند.
پخش «آبی به رنگ کربلا» اثر گروه هنری تعزیه سوق از شبکه مستند سیما
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: فیلم مستند «آبی به رنگ کربلا» روایت متفاوت گروه هنری تعزیه شهر سوق از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
سیدایرج کاظمی‌جو از تعزیه به زیباترین نمایش سنتی در روایتگری قیام عاشورا نام برد و اظهار داشت: در این نمایش حکایت ماندگار بهترین و بدترین انسان‌های تاریخ بازگو می‌شود.
وی با بیان اینکه تعزیه و شبیه‌خوانی نمایشی برآمده از عمق باورهای دینی است، افزود: سابقه هنر تعزیه در شهرستان کهگیلویه به سال‌های دور برمی‌گردد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: گروه هنری تعزیه «پرواز» شهر سوق یکی از گروه‌هایی است که دوستداران اهل بیت(ع) به کمک آن عزاداری سالار شهیدان را پر رونق و تأثیرگذار برگزار می‌کنند.
وی افزود: فیلم مستند «آبی به رنگ کربلا» به کارگردانی جواد شکاری روایت متفاوتی از گروه تعزیه پرواز سوق است که ساخته شده و قرار است از سیمای ملی پخش شود.
کاظمی‌جو با بیان اینکه این فیلم مستند روز جمعه شانزدهم مهر ساعت ۱۷ از شبکه مستند سیما به روی آنتن می‌رود، گفت: جواد شکاری و مهدی غلامی سوق تهیه‌کنندگان «آبی به رنگ گربلا» هستند.
این مسؤول از علیرضا کنگاوری، میلاد شکاری، صمد پوررحیمی و فرزام قناعی به دیگر عوامل فیلم مستند مذکور نام برد.
 هشت تخریب کننده منابع ملی در گچساران دستگیر شدند
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هشت متخلف و متصرف که در سال جاری بدون مجوز قانونی اقدام به تخریب اراضی ملی این شهرستان کرده بودند دستگیر شدند.
فرهام جلیلی افزود: این تعداد متخلف به منظور توسعه زمین های کشاورزی خود اقدام به شخم زدن بیش از ۱۱۷ هزار و ۷۳۶ مترمربع از منابع ملی این شهرستان کرده بودند.
وی بیان کرد: پرونده این تعداد متخلف برای بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی این شهرستان داده شد.
جلیلی ابراز کرد: این مقدار زمین منابع طبیعی در حاشیه شهر دوگنبدان و روستاهای شهرستان گچساران قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: بیش از ۱۶ هکتار از زمین های ملی این شهرستان در سال جاری رفع تصرف شد.
وی افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در گچساران دارند باید قبل از خرید به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان مراجعه کنند و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۲ متخلف که در سال جاری اقدام به قطع ۲۴ اصله درخت و درختچه در سطح گچساران کرده بودند دستگیر شدند.
جلیلی اظهار داشت: این تعداد متخلف بیش از ۲۰ میلیون ریال جریمه شدند.
وی گفت: ۱۷۰ هکتار از زمین های ملی این شهرستان در دولت تدبیر و امید از تصرف بیش از ۵۵ زمین خوار خارج شده است.
جلیلی ابراز کرد: ۹۰ درصد از زمین های شهرستان گچساران را عرصه های ملی تشکیل می دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.
رعایت حجاب زنان و دختران در جامعه ادامه‌دهنده راه شهدا است
بسیجی ایثارگر جامعه زنان کهگیلویه و بویراحمد در صحبت با نسل امروز ویژه زنان و دختران گفت: شهیدان زیادی برای عزت و آبروی انقلاب اسلامی تقدیم کردیم، بنابراین دختران و زنان ما با حجاب خود نباید اجازه دهند که خون شهیدان پایمال شود.
بر همین اساس به سراغ یکی از زنان ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد رفتیم که در آن روزگاران در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می‌کرد.
عذرا حسینی در محل برگزاری کنگره ملی ۱۸۸۰ شهید با بیان بیوگرافی خود اظهار کرد: دوران دفاع مقدس در تاریخ ایران اسلامی و جهان ماندگار شد.
این بسیجی ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی به نحوه حضور در جبهه و فعالیت خود می‌گوید و بیان می‌کند: سال دوم راهنمایی که در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) یاسوج مشغول تحصیل بودم در آن زمان جمعیت هلال‌احمر برای امدادگر اعلام نیاز کرد و مدیر مدرسه در آن زمان که سرکار خانم افشون بود در بین دانش‌آموزان آمد و بیان کرد که دوره امدادگری برگزار می‌شود که در این بین تنها پنج خانم بودیم که برای امدادگری داوطلب شدیم.
حسینی بیان کرد: با اعلام داوطلبی برای حضور در جبهه، سه ماه دوره امدادگری را در جمعیت هلال‌احمر گذراندیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بعد از گذراندن دوره آموزشی در اواخر سال ۶۱ به‌ عنوان مسئول آموزش به جبهه‌ها اعزام شدم، متذکر شد: در هر ماه ۳۵ تا ۴۰ نفر را آموزش می‌دادیم که پس از آن با ثبت مشخصات آن‌ها به جبهه اعزام می‌شدند.
این بانوی ایثارگر کهگیلویه و بویراحمدی در ادامه با تأکید بر اینکه بیمارستان شهید بهشتی یاسوج در آن دوران به‌عنوان یک سنگر بود که آموزش‌های بهداشتی و امدادگری را آموزش می‌دادیم و به جبهه‌های جنگ اعزام می‌کردیم، گفت: حضور فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه‌های جنگ مثال‌زدنی بود.
حسینی با بیان اینکه از اواخر سال ۶۱ که مسئول آموزش امدادگران به جبهه شدم و تا کنون در جامعه پزشکی مشغول به خدمت هستم، ادامه داد: تا سال ۷۲ که بسیج خواهران تشکیل شد به‌عنوان مسئول آموزش گردان ۵۰۱، ۵۰۲ و مسئول بهداری و شورا فعالیت می‌کردم.
این فعال بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال ۷۲ تاکنون به‌عنوان نماینده حیطه درمان در بسیج جامعه پزشکی مشغول به خدمت هستم، گفت: در حال حاضر مسئول بهداری گردان کوثر و مسئول آموزش مناطق محروم در حوزه درمان هستم.
حسینی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و از خودگذشتگی تمامی شهیدان هشت سال دفاع مقدس است، گفت: بسیجیان واقعی، در دوران دفاع مقدس بودند، چراکه خستگی ناپذیر بودند و تا پاسی از شب فعالیت می‌کردند و امدادگران بسیجی با عشق و علاقه نهایت همکاری را با یکدیگر داشتند.
وی در بخش پایانی سخنان خود از حس و حال دوران دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان دفاع مقدس گفت و بیان داشت: از روزهای آغازین که برای برگزاری کنگره ملی سرداران و ۱۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌ریزی صورت می‌گرفت برای همه کسانی که در جبهه‌ها حضور داشتند برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس یادآور آن دوران بوده و هست.
این ایثارگر زن کهگیلویه و بویراحمد سخن آخر خود را در صحبت با نسل امروز ویژه زنان و دختران به پایان رساند و گفت: ما شهیدان زیادی برای عزت و آبروی انقلاب اسلامی تقدیم کردیم، بنابراین دختران و زنان ما نباید اجازه دهند که خون شهیدان پایمال شود.
حسینی تبیین کرد: زنان و دختران ما باید حجاب خود را رعایت کنند و ادامه دهنده راه شهدا باشند، چراکه دوران هشت سال دفاع مقدس مدرسه عشق تمام رزمندگانی بود که برای پاسداری از کیان و عزت ایران اسلامی شجاعانه دفاع کردند.
ضرورت راه‌اندازی ۱۰۰۰ واحد بیت‌الزهرا(س) در کهگیلویه و بویراحمد
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از ضرورت راه‌اندازی ۱۰۰۰ واحد بیت‌الزهرا(س) در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
ستار هدایت‌خواه در جمع برخی از هیأت‌های مذهبی این شهرستان با بیان اینکه اربعین امام حسین (ع) یک عملیات زمانی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود از اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی یاد می‌کنند.
وی ادامه داد: کاروان‌هایی که برای زیارت امام حسین(ع) به کربلا اعزام می‌شوند باید روحانی برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و تبلیغ دین به همراه خود داشته باشند.
این فعال فرهنگی با اشاره به سخنان رهبری معظم انقلاب تصریح کرد: اربعین می‌تواند  ظرفیت فرهنگی عظیم برای جهان اسلام باشد.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: هر ساله به دلیل ازدیاد زائران امام حسین(ع) در اربعین، بیشترین زائران از شهرستان گچساران عبور می‌کنند تا به مرز شلمچه برسند که باید دو موکب در شهرستان گچساران راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: یک موکب در شهرستان گچساران و دیگری در خیرآباد برای استراحت زائران امام حسین (ع) راه‌اندازی می‌شود.
هدایت‌خواه توضیح داد: موکب‌ها هزینه دارند و با توجه به فرمایشات رهبری معظم، هزینه موکب‌ها باید با مشارکت‌های مردمی انجام شود تا روحیه انفاق در جبهه فرهنگی پدید آید.
وی در ادامه سخنان خود اذعان داشت: در استان کهگیلویه و بویراحمد خانه‌هایی به نام بیت‌الزهرا تشکیل شده که این بیت‌ها در استان ۱۲ خانه هستند و باید تلاش کرد که بیت‌الزهرا به هزار واحد در استان کهگیلویه و بویراحمد برسد.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان تشریح کرد: هیئات و تشکل‌های دینی در کنار فعالیت‌های مذهبی به مسائل فرهنگی بپردازند و افراد محروم و مستضعف جامعه را شناسایی کنند و خیریه‌ای در کنار هیأت‌ها باید راه‌اندازی شود.
انتخابات در بیش از ۲ هزار آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان در بیش از ۲ هزار آموزشگاه این استان انتخابات برگزار می شود.
نور محمد رحیمی روز چهار شنبه اظهار داشت: در این انتخابات بیش از ۱۴ هزار نفر از اولیا به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس انتخاب می شود.
وی گفت: والدین دانش آموزان در فعالیت های آموزشی، پرورشی و توانمندسازی مدارس مشارکت می کنند.
رحیمی بیان کرد: سخنرانی امامان جمعه با موضوع انجمن اولیا و مربیان، هماهنگی با صداوسیما برای پوشش برنامه های و تجلیل از انجمن های اولیا ومربیان سال گذشته از مهمترین برنامه های این هفته است.
از ۲۴ تا ۳۰ مهر به عنوان هفته اولیا و مربیان انتخاب شده است.

نخستین پایگاه هوایی اطفا حریق منابع طبیعی در استان کهگیلویه وبویراحمد احداث شد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد از احداث نخستین پایگاه هوایی اطفا حریق منابع طبیعی در استان کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
عزت الله بهشتی فرد با بیان اینکه نخستین پایگاه هوایی اطفا حریق در استان کهگیلویه وبویراحمد احداث شد اظهار داشت: هدف از ساخت این پایگاه  مهار و کنترل آتش سوزی در عرصه های جنگل ومرتع است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه با تامین اعتبار لازم یک پایگاه دیگر در شهرستان کهگیلویه احداث می‌شود، بیان کرد: با راه‌اندازی نهایی این پایگاه گام بزرگی جهت اطفا حریق در عرصه‌های منابع طبیعی برداشته می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه به منظور گرامیداشت یاد وخاطره زنده یاد هوشنگ نادری این پایگاه به نام ایشان ثبت خواهد شد، اظهار داشت: این پایگاه درمنطقه سرآبید فیروزآباد از توابع شهرستان بویراحمد احداث شده است تا مهار و اطفاء حریق در جنگل‌ها ومراتع سریعتر انجام شود.
سرهنگ محمد رحیم برزمند عنوان کرد: برای تکمیل نهایی و تجهیز امکانات آن  ۲۰میلیارد ریال اعتبار  نیاز داریم.
وی ساخت این پایگاه را موفقیت منابع طبیعی استان دانست و گفت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم جهت ساخت دومین پایگاه هوایی اطفا حریق در شهرستان کهگیلویه انجام شده است که در صورت تامین اعتبار عملیات احداث آن آغاز می‌شود.
برزمند زیربنای این پایگاه را ۴۲۰ مترمربع دانست و افزود: تاکنون ۲ میلیارد وششصد میلیون ریال برای احداث این پایگاه از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: کمبود نیروی انسانی از مشکلات موجود جهت اطفا حریق  است و در صورت عنایت مسئولان استانی و با بکارگیری نیروی انسانی در این پایگاه می‌توان گام بسیار بزرگی در حفاظت از منابع طبیعی استان برداشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1