تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۰۲۴۳۰

تلاش برای همسان‌سازی حقوق کارکنان رسمی و غیررسمی دولت

۳
۰
کبنا ؛ 



 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر همسان‌سازی حقوق و پرداختی‌ها میان کارکنان دولت، گفت: مجلس خواهان حل این مشکل در برنامه ششم است. 
غلامرضا تاجگردون، با انتقاد از تفاوت دریافتی میان برخی کارکنان دولت، گفت: طی سال های گذشته دولت ها اقدامی درجهت تبدیل وضعیت برخی کارکنان غیررسمی به رسمی انجام نداده اند، به طوری که در حال حاضر تعداد کارکنان غیررسمی مشغول به کار در بدنه اداری بسیار افزایش پیدا کرده است.
نماینده مردم گچساران درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این افراد در اکثر شرکت‌های دولتی مانند برق و نفت فعالیت می کنند، افزود: بارها مشاهده شده که نیرویی در یک اداره با داران بودن قرارداد و یا حجم کاری مشخص، سابقه کاری برابر با یک کارمند رسمی دارد، همچنین نوع فعالیت های یکسانی دارند اما تفاوت حقوقی آنها به میزان یک پنجم است؛ بنابراین با توجه به این موضوع تبعیض های بیش از حد در سیستم های دولتی برای دریافت حقوق وجود دارد.
تاجگردون با تاکید براینکه مجلس به دنبال حل این مشکل دربرنامه ششم است، تصریح کرد: نمایندگان مجلس به دنبال آن هستند که در برنامه ششم دریافتی این افراد را اگر یکسان نشود حداقل نزدیک هم کنند، یعنی اگر ۲ نفر کارمند دولتی با یک سابقه و دارای یک فعالیت مشخص اما یک نفر رسمی و نفر دیگر غیررسمی باشد، تفاوت آشکاری درپرداختی های آنها دیده نشود.
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه مورد نیاز برای این کار باید توسط دستگاه محل کار فرد تامین شود، گفت: دولت باید یا میزان کار میان افراد را متعادل کند، یا اینکه پرداختی ها را حداقل یکسان سازی کند.
پیش از این تاجگردون با اشاره به اهمیت نظام مند شدن حقوق کارکنان دولت در هر سازمان و ارگان در راستای کاهش شکاف طبقاتی گفته بود کارکنان برخی ارگان ها پنج تا ۶ برابر همکاران خود حقوق دریافت می‌کنند که دولت و مجلس باید برای رفع این موضوع با هم تعامل بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرده که پیگیری های زیادی در ۲ سال گذشته تاکنون برای اجرای طرح همسان سازی حقوق کارکنان دولت با وزیران انجام شده است.


نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما چطور میشود حقوق ها را یکسان کرد مثلا حقوق یک کارمند شرکت نفت۱۰ملیون تومان را باکارمندسایر ادارات که ۲ملیون تومان است چگونه تناسب میبندند آیا میشود حقوق کسی را کاهش داد؟ آیا میشود افزایش نجومی داد؟ جواب با شما
/
Iran, Islamic Republic of
اون قراردادی با .. امده اون رسمی امتحان داده
ک
Iran, Islamic Republic of
افرین برشما نماینده پرتوان که هرچه در مجلس پیشنهاد دادی به ثمر نشست وامید وارم مشکلات مردم ایران اللخصوص مردم استان وجوانان رفع شود وکاری به کار بدخواهان نداشته وحل مشکلات مظلومان
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1