تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۰۱۳۶۳

دردومین روز از هفته گردشگری چه گذشت؟

۰
کبنا ؛چهارشنبه دومین روز از هفته گردشگری با تشکیل کار گروه گردشگری استان به ریاست مهندس نیک اقبالی معاونت عمرانی استاندار شروع شد.
 
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج ،مهندس نیک اقبالی در این جلسه  با تقدیر از عملکرد خوب میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان در دولت تدبیر و امید گفت: خوشبختانه در این دو سه سال گردشگری در کهگیلویه وبویراحمد به یک فرهنگ وابسته به اقتصاد تبدیل شده ،فرصت خوبی هم برای استغال زایی فراه کرده است.
 
اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه گردشگری
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرفیت های گردشگری استان باید به اقتصاد و سرمایه پیوند داده شود و آب، گردشگری و کشاورزی اولویت های سند آمایش می شوند.
 
پژمان نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد امروز  (۷ مهر ) در کارگروه گردشگری این استان، گفت: یکی از حوزه هایی که آسان ترین و کم هزینه ترین و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند به ایجاد اشتغال، توسعه و رونق اقتصادی منجر شود، صنعت گردشگری است.
 
وی با تبریک روز جهانی گردشگری، اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد در این حوزه از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار می باشد به طوری که دکتر روحانی، رئیس جمهوری در سفر اخیر خود به استان از وجود ظرفیت های گردشگری این استان و بهره گیری از این مزیت ها تاکید داشتند.
 
نیک اقبالی، تصریح کرد: برای تحقق اهداف، برنامه ها و رونق گردشگری در استان باید تلاش، همفکری و هم افزایی برای فراهم کردن زیر ساختها، فرهنگ استقبال از سرمایه گذار و گردشگر و میزبانی شایسته از توریسم فراهم شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: اهمیت گردشگری به قدری است که در سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان موضوع ایجاد منطقه ویژه گردشگری در استان مطرح و پیشنهاد شد و در برنامه کاری استان قرار گرفته است.
 
نیک اقبالی، تاکید کرد: همه مسئولین دستگاه های اجرائی و رسانه های جمعی استان در خصوص توسعه و رونق گردشگری و توریسم در استان و ایجاد منطقه ویژه گردشگری با متولیان امر همکاری لازم را داشته باشند تا این صنعت در استان تحقق یابد.
 
 
وی یادآور شد: بحث آمایش سرزمین در استان که متولی آن سازمان برنامه و بودجه است، مراحل پایانی خود را طی می کند و در این سند به دلیل اهمیت مسئله گردشگری، رقابت شدید و نزدیکی بین مسئله آب و گردشگری استان به لحاظ اولویت بندی است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: نهایتا کارشناسان و مسئولین امر به این نتیجه رسیدند که آب نیاز پایه ای گردشگری و کشاورزی است به عنوان اولویت اول و گردشگری و کشاورزی به عنوان اولویت های بعدی در این سند گنجانده شوند.
 
به گفته نیک اقبالی، این بحث مطرح است که عوامل اصلی در شاخص های اولویت بندی شده برای قرار دادن استان بر مدار توسعه آب، گردشگری و کشاورزی است.
 
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان کهگیلویه وبویراحمد توجه ویژه دارند، افزود: دولت در سفر خود به استان برای توسعه بخش گردشگری و سرمایه گذاری در دیگر بخش های این استان ۱۴۰ میلیارد تومان سود تسهیلات را پذیرفته است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: دولت تمام کسانی را که بخواهند در هر بخشی و در هر نقطه ای از این استان سرمایه گذاری کنند، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار می دهد و این یک فرصت کم سابقه ای برای هرگونه سرمایه گذاری در استان است.
%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%ab
 
نیک اقبالی ادامه داد: دولت برای هرگونه سرمایه گذاری در هر بخشی ویژه روستاهای استان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است که ۱۵ درصد از سود بانکی این تسهیلات توسط دولت پرداخت می شود.
 
وی گفت: برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و پیشرفت استان در ایجاد هرگونه طرح سرمایه گذاری و اقتصادی در هر بخشی و هرجائی از استان همه دستگاه های اجرائی با متولیان امر و متقاضیان سرمایه گذاری همکاری جدی داشته باشند.
در پایان جلسه گار گروه گردشگری استان از فعالین عرصه گردشگری با اهدای لوحی تقدیر کردند.
 
بعد از تشکیل جلسه گار گروه گردشگری تقدیر از فعالین گردشگری صورت گرفت و بعد با حضور معاونت عمرانی استاندار ،مهندس باقری مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری،امام جمعه محترم شهر سی سخت ،بشخدار مرکزی دنا،ریس میراث فرهنگی دنا و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی اولین واحد بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد که هدیه دولت تدبیر و امید به مردم شهر سی سخت بود افتتاح شد .
این ظرح از طرح های بزرگ اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد در حوزه گردشگری  است .
 
محمود باقری،  افزود: افتتاح این واحد بوم گردی برای کسانی که علاقه مند به ایجاد واحد های بوم گردی برای گردشگران خارجی و داخلی در روستاها و شهرهای کوچک هستند، حرکت و نوید بسیار خوبی است.
 
وی بیان کرد: علاقه مندان برای ایجاد واحدهای بوم گردی می توانند بعد از کارشناسی و معرفی توسط میراث فرهنگی و گردشگری با کمک صندوق کارآفرینی امید حدود ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان است و هرچقدر برای پیشرفت صنعت گردشگری سرمایه گذاری و هزینه شود به توسعه، اقتصاد و اشتغال استان کمک می شود.
 
باقری ادامه داد: صنعت گردشگری فراتر از یک صنعت به پدیده ای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در سطح جهان تبدیل شده است.
 
وی عنوان کرد: امروزه در ادبیات گردشگری بیشتر گردشگران، دنیا را به عنوان دهکده ای جهانی در نظر می گیرند و به دلیل روابطی که گردشگری می تواند بین ملت ها و مردم ایجاد کند یک پدیده اجتماعی در نظر گرفته می شود، از طرفی گردشگری یک پدیده اقتصادی است چراکه در توسعه کشورها و مناطق خصوصا در بخش درآمدزایی و ایجاد اشتغال موثر است و از طرفی چون صنعت گردشگری با صنایع مختلفی مانند کشاورزی، حمل و نقل، صنعت ساختمان سازی، صنایع هوایی و صنایع تغذیه ای به عنوان یک صنعت جای خود را پیدا کرده است و چون که گردشگران سفیران کشورهای مختلف هستند در کشور مقصد که تعامل فرهنگی، ارتباطات بین ملتها را برقرار می کنند و صلح و آرامش را به کشورهای دیگر منتقل می کنند، می توان به عنوان یک پدیده فرهنگی به آن نگاه کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صنعت گردشگری و به تبع آن برنامه ریزی گردشگری نیازمند برنامه ریزی فیزیکی است که شامل ابعاد اقتصادی و زیست محیطی است یعنی بتوانیم فضاهای مناسب مانند جاده ها، فرودگاه استان برای مسافرت هوایی گردشگران و هتلها را در این زمینه فراهم کنیم که با ایجاد این زیرساخت ها گردشگران به راحتی می توانند از این فضاها برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.
 
باقری تاکید کرد: باید سعی کنیم سهم استان را از اقتصاد گردشگری بگیریم و این امر مهم زمانی محقق می شود که بتوانیم زیرساختهای اولیه را در این زمینه فراهم کنیم.
 
وی بیان کرد: میزان گردشگران خارجی ۶ماهه نخست امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۰درصد افزایش داشته است که این رقم برای استان کهگیلویه و بویراحمد که خیلی از زیرساختهایش را به تازگی شروع کرده است رقم بسیار امیدوار کننده ایست.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: امسال شعار "گردشگری برای همه و همه برای گردشگری" برای گردشگری انتخاب شده است  و با توجه به برآوردهای صورت گرفته شده در کشور ۱۵درصد افراد جامعه ما معلولین هستند و همچنین سن جامعه به شدت روبه افزایش است و سالخوردگان هم افرادی هستند که در رفتن به فضاهای مختلف گردشگری چه در شهر و چه خارج از شهر یا یکسری مشکلات روبه رو هستند، باید تمام پارکهای تفریحی، اردوگاهها و تمام ساختمانها اعم از ساختمانهای اداری و غیر اداری طوری تنظیم شوند که همه افراد جامعه بتوانند از آنها بهره برداری و استفاده لازم را داشته باشند.
امام جمعه سی‌سخت تاکید کرد
لزوم رونق گردشگری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه سی‌سخت بر رونق گردشگری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
 
حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد عصر امروز در مراسم افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شهر سی‌سخت  با تقدیر از ریس میراث فرهنگی شهرستان دنا برای توجه ویژه به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اظهار کرد: ایجاد طرح‌های بوم‌گردی که بیانگر هویت و زندگی عشایری و آداب و رسوم مردم است اجازه نمی‌دهد در دنیای مدرن امروزه سنت‌های عشایری مردم به فراموشی سپرده شود.
 
امام جمعه شهر سی‌سخت با اشاره به اینکه ایجاد طرح‌های گردشگری مانند طرح بوم‌گردی یک کار اقتصادی است، گفت: ظرفیت‌‎های زیادی در زمینه بوم‌گردی در استان وجود دارد که امروزه شاهد افتتاح طرح بوم‌گردی توسط سرمایه‌گذار بومی در شهر سی‌سخت هستیم.
 
وی با تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان گفت: جوانان نباید تنها به دنبال ایجاد مشاغل دولتی باشند بلکه با دریافت تسهیلات می‌توانند اشتغال ایجاد کنند.
 
امام جمعه سی‌سخت افزود: سبک زندگی عشایری پایلوتی باشد برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری که توجه به این بخش می‌تواند منجر به رفع بیکاری شود.
 
مصباح‌نژاد اضافه کرد: رسانه‌های استان طرح‌های بوم‌گردی را برجسته کنند چرا که ایجاد طرح‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی منجر به توسعه و رونق اقتصاد می‌شود.
 
وی با تأکید بر رونق گردشگری اسلامی گفت: گردشگری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد رونق داده شود و رسانه‌ها هم در رونق گردشگری اسلامی تلاش کنند.
برپایه این گزارش در دولت تدبیرو امید اقدامات  خوبی در راستای توسعه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفته است .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1