تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : ۲۰۰۶۲۱

سنت عاشورا رکن بیداری ملت ماست

۰
کبنا ؛رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران در جلسه هماهنگی برگزاری ایام سوگواری محرم که باحضور مدیران ادارات در فرماندار برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه و ماه خاطره های تلخ خاندان پیامبر (ص) اظهار داشت: کمک به تعظیم شعائر الهی به منزله فرصتی برای پمپاژ معنویت و شارژ انگیزه های دینی و مذهبی و انقلابی برای ما ها بشمار می آید هدف از عزاداری حزن و اندوه  یا ابراز وفاداری و بیعت با راهی است که اهل بیت به ما نشان داده اند بنابراین مجلس اهل بیت، مکان ذکر و فکر شور و شعور در کنار یکدیگر است .
عبدالرحیم ملکوتی افزود: سنت عاشورا رکن بیداری ملت ماست، نماز ستون شریعت ماست و محرم و عاشورا و اربعین ستون ولایت ما است .
ملکوتی با اشاره به اینکه  به منظور هدایت ما انسانها پروردگار منان رحمت واسعه اش ولایت محمدی (ص) را بر ما جاری کرد افزود: عرش نشینان مسجود فرشتگان را فرش نشین کرده تا در پرتو تعالیم اهل بیت راه صعود به ملکوت را فرا گیریم ولی افسوس که چه زشت با این عزیزان خدا بر خورد کرده اند.
وی عنوان کرد: "ما منا الا مسموم او مقتول " بعضی را  << من سجن الی سجن  >> و بعضی را برای وصال یک زن آلوده فرقش را شکافتند و بعضی را سرشان را بالای نیزه شهر به شهر چون حسین بن علی علیه السلام که نامی به بلندای تاریخ و چراغی در جاده های تاریک است چه مظلومانه به شهادت رساندند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران تصریح کرد: امام حسین (ع) نازدانه ای بود که جایش بر دوش پیامبر اکرم (ص) و خوابش بر سینه شکسته زهرای اطهر سلام الله علیها و لبهایش بوسه گاه احمد و حیدر کرار بود.
ملکوتی در ادامه گفت: ترجمان فنا فی الله و نردبان سیر الی الله است به درستی که حسین مشعل هدایت و سفینه نجات است و محرم و عاشورا تابلویی است که در آن شعر بلند عشق را با خون نگاشتند و همچنین واقعه ی خونبار خاندان پیامبر و شهادت مظلومانه حسین بن علی علیهم السلام و یارانش و اسارت رفتن آنها و همت مجاهدت مردانه حضرت زینب کبری (س) به مردم تمام نقاط جهان اسلام معرفی شد.
 
۱ ۲ IMG_3075 IMG_3078 IMG_3087 IMG_3093
 
نام شما

آدرس ايميل شما

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1