تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۲۰۰۶۱۷

سند راهبردی ترویج فرهنگ شهادت بومی سازی شود

۰
کبنا ؛معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که هم اکنون در کشور تدوین شده باید در استان نیز بومی سازی و برش استانی آن تهیه شود.

فتاح محمدی در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مسئولان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نسخه ای از این سند ملی را به دستگاههای اجرایی ارائه دهند.
وی گفت: پیشنهادها و نقطه نظرهای اصلاحی نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد در مورد این سند جمع آوری و در صورت امکان اعمال شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تجلیل از جامعه ایثارگری یک ارزش بوده و همواره مورد توجه مسئولان اجرایی کشور و این استان است.
محمدی با اشاره به اهمیت چشمگیر فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: ترویج این فرهنگ سبب پویایی و نشاط جامعه شده و عامل مصونیت نسل جوان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.
وی ابراز داشت: گسترش، حفظ و پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه مردم و مسئولان اجرایی است که باید در کهگیلویه و بویراحمد نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کدام از دستگاههای اجرایی استان به صورت فصلی و یا ماهانه یک شماره نشریه «ستارگان دنا» که به موضوع فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد را خریداری کنند.
محمدی به برگزاری اجلاسیه ملی سرداران و یکهزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از ۱۱ تا ۱۵ مهر سالجاری در یاسوج اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی دستگاههای اجرایی استان برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه همکاری، تلاش و اقدام کرده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی ارزنده برای گرامیداشت و پاسداشت رشادتهای مثال زدنی رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس است.
سرهنگ امرالله درفشی اظهار داشت: امنیت، آرامش، عزت، اقتدار و سربلندی کنونی ایران اسلامی مرهون جانفشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.
وی افزود: خاطرات و اندوخته های ذهنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شده و به نسل های آینده انتقال یابد.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ملت ایران و مسئولان اجرایی کشور برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان است.
وی عنوان کرد: با برگزاری اجلاسیه ملی سرداران و یکهزار و ۸۸۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد فضای این استان مملو از روحیه ایثار، شهادت و معنویت می شود و باید به طور آبرومندانه ای برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1