تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۲۰۰۵۹۲

تجمل گرایی حاشیه نیست

۱۲
۰
کبنا ؛علی آذرنژاد*
دوری از تجمل گرایی و اشرافی گری و خوی کاخ نشینی یکی از پر تکرار ترین مفاهیم و واژه هایی است که امام خمینی و رهبر انقلاب روی آن تاکید فراوان داشته اند. و در بیاناتشان تاکید داشته اند هیچ وقت اشرافی گری و خدمت به محرومین و مستضعفین قابل جمع نیست و کسانی باید مصدر امور را به دست بگیرند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند.
چندی پیش فرزندان نماینده کنونی کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، با انتشار تصاویری از تفریحات و ماشین های لوکس خود در فضای مجازی و باز بخش آن توسط سایت های خبری استان، موجب واکنش های متعددی از سوی رسانه ها و سیاسیون شد.
عدل هاشمی در واکنشی به انتشار تصاویر فرزندانش در فضای مجازی، بدون این که توضیح مستدلی در این مورد بدهد، فقط به این سخن بسنده کرد که وارد حاشیه ها نخواهد شد!
اما واکنش دوم که جای تعجب دارد، واکنش رقیب انتخاباتی هاشمی یعنی سید محمد موحد است که گفت: «رسانه ی مردم محور ازسرک کشیدن به حریم زندگی خصوصی افراد جامعه پرهیز می کند و فضای جامعه را به دور از التهاب و ایجاد تنش به سمت تحول خواهی پیش می برد»
در مورد واکنش عدل هاشمی لازم است متذکر شوم که اتفاقا موضوع تجمل گرایی و اشرافی گری مسئولین نظام جمهوری اسلامی و اطرافیانشان، عین متن است و باید مورد توجه رسانه ها باشد. این همه تاکید بنیان گذار انقلاب و همچنین رهبر انقلاب بر روی دوری از تجمل گرایی مسئولین و نمایندگان مجلس و روحانیت، حاشیه نیست جناب هاشمی، و شما و امثالهم باید به رسانه ها و نهادهای نظارتی پاسخگوی چنین زندگی اشرافی خود و اطرافیانتان باشید و با به حاشیه راندن این موضوع، قضیه را حل و فصل نکنید!
اما در مورد واکنش جناب سید محمد موحد خواننده گرامی را به حدود شش ماه قبل و زمان تبلیغات انتخاباتی ارجاع می دهم، آنجا که در جمع مردم شریف لیکک، نماینده ۱۶ ساله کهگیلویه بزرگ خطاب به عدل هاشمی، رفیق دیروز و رقیب امروزش، گفت:« بنده از جنس مردم و در بین مردم بودم و هستم؛ به زندگی من نگاه کنید،دختران من ،دامادهای من و پسران من را ببینید و ببینید کدامیک ماشین ۷۰۰ میلیونی سوار می شوند؟/ نماینده شما کسی نبود که یک نماینده فشن و بی خاصیت باشد،نماینده ای بود که وقتی منطقه می آمد،روستا به روستا می رفتم؛حالا بعضی ها با ماشین آخرین سیستم تمام روستاها را می روند و می گویند چی شده؟تو کجا بودی که چی شده؟از کجا خبر داری؟مرا به سخن وا مدار که خیلی چیزها را میگویم.»
جناب موحد ظاهرا دچار فراموشی شده است و سخنان خود را در جمع مردم لیکک فراموش کرده است و حالا حق به جانب به رسانه ها می تازد که چرا به زندگی دیگران سرک می کشید!
اگر انتشار تصاویر زندگی لوکس اطرافیان نماینده مجلس، آن هم توسط خودشان، غیر اخلاقی و حاشیه ای است، سخنان شما در جمع زیادی از مردم شهر لیکک و سرک کشیدن به زندگی آقای هاشمی، اخلاق مدارانه است!؟
شما و آقای هاشمی از یک سلوک و مرام هستید و تفاوتی از لحاظ سبک زندگی و نوع نگاهتان به قدرت و پول احساس نمی شود.
تا قبل انتخابات روابط حسنه بین شما برقرار بود و خبری از جنگ و جدل نبود، چه شد که موقع تبلیغات انتخابات حرف از ماشین ۷۰۰ میلیونی فرزند فلانی شد!؟ اگر زندگی اشرافی و کاخ نشینی بد است، که بد است، چرا قبلا سخنی از آن به میان نمی آوردید!؟ شما درد مرد دارید یا سودای قدرت؟!
مسئولین نظام جمهوری اسلامی در هر رده و مسئولیتی، طبق فرامین امامین انقلاب، امام خمینی و آیت الله خامنه ای باید به مردم و نهادهای نظارتی پاسخگو باشند و سبک زندگی خود و خانواده شان مانند توده مردم باشد نه بیشتر!
پ ن:«از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند می‌کند، نمود اشرافیگری در مسؤولان بالای کشور است؛ از این اجتناب کنید. اشرافیگری دو عیب دارد؛ عیب دومش از عیب اوّلش بزرگتر است. عیب اوّلِ اشرافیگری، اسراف است - اشرافیگریِ حلال را می‌گوییم؛ یعنی آن چیزی که پولش از راه حلال و بحق به دست آمده - اما عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ‌سازی می‌کند؛ یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست می‌کند. البته در این زمینه مسؤولان درجه یک بسیار نقش دارند؛ تلویزیون بسیار نقش دارد؛ منش من و شما هم بسیار نقش دارد.»آیت الله خامنه ای، ۵/شهریور/۱۳۸۰ – در جمع هیات دولت.
والعاقبه للمتقین

* عضو شورای مرکزی جریان عدالتخواه
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
با تشکر ، از ماست که برماست
علی
Iran, Islamic Republic of
آفرین
سید از نورالدین عباس
Iran, Islamic Republic of
برادر به اصطلاح محترم اگر یادتون باشه ک اینطور نیست آقای موحد اسم کسی رو نیاوردند در لیکک بهمئی دوما هر کس لیاقت هر چیزیو داشته باشه بهش میرسه و از داشته هایش استفاده میکنند حالا شما چرا بهتون فشار میاد
زاپاتا
Iran, Islamic Republic of
احسنت؛ عالی بود. هر دو سروته یک کرباسند. تفکر تکنوکراتی مذهبی چندین سال است به کهگیلویه رسوخ کرده.. نتیجه ش همین بی تفاوتی به فرهنگ و راه و رسم کارگزار دینی است. یکی تجمل گرایی را حاشیه می داند و دیگری این حاشیه را امر خصوصی می پندارد. هر دو برادر هم‌ دیگر در این معنا هستند. تبیین این نگاه و اندیشه خطرناک باید بیشتر در دستور کار نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان قرار گیرید.
زاپاتا
Iran, Islamic Republic of
حسنت؛ عالی بود. هر دو سروته یک کرباسند. تفکر تکنوکراتی مذهبی چندین سال است به کهگیلویه رسوخ کرده.. نتیجه ش همین بی تفاوتی به فرهنگ و راه و رسم کارگزار دینی است. یکی تجمل گرایی را حاشیه می داند و دیگری این حاشیه را امر خصوصی می پندارد. هر دو برادر هم‌ دیگر در این معنا هستند. تبیین این نگاه و اندیشه خطرناک باید بیشتر در دستور کار نخبگان و دانشجویان و دانش آموزان قرار گیرید.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقایان قرار نیست اگه کسی پست گرفته یا نماتینده شده فرزندان و اقوام خود رو محصور و محدود کنه اونا هم انسانند
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
خب انسان هستند درست چرا عکس خودشونو می زارن در درسترس دید عموم و بعد به رسانه ها می گن شما سرک در کار دیگران نکشید. مردم خودشون هزار تا بد بختی و گرفتاری دارن اونوخت اینا عکساشونو میزارن توی فضای مجازی و میگن ببینید ما چطور داریم زندگی می کنیم و چقدر خوشبحالمون شده . بعد وختی یه رسانه ای هم می یاد این کارشونو نقد میکنه میگن شما چرا سرک در کار دیگران می کشید. چرا وختی اونا خودشون عکساشونو به مردم نشون می دن کسی نیومد بگه چرا فخر فروشی میکنید. حق داریم بدونیم چطور زندگی می کنن ولی حق نداریم بگیم چرا اینجوری زندگی میکنن؟ یک بوم و دو هوا که نمیشه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
زندگی شخصی مسئولان را نباید به سیاست دخالت داد...اقای هاشمی که به پول نماینده شدن نیازی نداشت و فقط برای ابادانی ای شهر محروم امده،بذارید کار انجام بده..
و قرار نیست اگه نماینده شد بچه هاش گوشه ی خونه بنشینند.
انصاف
Iran, Islamic Republic of
در جواب شماره ۳ می گویم از کجا آورده اند مگهر نه اینکه همه می دانند مال ...م است
علی
Iran, Islamic Republic of
جمع کن با این تحلیلت....اصلاح طلب اعتدال نما
امیر
Iran, Islamic Republic of
اولآ شما در سطحی نیستید که بخواید چیزیزی رو متزکر شوید
دومآ موحد در لیکک اسم هیچ شخصی رو نیاورد و حضرتعالی چرا میسوزی هم بماند
سومآ موحد بر اساس مطالبی که بعضی از رقبا در سخنرانی هاشون در سطح شهرهای کهگیلویه بزرگ مطرح کردن مطالبی رو در لیکک متذکر شد.و همه دیدن بعد از تذکر موحد رقبا دیگه حرفی از ایشان... ..
Iran, Islamic Republic of
آخه بحث اینه که بچه های آقای هاشمی برای این پولها زحمت نکشیدن پول مفت بیت الماله
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1