تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۲۰۰۴۰۶

مرز حاشیه کجاست؟

۱۰
۰
کبنا ؛میرآرش تقوی
اهل کیست و نااهل کیست؟
حد و مرز حاشیه ها کجاست؟
۱-رسول خدا(ص) فرمود: «إذا وُسِّدَ الاَمرُ الی غَیرِ اَهلِهِ فانتَظِرالسَّاعَه: آنگاه که کار به دست نااهل سپرده شود، منتظر قیامت و هلاکت باشید.».
فَلیسَت تصْلح الرّعیه الا بِصَلاح الولاه وَ لا تَصْلح الولاه الا بِاستقامه الرَّعیه: پس مردم صالح نمی شوند مگر به اصلاح زمامداران، و زمامداران صالح نمی شوند مگر با استقامت مردم» (خطبه ۲۱۶ امیرالمومنین(ع)-
این هشدارهای پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) برای هدایت جامعه اسلامی و برقراری عدالت، انگار نیاز امروز جامعه ماست. اگر جلوی دست اندازی به اموال عمومی و غارتگری بیت المال توسط برخی مدیرانی که مستی اشرافیگری وجود آنها را فرا گرفته، گرفته نشود، حسب تذکرات رهبر معظم انقلاب که بر گرفته از این هشدارهاست، فرهنگ جاهلیتِ اشرافی گری به جامعه سرریز خواهد کرد و کشور را در معرض تهدید قرار خواهد داد. اما آنچه که می تواند جلوی این تهدید را بگیرد، براساس فرمایش مولا علی(ع) مطالبه مردم و افکارعمومی از مسئولان برای پیگیری و برخورد قاطع با غاصبان اموال عمومی و ثروت های بادآورده از جمله حقوق های نجومی، و مقاومت مردم بر این مطالبه خود است.
امام علی (علیه السّلام) میفرماید: لایرجون احد منکم إلا ربّه ولایخافن إلا ذنبه .{نهج البلاغه حکمت ۸۲٫ هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد و جز از گناه خود نترسد.
هیچ مردمی إصلاح نمیشوندمگراینکه زمامداران اصلاح شوند!
وهیچ زمامداری اصلاح نمیشود مگربا مقاومت مردم!
أمیرالمؤمنین میفرمایند هرمسلمانی که امامی داشت مکلف به تبعیت از اوست
آیا ما به شیوه رهبرواماممان زندگی میکنیم؟
آیا دوستان از دمپایی های وصله خورده رهبرحیانمیکنند؟
آیا به بهانه ورود نکردن به حاشیه میتوان روحیه پرسشگرجامعه اسلامی را درقالب حکومت اسلامی نادیده گرفت وسرکوب کرد؟
ما پس از قریب به چهل سال ازحکومت اسلامی ومیلیاردها دلار هزینه تبلیغات دینی کردن توانستیم چند سطراز نهج البلاغه راکه جامع ترین راهنمای حکومت دینی است را دربین مردم وکارگزاران حکومت نهادینه کنیم؟
اینکه زندگی اشرافی دربین گروهی از کارگزاران حکومتی کاملا جاافتاده وآن راحق خود میدانند از خورشید هم نورانی تَر و واضح تَر است اماچرا؟
آیا دوستان متوجه تأثیرمخرب این تضادطبقاتی روز افزون براعتقادات مردم هستند؟
آیا یکی از دلایل رشد بی سابقه خودکشی در استان محروم ما همین اختلاف طبقاتی بعضی کارگزاران نظام ونزدیکان رانتخوارشان با عامه مردم نیست؟
آیا دوستان فریادهای مقام معظم رهبری وتاکیدشان برساده زیستی واقتصادمقاومتی رانمی شنوند؟
آیازمان آن نرسیده که علی زمان ماهم باقاطعیتی علی وار بااین اشراف نوظهور برخورد کند تامردم امیدوار شوند که مملکت صاحبی مقتدر دارد؟
این مقاله به حدبضاعت مختصرحقیرسعی داردکه به گواه احادیث وآیات قرآن این بی عدالتی رافریادبزندباشد که گوش شنوایی پیداشود انشاالله
چندی پیش یکی از مسئولان و منتخبان مردم درمعرض سوالی قرارگرفت که به طرق مختلف سعی درطفره رفتن از پاسخ داشت وعدم ورودبه حاشیه به انگیزه خدمت را بهانه جواب ندادن قرار داد متاسفانه جناب نماینده مگرشفافیت وظیفه کارگزاران نظام نیست ومهمتر از این آگاهی حق مسلم مردمی که شما کرسی وکالتشان را تصرف کردید نمیتواند باشد پس چرا توضیح نمی دهید هزینه تفریحات اشرافی فرزندانتان ازکجاتامین می شود؟
شما چندین سال مدیر یک شرکت دولتی بودید و نه پیمانکار خصوصی! آنچه که ما از دور می بینیم هجمی از ثروت است که قطعا با حقوق یک مدیر دستگاه دولتی سازگاری ندارد واینجا یک سؤال مطرح میشودکه این ثروت کلان از کجا آمده که هم شما برخوردار شدید و هم افراد مورد وثوقتان الحمدلله به همه چیزوهمه جا رسیدند؟
هزینه های چند ده میلیاردی فعالیتهای انتخاباتی شما ازکجا تامین شد؟وبایدعرض کنم درهمه نظامهای دموکراسی هم سقف هزینه های مجاز مشخص است وهم محل تامین این هزینه ها بایدقانونی ومشخص باشدومن به عنوان یکی از موکلان شما حق دارم بپرسم اینهمه پول از کجا آمد وطبق کدام بندقانون شما باهزینه های گزاف انتخابات را ازمسیر درست وطبیعیش خارج کردید؟
آیا درجواب این پرسشهای بحق گفتن این جمله که وارد حاشیه نمیشوم کار درستی است؟
من با انتشار تصاویر تفریحات فرزندان شما مخالف هستم اما حال که مطرح شده لطف میکنید شغل و محل درآمد آقازاده هایتان را مشخص کنید تا خدای نکرده ما ندانسته و از سر بی اطلاعی مدیون آنها نشویم؟
آیاشما طبق قانون میزان دارایی هایتان رابه مجلس إعلام کردید تا خدای ناکرده فردا روزی حرف و حدیثی پیش نیاید؟
اینگونه که از ظواهر امر پیداست شما بسیارمرفه ولوکس زندگی میکنید(انشاالله عمری طولانی وسعادتمندداشته باشید)به ماحق می دهید که به اینکه کسی در سطح شماست نمیتواند حرف پایرهنگان وکوخ نشینان راکه قراربود صاحبان انقلاب باشند را درک کند اعتقاد داشته باشیم؟
آیا احساس نمیکنید واجب است که برای مردم توضیحاتی بدهید یا لااقل شیوه زندگی فرزندان واطرافیان مرفه تان را ازچشم مردم مظلوم کهگیلویه پنهان کنید تا خدای نکرده به بی اعتمادی نسل جوان از شیوه های تقسیم موقعیتهای اقتصادی دامن زده نشود؟
حرف حدیثهایی درمورد مدرک تحصیلی شما مطرح است...که هنوز هم پرونده شماناقص است واز طرفی هیچکدام از دانشجوهای هم دوره شما به یادندارند که شماحتی یک بار در کلاس درس شرکت کرده باشید توضیحتان در این مورد چیست؟
خدا شاهد است که بنده حقیربه زندگی ساده عادت کردم وهدفم ازاین مطالب تخریب شمانیست اما به فرموده رسول الله (ص)هیچ زمامداری اصلاح نمیشودمگربامقاومت مردم ومن سعی دارم بامقاومت دربرادر سیل توهین وتهدیدها انشاالله توفیقی حاصل شده واگرشما خدای ناکرده کاستی وضعفی دارید اصلاح شود واگربواسطه عدم اطلاع حقیر ازجاده انصاف خارج شده ام باشفافسازی شما هدایت شده وخدای ناکرده تکرارگناه نکنم اما صادقانه براین پای می فشارم که شما توضیحاتی حول محور مسائل مالی تان به مردم کهگیلویه بدهکارید وهرچه زودتر اقدام به شفافسازی بفرمایید خدا پسندانه تَر خواهدبود
در پایان امیدوارم که سیاسیون و زمامداران بپذیرند که پرسشگری حق مردم است و اما جوابگویی وظیفه زمامداران است و این پرسشها را توهین به خود تلقی نکنند که نیست و این فضای امن پرسش و پاسخ یکی از آرمانهای محقق شده انقلاب شکوهمنداسلامی است که امیدوارم تا پیوستن به انقلاب مهدی موعود استواروپویا خارچشم دشمنان اسلام وانقلاب باشد
خداوند سایه پرنعمت مقام معظم رهبری مدظله العالی وحکمومت مقدس اسلامی را بر سرما مستدام بدارد انشاالله
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آیت‌الله
Iran, Islamic Republic of
به به!! جناب حجه‌الاسلام .!!!!!!!!!!!!!!!
خداوند اسلام و مسلمین را از وجود فرد مخلصی چون شما بی نصیب نکنه!!!!!!!!!!!!
آرش
Iran, Islamic Republic of
آرش تو برو د...
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
تازه بنده خدا کتاب هم نوشته
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
بابا برو با مقالهای م.....
هاشمي
Iran, Islamic Republic of
توهین ابزار انسانهای بیسواده
سوالاتی مطرح شده به شیوه ای محترمانه بجای توهین جواب بدهیدوبیش ازاین خودتون را رسوای مردم نکنید
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب تقوی حرفهای شما همه درست،ولی همین حرفها در مورد نماینده ۱۶ ساله شهرستان هم مطرح بوده و هست.برای روشن شدن اذهان،شما که به ایشان ارادت و دسترسی دارید،شفاف سازی بفرمائید.هم زمان با آن پیگیر شفاف سازی نماینده فعلی هم شوید.تا خدای نکرده مصداق آن مثل معروف یک بام و دو هوا نشوید
يك موكل ساده
Iran, Islamic Republic of
اینکه بجای جواب دادن به نویسنده توهین بشوداوج ناتوانی و عجز شماوبحق بودن حرف نویسنده رامیرساند
هركول
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم عدل میراحمدوخرید آرش رانخرید رضاتوفیقی هاکه ارزون میفروختن
هركول
Iran, Islamic Republic of
برادر هاشمی عزیز انقلابی بودن وصله ای است که به شمانمی چسبد تو که حدود پنج میلیارد ماشین سواری توحیاط خونته باچه رویی درمقابل مردم بهمیی دم از شهادت و روحیه انقلابی میزنی ؟مردم بهمیی اینقدر ساده لوح نیستند
رضا
United States
کسی که کت وشلوار ده میلیونی می پوشه چطور دم ار شهادت میزنه؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1