تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۲:۲۱
کد مطلب : ۱۹۸۹۸۰

تصاویری که مسئولان منابع طبیعی نمی‌خواهند، ببینند

۵
۰
کبنا ؛





در حالی که مسئولان استانی و شهرستان مکررا از برخورد قاطعانه با متعرضین به انفال عمومی سخن به زبان می آورند عده زیادی از سودجویان در حاشیه امن و آزادانه به انفال عمومی تعرضات گسترده می کنند.



شهرستان دنا به علت دارا بودن شرایط منطقه ای خاص و ظرفیتهای کم نظیرش در کهگیلویه و بویر احمد و جنوب کشور طی سالیان گذشته به شدت هر چه تمام تر مورد توجه سودجویان و متعرضین به منابع طبیعی قرار گرفته است.



اهمال کاری منابع طبیعی در برخورد قاطعانه با متعرضان موجب شد تا تل سیاه سی سخت که به نوبه خود یکی از بزرگترین ریه های تنفسی دنا بحساب می آمد در روز روشن به تصرف درآید و پس از گذشت سالها از اهمال کاری ها جای شاکی و متهم تغییر کند و متعرضین به منابع طبیعی بعد از اندک برخورد قضایی به شکایت از منابع طبیعی بپردازند.



safiredena.ir



اما این روزها کاشت درختان میوه در لابه لای جنگلهای بلوط ،قطع شبانه و سایر شگردها برای خشکاندن درختان چند صد ساله اطراف سی سخت به رویه ای معمول تبدیل شده و سود جویان با خیالی راحت در حال تصرف اراضی ملی هستند.



تهیه گزارشات متعدد به همراه تصاویر و موقعیت تعرض کنندگان و انعکاس در رسانه های شهرستانی و استانی طی سالیان گذشته و عدم برخورد منابع طبیعی که حداقل بایستی به ریشه کنی درختان تازه غرس شده می انجامید این شائبه را به اذهان متواتر می کند که علت این اهمال کاری ها چیست و ماجرا از کجا آب میخورد و اساسا نقش منابع طبیعی در زمینه برخورد با این اقدامات نگران کننده چیست؟



safiredena.ir



ادامه روند کنونی که رو به ویلا سازی های گسترده نیز گذشته بدون شک موجب می شود طی ۲۰ سال آینده نه خبری از چهره زیبای شهر توریستی سی سخت باشد و نه کسی جرات برخورد با متعرضین را داشته باشد چرا که ادامه این روند تعرضات بیشتر و جری شدن روز به روز سودجویان و متعرضین به انفال عمومی را در پی خواهد داشت.



از طرفی سخنان ملک حسینی دادستان دنا در زمینه برخورد قاطعانه با متعرضین به انفال عمومی تا حدودی امید را برای برخورد با متعرضین به انفال عمومی زنده کرده بود که باید دید دادستان دنا که این موضوع را مهمترین سیاست کاری خود عنوان کرده بود تا کنون چه دستاوردها و نتایجی در بر داشته است.



safiredena.ir



تصاویر این گزارش مربوط به اطراف شهر سی سخت در محدوده گاوداری های جنوب شهر به نام (نسه کوه) می باشد که همانگونه که در تصاویر پیداست درختان مختلف در میان بلوط های این منطقه غرس شده است.



















نام شما

آدرس ايميل شما

علی یار
Iran, Islamic Republic of
بیشتر کسانی که این کارها رو انجام میدن یا خود آقایون منابع طبیعی هستن یا از بستگان هستن یا از دوستان منابع طبیعی خط میگیرند متاسفانه
سجاد
Iran, Islamic Republic of
سلام
اگه درخت کاری باشه بنطرم خوبه ب شرطی ک دولت حمایت کنه و میتونه پروانه صادر نکنه و فقط زمین رو در اختیار قرار بده اونم با تعهد محضری و مشروط بر عدم تصرف
Iran, Islamic Republic of
اینا یه مشت سودجو و زالو صفتن که این درختا را میکارن و باید تنبیه بشن که این بلوطها رو قطع میکنن
هادی
Iran, Islamic Republic of
باسلام این مشکلاکنون وطی چندسال اخیر گریبان تمام حواشی رودخانه بشاررا هم گرفته وتمام درختهای گز تمشک بید سنجدو...اشکاراقلع وقمع وبه جای انها مزارع برنج ایجادشده.وکسی هم مسوول بررسی نیست
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
با سلام طبق تصاویر گذاشته شده هیچ گونه درختی قطع نشده بلکه درختکاری شده چرا داری با این اخبار کذب عقلتو میدی دست دهان مردم
پس نتیجه میگیریم درختکاری خیلی هم خوبه همون ریه های تنفسی رو تقویت میکند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1