تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۵۲
کد مطلب : ۱۹۸۱۳۴

فریاد «جبار» صنعت کهگیلویه و بویراحمد از زبان «دیودیده» در آمد

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ابوالفضل موسویkiani

همواره در جلسات مختلف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید «جبار کیانی» مردی که به قول استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از فکر و عقلش استفاده می‌کند، انتقادهای زیادی روانه بانک‌های این استان کرد و فریاد می‌‌زد که بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد بر سر راه واحدهای صنعتی سنگ‌اندازی می‌کنند. او می‌گفت: مصوبات کارگروه ستاد تسهیل هیچ کدام به نتیجه نمی‌رسد و آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص اجرایی کردن مصوبات ناصحیح است. کیانی تاکید می‌کرد؛ کارگروه تسهیل کهگیلویه و بویراحمد بیشترین جلسات را در سطح کشور برگزار می‌کند اما این جلسات خروجی خوبی ندارد. هیچ کس آن موقع توجهی به حرف «کیانی» رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نمی‌کرد البته به قول ضرب‌المثل لری «پر گوشک می‌زدند».

اما نشست ۲۰ شهریور شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالی به اتمام رسید که «داریوش دیودیده» رئیس سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد و استاندار این استان از کم‌کاری بانک‌ها و بی‌توجهی آنها به واحدهای صنعتی گلایه‌مند بودند.

«دیودیده» تازه متوجه شده است در واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است، او در نشست شورای بانک‌ها گفت؛ عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات به واحدهای مشکل‌دار مطلوب نیست، از طرفی سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با انتقاد از بانک‌ها می‌گوید؛ در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده بسیار ضعیف بوده که باید ببینیم عیب کار از کجاست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان استانی وقت خود را صرف برگزاری این جلسات می‌کنند آنوقت مدیران بانک‌ها می‌گویند چیزی پرداخت نکردیم که باید دلایل عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای بررسی شود.

وی با اولتیماتوم به مدیران بانک‌های استانی، عنوان کرد: رؤسای بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها همکاری نکنند به آنها اجازه حضور در جلسات داده نمی‌شود؛ ضمن اینکه در نامه‌ای به معاون رئیس جمهور عدم همکاری بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی گزارش داده می‌شود تا هر چه این مدیران تعویض شوند.

خادمی در ادامه که از این وضعیت عصبانی است، خطاب به مدیران بانکی استان بیان کرد: اگر وضعیت بانک‌ها به همین منوال پیش برود مردم کهگیلویه و بویراحمد شما را محاکمه خواهند کرد و این برای مدیران استان بسیار زشت است.

خادمی با انتقاد از عملکرد تعداد زیادی از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بانک توسعه تعاون برای اعطای وام به متقاضیان تشکیل شده پس اگر این کار را انجام ندهد چه فلسفه و وظیفه‌ای دارد، وظیفه بانک ملی، صنعت و معدن، توسعه تعاون و بانک کشاورزی سنگین‌تر است و از آنها انتظار بیشتری برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود.

وی بیان کرد: بانک وثیقه را از خود طرح استفاده کند و سخت‌گیری نکنند که حتما باید چند خانه ملکی باشد که با این روند امکان سرمایه‌گذاری در استان و رفع مشکلات واحدها نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مدیران بانک‌ها برای استان دلسوزی کنند، افزود: اگر در کشور برای اعطای تسهیلات یک وثیقه بخواهند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اعطای تسهیلات دو وثیقه می‌گیرند که این کار به ضرر مردم است.

«کیانی» که فرمانده شجاع بخش خصوصی لقب دارد، توانست با درایت ساختمانی بی‌نظیر در شأن کهگیلویه و بویراحمد و برای حفظ آبرویی این استان احداث کند که این روزها محل رفت و آمد بزرگان صنعت، اقتصاد و مدیران عامل بانک‌های کشور است، تلاش «جبار» صنعت کهگیلویه و بویراحمد جهت رونق حوزه صادرات و صنعت برای همه قابل دیدن است، او بیش از دو سال است که فریاد می‌زند بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد توجهی به واحدهای صنعتی ندارند و در جلوی پای آنها سنگ‌اندازی می‌کنند، مسئله‌ای که ظاهراً آقایان تازه متوجه آن شده‌اند، وضعیت بد شهرک‌ها و واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد بر هیچ کس پوشیده نیست و خروجی ستاد تسهیل هم هیچ آبی در کاسه این واحدها نریخت.

امید است سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اتاق بازرگانی یاسوج، ستاد تسهیل و شهرک‌های صنعتی دست از سیاست‌های اشتباه خود بر دارد و با حرکت‌های همراه با اقدام و عمل جان تازه‌ای به صادرات و صنعت این استان بدمد و از طرفی امید را در دل جوانان بیکار این دیار زنده کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
جبار خودش از بدهکاران رقم بالای بامک صادرات و تجارت است باید هم از این حرفا بزنه اما یک سوال از مسولین لطف کنند بدون تسهیلات بانکها بیایند در محصر مردم گزارش بدهند که چیکار کردند تسهیلات را بانکها میدهند اونا میان پزش و گزارشش را میدن لطف کنند اگر میخواهند خدمت کنند مطالبات معوق بانکها را وصول کنند
ع.ا.آرام
Iran, Islamic Republic of
درود بر جبار صنعت کهگیلویه و بویراحمد.آقای کیانی عزیز:انشاالله همیشه موفق و سلامت باشی.
پایدار
Iran, Islamic Republic of
برادر اغراق نکن .جبار ....
همشهری 2
Iran, Islamic Republic of
کم شلوغش کنید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1