تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۱۹۷۸۶۰

بانک‌های استان «قوز بالا قوز» بر سر راه تسهیلات

۸
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران بانک‎های این استان که برای پرداخت تسهیلات همکاری محدودی دارند در نشست‌های بعدی شورای بانک‌ها از ورود آنان جلوگیری شده و به مدیرعامل بانک مربوطه اعلام تا برای عزل آن اقدام شود.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، سید موسی خادمی در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اهلیت و صلاحیت متقاضیان دریافت تسهیلات از سوی بانک‎ها بررسی شود و در آینده طرح‌های صنعتی و اشتغالزایی دچار مشکل و رکود نشوند تا بتوانند اقساز تسهیلات را به موقع پرداخت کنند.
وی عنوان کرد: طرح‎های صنعتی و اشتغالزایی که برای دریافت تسهیلات به بانک مراجعه نکرده‌اند و یا مدارک آن‌ها ناقص است در اسرع وقت حذف شده و طرح دیگری جایگزین آن‌ها شود.
خادمی ابراز کرد: مدیران بانک‎های کهگیلویه و بویراحمد که برای پرداخت تسهیلات همکاری محدودی دارند در نشست‌های بعدی شورای بانک‌های استان از ورود آنان جلوگیری شده و به مدیرعامل بانک مربوطه اعلام تا برای عزل آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: بانک‎های توسعه تعاون، صنعت و معدن و کشاورزی باید در زمینه پرداخت تسهیلات فعال‌تر شوند زیرا وظایف آنان نسبت به دیگر بانک‎ها سنگین‎تر است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از تجارب بانک‎های دیگر استان‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات استفاده شده و دلایل پرداخت محدود تسهیلات در استان نیز بررسی شود.
خادمی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید توجه جدی به بحث اشتغال، توسعه و رونق تولید در این استان دارد که باید از این فرصت استفاده بهینه شود تصریح کرد: بانک‎های برای کمک به تولید، اشتغال و توسعه با همدیگر رقابت کنند.
معرفی مدیران کم‌کار بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد به تهران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران کم‌کار بانک‌های استان به تهران معرفی می‌شوند.
سید موسی خادمی با انتقاد از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی خطاب به مدیران بانک‌های استانی گفت: در استان‌های ایلام و چهارمحال و بختیاری بانک‌ها به واحدهای معرفی شده به بانک تسهیلات پرداخت می‌کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده بسیار ضعیف بوده که باید ببینیم عیب کار از کجاست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسؤولان استانی وقت خود را صرف برگزاری این جلسات می‌کنند آنوقت مدیران بانک‌ها می‌گویند چیزی پرداخت نکردیم که باید دلایل عدم پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای بررسی شود.

وی با اولتیماتوم به مدیران بانک‌های استانی، عنوان کرد: رؤسای بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها همکاری نکنند به آنها اجازه حضور در جلسات داده نمی‌شود؛ ضمن اینکه در نامه‌ای به معاون رئیس جمهور عدم همکاری بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی گزارش داده می‌شود تا هر چه این مدیران تعویض شوند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به مدیران بانکی استان بیان کرد: اگر وضعیت بانک‌ها به همین منوال پیش برود مردم کهگیلویه و بویراحمد شما را محاکمه خواهند کرد و این برای مدیران استان بسیار زشت است.

خادمی با انتقاد از عملکرد تعداد زیادی از بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تبیین کرد: بانک توسعه تعاون برای اعطای وام به متقاضیان تشکیل شده پس اگر این کار را انجام ندهد چه فلسفه و وظیفه‌ای دارد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وظیفه همه بانک‌ها سنگین است، گفت: وظیفه بانک ملی، صنعت و معدن، توسعه تعاون و بانک کشاورزی سنگین‌تر است و از آنها انتظار بیشتری برای اعطای تسهیلات به بانک‌ها می‌رود.

وی بیان کرد: بانک وثیقه را از خود طرح استفاده کند و سخت‌گیری نکنند که حتما باید چند خانه ملکی باشد که با این روند امکان سرمایه‌گذاری در استان و رفع مشکلات واحدها نیست.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به عملکرد خوب بانک ملت و صادرات در سطح کشور گفت: بانک‌های ملت و صادرات در کشور رتبه‌های اول و دوم را دارند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد این بانک‌ها به لحاظ پرداختی رتبه آخر را دارند که حتما سیستم این بانک‌ها در استان مشکل دارد.

خادمی در ادامه به تدابیر اتخاذ شده رئیس کل بانک مرکزی برای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرکل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد جلسه برگزار کردند که در آن گفته شد استان کهگیلویه و بویراحمد را استثنا ببینند و منابع و مصارف را در نظر نگیرند اما انکار مدیران بانک‌های استانی این تصمیمات را نشنیده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینک مدیران بانک‌ها برای استان دلسوزی کنند، افزود: اگر در کشور برای اعطای تسهیلات یک وثیقه بخواهند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد برای اعطای تسهیلات دو وثیقه می‌گیرند که این کار به ضرر مردم است.

خادمی اضافه کرد: سهم استان برای بازگشت واحدهای راکد ۴۰۰ میلیارد تومان است و ۱۷ میلیارد به عنوان یارانه پرداخت می‌شود که باید از فردا یکشنبه ۲۱ شهریور جلساتی با حضور نماینده صنعت و معدن، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده استانداری و بانک‌های استانی برای رفع مشکلات موجود و پرداخت این تسهیلات به واحدهای صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ۳۳۴ واحد به بانک‌های معرفی شدند که از این تعداد تنها به ۲۰ مورد تسهیلات پرداخت شده که بانک‌ها فرصت دارند تا یک ماه آینده به سایر واحدهای معرفی شده تسهیلات پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران بانک‌ها از فرصت ایجاد شده استفاده کنند، افزود: مدیرکل بانک مرکزی اولین استانی که قبل از سفر رئیس جمهور برای آن جلسه تشکیل داد استان کهگیلویه و بویراحمد بود، که بانک‌ها با توجه به شرایط کشور و مشکلات موجود نهایت همکاری را کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن به جانبازان و ایثارگران انتقاد کرد و گفت: عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به جانبازان و ایثارگران رضایت بخش نیست.

خادمی به تسهیلات وام ازدواج هم اشاره کرد و افزود: مبلغ اختصاص یافته برای وام ازدواج جوانان استان ۸۰ میلیارد تومان است تا کسی در نوبت دریافت وام ازدواج نباشد که امیدوارم بانک‌ها کسی را برای وام ۱۰ میلیونی ازدواج که نیازی به شرایط وثیقه، صورت مالی و .. ندارند نچرخانند.

نام شما

آدرس ايميل شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
استاندار درباره مسائل بانکی چیزی هم میدونه که میگه وام بدین .مثلا میدونه منابع و مصارف چیه؟
علیحسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا گزارشگر بیسوادی داری
یاورگچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای استانداردولت دستورداده کسانی که بدهی کم به بانک دارندوحتی چکشان فرم خورده بازهم به آنهاتسهیلات بدهیدکه صنعت فعال بشه چراشمامیفرماییدبه بدهکاران وام ندن؟!!!
حسینی
Iran, Islamic Republic of
سلام
روزتون بخیر
ما یک گروه دانشجویی هستیم که داریم تو حوزه انتشار کاریکاتور فعالیت می کنیم!!
همه طرح هایی هم که می زنیم به نوعی در مورد مشکلات جامعه ی ایران و خاناوده ها و آنچه که به از هم گسستگی ، طلاق و مسائلی از این دست منجر میشه هست...
پنج مورد از طرح ها رو آپلود کردیم و لینکش رو براتون ارسال کردیم !!
اگر به نظرتون خوب اومد ، لطفا در تلگرام به بنده پیام بدید یا ما تماس بگیرید تا طرح های تازه ، نو جذاب (جهت انتشار)براتون بفرستیم!!
نمونه کار ها جهت انتشار :
http://8pic.ir/images/385q43s9vd5epucwo0aw.jpg
http://8pic.ir/images/o3mvdf4rvr6dmiz56llj.jpg
http://8pic.ir/images/imzjja884yji54sump3l.jpg
http://8pic.ir/images/rtd1sv9nlzg8fp5ippvd.jpg
http://8pic.ir/images/7cmrlx73m7rs7tjkoo6m.jpg

با تشکر ، حسینی !!
شماره های بنده جهت ارتباط :
۰۹۰۱۴۵۴۲۵۸۹
ویا
۰۹۰۳۸۲۲۹۹۷۲
یا به ایمیل بنده اطلاع بدید:
hosseinimeyar@chmail.ir
حمیدزمانی
Iran, Islamic Republic of
دراستان کهگیلویه بنا به صحبت استاندار محترم شرایط فرق میکند مردم مشکل دارند وثیقه ندارند بانکها هم برای وثیقه هم برای ضامن زیادسخت گیری نکنند به امیدتحرک بیشتربانکهای استان کهگیلویه وبویراحمد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بانک هادراین استان جگرمردم راخون کردند وهمیشه میگویند اعتبار نداریم ومیگند پس از سفر دولت وامها بسته شده
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع برسانم کلیه مسیولان سنگ اندازی میکنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که میگی بانکها سخت گیری میکنند.شما باید تقاظای وام بلاعوض کنی تا راضی بشی.مردم این استان اکثرا از لحاظ مالی ضعیف هستن نباید وام بگیرن که بدهکار تر بشن.باید مبالغی به صورت بلاعوض بهشون داده بشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1