تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۴۶
کد مطلب : ۱۹۵۷۴۵

سال‌های پنهانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد

۴
۰
کبنا ؛مصطفی جوزانیTajgardounkar

فکر ساخت سریال طنز قهوه تلخ در جهت نوع نگاه انتقادی به مسائل اجتماعی و سیاسی کشور با ایده جدید سالهای پنهان در تاریخ اجتماعی و سیاسی ایران شکل گرفت. به این صورت که بیان هر آنچه در فیلم در قالب تصویر می باشد گویای سالهای پنهانی حکومت ملوک الطوایفی و شباهت آن با برخی تحولات گریبانگیر و امروزی کشور به دور از واقعیتی است که به وقوع پیوسته!!
حال اگر جدا از فیلمنامه و سالهای به تصویر کشیده شده در تاریخ سیاسی کشور در این سریال، پیگیر سالهایی پنهانی دیگری باشیم که شباهت هایی با تحولات امروز داشته قطعا به مواردی خواهیم برخورد اما با این تفاوت که نه از چشم تاریخ و تاریخدانان پنهان مانده بلکه دستهای همیشه پشت پرده، سد محکمی بر حافظه تاریخی ملت در عبرت گرفتن از آن ایجاد نموده است.سالهایی که تیغ تیز فئودالیته در مناطق مختلف با ظاهرسازی و غارت فکری مردمی ساده دل، بر قلبهای آنان عوامفریبانه مشغول حکومت کردن و حکومت داری بوده، آنچنانی که حتی قدرت تصمیم و تغییر را در مخیله انان به شدت سرکوب نموده بودند.
مادامی که اعتراض و خواسته ای سرآغاز سلب مقبولیت و تغییر می شد، سه ضلعی زر، زورو تزویر وظیفه در نطفه خفه کردن آن را به عهده می گرفت.
حکمایی که در جهت استحکام پایه های لرزان جایگاه خود با به راه اندازی شوهای تبلیغاتی(البته به سبک خیابانگردی های آن دوران) و وعده وعیدها و کشاندن نمایندگان حکومتی از مرکز یا به اصطلاح پاتخت، گام در راه افزایش مقبولیت بر می داشتند اما مادامی که این مهم را در پیش رو برمی داشتند، از آمدن یا نیامدن آن نمایندگان پاتخت نشین جور دیگری استفاده ابزاری نموده و از جهت دیگر و با تبلیغاتی دیگر از آن شانه خالی میکردند.
دورانی که حتی اقدامات هم رنگ و بوی جبر به خود گرفته و حتی مابین ارتباط برقرار کردن حکمرانان و کارگزاران حکومتی حرکاتی خارج از عرف و کرامت در توهین و بددهانی کردن به هم شکل می گرفت.
حال دوران و سال‌هایی که ناخواسته از ذهن تاریخی ملت پاک شده اند را با فضای حاکم و امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران مقایسه کنیم تشابهاتی در اذهان تداعی خواهد شد که کمترین تفاوتی با گذشته خواهد داشت.
آوردن وزیر کار قبل از انتخابات!!
عدم آمدن همان وزیر یا حداقل عدم کارایی حضورش در پایبندی به قول و قرارهای سفر قبلی!!
نوع ارتباط و گفتگوی خارج از عرف مدیران و فرماندار با یکدیگر!!!
همه و همه تداعی آن دوران پنهانی تاریخ در حافظه هاست.


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقای جوزانی عزیزچراخودت واستادعزیزت یدالله مرادی دست ااین کینه توزیهابرنمیداری میخوای خودرادلسوزمردم بدانیددررای گیریهاکه نشونتون دادندحال دنبال چه میگردی
آیت
Iran, Islamic Republic of
شما حالا ناراحتی که تاجگردون بخاطر کار انجام نشدن برا شهرت اومده خودش را با مسولین استان و کشور بد کرده؟؟؟؟؟؟؟؟
تا در گچساران...هستید این شهر دیگه نیاز به.. نداره
Iran, Islamic Republic of
این که نویسنده نوشته که بحث امروز و دیروز نیست از همون اول کار این استان همینجوری بوده حالا شما می خوای،ازش بهره برداری سیاسی کنی خب بکن. این استان به دلیل ضعف در مدیریت به این روز افتاده و کسایی که در مرکز استان نشستن و تصمیمات غلطشون باعث شده مردم به این روز بیافتن یا باید پاسخگو باشن که چرا این استان الارغم این همه منابع طبیعی خدادادی در زمینه های منفی رتبه اول کشور و در زمینه های مثبت رتبه های اخر کشور رو داره یا از پستی که دارن کناره گیری کنن تا بیش،از این دنیای این مردم و آخرت خودشونو تباه نکردن
الکس از گناوه
Iran, Islamic Republic of
امان از یداله مرادی.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1