تاریخ انتشار
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۹۵۳۴۱

آخرین خبرهای آب‌رسانی از زبان نماینده کهگیلویه بزرگ

۱
۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس از تخصیص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب‌رسانی به دهدشت غربی در سفر هیئت دولت به استان خبر داد.
عدل هاشمی‌پور با بیان اینکه در سفر هیئت دولت به استان ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آبرسانی به دهدشت غربی تخصیص داده شد، اظهار داشت: برای این پروژه در سال آینده نیز ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تصویب شد.
وی  افزود: تأمین ۴۹ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز ۵ هزار و ۵۰۰  هکتار اراضی دهدشت غربی در محدوده شهر سوق، روستاهای لیربزرگ، لیرکوچک، چنگلوا و بوا از جمله مزایای بهره‌برداری از این پروژه است.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده بیان کرد: پروژه تأمین آب شرب شهرهای دهدشت، سوق، چرام و لنده از دیگر پروژه‌هایی بود که در سفر هیئت دولت برای آن اعتبار قرار داده شد و با بهره‌برداری از این پروژه بخش عمده دغدغه مردم این شهرها برطرف می‌شود.
هاشمی‌پور با اشاره به وجود دو سد بزرگ مارون و کوثر در شهرستان کهگیلویه گفت: مطابق قوانین تخصیص آب وزارت نیرو باید حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب از آب این سدها به این شهرستان تخصیص داده شود، این در حالی است که تاکنون تنها استان‌های همجوار از آب این سدها بهره می‌بردند.
وی تصریح کرد: در سفر وزیر نیرو به شهرستان کهگیلویه به او گفتیم مگر می‌شود آب در ۵ کیلومتری اراضی این شهرستان باشد اما مردم هیچ بهره‌ای از آن نبرده و بیکار باشند، از این قانع بودن مردم شهرستان کهگیلویه نباید سوءاستفاده شود.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده افزود: در نهایت با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی دشت‌های کلاچو و چرام دریافت شد.
هاشمی‌پور با بیان اینکه باید مطالعات سد مارون ۲ را شروع می‌کردیم، گفت: حدود ۴ میلیارد تومان برای اجرای فاز مطالعاتی این پروژه اعتبار قرار داده شد.
وی در مورد مزایای سد مارون ۲ بیان کرد: ممکن است احداث این سد چند سالیزمان نیاز داشته باشد اما با بهره‌برداری از این پروژه دغدغه مردم شهرستان‌های کهگیلویه و چرام برای تأمین آب کشاورزی این شهرستان‌ها برطرف می‌شود.
تعرفه برق کهگیلویه بزرگ به صورت گرمسیری محاسبه خواهد شد
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه برق شهرستان های چهارگانه این حوزه با رایزنی وزارت نیرو در آینده نزدیک با تعرفه گرمسیری محاسبه خواهد شد.
عدل هاشی پور اظهار داشت: شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی با توجه به گرمای هوا تعرفه برق با همکاری وزارت نیرو به صورت گرمسیری محاسبه خواهد شد.
وی گفت: نامه تغییر تعرفه برق مصرفی این شهرستان ها از سردسیری به گرمسیری به سازمان مدیرت برای تصویب ارسال شده است.
نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حضور در کمیسیون انرژی و ریاست کمیته گاز و پتروشیمی مجلس امتیازهای خوبی برای استان و حوزه انتخابیه اخذ خواهد شد.
هاشمی بیان کرد: مجوز اخذ درمانگاه و سالن چند منظوره ورزشی سرفاریاب با همکاری وزارت نفت نیز در این مدت تصویب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج عدل هاشمی مرد خستگی ناپذیر
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1